Pakkiksessa paljonki kirjatoukkia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jupe123
  • Aloitettu Aloitettu
^ mulla oli hetken aikaa käsissäni ton suomennos, joka oli ihan kamala. Harvemmin jätän kirjaa kesken, mutta nyt oli pakko. Lieneekö johtunut myös suomennoksesta, mutta nopealla tutustumisella eivät herran kommentit myöskään saaneet mitään suurta vaikutusta aikaan allekirjoittaneessa.

Mulla on ollut tarkoitus hommata toi alkuperäiskielellä, mutta nyt ei malta, kun pitää lukaista uusin Brown, sekä eräs sotaeepos, joka on maannut kassin pohjalla jo ikuisuuden.

Edit. God Delusionia siis tarkoitin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä taas jäin aivan koukkuun God Delusioniin heti kun aloin lukea sitä. Olin ensin vähän "ei kiinnosta"-mielellä liikkeellä, sillä yleisesti ottaen kirjan aihe ei niin kauheasti napannut. Ekan luvun jälkeen olin myyty, enkä voinut laskea kirjaa käsistäni :) Nyt pitäisi taas löytää aikaa lukemiseen, koska en ole tosiaan vieläkään saanut sitä luettua.

Aihehan on todella mielenkiintoinen, mutta mua häiritsi niin paljon kirjan kieliasu, että lopetin kesken.

edit. ai niin, onhan mulla Carlos Ruiz Zafonin Tuulen Varjo kesken. Se on ollut odottamassa loppuun lukemista lähinnä ajanpuutteesta johtuen. Nyt toi Brownin uutuus sotkee vaan pakkaa. Noi sopivan kevyet humpuukikirjat sopii mulle. Viihteen pitää olla viihdettä. Asiakirjallisuus sitten erikseen.

Olisin kyllä mielelläni ottanut nuo Lovecraftin teokset suomenkielisinä, kun en nyt niin turhan tarkka ole, onko käännettyä tekstiä vai alkuperäistä. Sattuivat nyt vain olemaan sitten englanniksi, ja olen niin laiska, etten jaksa nähdä vaivaa hankkiakseni kirjoja suomeksi. :nolo: Ihan ok tarinoita nuo lukemani ovat mielestäni olleet, mutta en usko, että montaa ainakaan jaksaisin kahdesti lukea.

Mäkin oikeastaan pidin eniten juuri niistä kirjoista 1-5, ja huomasin itsekin tason laskevan. Mun mielestäni tosin jo nelosessa alkoi olla vähän erikoisia juttuja siinä itse eteenpäinvievässä tarinassa. Ja joo, sama ilmiö on ollut havaittavissa koko uudemmassa tuotannossa yleensäkin. Tosin kyllä mä silti olen ihan viihdyttynyt ollut siitäkin, vaikka parasta Kingiä onkin ehdottomasti se parin-kolmen vuosikymmenen takainen.

Joo King pudotti pallon viimeistään siinä vaiheessa kun kirjoitti itsensä mukaan tarinaan. Lisäksi minua ärsytti miiten Flagg on ollut sellainen badass vaikka monessa kirjassa ja tuossa se kuoli niin helposti. Lisäksi Crimson Kingin piti olla joku saatana tms. joka johti valtavaa maailmaa ja kirjasta jäi kuva että se oli vain joku perus velho jolla oli linna tms. King saisi pyytää anteeksi ja kirjoittaa ne vikat kirjat uudestaan :)

Viimeistelyä vailla Eve Hietamiehen Yösyöttö. Ei yhtään "mun tyyppinen" kirja, mutta joudun toteamaan tämän hyväksi (ellei nyt loppu leviä käsiin). Kevyt lukea, ja kirjoitustyyli kolahtaa. Vaikea tälle on tosin lähteä kohderyhmää määrittelemään, lähinnä uskaltanee suositella keski-ikäisille naisille. :P

itse luin juuri Kingin Mustan Tornin toiseen kertaan, tällä kertaa alkuperäiskielellä, reilu kuukausi siinä meni :D itse en kyllä yhdy täysin noiden kahden viimeisen kirjan heikkouteen, näin toisella lukukerralla ymmärsi jonkin verran paremmin Kingin ratkaisuja. yllättäen uudeksi lempikirjaksi sarjasta nousi Wizard and Glass, aiemmin olin pitänyt the Waste Landista enemmän.

Kingiä muutenkin kahlannut uudestaan läpi, The Standin ja IT:in luin myös. Ja täytyy sanoa, että toimivat paljon paremmin englanniksi kuin suomeksi.

Nyt on ollut lukemisideat vähän vähissä, Laurell K. Hamiltonin Lunatic Cafen lukaisin päivässä, ja täytyy sanoa ettei ole edes viihdyttävää skeidaa, ei ainakaan miehelle :D liikaa puhetta vaatteista :D mutta luin kuitenkin loppuun.

M. John Harrisonin Nova Swingin lainasin eilen ja yritän saada siitä kiinni mutta ei oikein vielä aukea, toisaalta ei Harrisonin muutkaan teokset ole ihan alkumetreillä auenneet, Course of the Heart ei kyllä auennut täysin kai vieläkään, muutaman viikon se kummitteli mielessä lukemisen jälkeen. Kannattaa muuten lukea se.

Joku iso luku-urakka pitäisi taas saada ettei joutuisi koko ajan ravaamaan kirjastossa yrittämässä etsiä lukemista, osaako kukaan suositella?

Tällä hetkellä menossa Stieg Larssonin Tyttö joka leikki tulella. Tähän mennessä ihan perkeleen paljon parempi kuin elokuva :thumbs: Sarjan ensimmäisen osan (Miehet jotka vihaavat naisia) luin aikaisemmin. Vaikka sekin hyvä oli, niin se ei missään vaiheessa samalla lailla kolahtanut tähän toiseen osaan verrattuna.

Dan simmons Hyperion, Asimovin Säätiöt, Herbert Dyyni, peter f hamilton the commonvealth saga,William gibson neurovelho etc.

Edes joku lukee oikeasti hyviä kirjoja :) juuri luin Hamiltonin The Neutronium Alchemistin ja Huomenna alkaa Naked God. Aikamoisia eepoksia ovat, kuten myös Commonwealth Saga, joka on täyden kympin arvonen.

Kirjavinkki jos tykkää dekkareista. Dennis Lehanen Patrick Kenzie ja Angela Gennaro sarja. Yksi kirjoista on filmattu eli Gone Baby Gone ja kaikki sarjan osat on timanttia. Vähän sellaista "maailma on paha paikka, mutta uskon hyvään" romantiikkaa joka iskee minuun.

Kellään suositella mitään Orwellin 1984 kaltaista kirjaa, jossa maailma on edellämainitun kaltainen melankolinen ja ankea paikka? Kiinnostaisi tuon kaltaiset vaihtoehtomaailma kirjat.

Kellään suositella mitään Orwellin 1984 kaltaista kirjaa, jossa maailma on edellämainitun kaltainen melankolinen ja ankea paikka? Kiinnostaisi tuon kaltaiset vaihtoehtomaailma kirjat.

Philip K. Dick- Do androids dream of electric sheep? Kannattaa lukaista, kyseisestä kirjasta on myös tehty legendaarinen elokuva Blade Runner.

Koulun takia joutuu lukemaan välillä hiukan liikaakin, eikä ns. ammattikirjallisuuden lukeminen aina oo mitään herkkua.

Vapaa-ajallakin tulee kyllä luettua silloin kun ehtii. Nyt on iltalukemisena menossa Alan Axelrodin The real history of cold war.

Viimeisimmistä luetuista kirjoista jäi ehdottomasti mieleen Jo Nesbøn "Lumiukko". Pitkästä aikaa loistavasti toteutettu dekkari, jota ei voinut päästää käsistään :) Suosittelen ehdottomasti!

Herbertin Dyynit lähti lukuun, eka osa vaikuttaa ihan hyvältä mitä oon keren lukemaan.

Tuli juuri luettua David Weberin Mutineers Moon ja se oli niin hyvä, että jatko-osatkin menivät tilaukseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom