- Ikä
- 34
catsi sanoi:no joo sori, en nyt kuitenkaa ihan sitä kirjaimellisesti tarkoittanutkaan.. mutta varmaan ymmärsit pointin??
kyl mä ymmärsin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
catsi sanoi:no joo sori, en nyt kuitenkaa ihan sitä kirjaimellisesti tarkoittanutkaan.. mutta varmaan ymmärsit pointin??
iivili sanoi:Koska kyseessä ovat tutkimukseen perustuvat keskiarvolukemat, uskon, että alunperin on huomioitu ja vakioitu tutkimusta varten ikä ja leposykekin.
Amaryllis sanoi:Eli jos mitattaisiin näiltä kahdelta henkilöltä (jotka ovat muuten ominaisuuksiltaan identtiset paitsi erilaiset syketasot) kuntotestillä aerobiset ja anaerobiset kynnykset ja maksimisyke ja sitä myötä saataisiin treenin intensiteetti kummankin omalla sykemittapuulla samanlaiseksi, niin kuluttavatko nämä tyypit saman määrän energiaa vai kuluttaako se "oravasydän" enemmän?
catsi sanoi:Niin se on muotia nyt mutta monella se on ollut urheilun tukena jo vuosia..=)
Enkä ole sellaista vielä tavannut kuka täysin siihen luottaisikaan, tai en minä ainakaan. Pointti oli se että nimenomaan siitä voi sykealuetta tarkkailla ja sitämyötä omaa "kunnon kehittymistä". Itselleni sen hankin juuri sitä varten ( olen nimittäin kärsinyt erittäin korkeasta sykkeestä monta vuotta ja ollut erilaisissa tutkimuksissakin syytä tietenkään löytämättä:curs: ..) en kaloreiden tarkkailua varten enkä siksi että jokaisella sunnuntaiurheilijalla sellainen on. Lisäksi saa siitä sen suurinpiirtein arvion paremmin kuin taulukoista että mitä esim. 1h kävelyä kuluttaa. Taulukoissa kun ei oteta huomiota kuntoilijan ikää, painoa, pituutta eikä leposykettä.