WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
normaalikyykkyjen lisäksi ihan lajiliikettä eli syvää saksi-(askel)kyykkyä.

täytyy kysyä kailajärveltä, eikös se vetänyt saksiin.

Ei ainakaan tässä kuvassa:
73europeankailajarvion5.jpg

iteltäni hajos selkä kesällä voimamies kisoissa nyt ajattelin kokeilla painonnosto treenejä kun funtsin että niillä kavereilla on keskikroppa terästä. lähen tänään käymään yhen entisen mestari nostajan treeneissä saa nähä mille se tuntuu.:whip: :D :rock:

Saksikyykystä

normaalikyykkyjen lisäksi ihan lajiliikettä eli syvää saksi-(askel)kyykkyä.

Hieman OT mutta itsekin olen ajatellut että saksi kyykky on hyvä apuliike, ja oon ajatellut ottaa sitä nyt 2 kk takakyykyn sijaan. Jalat saavat muutenkin kyytiä, ja pitäisi saada jotain uutta mikä parantaisi lonkankoukistajan notkeutta. Saksissa onkin mulla usein jäänyt lantio taakse, eli on ihan tiedossa että jäykkähän se on... Saksikyykyt nyt aluksi vaan pienellä painolla, se luultavasti auttaa muutenkin mun pieniin lonkkaongelmiin.

(Muuten mun painonnoston kanssa on mennyt ihan hyvin, BTW. 105+130 noin 2½ vuoden treenillä ja 81 kilon omapainolla paras tulos tällä hetkellä. Tempuksessa pitäisi vielä olla nopeampi alle, taidan hypätä aika lailla ym. Pikku hiljaa tulee hyvää.)

Mistä muuten johtuu että on paljon helpompi suorittaa ylöstyöntö rinnallevedon jälkeen, kuin jos ottaisi telineistä romut? Mistä tämä voi johtua

Mistä muuten johtuu että on paljon helpompi suorittaa ylöstyöntö rinnallevedon jälkeen, kuin jos ottaisi telineistä romut? Mistä tämä voi johtua

Vaikea uskoa, mutta jos niin sanot, niin sitten se on sun kohdalla noin.

Minä ainakin työnnän 20 kiloa enemmän telineistä. Tuoreena ihan eri työntää kuin riven jälkeen väsyneenä.

Voi johtua siitä, että hyvä painonnostotanko joustaa niin paljon, että siitä saa hyötyä. Tuota joustoa ei periaatteessa saisi kisoissa hyödyntää, mutta tuomarit katsovat sitä läpi sormien.

Jos rv:n jälkeen odottaa, että tanko on täysin liikkumatta, niin siinä tapauksessa useimmat saavat telineistä otettuna työnnettyä enemmän.

Jotenki vaan kun ottaa suoraan rinulin jälkeen on sellanen hullu fiilis päällä eikä romu paina mitään, telineestä kun ottaa niin tuntuu aivan sairaan painavalta se romu :D Toi ilmiö voi tosin kertoo ehkä enemmän mun ammattimaisuudesta painonnoston saralla, kuin mistään faktoista :D

Jotenki vaan kun ottaa suoraan rinulin jälkeen on sellanen hullu fiilis päällä eikä romu paina mitään, telineestä kun ottaa niin tuntuu aivan sairaan painavalta se romu :D Toi ilmiö voi tosin kertoo ehkä enemmän mun ammattimaisuudesta painonnoston saralla, kuin mistään faktoista :D

Tuli vaan mieleen, että onkohan sun asento aivan samanlainen telineistä otettuna kuin riven jälkeen. Riven jälkeen kyynärpäät osoittavat automaattisesti eteenpäin, mutta näin ei välttämättä ole, jos otat painon telineistä, vaan paino lepää enemmän käsien varassa kuin olkapäillä. Ylöstyöntöön saa kuitenkin parhaat tehot, kun paino lepää täysin olkapäiden varassa ja jaloista lähtevä voima välittyy tankoon mahdollisimman suoraan. Noh, tämä on pelkkää mutuilua ja arvailua. Vika voi olla jossain aivan muuallakin.

Toi itse asiassa voi olla se juttu, koska ainakun teen telineestä työntöjä, ranteet tuntuu hieman jäykiltä sen jälkeen .. Rinulin jälkeen tällästä vaivaa ei ilmene

Itse asiassa työnsi 16-vuotiaana ton 160. 15-vuotiaana 140 sarjaan 52kg. Naim on syntynyt 1967, eli oli 21-v kun työnsi 190@60kg :rock: . Atlantassa 8v myöhemmin meni 187,5, eli pääsi miltei parhaimpaan kuntoonsa vielä 29-vuotiaana vakavan selkävamman jälkeen. Naimin kehitystahti 82-88 oli mun makuun aika pirun kova: yt. 250 --->342,5, kun ottaa huomioon millä tasolla hän oli jo 15-veenä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom