Pakkislaisten omia treenivideoita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
@apulus ootko mallannu ton korokkeen siten, että stoppi tulee just normivedon lähtöasennon yläpuolelle?
En ole sitä niin miettinyt, yritän vaan pysäyttää heti irrotuksen jälkeen. Ennen pysäytin polvien alla mutta en tiedä onko siitä mulle hyötyä kun tuntui aika helpolta variaatiolta. Tuo lähdössä pysäyttäminen laittaa keskikropan ja takaosaston ainakin mulla enemmän töihin.

View: https://youtu.be/BSaU8qYw3x0
eilistä kyykkäilyä. Piti vikaan sarjaan ottaa vitonen, mutta oli reisi erimieltä asiasta. 120kg:n sarjan jälkeen tuntu jo vähän ikävältä ja mietin kannattaako sitä vikaa sarjaa lähteä edes yrittämään... No, ei ois kannattanut. :(

Toivottavasti ongelma poistuu levolla ja volttareenilla.

Vihdoin ja viimein se 100kg kyykyssä. Tai siis puolikyykyssä:whistle:
Luen itse kyykyksi syväkyykyn mutta jätin sen pois kun ei liikkuvuus riitä.
Omasta mielestä ihan ok kyykky kun ottaa huomioon että itselle kyllä aivan maksimipaino oli tuo.
Erittäin iso juttu mulle että sain tuon tehtyä. (y)

Viimeksi muokattu:
Vihdoin ja viimein se 100kg kyykyssä. Tai siis puolikyykyssä:whistle:
Luen itse kyykyksi syväkyykyn mutta jätin sen pois kun ei liikkuvuus riitä.
Omasta mielestä ihan ok kyykky kun ottaa huomioon että itselle kyllä aivan maksimipaino oli tuo.
Erittäin iso juttu mulle että sain tuon tehtyä. (y)

Kyllä tuon kyykyksi voi laskea(y) Puolikyykky on se lentopalloilijoiden ja kiekkoilijoiden kyykky, missä 65kg junnutkin kyykkää 200kg. Saatat saada samat raudat vaikka tuo ois syvempi. Mielestäni tuossa 90 kulmassa ei saa hyödynnettyä sitä pientä ala-asennon "pomppua". Aika kuollut kulma.

kyllä se lihaksen elastinen voimantuotto pelaa aina, kun se lihas vaan venyy ennen supistumista. tästä voi jokainen kokeilla pienen testin, miten kovaa saa sormella pamautettua pöytään:
1. kämmen pöydälle, sormi ylös ja sitten kovalla teholla pöytään pum. harvemmin mitään suosionosoituksia tulee.
2. venytä toisella kädellä ko. sormea ja samantien sopivan ääriasennon jälkeen päästä se pamahtaan pöytään. tehoero on lähinnä luokkaa helevetin huomattava.

täysin samaa juttua siis treenaillaan kaikessa elastisen voiman treenissä oli se sitten kyykyn suunnanvaihdon tehostaminen tai vaikka keihäänheiton vetoa edeltävä vaihe. kun muuttaa vaikkapa just sen kyykyn alakohtaa, se tietynlainen dynaamisuus on kateissa juuri sen takia, että sitä ei ole harjoiteltu siinä kohdassa. aika nivelkulmaspesifiä siis kuitenkin. suht nopeasti se kuitenkin alkaa toimimaan siinä uudessakin laskukohdassa. alkuun ei kannata käyttää ihan maksimirautoja, vaan antaa kropan tottua tekemiseen ja oppia kunnolla hyvällä koordiaatiolla sitä ylidynaamisuutta.

Jostain olen saanut myös kuvaa että dynaamisuuden/elastisuuden hyödyntäminen leikkais työtä pois pakaroilta? Onko tuossa perää? (heh...olipas sanaleikki :giggle:)

Suositut

Back
Ylös Bottom