Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Kolmas viikko 5-3-1 menossa ja tänään oli maVe ykköset vuorossa, pakko oli filmata. Tekniikka vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jeps, selkä suoraks ettei välilevyt luiskahtele pois. Yhtä suurella painolla et välttämättä pysty tekemään, kun suoritat liikkeen suoralla selällä, mut voit joko tehdä paremmalla tekniikalla ilman ongelmia tai sitten huonolla tekniikalla ja kärsiä siitä aiheutuvat luiskahdukset ja pullistumat sun muut (jollon luonnollisesti kaikki selkää kuormittavat liikkeet on poissa vaihtoehdoista). Itse valitsisin ensimmäisen ennemmin.

Sulla suoristuu jalat myös aika nopeesti. Niitä vois koittaa suoristaa vähän hitaammin, oikeestaan niin, että polvet olis suorassa vasta kun liike on valmis. Se ei tosin ole vaarallista (ainakaan kukaan ei oo mulle silleen väittäny), jos jalat suoristaa äkkiä ja itsekin "syyllistyn" tähän.

Joo, tekniikkaa kuntoon kevyemmillä painoilla. Katsominenkin otti jo kipeää..

... Tekniikka vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan.

Teki kyllä pahaa juu katsoa. :wtf: Itse paskoin selkäni jonkun verran kun ei ollut tekniikka kunnossa vedon ja kyykyn osalta, älä tee samaa virhettä vaan hoida tekniikka kuntoon. Selästä jo sanottiinkin, se on se tärkein korjauskohta alkuun, suoraksi ainakin alhaalta ja suosittelisin pitämään ylhäältäkin suorana. Joudut hiukan epäedulliseen nostoasentoon kun käytät noita kenkiä, mulla on meinaa samat popot ja se vie mun nostoa etupainoiseksi. Itse pudotin suosiolla 40 kiloa pois omasta ennätyksestäni maven osalta kun aloin 5/3/1 tekemään, sillä halusin saada tekniikan kuntoon. Kohta on 3. kierto ohitse ja pudotus on kannattanut, tekniikka on paljon parempi. Jos tuota ohjelmaa vie vuodenkin läpi (4 treeniä/viikko), niin 60 kg pitäis tulla lisäystä vanhaan ykköseen. Lifting is not a sprint – it’s a marathon. ;)

Kiitos vinkeistä, entinen ennätys oli 18x100, tänään kun oli ykköset vuorossa niin kokeilin ensin 120 ja kun se nousi niin kevyesti niin oli pakko filmata tuo 150. Pitää varmaan filmata useammin, sen verran helppoa on uskotella itselle että hyvä se tekniikka varmaan on.
Eli selkä suoraksi, tosiilla kengillä ja ei hosuta jalkojen kanssa. Seuraavaksi kyykky, yritän saada senkin kuvattua. Kiitos palautteesta.

Kiitos vinkeistä, entinen ennätys oli 18x100, tänään kun oli ykköset vuorossa niin kokeilin ensin 120 ja kun se nousi niin kevyesti niin oli pakko filmata tuo 150. Pitää varmaan filmata useammin, sen verran helppoa on uskotella itselle että hyvä se tekniikka varmaan on.
Eli selkä suoraksi, tosiilla kengillä ja ei hosuta jalkojen kanssa. Seuraavaksi kyykky, yritän saada senkin kuvattua. Kiitos palautteesta.

Ilman kenkiä, sukkasilteen.

Jos ei selkä muuten tahdo suoristua niin itseäni ainakin helpottaa rinnan ulostyöntäminen, aivan kuin penkatessa - tällöin alaselkä ei käytännössä voi käyristyä.
Nosto on tosiaan etukenoinen ja täten vähän epätehokas, helpottaa ottaa seuraavat Rippetoen lanseeraamat askeleet maastavedon lähtöasetteluissa:
1. Jalkaterän keskiosa tangon alle ja hieman olkapäitä kapeampi asento, videossasi tanko on varpaiden kohdalla
2. Ota tangosta ote, älä välitä selästä vielä
3. Koukista jalkoja sen verran, että sääreen etuosa osuu tankoon - yritä olla pudottamatta persettäsi tätä tehdessä
4. Työnnä rinta ulos (ylös) selän suoristamiseksi (taaskin perseen putoamatta) ja vedä.

Tangon pitäisi tällöin nostaessa liikkua hyvinkin tarkkaan suoraan ylös ja alas.

Tuo on bodausmielessä ihan jees, mutta huippuvetäjät lähes poikkeuksetta pyöristävät yläselan(alaselkä tottakai silti suorassa), koska se on optimaalinen nostaa isoja rautoja.

Aivan, "huippunostajat". Kovilla nostajilla se lihaskontrolli on sen verran hyvä että he pystyvät pitämään alaselän nikamat täysin suorana ja samalla taivuttamaan yläselän. Kun heikommat nostajat tekee saman niin selkäranka toimii niinkuin pitää, eli taipuu ylhäältä ja taipuu myös alhaalta.

2. Ota tangosta ote, älä välitä selästä vielä
3. Koukista jalkoja sen verran, että sääreen etuosa osuu tankoon - yritä olla pudottamatta persettäsi tätä tehdessä
4. Työnnä rinta ulos (ylös) selän suoristamiseksi (taaskin perseen putoamatta) ja vedä.

Tässä on video mikä selittää miksi ei kannata mennä selkä kaarella edes alas asti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oliko tossa joku kritiikki mun (Rippetoen) ohjeita kohtaan vai lisäsitkö vaan ettei selkää kannata yliojentaa?

2. Älä välitä selästä vielä.

Jos mennään selkä mutkalla sinne alas niin se johtaa siihen että aloitusasento pohjasta ei välttämättä ole paras. Juuri sen takia että se runtataan "suoraksi". Tästä on hyvä esimerkki voimannostajat. Ilmat otetaan ylhäällä ja mennään suoraan siinä asennossa alas missä nostetaankin.

2. Älä välitä selästä vielä.

Jos mennään selkä mutkalla sinne alas niin se johtaa siihen että aloitusasento pohjasta ei välttämättä ole paras. Juuri sen takia että se runtataan "suoraksi". Tästä on hyvä esimerkki voimannostajat. Ilmat otetaan ylhäällä ja mennään suoraan siinä asennossa alas missä nostetaankin.
Miten vaan, emmä kyllä tollaisessa "runttaamisessa" mitään pahaa näe ellei sitä tosiaan yliojenna. Mun mielestä aika harva nostaja menee suoraan nostoasentoon, nehän laskevat ensin laskevat perseen lähes lattiaan ja sen nostamisen yhteydessä nostokin lähtee.

Miten vaan, emmä kyllä tollaisessa "runttaamisessa" mitään pahaa näe ellei sitä tosiaan yliojenna. Mun mielestä aika harva nostaja menee suoraan nostoasentoon, nehän laskevat ensin laskevat perseen lähes lattiaan ja sen nostamisen yhteydessä nostokin lähtee.
Aha.
Taitaa olla niin monta tyyliä, kuin nostajaakin ;)
Hyviä vinkkejä. Lopullinen totuus on kiinni nostajan välityksistä ja tarkoitusperistä.
Jatkakaa..

Ei näin parilta katselukerralta ainakaan mitään erityisempää iskenyt silmään. Muuta kuin, että toi oli sen verran kevyt, et menis kyllä enemmänkin varmasti. :)

Lantio jää mielestäni hieman passiiviseksi tossa kyykyssä, koukistut lähinnä polvistas ja kyykky jää hieman matalaksi.
Liikkeen voisi aloittaa lantiosta koukistumalla ja yrittää vaan pitää persettä ulompana.

Back
Ylös Bottom