painosta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja catsi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kertokaas mulle milloin voi olettaa että paino tosiaan alkaa pudota.. Olen kerran laihduttanut melkein 10 kiloo painonvartioiden avulla 3kuukaudessa ja se oli melko kivutonta. Nyt pitäis taas saada kroppa kiinteämmäks ja painoa pois. Olen nyt n. kolmisen kuukautta ollut erittäin aktiivinen ihminen:worship: ja käynyt säännollisesti salilla n. 5-6krt/vko. Lisäksi kuntopyöräilen ym.. raskasta liikkumista harrastan. Mutta mikä on ku ei putoo niin ei. Syön terveellisesti mitä nyt kerran viikossa herkuttelen jollakin tavalla. Onko se vaan niin että läskit muuttuu nyt lihakseks eikä siks näy puntarilla..? kyllä jotain eroa huomaan kropassa mutta pirun hidasta tuntuu olevan tällä "urheilutyylillä" laihduttaa...

Puntari ei aina näytä koko totuutta. Laihduttaminen on hidasta ja kärsivällistä touhua. Peilistä saattaa nähdä paremmin kehityksen, tosin silmä tottuu ja ihminen tulee usein sokeaksi omalle kehitykselleen. Paras keino olisi kai ottaa valokuva itsestä ja katsoa sitä kuukauden päästä :D

Kerropa hieman tarkemmin ruokailustasi? jos menet edelleen noilla painonvartijoiden ruoka-ohjeilla ja olet lisännyt radikaalisti liikunnan määrää niin vika saattaa löytyä ruokavaliosta.

Noh..

Leelucky sanoi:
Kerropa hieman tarkemmin ruokailustasi? jos menet edelleen noilla painonvartijoiden ruoka-ohjeilla ja olet lisännyt radikaalisti liikunnan määrää niin vika saattaa löytyä ruokavaliosta.

Siis mä syön ihan normaalisti, en mitenkää pv:n mukaan enää. Tai oikeastaan mä olen pieniruokainen ollu muutenki..
Esim. päivä1= aamukahvi + leipä, lounaaks tavallinen ruoka (peruna+lihaa+salaattia/tms.), päivällä voin syödä leivän tms, iltapalaks mitä milloinki..( esim. salaattia+paistettua kalaa/salaattia+leipää/leipää+teetä/muroja/tai sitte tonnikalaa+raejuustoo.
Ja that´s it. Pienellä tuun toimeen. Tosin joskus sorrun kouralliseen karkkia tai popcorneihin tai homejuustoon.. tai sitte lonkeroon, mutta kohtuudella..:lol2:
Liikuntaa on sen verran viikossa että kaloreita kului viime viikollakin 6200kcal.

Thanks

Tunnettu tosiasia on, että vaa'alla ei kukaan muu mitään tee, kuin painoluokkakilpaurheilijat. Unohda siis painolukemat ja ajattele asiaa tarkemmin.

Paino, mitä voi muuttaa, on joko läskiä, lihasta tai nestettä. Neste tulee ja menee, siitä ei kannata välittää (paitsi ehkä painoluokkaurheilijoiden juuri ennen kisoja), se muuttaa painoa pienelläkin naisella 2-3kg/vrk, jopa enemmän, isolla miehellä vielä enemmän. Lihas taas on terveyden ja toimintakyvyn kannalta tod. hyödyllistä, joten sitä kannattaa varjella ja hankkia lisää. Läski taas on varastoitunutta energiaa, hillityt määrät eivät ole pahitteeksi, mutta isommat määrät ovat.

Opiskele Pakkotoiston FAQista lisää ja tässä pari muuta erinomaista linkkivinkkiä:
http://www.stumptuous.com/cms/index.php (aloita starting otsikon alla olevista jutuista ja jatka siitä eating ja training juttuihin, välipaloina niitä muiden otsikoiden juttuja)
http://kalorilaskuri.fi/paasivu.php (tuo auttaa, jos on liian laiska tekemään ruokapäiväkirjan kynällä ja paperilla)
http://www.fineli.fi/ (tuo auttaa, jos ei ole liian laiska tekemään ruokapäiväkirjaa kynällä ja paperilla)

Lisäksi voit googlettamalla ettiä Katri Mannisen saitin. Siellä on mm. paikkareista suht fiksu kirjoitus. Pitää muistaa, että paikkarit on yritys, jonka tavoite on tehdä voittoa, EI suinkaan yleishyödyllinen instituutio, jonka tarkoitus on hyvänhyvyyttään kohentaa ihmisten terveyttä. Koko heidän konsepti siis tähtää siihen, että annetaan kalaa, ei opeteta kalastamaan, jos älyät, mitä tarkoitan.

Ihan ensimmäinen asia olisi tehdä kaksi päiväkirjaa, ruokapäiväkirja ja liikuntapäiväkirja, pari viikkoa riittänee näin alkuun ajaksi. Moni sanoo olevansa liikunnan suhteen aktiivinen, mutta laskee liikunnaksi jopa jonkun 200m kauppareissun, jonka aikana lonnitaan hidasta vauhtia, ei edes meinata hikoilla eikä puuskuttaa tai 15min koiran ulkoilutuksen, sama homma, eli liikunnassa ei ole (lähes) minkäänlaista tehoa. Sama homma salin suhteen, eli käydään salilla, muttei reenata siellä. Istuksitaan laitteissa, eikä pinnistellä, puuskuteta, eikä hikoilla yhtään, käydään vain, jotta saadaan hyvä omatunto ja päästään sanomaan "Kyl mää käyn salilla!". Älä ole sellainen, vaan kirjoita ylös tarkasti KAIKKI, mitä syöt ja miten liikut, ole brutaalin rehellinen. Kun olet sen tehnyt, pistä otteita ruoka- ja liikuntapäiväkirjastasi tänne, niin katsotaan, mitä kohennettavaa olisi.

Minkä mukaan sulla kului 6200kcal viime viikolla liikuntaan? Sykemittarin? Älä usko niihin. Arvioin, että mulla (178cm/90kg lihaksikas mies) kuluu työmatkaliikuntaan (noin 200min kevyttä pyöräilyä) viikossa ehkä 500kcal, neljään punttireeniin ehkä noin 1600kcal ja viikonlopun kävelylenkkiin ehkä 300kcal, eli yhteensä noin 2400kcal (mikä sekin on paljon). Em. arviot erään kirjan taulukon mukaan ja alakanttiin arvioituna. En usko hetkeäkään, että noin 20kg pienemmällä ja huomattavasti lihaksettomammalla ihmisellä kuluisi reilusti yli kaksi kertaa enemmän viikossa kaloreita liikuntaan, sori vaan.

Lisäksi tulee mieleen, että kaikki, jotka vakuuttelevat tulevansa pienellä toimeen, joko a) syövät liian vähän b) eivät tunnusta syövänsä niin paljon karkkia, suklaata, pullaa, keksiä jne., kuin oikeasti syövät, eivät itselleen, eivätkä kellekään muullekaan. Vastauksen siihen antaa vain huolella kirjoitettu ruokapäiväkirja. Ensin kannattaisi opetella syömään vaikkapa 2000kcal/vrk 90% terveellisestä ja ns. puhtaasta ruoasta, eli noin 140g proteiinia (noin 640kcal), 60g rasvaa (noin 540kcal) ja 200g hiilaria (noin 1200kcal). Se on varsinkin tilavuudeltaan sulle alkuun PALJON ruokaa, mutta onpahan sitten joskus läskejä karistellessa, mistä vähentää, nyt ei ole. Syöt ensinnäkin ihan liian vähän proteiinia, mahd. myös liian vähän rasvaa, täten roppasi on tod.näk. ns. säästöliekillä.

pidän aina liikuntataulukkoa ja minä en kuulu niihin jotka eivät salilla mitään tee.. ;)
toiseksi olen pitkään pitänyt ruokapäiväkirjaa joten se ei ole vaikeaa mulle..
juu mulla on ollu aina sykemittari ja kyllä mä suurinpiirtein niihin lukemiin uskon(enkä varmaan ole ainut) Kyllä mä rasvaa saan leivän päältä ja ruuanlaitossa käytän. ja osaan pitää nameistanikin laskua.. mutta tosiaan joku tässä mättää.. jotenki se tuntuu työläältä aloittaa noiden proteiinien ja hiilareiden tarkka seuraaminen...

Siis laskitko, että liikuntaan pelkästään menee tuo 6200 kcal viikossa, vai viikon kokonaiskulutus? Jos tosiaan pelkkään liikuntaan laskit, niin aika pirun kovat 6 treeniä saat viikossa tehdä, jos jokaisella kulutat tuonpainoisena yli 1000kcal. Mun mielestä täs on kaksi vaihtoehtoa, joko urheilet useita tunteja päivässä, tai sit olet perkeleen kovakuntoinen ja teet ammattiurheilijan intensiteetillä niitä treenejä. :) Painonvartijoista ei taida tuollaisia urheilijoita löytyä, kuluukohan sulla varmasti noin paljon?

Siinä vaiheessa, kun minä (183/87) treenaan 6x viikossa, niin noilla ruokamäärillä ei aineenvaihdunta pysy enää käynnissä, eikä siis laihtumistakaan tapahdu. En tosin silloin pudotellut kuin muutaman kilon.

Ainiin, tuon painoisena tuskin enää hirveästi rasvat stressaavat. Suosittelisin jatkamaan liikunnallista elämäntapaa ja pitämään sen ruokailun fiksuna. "Kunnon" safkaa pystyt syömään noilla liikuntamäärillä aivan varmasti niin paljon, että sen vatsan saa täyteen. Siinä vaiheessa, kun vatsa on täynnä, ei tee mielikään enää "sortua" niihin herkkuihin. Iltapalaa voisit katsastaa vähän fiksummaksi, sieltä niitä hiilareita pois. Rahka on kiva välipala, jne. Kaloreita tuskin tarvitsee kovin tarkasti ruveta syynäämään, eikä imo kannatakaan, jos ei siltä tunnu.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
catsi sanoi:
Siis mä syön ihan normaalisti, en mitenkää pv:n mukaan enää. Tai oikeastaan mä olen pieniruokainen ollu muutenki..
Esim. päivä1= aamukahvi + leipä, lounaaks tavallinen ruoka (peruna+lihaa+salaattia/tms.), päivällä voin syödä leivän tms, iltapalaks mitä milloinki..( esim. salaattia+paistettua kalaa/salaattia+leipää/leipää+teetä/muroja/tai sitte tonnikalaa+raejuustoo.
Ja that´s it. Pienellä tuun toimeen. Tosin joskus sorrun kouralliseen karkkia tai popcorneihin tai homejuustoon.. tai sitte lonkeroon, mutta kohtuudella..:lol2:
Liikuntaa on sen verran viikossa että kaloreita kului viime viikollakin 6200kcal.

Thanks

Syy miksi kysyin sinulta tuota ruokavaliojuttua on se, että oma äiteeni laihduttaa niillä painonvartijaohjeilla ja huvittuneena naureskelen sille ruokailumallille mitä siellä tyrkytetään, näin saliharrastajan näkökulmasta tarkastellen tuo siis on hieman huvittavaa,monihan niillä tosin on laihtunut :). Kalorimäärät päivälle on laitettu kerralla todella alas ja proteiinin määrä ruokavaliossa minimaalinen. Rasvaa kartellaan kuin syöpää vaikka pieni määrä hyviä rasvoja niihin ohjeisiin on sisällytetty. Oma veikkaukseni siihen miksi paino ei sulla nyt putoa on se, että nautitun ravinnon määrä on liian vähäinen tuohon suureen liikuntamäärään nähden. Tuo laskemasi 6200kcal liikunnasta+viikon perusaineenvaihdunnan kuluttamat kalorit eivät siis ole järkevässä suhteessa tuohon ruokamäärään,kaloreita noista eväistäsi kun ei hirveästi tule.

Mä olen laihduttanut aikuisiällä varmaan yli 10 kertaa, paras laihdutustulos on ollut väliltä 20-25kg, sitten on lukemattomia 5-10kg pudotuksia.

Oma kroppa on toiminut dieetillä sillä tavalla, että ensimmäisen viikon aikana on lähtenyt nestettä jotain 3-4kg, sitten on tullut ehkä noin viikon tai parin tasanne, missä paino tippuu vain 1-1,5kg viikossa. Mulla on varsinainen laihtuminen alkanut aina kolmannen viikon kieppeillä, ja sopivilla miinuskaloreilla olen sitten saanut n.-2kg per viikko painosta pois.

Tässä on itsellä ollut tärkeää se, että pysytään tasaisesti miinuskaloreilla, mutta syödään kuitenkin sen verran että jaksaa tehdä lenkit säännöllisesti. Eli pientä tilapäistä hiilihydraattitankkausta voi aina tehdä ennen aerobista treeniä.

Siis laskitko, että liikuntaan pelkästään menee tuo 6200 kcal viikossa, vai viikon kokonaiskulutus? Jos tosiaan pelkkään liikuntaan laskit, niin aika pirun kovat 6 treeniä saat viikossa tehdä, jos jokaisella kulutat tuonpainoisena yli 1000kcal. Mun mielestä täs on kaksi vaihtoehtoa, joko urheilet useita tunteja päivässä, tai sit olet perkeleen kovakuntoinen ja teet ammattiurheilijan intensiteetillä niitä treenejä. :) Painonvartijoista ei taida tuollaisia urheilijoita löytyä, kuluukohan sulla varmasti noin paljon?

Vastaus tähän..

Jos ei kulu niin kannattaa laittaa polar-tuotemerkki boikottiin. Tässä viime viikon saldo sen mukaan:
MA: kuntosali treeniä 90min/hr154/723kcal
TI: kuntosali " 75min/hr145/678kcal
KE: kuntosali " 90min/hr155/733kcal
TO: kuntopyöräilyä 40min/hr140/390kcal
PE: VAPAA
LA: "tonttihommia" 180min/hr168/1700kcal
SU: tonttihommia 180min/hr166/1600kcal+ kuntosali 60min/hr140/350kcal

Siinä. En tiedä sitten kuka uskoo mihinkin kalorinkulutukseen.. ja nuo tonttihommat nostaa mun sykkeen kovaksi enkä siinäkään fuskaa sillä aina kun juon kahvia siinä tauoilla, sykemittari on paussilla.
Taidan olla itse sitä mieltä että jos sittenkin syön liian vähän mutta en minä nälkää kärsi yhtään tälläkään systeemillä.. :urjo:

Oudoksun tuossa treenissäsi, että sulla on kovemmat/yhtä suuret sykkeet salilla kuin kuntopyörää polkiessa. Ja hirmu pitkiä ja intensiivisiä salitreenejä siihen nähden, että niitä on 3-4 kipaletta viikossa - olisko siinä salitreenin laadullisessa puolessa tarkistamisen paikka, että alkaisi näkyvää muutosta lihasten ilmestymisen suhteen tapahtua? Enemmän ja rankempaa treeniä kun ei kuitenkaan aina tarkoita, että enemmän kehitystä... Peräkkäisinä päivinä kolme pitkää intensiivistä salitreeniä ei ehkä ole paras idea kehityksen kannalta yhdistää todella niukkaan ruokavalioon. Lihaksesi eivät pääse yhtään palautumaan etkä anna niille rakennusaineitakaan! Mittarisi laskee myös aikasta suuret kulutukset - itse sain 40 minsan lenkistä sykkeellä 160+ kalorisaldoksi Adidas-mittarillani saman verran kuin sun mittarisi antaa 140 sykkeellä, ja tuolloin olin aika lähelle samanpainoinen (67kg). Eli nuo todellakin näyttävät olevan melko vaihtelevia nuo kulutuslukemat.

Mutta joka tapauksessa aivan sairaan vähän syöt liikunnallisuuteesi nähden. Itse (170/63) syön dieettiä viimeistellesäni nyt 1300-1800 kcal (lepopäivänä vähän, treenipäivinä enemmän ja esim eilen kun oli yli 1000 kcal edestä aerobista niin rutkasti yli 2000 kcal) ja liikun varmaan puolet vähemmän oman sykemittarini kaloreiden ja salitreenien intensiteetin ja määrän nojalla. Sinuna lisäisin nyt ihan suosiolla aamupalalle ja illan viimeiseksi ateriaksi purkillisen rahkaa, jonka maustelet funlight-tiivisteellä tai tuoreilla marjoilla sekä samaan syssyyn vielä ruokalusikallinen rypsiöljyä. Unohda murot ja vaalea leipä kokonaan. Kerroit, että olet pitänyt jo pitkään ruokapäiväkirjaa, mutta et vissiin kuitenkaan ole kovin tarkasti pitänyt, jos listaat ensiksi että syöt "leipää" ja pari kommenttia myöhemmin vasta tulet sanoneeksi, että leivällä on päällysteitäkin... Ihan kuin niillä päällisillä ei olisi mitään väliä, vaikka puolet aterioistasi on leipää jossakin muodossa! Edellisten hyvien linkkivinkkien lisäksi Punttimimmien puolelta löytyy aivan ensimmäisenä ketju "Mitä söit tänään/eilen?" josta saat esimerkkejä treenaavien naisten ruokavalioista.

Teet oikeasti itsellesi todella ison palveluksen, jos opettelet laskemaan ruuastasi kalorit sekä p/hh/rasvajakauman ja alat syödä kunnolla. Itse olen tykännyt jakaumasta 30%/40%/30% eli ravinnosta tulevien kalorien suhteellinen osuus jakautuu näin. Sopii hyvin kun aerobista on kuitenkin useita kertoja viikossa. Kalorilaskuri.fi osaa laskea nämäkin puolestasi, onneksi :lol2:

Tsemppiä ja sori jos kuulostin hirmuisen jyrkältä tai ilkeältä :nolo:

Laskehan nyt tosiaan ne ruokamäärät ja kalorit kunnolla. Oikeasti - ei sitä tilannetta vahingossa tapahdu että syö reilusti liian vähän, ei ole nälkä ja paino kaiken lisäksi pysyy ennallaan. Paljon todennäköisempää on että yliarvioi kulutuksensa sekä aliarvioi syömänsä ruoan sekä lisänä salillakäyminen kerää lisää lihasta joka kompensoi painonheilahdusta alaspäin. Salitreeni lisäksi tuntuu jonkun jäännöspumpinkin kautta jemmaavan nestettä "pysyvästi" itse lihaksiin jonkun verran.

Tuosta säästöliekistä on hitosti salilegendaa liikkeellä mutta sellaista säästöliekkiä ei ole keksittykään joka säätäisi kulutuksen aina sen verran alemmaksi että mikään kalorimiinus ei tuottaisi tulosta. Jos olet niin rajuilla miinuksilla että saat aineenvaihdunnan merkittävän hidastumisen aikaan, niin olet todennäköisesti myös niin kovilla miinuksilla että "säästöliekki" ei tuota kykene täysin kompensoimaan, get it? :) Patrik Borg kirjoitti tuosta hyvin ja sanoi että aineenvaihdunnan hidastuminen on miinuskalorien ikävä seuraus ja hidastaa painonpudotuksen vauhtia verrattuna laskennalliseen vauhtiin, mutta ei pysäytä sitä.

JSmith tiivisti tosiaan asian aika hyvin. Itse lisäisin tuohon vielä sen, että noihin sykemittarien kulutuslukemiin ei tosiaankaan kannata luottaa kuin jumalansanaan - ne kun ovat parhaimmillaankin ohjeellisia (ja IMO aika usein kyllä yläkanttiin vedettyjä...). Sykemittari voi kyllä muuten olla ihan kätevä apuväline (ja miksei motivaattorikin), jos sitä tykkää käyttää, mutta kalorilaskurina en sitä kyllä käyttäisi. En edes Polar-merkkistä ;)

Kiinnostaisi myös tietää, miksi sinulle on niin mahdottoman tärkeää saada nimenomaan paino putoamaan, eihän sinulla edes ole ns. ylipainoa? :confused:

Amaryllis sanoi:
Tsemppiä ja sori jos kuulostin hirmuisen jyrkältä tai ilkeältä :nolo:

Ei nämä kommentit ja neuvot minua suuttumaan saa. Sitähän minä täältä tulin kysymäänkin, neuvoja! :) Noh, ylipainoa ei ole mutta kiinteytymisen puutetta kylläkin, ja siinä samalla paino vois olla pikkasen alempanakin.. Tosiaan voisin tuota saliohjelmaa kanssa tiedustella että heittäkääs mulle nyt joku esim. ohjelma mitä voisin alkaa käydä siellä salilla läpi..:whip:
Ja joku taisi ihmetellä pitkiä treenejäni mutta siitäpä unohtui sanoa että siihen sisältyy joka kerta väh.20min kävelymattoa/pyörää lopuksi.

Gillyanne sanoi:
JSmith tiivisti tosiaan asian aika hyvin. Itse lisäisin tuohon vielä sen, että noihin sykemittarien kulutuslukemiin ei tosiaankaan kannata luottaa kuin jumalansanaan - ne kun ovat parhaimmillaankin ohjeellisia (ja IMO aika usein kyllä yläkanttiin vedettyjä...). Sykemittari voi kyllä muuten olla ihan kätevä apuväline (ja miksei motivaattorikin), jos sitä tykkää käyttää, mutta kalorilaskurina en sitä kyllä käyttäisi. En edes Polar-merkkistä ;)

Aivan samaa mieltä!

Nykyään sykemittari on niin muotijuttu, että jokaisella sunnuntaijumpparilla pitää olla oma. Tosiasia kuitenkin on, että sykemittarilla tekee jotain lähinnä, jos haluaa tehdä harjoituksen tietyllä sykealueella. Kalorinkulutuslaskimen vuoksi sykemittaria ei kannata ostaa.

;)
Mäyräkoira sanoi:
Nykyään sykemittari on niin muotijuttu, että jokaisella sunnuntaijumpparilla pitää olla oma. Tosiasia kuitenkin on, että sykemittarilla tekee jotain lähinnä, jos haluaa tehdä harjoituksen tietyllä sykealueella. Kalorinkulutuslaskimen vuoksi sykemittaria ei kannata ostaa.

Niin se on muotia nyt mutta monella se on ollut urheilun tukena jo vuosia..=)
Enkä ole sellaista vielä tavannut kuka täysin siihen luottaisikaan, tai en minä ainakaan. Pointti oli se että nimenomaan siitä voi sykealuetta tarkkailla ja sitämyötä omaa "kunnon kehittymistä". Itselleni sen hankin juuri sitä varten ( olen nimittäin kärsinyt erittäin korkeasta sykkeestä monta vuotta ja ollut erilaisissa tutkimuksissakin syytä tietenkään löytämättä:curs: ..) en kaloreiden tarkkailua varten enkä siksi että jokaisella sunnuntaiurheilijalla sellainen on. Lisäksi saa siitä sen suurinpiirtein arvion paremmin kuin taulukoista että mitä esim. 1h kävelyä kuluttaa. Taulukoissa kun ei oteta huomiota kuntoilijan ikää, painoa, pituutta eikä leposykettä.

Ne taulukot, mitä itse käytin edes jonkunlaisena ohjenuorana, perustuvat tieteelliseen tutkimukseen, joissa on esimerkkihenkilönä 70kg mies. Koska kyseessä ovat tutkimukseen perustuvat keskiarvolukemat, uskon, että alunperin on huomioitu ja vakioitu tutkimusta varten ikä ja leposykekin.

Sitä paitsi, tutkimusten mukaan myös esim. pyöräily ja juoksu kuluttavat ihan eri määrän energiaa, VAIKKA syke olisi sama ja lisäksi noissa on suuria yksilökohtaisia vaihteluita. Syke on siis hyvin yksilöllinen asia fyysisen rasituksen suhteen, siinä on suuria eroja kuulemma kilpaurheilijoillakin, saman lajin sisälläkin, eli mahdollisimman homogeenisessä porukassa. Joten usko nyt, pidä sykemittaria lähinnä leikkikaluna tai kellona... tai sitten vain sykemittarina, eli että näet sykkeen. Kalorinkulutuksen suhteen sen voi unohtaa. Niin joo, eli em. yksilöllisyyttä korostavan tekstini perusteella sekä sykemittarin kalorilukemat, että kirjojen vastaavaa tietoa tarjoilevat taulukot ovat MOLEMMAT epäluotettavia. :D

Korkeaan leposykkeeseen voivat vaikuttaa monet asiat, kuten esim. stressin määrä, levon määrä ja laatu (joka vaikuttaa toki stressiinkin), fyysinen kunto ja vaikkapa käyttämänsä piristeiden määrä ja laatu (ja muukin lääkitys). Toiset lisäksi vaan hyrräävät helpommin stressihormoneilla, ovat korkeaviritteisiä, repivät ressiä helposti, käyvät korkeammilla kierroksilla pienemmistä syistä, eli ovat ns. hikaripinkoja, asian voi ilmaista niin monella tavalla.

Lisäksi syömisen opettelussa ei vaan ole kiertotietä. Pitää ensin tietää tarkasti, miten syö nyt. Vasta sitten voi tietää, miten syömistään kannattaisi muuttaa.

Tuossapa muuten muutamia mielenkiintoisia juttuja kiinteytymisestä (koko termi muuten on surkea, pitäisi puhua läskin vähentämisestä tai lihaksien kasvattamisesta, olla huolellisempi):
http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=84
http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=29 (erinomainen perusartikkeli syömisestä!)
http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=30 (miksi dieetit eivät toimi, miten muotidieeteillä huijataan ihmisiä?)
http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=78 (mimmi syö vähän tai ei juuri yhtään hiilareita, voimanostaa, tekee hyvin vähän aerooppista JA on kovassa kunnossa, hmmm, voikohan siitä vetää jotain johtopäätöksiä...)

Suositut

Back
Ylös Bottom