Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Kyllä minustakin on ihan jees tehdä kulmasoutua ainakin sarja "liian isoilla" painoilla. Kyllä se liha ottaa hittiä, kunhan vain käytetään kohdelihaksia, eikä jotain muuta. Ja aikaanhan sitten tuo "liian iso" painokin kevenee.

Elä Timba helmostu, näkeehän tossa että selälle menee ja on sulla sen verran sitä selkääkin et perille on menny.

Ite jos tekee "liian pitkällä" liikeradalla niin menee lopulta melkein käsille. Ja välillä tulee ryittyä rumemmin. Selkä on niin vittumainen reenattava että jos sinne jotenkin tuntumaa saa niin jatkaa sillä vaan.

Mulla myös on tapana tehä kulmasoutua välillä "liian isoilla painoilla". Teen vieläpä oikeesti repimällä, enkä noin puhtaasti. Silti ne isot selkälihat ottaa kivasti hittiä tosta. Vastapainoksi teen vuoroviikoin myös pitempää sarjaa pienemmillä painoilla ja paremmalla kontrollilla.

Hyvä timba! Kerranki muu video ku perus penkki/kyykky/mave. Kyllähä tosta videosta näkee, että selälle menee mutta täällä dissaakin ne, jotka ei jaksa edes mavea tehä tolla painolla.

Elä Timba helmostu, näkeehän tossa että selälle menee ja on sulla sen verran sitä selkääkin et perille on menny.

Ite jos tekee "liian pitkällä" liikeradalla niin menee lopulta melkein käsille. Ja välillä tulee ryittyä rumemmin. Selkä on niin vittumainen reenattava että jos sinne jotenkin tuntumaa saa niin jatkaa sillä vaan.

Yritän olla hermostumatta. Jotenkin vaan tökkii että nämä videoketjut menee aina siihe että joku huutaa "paska tekniikka".

Mä en tee tuota perus kulmasoutua koskaan tuon pidemmällä liikeradalla. Pyrin tuossakin aina siihen että lavat rutistuu mahdollisimman paljon. Tällä hetkellä siis treenaan selän kahdesti viikossa. toisella kerralla leanvetoja ja yhden käden ylätaljajaa ja tällä toisella kulmasoutua tangolla tuolleen että reilut painot ja sitten toinen liike on yhden käden alatalja ja siinä mahdollisimman pitkä liikerata.

Treenipäivyristä nuo näkee.

- - - Updated - - -

Mulla myös on tapana tehä kulmasoutua välillä "liian isoilla painoilla". Teen vieläpä oikeesti repimällä, enkä noin puhtaasti. Silti ne isot selkälihat ottaa kivasti hittiä tosta. Vastapainoksi teen vuoroviikoin myös pitempää sarjaa pienemmillä painoilla ja paremmalla kontrollilla.

Minä taas en revi kun en uskalla, pelottaa että jotain menee rikki. Lähinnä pelkään hauiksen puolesta kun se on vähän ottanut osumaa muussa treenissä. Tuolleen tehden ei ongelmia.

Oleellisempaa kuin liikeradan pituus tossa kulmasoudussa on selän pitäminen paikallaan ja työn tekeminen latseilla, imo. Ja ihan hyvinhän Timballa selkä pysyi paikallaan romujen määrään nähden.

Jokainen voi vaikka pelkällä tangolla tehdä kulmasoutua ja tunnustella millon se menee latseille ja milloin käsivarsille. Yllättävän lyhyt liike minkä varsinaisesti latsit tekee ;)

Pohjoisvirta: Jotain ''latsikohautusta''..? Timba miten treeni tuosta jatkui..?

No mites tämä tähän videoon liittyy? Kolme sarjaa tein tulla painolla ja tämä kuvattu oli keskimmäinen.

Sinällään arvasin että tänne ei ehkä kannata koko videota pistää kun paskamyrsky on varma. Sitä erittäin pitkää liikerataa tehdään esim. Pendalay (saattaa olla kirjoitettu väärin) tyyliin ja huomattavasti pienemmillä painoilla.

Jännä sinällään että vaikka herrat kaikkitietävät pitää tuota kohautuksina, niin ne isot selän lihakset tuon jälkeen on hellänä, eikä epäkkäät. Mutta ihan miten vain, pistäkää omia suorituksianne näkyviin niin vittuilen takaisin ihan mielelläni.

En nimittäin kysynyt tekniikkavinkkejä, kunha nyt nakkasin tännekin kun lupasin tuolla VIP päiväkirjapuolella videopätkän näistä laittaa. Ihan vaan muiden videoiden jatkeeksi.

Jatkakaa toki. Minä teen tuolleen ja kattelen sitten tyyliin vuoden päästä että miten selkä on vastannut tuohon.

Näin tuossa jotain samaa kuin tässä v. 2006 viestissäni:

* Latsi kohautukset rekillä/dippitelineessä?

Onkos kukaan kuullut tälläisistä liikkeistä?

Quote TexasTarzan

Lat Dips Yes. I'd think there are two ways of doing lat dips depending on if you're talking about a dip rack or chinning bar.

1. On a dip rack, with you arms locked, lower and raise yourself where you're only using your traps and upper lats for the movement. It is only a short range of motion. I learned this one years ago from an Olympic lifter who had one of the best built backs I'd ever seen.

2. The other version is a trick bodybuilder Larry Scott stole from Vince Gironda. Hanging from a chinning bar, lean back and simply use your lats to move yourself up and down four or five inches. You should feel a LOT of movement in your scapula and the mid-portion of your upper back. I think he used to have a picture of this on his web site?

TT

http://66.249.93.104/search?q=cache:...i&ct=clnk&cd=7

Aika erikoiselta vaikuttivat niin oli pakko kokeilla, miten kädet suorina latsi kohautus onnistuu leuanveto tangossa.

Eli keuhkot täyteen happea ja lapoja liikkeelle, käytännössä yläselkää tulee pieni kaari, kun lavat vedetään yhteen ja alas.

Aika rajusti tuo supistaa latseja ja kädet eivät rajoita kuten leuanvedoissa käy usein.

Dorian Yates sanoi myös, että tuo "kaari" selässä supistaa latseja kovemmin. *

Linkki:
http://www.pakkotoisto.com/treeni/47794-latsi-kohautukset-rekillae-dippitelineessae/

Kulmasoutu tangolla välillä tehdään lähes pelkästään epäikkällä, 'kohauttamalla', ja latsit eivät välttämättä reagoi mitenkään. Sulla latsit/selkä tekee duunia, kuten itse totesit isot selkälihat on kipeenä. Esim. Vince Girondalla oli fiksaatio joissain liikkeissä, että täytyy saa 'täysin liikerata', kova venytys ja supistus. Tässä on eri "koulukuntia", kukin etsii omat liikkeet/liikeratansa. Ajattelin vaan, että jatkuuko selkätreeni millä liikkeillä, missä enempi supistusta/liikerataa?

Edit:

Tuossa vielä Vince Gironda mielipide, miten leuat tulee tehdä oikein:

"I do not think I have seen six men in my life do a chin properly. Don Howorth was one of them. Don pulled up with his chest high and touched his chest to the bar almost as low as his low Pec line. His elbows were drawn down to his sides, touching his lats, and with the chest high and the shoulders down and back, he contracted his lats to the maximum.

If you look up the function of the lat in any Kinesiology book, it will show that the lat – in the fully contracted position – the shoulders are drawn down and back! Round the back and shoulders forward, and you shift to the Teres major muscles. Also, if you do not arch your back to full contraction, you will not develop any of the fibres across the back that attach to the spine. This will give you a flat underdeveloped look with no thickness."

http://www.ironguru.com/Home/tabid/637/articleType/ArticleView/articleId/31/DIPS-AND-CHINS.aspx

Siinä ois yks tuore, tänään aamulla kuvattu. Tosin jouduin virittään kännykän yhelle penkille kun ei ollut sopivia uhreja kuvaamaan. Että parikytäsekkaa alusta on turhaa. Kulmasoutua vastaotteella 6x150 on aiheena.

Liki samanlaisella tekniikalla teen itekkin tuon kulmasoutun, ja menee hyvin perille pitkin selkää! Hyvää tekemistä!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllähän se niin on, että ihan sama millä 'tekniikalla' noita soutuja tekee, niin selällehän ne väkisinkin menevät. Ainakin osittain. Tietenkin epäkäslihakset ovat vedossa mukana, mutta ei soutua vaan voi tehdä ilman leveän selkälihaksen rasitusta.

Jotenkin naurattaa ne henkilöt, ketkä itkevät aina, että 'paska tekniikka' 'tee puhtaasti ni saat laittaa puolet tosta raudasta!' Sitten kun näkee heidän treenaavan, niin he tekevät kp-kulmasoutua sillä ainaisella 22,5kg käsipainolla puhtaasti joka ikinen kerta, eikä edistystä juurikaan tapahdu. Siinä voi sitten verrata isolla ja pienellä painolla soutavan henkilön gainsseja ja päätyä siihen lopputulokseen, että soudut ovat niitä liikkeitä, joissa saa käyttää reilusti painoa vaikka tekniikka olisikin jokseenkin rumaa.

Piti kokeilla jotain erilaista vatsatreenin päätteeksi. Oli kyllä harvinaisen hanurista yrittää hengittää samalla ja asentokin muuttuu koko ajan. 36 sekunnin kohdalla hipaisee jo persekin penkkiä.

[video=youtube_share;IvRlVzWLQX8]http://youtu.be/IvRlVzWLQX8[/video]

Kyllähän se niin on, että ihan sama millä 'tekniikalla' noita soutuja tekee, niin selällehän ne väkisinkin menevät. Ainakin osittain. Tietenkin epäkäslihakset ovat vedossa mukana, mutta ei soutua vaan voi tehdä ilman leveän selkälihaksen rasitusta.

Jotenkin naurattaa ne henkilöt, ketkä itkevät aina, että 'paska tekniikka' 'tee puhtaasti ni saat laittaa puolet tosta raudasta!' Sitten kun näkee heidän treenaavan, niin he tekevät kp-kulmasoutua sillä ainaisella 22,5kg käsipainolla puhtaasti joka ikinen kerta, eikä edistystä juurikaan tapahdu. Siinä voi sitten verrata isolla ja pienellä painolla soutavan henkilön gainsseja ja päätyä siihen lopputulokseen, että soudut ovat niitä liikkeitä, joissa saa käyttää reilusti painoa vaikka tekniikka olisikin jokseenkin rumaa.

Aa..ok. Täytyy ensi kerralla kokeilla vaikkapa 15kg suuremmilla painoilla ja hieman vajaalla liikeradalla. Olen tähän asti pyrkinyt tekemään liikkeen siten, että lasken olkapäitä hieman eteen selkää venyttäen ja vetänyt tangon lantioon asti. Eli tanko liikkuu koko reiden pituudelta. Tämä siis siksi, että näin kulmasoutua on opetettu tekemään mm. lehdissä ja gymlogissa. Mikäli ei ole mennyt puhtaasti, olen vähentänyt painoja. Mutta jos siis tällä videon tavalla saa paremmin kehitystä selkään, niin tottakai itsekin kokeilen tällä tavalla. Olisihan se hienompaa tehdä soutua 115kg:lla, kuin sillä ainaisella satkulla :)

Aa..ok. Täytyy ensi kerralla kokeilla vaikkapa 15kg suuremmilla painoilla ja hieman vajaalla liikeradalla. Olen tähän asti pyrkinyt tekemään liikkeen siten, että lasken olkapäitä hieman eteen selkää venyttäen ja vetänyt tangon lantioon asti. Eli tanko liikkuu koko reiden pituudelta. Tämä siis siksi, että näin kulmasoutua on opetettu tekemään mm. lehdissä ja gymlogissa. Mikäli ei ole mennyt puhtaasti, olen vähentänyt painoja. Mutta jos siis tällä videon tavalla saa paremmin kehitystä selkään, niin tottakai itsekin kokeilen tällä tavalla. Olisihan se hienompaa tehdä soutua 115kg:lla, kuin sillä ainaisella satkulla :)

Mulle on sinäänsä ihan sama miten sinä treenaat. Ja sekin on jotenkin naurettavaa, että jengi pitää gymlogin ja bodylehtien tekniikkaneuvoja juuri itselleen täydellisesti sopivina yms. Ihmiset on erilaisia, ei kaikki saa tuloksia samoilla keinoilla.

Tarkoitin postillani sitä, että jos esimerkiksi olet tehnyt 3x12 40kg käsipainolla kulmasoutua, voit tehdä 3x8 huomattavasti suuremmalla (10-15kg) käsipainolla, HIEMAN rumemmalla tekniikalla AIKA AJOIN. Järki kannattaa pitää siinäkin mukana. Ei ole mitään hyötyä momentilla ryitystä raudasta, tai liikeradan tappamisesta tulemalla painoa vastaan. Videossa kuitenkin näkyy, että paino liikkuu lihasvoimalla täysin hallitusti.

Mun mielestä on noloa näyttää oma idioottimaisuutensa sillä, että tyytyy toteamaan postistani 'ok rynkytän 115kg:llä ja saan paremmin lihasta' ja laittaa vielä perään ironinen hymynaama.

Sitäpaitsi, jos se on nimenomaan ainainen satku, niin oletan, että sinun kohdallasi kehitystä ei juurikaan ole tapahtunut. :) <- Ironinen hymynaama.

Turha vetää herneitä allusd, eiköhän toi mörkömies ollu ihan vilpittömästi tuota mieltä. Vaikka kuinka kummalliselta tuntuukin, ei kaikki aina oo sarkasmia ja riitaa haastamassa... :rolleyes:

Jäätävän tappelun saitte ainakin aikaiseksi.

Sen nyt sanon, että jos sitä kulmasoutua hieroo puhtaalla tekniikalla niin ei siihen ikinä mitään painoja saa laitettua.

Totta helvetissä se kulmasoutu pitää opetella tekemään puhtaasti ja sitä varmasti Gymlogeissakin haetaan. Itse nyt vain en jaksa uskoa että Nyyssöläkään isoa selkäänsä on millään tekniikan hieromisella saanut. Ne on sitten muut liikkeet millä fiilistellään tuntuman kanssa.

Minä teen nyt ja ainakin lähitulevaisuudessakin noin, saatte toki olla kuka ihan mitä mieltä tahansa siitä.

Jäätävän tappelun saitte ainakin aikaiseksi.

Sen nyt sanon, että jos sitä kulmasoutua hieroo puhtaalla tekniikalla niin ei siihen ikinä mitään painoja saa laitettua.

Totta helvetissä se kulmasoutu pitää opetella tekemään puhtaasti ja sitä varmasti Gymlogeissakin haetaan. Itse nyt vain en jaksa uskoa että Nyyssöläkään isoa selkäänsä on millään tekniikan hieromisella saanut. Ne on sitten muut liikkeet millä fiilistellään tuntuman kanssa.

Minä teen nyt ja ainakin lähitulevaisuudessakin noin, saatte toki olla kuka ihan mitä mieltä tahansa siitä.

Itse ainakin teen puhtaalla tekniikalla, ja kyllä siihen vaan saa sitä rautaa laittaa lisää. Eiköhän tämä oo aikalailla henkilökohtanen juttu, toisilla kehittyy erilailla ku toisilla. Ennen tein isommilla raudoilla, rumalla tekniikalla ja jos siihen vertaa nii kehitys on omalla kohdallani paljon parempaa kun teen puhtaalla tekniikalla.

Itse ainakin teen puhtaalla tekniikalla, ja kyllä siihen vaan saa sitä rautaa laittaa lisää. Eiköhän tämä oo aikalailla henkilökohtanen juttu, toisilla kehittyy erilailla ku toisilla. Ennen tein isommilla raudoilla, rumalla tekniikalla ja jos siihen vertaa nii kehitys on omalla kohdallani paljon parempaa kun teen puhtaalla tekniikalla.

Hyvä juttu jos olet löytänyt hyvän tavan kehittää selkääsi. Minä en tiedä olenko löytänyt vieläkään hyvää mutta nyt ainakin jokaisen kovan treenin jälkeen tuntuu siellä missä pitää!

Tosin en mä nyt tiedä mitä rumaa tuossa mun tekniikassa on, ei siinä hosuta, heiluta tai rykimällä tehdä mitään. Kulma vaan ei joidenkin mielestä ole kulma ollenkaan ja liikerata on lyhyempi kuin mitä se voisi olla jos tekisi eritavalla.

VASTAOTTEELLA tuo vaan menee perille ihan helvetin hyvin, siis minulla.

Hyvä juttu jos olet löytänyt hyvän tavan kehittää selkääsi. Minä en tiedä olenko löytänyt vieläkään hyvää mutta nyt ainakin jokaisen kovan treenin jälkeen tuntuu siellä missä pitää!

Tosin en mä nyt tiedä mitä rumaa tuossa mun tekniikassa on, ei siinä hosuta, heiluta tai rykimällä tehdä mitään. Kulma vaan ei joidenkin mielestä ole kulma ollenkaan ja liikerata on lyhyempi kuin mitä se voisi olla jos tekisi eritavalla.

VASTAOTTEELLA tuo vaan menee perille ihan helvetin hyvin, siis minulla.

Ei sun tekniikka mun mielestä ruma ookkaa, hallittu ja selkä tekee selkeesti työn. Halusin vaan sanoa että myös sillä viimesenpäälle tehdyllä tekniikallakin voi kehittyä. Ainakin itse.

Ah, sitten on vielä onneksi se kultainen keskitie "rumien ja vajaiden liikeratojen repimisten" ja "neitipainoilla tuntumahomopumppailun" välillä. Mä ainakin käytän sitä! :) <- vilpitön hymiö.

Back
Ylös Bottom