pakaratreeni..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fabion
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Miksei mulla ainakaan treenatessa askelkyykkyä käsipainoilla tai kyykyssä tunnu sitä ah niin ihanaa poltetta ja pakotusta peräsimessä? Seuraavana päivänä kyllä tietää, että jotain on tullut tehtyä, mutta onko tärkeää, että myös treenin aikana oikeisiin paikkoihin "sattuu"?
*haluaa lihaspeffan!! :evil:

Oletko koittanut askelkyykkyä Smithissä? Siinä ainakin mulla huomaa, mitä lihasta reenaa! :whip: Pitää vain katsoa, että etummainen jalka on tarpeeksi edessä eli mene ensin polviseisontaan, niin että etummainen jalka on 90 astetta koukussa ja takimmainen 90 astetta koukussa maata vasten. Siitä sitten nouset ylös liikuttamatta jalkojen paikkaa. Kyykyssä muista, että taaempi polvi ei saa mennä nilkan alapuolelle. ( =turvallisempaa.) Etummaisen jalan varpaat pitää olla edempänä kuin polvi. Jos asento on liian lyhyt, eli jalat lähellä toisiaan, liike tuntuu lähinnä polvessa, eikä tämä ole hyväksi nivelen rakenteille!

Toinen keino on tehdä Smithissä kyykkyä molemmat jalat ihan edessä. Eli jos et pitäisi tangosta kiinni, kaatuisit selällesi, siis kunnon takanoja.

Mikäli et halua käyttää Smithiä, niin kyykyssä ja askelkyykyssä pakaroita pitää monesti itse vähän "avittaa" liikkeeseen mukaan. Kiinnitä huomio reenattavaan lihakseen ja jännitä hieman sitä itse. Jalkakyykyssä pakarat jäävät helposti heikolle ärsytykselle, jos ylävartalo kallistuu eteenpäin. Kyykkää niin kuin istuisit tuolille, eli hieman taaksepäin.

Prässissä tuo jalkapohjat mahdollisimman ylös.

Toivottavasti sait apua, muut kertokoot lisää, tässä enimmät mitä tuli mieleen.

edit: Lisään vielä, että ajan kanssa hermotus paranee, jolloin liike menee perille paremmin ja tuntuma kovenee. Iästäsi päätellen et varmaan montaa vuotta ole reenannut.. Eli vaihtele liikkeitä ja sarjojen pituuksia.

Käsittääkseni tää on aika usein kysytty juttu. Tuntuma ei ole välttämätön lihaskasvulle. Iteläni esim raskaassa. kykyssä ei tunnu reisissä pätkääkään, mutta sarjan jälkeen ei silti meinaa pysyä pystyssä. Jos välttämättä haluat panostaa pakaroihin kannattaa tehdä prässiä siten, että pidät jalat ihan sen levyn ylälaidassa ja lasket kelkan syvälle. Toisaalta kyllä perän pitäisi noinkin kasvaa.

edit:

Noh, toi prässi mainittiinkin jo. Toi "istuminen" on helpompaa etukyykyssä, koska paino on edessä. Myös suorin jaloin mave ottaa ainakin mun pakaroihin (liikaakin).

Kannattaa kokeilla mavea. Ainakin itse saan sillä parhaan tuntuman tuonne pakaralihaksiin :)

Hannis sanoi:
Oletko koittanut askelkyykkyä Smithissä?
:thumbs:
Yhden jalan kyykky Smithissä

SuorinJaloinMaastaVeto

Good Morning

Täytyy muistaa, että tekniikat exrx.in sivuilla ei aina ole parhaasta päästä.

huumor sanoi:
ei oo smithissä
Korjattu
huumor sanoi:
no enhän mä pahalla
Minä tein virheen. Virheitä ei sallita
nimim. " Tärkeintä elämässä on, että ei tee virheitä "
:D

Edit14: lähtipäs toi mun kämmiviesti nopeesti

kynae sanoi:
Kannattaa kokeilla mavea. Ainakin itse saan sillä parhaan tuntuman tuonne pakaralihaksiin :)

Sumomave + yhden jalan kyykky = kyllä meinaan tuntuu, viimeistään seuraava päivänä :hyper: Ja se ns. tuntuma/polte ei tosiaankaan ole edellytys lihaskasvulle, kuten joku tuolla jo mainitsikin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
prässi ja kyykky tosiaan, kunhan muistaa kummelista opitut sanat, "purista perseellä normaalisti". Eli keskittyy siihen persauksen käyttöön.

Voi tehdä istuminen vähän kipiää

Olen käynyt salilla n. 6kk ja hiljattain aloitin kyykyn ja sjmv:n. Huonopuoli on se, että kotisalilla ei smithiä ole, ja haluaisin tehdä syvää kyykkyä leveällä asennolla, mutta en tahdo oikein kunnolla päästä sieltä ylös jos menee yhtään kulma yli 90 asteen ja smithissä saisi varmistettua lukolla jos jalat tm. tekniikka pettää :(

fabion sanoi:
Olen käynyt salilla n. 6kk ja hiljattain aloitin kyykyn ja sjmv:n. Huonopuoli on se, että kotisalilla ei smithiä ole, ja haluaisin tehdä syvää kyykkyä leveällä asennolla, mutta en tahdo oikein kunnolla päästä sieltä ylös jos menee yhtään kulma yli 90 asteen ja smithissä saisi varmistettua lukolla jos jalat tm. tekniikka pettää :(

pari vinkkiä:
-pidä kasvot vähän ylöspäin ja selkä notkolla. jalkaterät käännettynä ulospäin.
-älä laske takapuolta alas, laske se taakse. kuvittele istuvasi laatikon päälle. vielä parempi on jos oikeasti istut matalan laatikon päälle.
-kun nouset, nosta ensin pää ylöspäin ja painaudu tankoa vasten. sen jälkeen työnnät lantiota eteenpäin laatikon päältä
-älä missään vaiheessa kuvittele nostavasi etureisillä sitä tankoa tai painavasi jalkoja lattiaan.
-harjoittele aluksi tarpeeksi pienillä painoilla, että totut liikeratoihin

tälläviisiin minä pääsin ainakin jyvälle oikeasta tekniikasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom