Oletko koittanut askelkyykkyä Smithissä? Siinä ainakin mulla huomaa, mitä lihasta reenaa! :whip: Pitää vain katsoa, että etummainen jalka on tarpeeksi edessä eli mene ensin polviseisontaan, niin että etummainen jalka on 90 astetta koukussa ja takimmainen 90 astetta koukussa maata vasten. Siitä sitten nouset ylös liikuttamatta jalkojen paikkaa. Kyykyssä muista, että taaempi polvi ei saa mennä nilkan alapuolelle. ( =turvallisempaa.) Etummaisen jalan varpaat pitää olla edempänä kuin polvi. Jos asento on liian lyhyt, eli jalat lähellä toisiaan, liike tuntuu lähinnä polvessa, eikä tämä ole hyväksi nivelen rakenteille!
Toinen keino on tehdä Smithissä kyykkyä molemmat jalat ihan edessä. Eli jos et pitäisi tangosta kiinni, kaatuisit selällesi, siis kunnon takanoja.
Mikäli et halua käyttää Smithiä, niin kyykyssä ja askelkyykyssä pakaroita pitää monesti itse vähän "avittaa" liikkeeseen mukaan. Kiinnitä huomio reenattavaan lihakseen ja jännitä hieman sitä itse. Jalkakyykyssä pakarat jäävät helposti heikolle ärsytykselle, jos ylävartalo kallistuu eteenpäin. Kyykkää niin kuin istuisit tuolille, eli hieman taaksepäin.
Prässissä tuo jalkapohjat mahdollisimman ylös.
Toivottavasti sait apua, muut kertokoot lisää, tässä enimmät mitä tuli mieleen.
edit: Lisään vielä, että ajan kanssa hermotus paranee, jolloin liike menee perille paremmin ja tuntuma kovenee. Iästäsi päätellen et varmaan montaa vuotta ole reenannut.. Eli vaihtele liikkeitä ja sarjojen pituuksia.