Pakkiksessa paljonki kirjatoukkia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jupe123
  • Aloitettu Aloitettu
En nyt nopeasti löytänyt muutakaan kirjakeskustelua, joten kirjoitetaan tänne. Olen nyt saanut luettua kaikki kolme Tuomas Vimman teosta (Helsinki 12, Toinen sekä Gourmet) ja olen tykännyt todella paljon. Herralta on nyt syksyn aikana tulossa neljäs kirja, nimeltään Raksa, mutta en millään malttaisi odottaa sen ilmestymistä. Joten olisiko jollain suositella jotain mukavaa samantyylistä leppoisaa luettavaa? Sekä suomen- että englanninkieliset käyvät.
Muistaakseni toi Helsinki 12 oli hyvin paljon samantyyppinen kun american psyko josset oo sitä jo ehtiny lukea. Itekkin diggailin tosta Helsinki12 mutta jostain syystä silti noi myöhemmät Vimmat lukematta. Pitänee katella niitä ens kerralla kirjastosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
simmonsin hyperion, fall of hyperion, endymion ja rise of endymion luettu pitkästä aikaa uudestaan, parasta ikinä. jotenkin toimi näin viiden vuoden jälkeen ihan toisen lailla kuin aiemmin.

feynmania myös lukenut sen minkä käsiin saa, fysiikkakin voi olla hauskaa :) harmi että lectures on physics maksaa niin tolkuttomasti, pitänee lainata internetlainaamosta PDF:nä ku ei sitä kirjastoistakaan oikein löydy.

hammer of the gods odottelee tuossa pöydän nurkalla myös.

Kannattaa lukee Surely you're joking, Mr Feynman ja What do you care what other people think. Parhaimpia kirjoja mitä olen lukenut, useita kertoja molemmat!

Tulipa tässä mieleen, että löytyykö pakkikselta Hemingwayn ystäviä? Voisi olla sopivan iskevää voimailijoiden makuun. On taas novellikokelmat luvun alla ties monettako kymmenettä kertaa..

Olen lukenut kenelle kellot soivat joskus. Se oli ihan luettava, mutta vähän pettynyt koska odotin loistavaa kirjaa.

Itse olen lukenut Hemingwayn tuotannosta teokset Vanhus ja meri, Käärme paratiisissa, Nuoruuteni Pariisi, sekä lisäksi muutaman novellin. Pidän kyllä Hemingwayn tyylistä ja tarkoitus olisikin lähitulevaisuudessa lukea muitakin miehen teoksia.

Viimeksi luin Mikko Rimmisen kehutun ja palkitun Nenäpäivän. Voin suositella, omaperäistä ja jotenkin lämminhenkistä kerrontaa ja kieltä, olematta vähääkään teennäistä. Sanomaa ei työnnetä lukijalle väkisin, vaan se tulee esiin luontevana ja aitona. Ja pistää miettimään.

Tällä hetkellä luen Martti Anhavan kirjoittamaa teosta Romua rakkauden valtatiellä - Arto Mellerin elämä. Mielenkiintoista luettavaa yhdestä suosikkirunoilijastani. Samaan aikaan lukemisen alaisena on myös John Fanten romaani Tomu tietää.

Torrents of Spring englanninkielisenä oli paras Hemingway, en muista siitä enää muuta. Vanhus ja meri oli toki omassa sarjassaan erotuksena ns peruskirjoista.

Jo Nesboja on mennyt lähemmäs 10, samoin Lee Childin Jack Reacher-kirjoja, molemmat VARSIN viihdyttäviä lukukokemuksia.
Larssonin Millenium-trilogia oli huippu, imaisin sen lontooksi alta aikayksikön.

Edellämainittujen reilun 20 kirjan lisäksi hommasin Lapiduksen Stockholm noir-trilogian, ja viimeisiin Luksuselämää ei yltänyt aivan samalle tasolle kahden ensimmäisen kanssa..

Suomalaisista olen lukenut pari Taavi Soininvaaraa (suosittelen) sekä luonnollisesti Martti Yrjänä Joensuun Harjunpää-kirjoja, joiden tyyli on jotain omaa luokkaansa.

Nostetaas tää!

Törmäsin uuteen hauskaan kirjasarjaan eli Tuomas Liuksen dekkareihin Haka, Laittomat ja Häränjuoksu. Aivan pirun hyviä!

Jo Nesboja on mennyt lähemmäs 10, samoin Lee Childin Jack Reacher-kirjoja, molemmat VARSIN viihdyttäviä lukukokemuksia.
Larssonin Millenium-trilogia oli huippu, imaisin sen lontooksi alta aikayksikön.

Edellämainittujen reilun 20 kirjan lisäksi hommasin Lapiduksen Stockholm noir-trilogian, ja viimeisiin Luksuselämää ei yltänyt aivan samalle tasolle kahden ensimmäisen kanssa..

Suomalaisista olen lukenut pari Taavi Soininvaaraa (suosittelen) sekä luonnollisesti Martti Yrjänä Joensuun Harjunpää-kirjoja, joiden tyyli on jotain omaa luokkaansa.

Toi jack Reacher on kyllä ihan loistava hahmo:D. Varsinkin se mikä alkaa sieltä metrosta Nykissä. Kirjan nimeä en muista millään.

Mä taidan olla ainoita johon Lapidus ei ihan iskenyt. Toki ton ekan luki ihan mielellään mutta ei oikein nostanut intoa loppu trilogiaan ja muut onkin vielä lukematta.

Uusimpana tullut tutustuttua Harlan Cobeniin ja täytyy sanoa että ihan loistavaa settiä. Jos tykkää 180astetta kääntyvistä juonenkäänteistä ja epätietosuudesta siitä mitä tässä oikein tapahtuu niin suosittelen ehdottomasti.
Ainot huonopuoli että noita on suomennettu vähän nihkeästi. Pitänee alkaa petrata tota omaa lontoota.

Mainitaan vielä Baldacci kun en oo huomannut sitä mainittavan. Erityisesti toi kameli-klubi sarja on kronologissa luettuna viihdyttävää ja jännittävää huttua.

Millemiun-trilogia on tosiaankin älyttömän hyvä! Kävin kattomassa tästä tehdyn uuden leffankin jokin aika sitten leffateatterissa, hyvä oli sekin.

Startin mainitsema Baldacci vaikutti myös hyvältä, luin vasta ekan kirjan(Henkeen ja Vereen) kyseiseltä kirjailijalta, eikä varmasti jäänyt viimeiseksi.

Tällä hetkellä ahmin Camilla Läckbergin kirjaa(Saarnaaja). Toka kirja Läckbergiltä jota luen ja tykästynyt olen.

Nuorempana alkoi jo lukuinnostus laitoksissa, ekana vitusti Jack Higginsiä ja sitten siintä eteenpäin kaikkea muuta, yksi parhaista kirjoista mitä oon lukenut on Etelän Kuningatar.

Humanistipellenä lienen automaattisesti myös kirjatoukka.

Viime aikoina olen tehnyt paluun fantasian pariin useamman vuoden yliannostustauon jälkeen, mutta melko valikoiden. Todellinen löytö oli Joe Abercrombien The First Law-trilogia, josta tosin olen lukenut vasta ensimmäisen osan. Erittäin hyvin kirjoitettu, kiinnostavat hahmoja ja pikimustaa huumoria. Vielä kun joku kanssaihminen palauttaisi kakkososan kirjastoon niin hyvä :)

Kauhu/jännitysosastolta on iskenyt Joe Hill (Stephen Kingin poika muuten). Sydämen muotoinen rasia ja Sarvet ovat molemmat hyviä. Jos tykkää Kingistä, toimii varmasti. Dekkareita luen aika satunnaisesti; James Ellroy ja Elmore Leonard ovat kestosuosikkeja. Arnaldur Indridasonin Islanti-dekkareissa on ihan oma tunnelmansa.

Kohtuullisen laajalla skaalalla tulee luettua, myös tietokirjallisuutta. Jonkun sortin kirjallinen elitisti minussa asuu, sillä en ole lukenut esim. Da Vinci-koodia. Kotimaista pitäisi lukea paljon enemmän, mutta tahtovat olla aina menossa.

Nyt on kesken John Ajvide Lindqvistin Kultatukka, tähtönen ja tämä on ehkä vieläkin parempi kuin Ihmissatama. Ei voi kuin kehua.

Nyt on kesken John Ajvide Lindqvistin Kultatukka, tähtönen ja tämä on ehkä vieläkin parempi kuin Ihmissatama. Ei voi kuin kehua.
Kultatukka, tähtönen on tosiaan hieno kirja, mutta mun mielestä Ajvide Lindqvistin paras on silti Ystävät hämärän jälkeen. Joka tapauksessa kirjailijan koko tuotanto on ehdottomasti lukemisen arvoinen.

Kolme viimeksi luettua (ja ostettua) kirjaa:
Thomas R. Martin: Ancient Greece - From Prehistoric to Hellenistic Times
Keith Critchlow: Time Stands Still - New Light on Megalithic Science
Warwick Ball: Out of Arabia - Phoenicians, Arabs and the Discovery of Europe

Forever Alone -kamaa?

Forever Alone -kamaa?
Ehdottomasti. Seuraavaksi kun oot lähikaupassa ostat siitä telineestä jonkun niistä harlekiineistä missä on kannessa joku pitkätukkanen fabio ilman paitaa hevosen selässä. Saat viritettyä huomattavasti helpommin keskustelua naisten kanssa kun oot sisällä niitten ajatusmaailmassa.

Kultatukka, tähtönen on tosiaan hieno kirja, mutta mun mielestä Ajvide Lindqvistin paras on silti Ystävät hämärän jälkeen. Joka tapauksessa kirjailijan koko tuotanto on ehdottomasti lukemisen arvoinen.

Ei sekään missään nimessä huono ole. Erittäin vaikea noita on laittaa mihinkään järjestykseen.

En nyt nopeasti löytänyt muutakaan kirjakeskustelua, joten kirjoitetaan tänne. Olen nyt saanut luettua kaikki kolme Tuomas Vimman teosta (Helsinki 12, Toinen sekä Gourmet) ja olen tykännyt todella paljon. Herralta on nyt syksyn aikana tulossa neljäs kirja, nimeltään Raksa, mutta en millään malttaisi odottaa sen ilmestymistä. Joten olisiko jollain suositella jotain mukavaa samantyylistä leppoisaa luettavaa? Sekä suomen- että englanninkieliset käyvät.

Ite luin just ton Raksan mutten tykänny yhtä paljon ku kolmesta aiemmasta. Ois saanu olla enemmän jänniä kohtia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom