Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
http://www.maku.fi/makuaskeleet/teemat/article124005-1.htmlKinkun kastike
12–15 annosta
8 dl kinkun paistolientä ja vettä
2 dl kermaa tai ranskankermaa
1 1/4 dl vehnäjauhoja
2–3 rkl sinappia
2–3 rkl omenahilloa tai -sosetta
rouhittua valkopippuria
Tee jäähtyneestä paistoliemestä ja vedestä suolaisuudeltaan sopiva seos. Sekoita kastikkeen ainekset kattilassa ja kuumenna kiehuvaksi.
Anna hautua 10 minuuttia. Tarkista maku ja siivilöi kastikeastiaan.
Mun luomus parin vuoden takaa kinkku
Eipä onnistunut tällä kertaa kovin hyvin meikäläisen kinkunpaisto. Joko tuo paistomittari on sökö tai sitten se oli väärässä kohtaa tai muuten huonosti. Meni tuo vähän "ylikypsäksi" turhan kuivaa mulle. Tulee tuo varmaan syötyä kuitenkin.
Joo, laitetaanko postin kautta?:D Jospa tuo meikäläisen kinkku olisi sieltä jostain keskeltä semmoista sopivaa, toisesta päästä vaan maistoin.vaihdetaanko?
Nyt pitää vetää kyllä takasin sanoja. Ei perkele miten hyvää, en vaihtais ees painoonsa verran kultaa.
No totta jumalauta se rasva syödään kaikki.Niin, ja se ei ole kinkku jos ei siinä ole sitä kunnollista vitivalkoista läskikerrosta. Sitä ei tietenkään itsellään syödä, mutta pieni pala läskiä lihan mukana, Onneksi meidän perheessä ei muille hyvä kelpaa...
Mites kun mulla on jäinen kinkku ja se pitäs paistaa huomenna, annako olla vaan lämpösessä huomiseen asti vai kuinka?
edit. kinkulla painoa 6,34kg