painosta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja catsi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
iivili sanoi:
Koska kyseessä ovat tutkimukseen perustuvat keskiarvolukemat, uskon, että alunperin on huomioitu ja vakioitu tutkimusta varten ikä ja leposykekin.

Offtopic vähän tähän liittyen: kuluttaako sellainen henkilö, jolla on luonnostaan korkeat harjoittelusykkeet ja leposyke, enemmän energiaa kuin sellainen henkilö, jolla on matalammat harjoittelusykkeet ja leposyke? Eli jos mitattaisiin näiltä kahdelta henkilöltä (jotka ovat muuten ominaisuuksiltaan identtiset paitsi erilaiset syketasot) kuntotestillä aerobiset ja anaerobiset kynnykset ja maksimisyke ja sitä myötä saataisiin treenin intensiteetti kummankin omalla sykemittapuulla samanlaiseksi, niin kuluttavatko nämä tyypit saman määrän energiaa vai kuluttaako se "oravasydän" enemmän?

Oma mututeesi tähän liittyen: Jos yksilöllisellä sykevaihtelulla ei ole merkitystä niin jos ap:lla on luonnostaan korkeat sykkeet eli jo tonttihommat (anaerobisen kynnyksen alapuolella, oletan) tuovat 168 sykkeen (mikä olisi taas minulla nopean juoksun syke ja anaerobisen kynnyksen yläpuolella, eli olen koko ajan niin hengästynyt etten saa puhuttua pitkiä lauseita), niin eikö sykkeisiin perustuvat kalorilaskurit kuten sykemittari vääristä sitä kulutuslukemaa hänelle ylöspäin?

Tajusko tuosta mitään? :david:

;)
Amaryllis sanoi:
Eli jos mitattaisiin näiltä kahdelta henkilöltä (jotka ovat muuten ominaisuuksiltaan identtiset paitsi erilaiset syketasot) kuntotestillä aerobiset ja anaerobiset kynnykset ja maksimisyke ja sitä myötä saataisiin treenin intensiteetti kummankin omalla sykemittapuulla samanlaiseksi, niin kuluttavatko nämä tyypit saman määrän energiaa vai kuluttaako se "oravasydän" enemmän?

Tähän kysymykseen haluaisin myös vastauksen jos jollakin on varmaa tietoa siitä. Lääkäriltä olen saanut vastauksen joskus ko. asiaan ja hän sanoi että siinä eroa olisi. Eli luonnostaan sellainen ihminen kuluttaa enemmän.. korjatkaa jos olen väärässä ja tahtoisin asiasta enemmän tietoa..

catsi

catsi sanoi:
Niin se on muotia nyt mutta monella se on ollut urheilun tukena jo vuosia..=)
Enkä ole sellaista vielä tavannut kuka täysin siihen luottaisikaan, tai en minä ainakaan. Pointti oli se että nimenomaan siitä voi sykealuetta tarkkailla ja sitämyötä omaa "kunnon kehittymistä". Itselleni sen hankin juuri sitä varten ( olen nimittäin kärsinyt erittäin korkeasta sykkeestä monta vuotta ja ollut erilaisissa tutkimuksissakin syytä tietenkään löytämättä:curs: ..) en kaloreiden tarkkailua varten enkä siksi että jokaisella sunnuntaiurheilijalla sellainen on. Lisäksi saa siitä sen suurinpiirtein arvion paremmin kuin taulukoista että mitä esim. 1h kävelyä kuluttaa. Taulukoissa kun ei oteta huomiota kuntoilijan ikää, painoa, pituutta eikä leposykettä.

Point taken. Tätähän en voinut tietää aiempien postaustesi perusteella.

Ja kyllä minusta sykemittari onkin erittäin hyvä väline sykkeen tarkkailuun.

Suositut

Back
Ylös Bottom