WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Hienoja videoita, erityisesti mieleen jäi Koklyaevin "muscle snatch". Vakuuttava suoritus. On muutenkin aika äijä, etenkin jos onnistuu tekemään vielä voimanostossa tonnin yt:n ilman varusteita.

Kysymyksiä:

1. Mitä esim. voimanostajat voivat oppia painonnostajilta? Entä toisinpäin?

2. Jto:n esittämä "mallipäivä", treenaako ne oikeasti vuoden ympäri noin paljon?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitenköhän nää nykyhuiput pärjäis klassisessa punnerruksessa ? Jostain katoin että esim Kaarlo Kangasniemi punnersi joskus 170+kg, musta aika kova tulos :D

Kovan näkönen äijä kyl toi Pisarenko:rock:

Toi on kyl häkellyttävää miten noi tulee noin helvetin helposti tuolta kyykystä ylös :curs: Parhaat nostajat tulee syvästä etukyykystä 200kg megessä nopeemmin ku perus bulliainen ilman painoja :D

tylyn näkönen ukko tuo pisarenko. kunnon metsuri. iso ku perkele.

Noita kyykkyjä olen itsekkin ihastellut. Kysyisinkin, että onko liikkuvuus ongelmana, kun omat kyykyt alkaa "kaatua" eteen mitä pohjemmas menen?

Videossahan kaverilla pysyy selkä todella pystyssä vaikka ihan pohjasta ottaakin.

Miten harjoitella, että omat kyykyt näyttäisivät tuolta? jto..? kuka vaan.....?

Ei muistaakseni kysytty vielä tässä thredissä: Miten helvetissä noiden nivelet ja polvet tjsp kestää kun kyykyssäkin ponnahdetaan perkeleen alhaalta nopeesti? Luulisi että polvet ottaa hittiä?

Voimanostostossa parempi liike penkin tilalle olis mun mielestä pystypunnerrus seisten :

painonnostossahan tuo on ollut, mutta taidettiin ottaa pois joskus 70luvulla kun ukot olivat olleet aikamoisella mutkalla työntö vaiheessa:) ja oli tullut ilmeisesti hieman tulkinta vaikeuksia että mikä hyväksytään ja mikä ei. ilmeisesti osa on tehnyt ikäänkuin penkkiä seisten tuota punnerrusta :D

Noita kyykkyjä olen itsekkin ihastellut. Kysyisinkin, että onko liikkuvuus ongelmana, kun omat kyykyt alkaa "kaatua" eteen mitä pohjemmas menen?

Videossahan kaverilla pysyy selkä todella pystyssä vaikka ihan pohjasta ottaakin.

Miten harjoitella, että omat kyykyt näyttäisivät tuolta? jto..? kuka vaan.....?

Öö..Tohon voisin ite painonnostajana vastata, et kannattaa opetella tekemään ne kyykyt heti alusta ihan pohjasta asti.
Lähe vaik liikkeelle pelkällä tangolla ja sit viikottain hiukan lisäät painoa. Ja muista et tollaiset kyykyt ei onnistu jos olet kankea kuin voiman..eiku rautakanki..eli venyttelyä niin pirusti vaan!! :)

Vaikka painonnostoa olen seurannut vuosia (sivusilmällä) nostaa nämä videot ja ETEENKIN niissä tehdyt harjoitus kyykyt, painonnostoa mun arvoasteikolla huimasti eteenpäin...

Vois vain arvailla mitä noi kaverit, mitkä kyykkää 295kg pohjasta, saisivat voimannosto säännöillä kyykättyä ylös...:rock: Veikkaan et aika paljon.(mutta tuskin niitä kiinnostaa, koska ovat oman lajinsa huipulla):thumbs:

Öö..Tohon voisin ite painonnostajana vastata, et kannattaa opetella tekemään ne kyykyt heti alusta ihan pohjasta asti.
Lähe vaik liikkeelle pelkällä tangolla ja sit viikottain hiukan lisäät painoa. Ja muista et tollaiset kyykyt ei onnistu jos olet kankea kuin voiman..eiku rautakanki..eli venyttelyä niin pirusti vaan!! :)

Ei mulle ikinä ole 90 astetta ollu kyykyn syvyyden mittari, joten mitään "puolikyykkyjä" en ole ajatellut opetellakkaan. Tästä syystä olen pääosin etukyykkyä tehnytkin, koska sen pystyn ottamaan aivan pohjasta.

Oma tuntemus on, että takareiden yläosa / pakara on se ongelma-alue miksi en takakyykyssä tuonlaisiin syvyyksiin pääse.
Miten venyttää jotain takareiden yläosaa? neuvoja.....

Kysymyksiä:

1. Mitä esim. voimanostajat voivat oppia painonnostajilta? Entä toisinpäin?

2. Jto:n esittämä "mallipäivä", treenaako ne oikeasti vuoden ympäri noin paljon?

1. voimanostajat voivat oppia painonnostajilta urheiluvalmennuksen perusteita, tekniikan treenaamisen perusteita, tiheän treenitahdin tuomia mahdollisuuksia ja muuta tommosta perustavaa urheiluhommaa. painonnostajat voivat oppia voimanostajilta...

2. ei kun leikisti. ei kai kukaan treenaa noin ellei joku ole kattomassa. tai no, ehkä ne jotka pärjää kansainvälisessä vertailussa. mun kirjassa seisoo, että kv-tason pianonnostelija nostaa pianoo 1200 tuntia vuodessa. mene ja tiedä, 3x viikossa jos treenaa niin tuleehan tosta aika mehevä siivu huhkia kerralla :)

mun mielestä sekä painonnosto että voimanosto ovat mahtavia lajeja harrastaa, mutta molemmat on todella rankkoja ja armottomia niissä (ammatikseen) kisaaville. vaan mikäpä ammatti ei rankka olisi, huoh...

pystykyykkyjä treenataan pystykyykyillä. kannattaa tehdä paljon kevyellä' painolla, että liikkuvuus paranee. pelkkä venyttely on passiivisempaa. muutenkin painonnostokyykky eroaa voimanostokyykystä, koska laji vaatii pystysuoraa selkää. muuten ei kyykystä juuri rinnallevetoon apua ole. ei se mun mielestä ole mitenkään nätimpi kuin hieno voimanostokyykky. erilainen vaan.

painonnoston kuormitukset voi olla suurempia kuin voimanostossa sen takia, että lajit on teknisempiä suuremman liikeradan takia. jos voidaan tempailla jne joka päivä, ei se tarkota, että samoja hyötyjä saadaan kyykkäämällä joka päivä.

pystypunnerrus ei ole mun mielestä parempi yläkropan voimamittari, koska se jätettiin aikanaan painonnostostakin pois äärimmäisten taaksenojaamisten takia. vaikee määritellä kriteerejä ja aika loukkaantumisherkkää. penkki on erinomanen mittari. lisäksi sais leuanvedon vielä ottaa...

monet tosin aattelee, että kyykky ja veto riittää. saatan heihin lukeutua. tosin mun laji ei ole puntinveivailu, joten mä arvostan ihan tasapäisesti (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) kaikkia voimailulajeja ja vertailen niiden suorituksia vain lajien/liittojen sisällä.

kyllä toi esittämäni mallipäivä on ihan totuutta monella koulukunnalla. urheilijat on täyspäiväisiä ammattilaisia ja sen mukaan treenataan. ei se mitään 3 krt/vko tunti pari kerrallaan leikkiä ole. ei mahdu sängyn alle eikä ole "great fun to use!" :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
penkki on erinomanen mittari. lisäksi sais leuanvedon vielä ottaa...

Penkkipunnerrus on hyvä yläropan voimanmittari mut sekin vähän riippuu suoritus tyylistä ja varusteista...

Kun kattoo noita vanhoja nosto-videoita, niin aika moni rykäsee rinnalle saksaamalla ..

Mikä etu tossa istuvassa tyylissä on saksaukseen + miks suhteellisen harva suorittaa ylöstyönnön istuvalla tyylillä ?

Kun kattoo noita vanhoja nosto-videoita, niin aika moni rykäsee rinnalle saksaamalla ..

Mikä etu tossa istuvassa tyylissä on saksaukseen + miks suhteellisen harva suorittaa ylöstyönnön istuvalla tyylillä ?

kyykkyyn vedettäessä tangon ei tarvitse nousta niin korkealle kuin saksiin vedettäessä, tosin pitää olla sitten myös nopeampi se allemeno. lisäksi pohjasta saa pienen pompun, joka voi auttaa painon nostamisessa.

ylöstyöntö kyykkyyn vaatii paljon enemmän liikkuvuutta olkapäiltä kuin ylöstyöntö saksaten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom