Deleted member 65498
Kyllä minustakin on ihan jees tehdä kulmasoutua ainakin sarja "liian isoilla" painoilla. Kyllä se liha ottaa hittiä, kunhan vain käytetään kohdelihaksia, eikä jotain muuta. Ja aikaanhan sitten tuo "liian iso" painokin kevenee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Elä Timba helmostu, näkeehän tossa että selälle menee ja on sulla sen verran sitä selkääkin et perille on menny.
Ite jos tekee "liian pitkällä" liikeradalla niin menee lopulta melkein käsille. Ja välillä tulee ryittyä rumemmin. Selkä on niin vittumainen reenattava että jos sinne jotenkin tuntumaa saa niin jatkaa sillä vaan.
Mulla myös on tapana tehä kulmasoutua välillä "liian isoilla painoilla". Teen vieläpä oikeesti repimällä, enkä noin puhtaasti. Silti ne isot selkälihat ottaa kivasti hittiä tosta. Vastapainoksi teen vuoroviikoin myös pitempää sarjaa pienemmillä painoilla ja paremmalla kontrollilla.
No mites tämä tähän videoon liittyy? Kolme sarjaa tein tulla painolla ja tämä kuvattu oli keskimmäinen.
Sinällään arvasin että tänne ei ehkä kannata koko videota pistää kun paskamyrsky on varma. Sitä erittäin pitkää liikerataa tehdään esim. Pendalay (saattaa olla kirjoitettu väärin) tyyliin ja huomattavasti pienemmillä painoilla.
Jännä sinällään että vaikka herrat kaikkitietävät pitää tuota kohautuksina, niin ne isot selän lihakset tuon jälkeen on hellänä, eikä epäkkäät. Mutta ihan miten vain, pistäkää omia suorituksianne näkyviin niin vittuilen takaisin ihan mielelläni.
En nimittäin kysynyt tekniikkavinkkejä, kunha nyt nakkasin tännekin kun lupasin tuolla VIP päiväkirjapuolella videopätkän näistä laittaa. Ihan vaan muiden videoiden jatkeeksi.
Jatkakaa toki. Minä teen tuolleen ja kattelen sitten tyyliin vuoden päästä että miten selkä on vastannut tuohon.
Tuossa vielä Vince Gironda mielipide, miten leuat tulee tehdä oikein:
"I do not think I have seen six men in my life do a chin properly. Don Howorth was one of them. Don pulled up with his chest high and touched his chest to the bar almost as low as his low Pec line. His elbows were drawn down to his sides, touching his lats, and with the chest high and the shoulders down and back, he contracted his lats to the maximum.
If you look up the function of the lat in any Kinesiology book, it will show that the lat – in the fully contracted position – the shoulders are drawn down and back! Round the back and shoulders forward, and you shift to the Teres major muscles. Also, if you do not arch your back to full contraction, you will not develop any of the fibres across the back that attach to the spine. This will give you a flat underdeveloped look with no thickness."
Siinä ois yks tuore, tänään aamulla kuvattu. Tosin jouduin virittään kännykän yhelle penkille kun ei ollut sopivia uhreja kuvaamaan. Että parikytäsekkaa alusta on turhaa. Kulmasoutua vastaotteella 6x150 on aiheena.
Kyllähän se niin on, että ihan sama millä 'tekniikalla' noita soutuja tekee, niin selällehän ne väkisinkin menevät. Ainakin osittain. Tietenkin epäkäslihakset ovat vedossa mukana, mutta ei soutua vaan voi tehdä ilman leveän selkälihaksen rasitusta.
Jotenkin naurattaa ne henkilöt, ketkä itkevät aina, että 'paska tekniikka' 'tee puhtaasti ni saat laittaa puolet tosta raudasta!' Sitten kun näkee heidän treenaavan, niin he tekevät kp-kulmasoutua sillä ainaisella 22,5kg käsipainolla puhtaasti joka ikinen kerta, eikä edistystä juurikaan tapahdu. Siinä voi sitten verrata isolla ja pienellä painolla soutavan henkilön gainsseja ja päätyä siihen lopputulokseen, että soudut ovat niitä liikkeitä, joissa saa käyttää reilusti painoa vaikka tekniikka olisikin jokseenkin rumaa.

Aa..ok. Täytyy ensi kerralla kokeilla vaikkapa 15kg suuremmilla painoilla ja hieman vajaalla liikeradalla. Olen tähän asti pyrkinyt tekemään liikkeen siten, että lasken olkapäitä hieman eteen selkää venyttäen ja vetänyt tangon lantioon asti. Eli tanko liikkuu koko reiden pituudelta. Tämä siis siksi, että näin kulmasoutua on opetettu tekemään mm. lehdissä ja gymlogissa. Mikäli ei ole mennyt puhtaasti, olen vähentänyt painoja. Mutta jos siis tällä videon tavalla saa paremmin kehitystä selkään, niin tottakai itsekin kokeilen tällä tavalla. Olisihan se hienompaa tehdä soutua 115kg:lla, kuin sillä ainaisella satkulla![]()
<- Ironinen hymynaama.Jäätävän tappelun saitte ainakin aikaiseksi.
Sen nyt sanon, että jos sitä kulmasoutua hieroo puhtaalla tekniikalla niin ei siihen ikinä mitään painoja saa laitettua.
Totta helvetissä se kulmasoutu pitää opetella tekemään puhtaasti ja sitä varmasti Gymlogeissakin haetaan. Itse nyt vain en jaksa uskoa että Nyyssöläkään isoa selkäänsä on millään tekniikan hieromisella saanut. Ne on sitten muut liikkeet millä fiilistellään tuntuman kanssa.
Minä teen nyt ja ainakin lähitulevaisuudessakin noin, saatte toki olla kuka ihan mitä mieltä tahansa siitä.
Itse ainakin teen puhtaalla tekniikalla, ja kyllä siihen vaan saa sitä rautaa laittaa lisää. Eiköhän tämä oo aikalailla henkilökohtanen juttu, toisilla kehittyy erilailla ku toisilla. Ennen tein isommilla raudoilla, rumalla tekniikalla ja jos siihen vertaa nii kehitys on omalla kohdallani paljon parempaa kun teen puhtaalla tekniikalla.
Hyvä juttu jos olet löytänyt hyvän tavan kehittää selkääsi. Minä en tiedä olenko löytänyt vieläkään hyvää mutta nyt ainakin jokaisen kovan treenin jälkeen tuntuu siellä missä pitää!
Tosin en mä nyt tiedä mitä rumaa tuossa mun tekniikassa on, ei siinä hosuta, heiluta tai rykimällä tehdä mitään. Kulma vaan ei joidenkin mielestä ole kulma ollenkaan ja liikerata on lyhyempi kuin mitä se voisi olla jos tekisi eritavalla.
VASTAOTTEELLA tuo vaan menee perille ihan helvetin hyvin, siis minulla.