WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
2005 MM-kisat Evgeny voitti tempauksen kullan Rezan nenän edestä,Reza kyllä sitten hoiti työnnön ja yhteistuloksen kotiin.

Mites noi painonnostajat, kun esim toi rinulin alku näyttää kohtuu raskaalta, mutta sitten polvista ylöspäin paino aivan kuin itestään lentää ylös? Miten toi voi mennä tollee? Kertokaa tyhmälle :)

polvien jälkeinen kakkos veto on ratkaseva osa siinä rinulissa se niin sanottu kakkos veto "ratkasee" sen tuleeks se rinnalle vai ei, siinä tapahtuu eniten äksöniä rinnalle vedossa :) :rock:

itse olen ottanu ihan polvien kohdalta maastavetoja työntö otteella ja kohauttanu lopussa viellä painot epäkkäillä silleen juvelasti eli sanotusti polvien kohdalta nopea veto ja epäkkäillä kohautetaan viellä loppuun asti ja mahdollisimman nopeasti. ei paina rinnalle veto missään ku tuota treenaa tarpeeks isoilla painoilla. :david:

number one: Niin eli tempauksessa ja työnnössä/rinnallevedossahan ideana on saada mahdollisimman paljon vetokiihtyvyyttä tangolle...eli alussa tarkoituksellisesti tankoa lähdetään nostamaan hitaammin ja loppua kohden tapahtuu se niin sanottu "räjähdys" siinä tangon nopeudessa. Tämän takia saattaa näyttää että alkumatkalla se tanko ei liiku oikein mihinkään. Tällä kakkosvedolla se sitten ratkeaa useimmiten keretäänkö sinne tangon alle ottamaan raudat vastaan.

KuuRa: Tuo kuvaamasi liikehän on nimeltään työntöveto polven päältä ;) Tosin joidenkin venäläisten painonnostovalmentajien mielestä aloittelijoiden ei kannata tempaus/työntövetoja tehdä, koska heillä näiden liikkeiden vaikutus itse lajinostoihin on minimaalinen. Täten he suosittelevat enemminkin raaka versioita tempauksesta ja rinnallevedosta, jotka sitten korreloituvat paljon paremmin itse lajinostoihin.

Mites noi painonnostajat, kun esim toi rinulin alku näyttää kohtuu raskaalta, mutta sitten polvista ylöspäin paino aivan kuin itestään lentää ylös? Miten toi voi mennä tollee? Kertokaa tyhmälle :)

Joillakin ruumiinrakenne soveltuu huonosti maastavetoon. Silloin se maastairroitus voi olla aika raskas. Jotkut vetävät rinnalle melkein samat raudat kuin maasta nousee. Jos on lyhtyt selkä ja pitkät kädet, alkuveto on nopea, mutta kakkosveto huonompi. Pitkäselkäisillä ja lyhytkätisillä vastaavasti alku on raskas, mutta loppu tulee lujaa. Monet myös tarkoituksella vetää alun rauhallisesti, kuten jo mainittiin. Eihän maastavetoakaan vedetä riuhtaisemalla lattiasta.

http://www.youtube.com/watch?v=PP1Dxm4cLVs
Pakko kyl vähän vielä hehkuttaa Anatoli Pisarenkoa :D Aivan uskomaton ukkeli, elopainoa 120kg, työntö rekka 265kg, huhujen mukaan ottanu salilla rinnalle 280kg :) Todella uskomaton kaveri

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom