Pakkislaisten omia treenivideoita

kaikki työ on työtä. tapa, miten se tehdään vaihtelee. jos haluaa pakaroita treenailla bodymielessä, ei tuota elastisuutta kannata harjoitella. jos taas haluaa mahdollisimman paljon rautaa liikkeelle, sitten varsin lämpimästi suosittelen mokomaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kaikki työ on työtä. tapa, miten se tehdään vaihtelee. jos haluaa pakaroita treenailla bodymielessä, ei tuota elastisuutta kannata harjoitella. jos taas haluaa mahdollisimman paljon rautaa liikkeelle, sitten varsin lämpimästi suosittelen mokomaa.
No mä en bodaile, en mä sillä että että haluaisin pakaroita kasvattaa. :LOL:
Valintoja tietty, mutta onhan tuossa pieni ristiriita; voimakkaat lihakset ovat hyödyksi. Miksi jättää yksi lihas tavallaan paitsioon, antaa elastisuuden tehdä työ?
Ja en sano tätäkään sillä etten haluaisi mahdollisimman paljon rautaa liikkeelle, tutkailen vaan asiaa ja vaikutuksia+tapoja eri puolilta. Tieto kiinnostaa. :)

ei sen elastisuuden "anneta" mitään noin vain tehdä. se on niiden liikkeeseen osallistuvien lihasten elastisen voimantuoton treeniä. niitä opetetaan tekemään hommia mahdollisimman tehokkaasti. tässä en näkisi mitään ihmeellistä. kyllä se pakaralihas tekee töitä varsin kiivaasti, mutta toi ei oo semmosta nimenomaista hypertrofista treeniä. voimantuottoaika on siihen liian lyhyt.

ei sen elastisuuden "anneta" mitään noin vain tehdä. se on niiden liikkeeseen osallistuvien lihasten elastisen voimantuoton treeniä. niitä opetetaan tekemään hommia mahdollisimman tehokkaasti. tässä en näkisi mitään ihmeellistä. kyllä se pakaralihas tekee töitä varsin kiivaasti, mutta toi ei oo semmosta nimenomaista hypertrofista treeniä. voimantuottoaika on siihen liian lyhyt.

Onko tähän liittyen triphasic training hyvä metodi? Yleistys siitä taitaa olla ensin eksentrisiä pariviikkoa, isometrisia pari viikkoa ja sitten mahdollisimman konsentrista pari viikkoa. Saisko tavan tahvo tällaisesta jotain irti?

no mä en nää syytä tehdä pelkästään jotakin supistustapaa omina jaksoinaan. joka tapauksessa pitää määritellä ekana se tavoite eli minkä takia siellä salilla ollaan. hyvin erilaisia treenejä tekee bodari, voimanostaja, pituushyppääjä, judoka, kiipeilijä jne.

No nyt meni perille, kiitokset tästä. (y)

Vihdoin ja viimein se 100kg kyykyssä.

Onneksi olkoon! Sata kiloa on minullakin tavoitteena saavuttaa tämän vuoden aikana kyykyssä. Muutaman viikon olen nyt vasta kyykkäillyt ja viime treenissä meni 6 x 70 kg eikä tuntunut edes kauhean pahalta. 2,5 kg kun lyön lisää painoa kerran kuukaudessa, niin vuoden lopulla homma on taputeltu. Saa mennä kyllä aikaisemminkin ja veikkaan että meneekin.

kyllä se lihaksen elastinen voimantuotto pelaa aina, kun se lihas vaan venyy ennen supistumista.

Riittääkö siis, että lihas vain pitenee ennen supistusvaihetta, vai pitääkö sen kuitenkin venymällä venyä eli käydä ainakin lähellä maksimipituuttaan?

riittää. voidaan käyttää monissa eri lihaspituuksissa ha nivelkulmissa. painonnoston työntö on esimerkki hyvin suurilla polven nivelkulmilla tapahtuvasta elastisen voiman hyödyntämisestä.

riittää. voidaan käyttää monissa eri lihaspituuksissa ha nivelkulmissa. painonnoston työntö on esimerkki hyvin suurilla polven nivelkulmilla tapahtuvasta elastisen voiman hyödyntämisestä.

Tämä oli minulle uutta ja mielenkiintoista tietoa, kiitoksia. Olen kiinnostunut lähinnä käyttökelpoisen voiman hankkimisesta, en niinkään bodauksesta, joten tällainen elastisuuden ja dynaamisuuden hyödyntäminen sopii varmaan hyvin omaan harjoitteluuni. Kuten myös erilaiset kokonaisvaltaiset liikkeet - eristäviäkään täysin unohtamatta.

Vihdoin ja viimein se 100kg kyykyssä. Tai siis puolikyykyssä:whistle:
Luen itse kyykyksi syväkyykyn mutta jätin sen pois kun ei liikkuvuus riitä.
Omasta mielestä ihan ok kyykky kun ottaa huomioon että itselle kyllä aivan maksimipaino oli tuo.
Erittäin iso juttu mulle että sain tuon tehtyä. (y)

Mulla oli sama 100kg peikko viime vuoden lopulla. Starting Strengthiä tein kolmisen kuukautta ja kun sain sen 3x5 tehtyä 95kg:lla (joka oli jo enkka), niin tein sitten seuraavassa treenissä kolmosen 97.5kg ja sitten vielä päälle sen 100kg pois. Marraskuun lopulla oli tämä, ja sitten joulukuun alussa piti kokeilla maveykköstä ja sain selän jumiin niin, ettei ennen eilistä (!) pystynyt kunnolla kyykkäämään (aika paljon kaikkea muuta tuli tehtyä selän kanssa ja se ei päässyt palautumaan). No eilen sitten 3x5 80kg ja taas kohti 100kg+ lukemia..

Nyt se asettui kohdalleen. Syvyyttä sais olla enemmän mutta liikkuvuuden ehdoilla mennään. Tällä syvyydellä pysyy se lonkka siellä missä pitääkin. 3 ekaa toistoa on se mitä itseltäni hain. Nyt vaan ehkä vähän hidastetaan alussa ja etsitään se elastisuus tolta korkeudelta.
Pahoittelut puhinasta.

Nyt se asettui kohdalleen. Syvyyttä sais olla enemmän mutta liikkuvuuden ehdoilla mennään. Tällä syvyydellä pysyy se lonkka siellä missä pitääkin. 3 ekaa toistoa on se mitä itseltäni hain. Nyt vaan ehkä vähän hidastetaan alussa ja etsitään se elastisuus tolta korkeudelta.
Pahoittelut puhinasta.

Jos haluat kehittää syvyyttä kyykkyysi pyöristämättä selkää niin yksi omista lemppareista on ottaa 5-10kg levypaino suorille käsille rintakehän korkeudelle ja mennä siitä rauhallisesti kyykkyyn. Se paino siellä edessä tuo "vastapainoa" sille kyykylle ja opit työskentelemään keskikropan lihaksilla. Voi tehdä dynaamista liikettä tai sitten staattisia pitoja ala-asennossa. Vaikka lämmittelyliikkeeksi. (y)

Painoahan tossa siis se 82,5% maksimista. Että sinänsäkin olen tyytyväinen. Suurin yksittäinen tekijä mulla oli peilin unohtaminen ja katse lattiaan. Yllättävän suuri vaikutus keskittymiseen mulla.

Olen vähän samaan tapaan huomannut keskittymiseni hajoavan, jos alan kesken kyykkysuorituksen katsomaan jalkoihini nähdäkseni miten syvälle menen. Paljon paremmalta tuntuu katse horisonttiin -meininki.

Peiliin en kyykätessäni ehkä haluaisikaan katsoa (salini kyykkypaikoilla peilejä ei edes ole), sillä sieltä vastaan saattaisi katsoa kovin keskeneräinen kyykistelijä.

Suositut

Back
Ylös Bottom