WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
niin, tapoja on monia. tuo on suositus. sarjan loppupäässä tulee enemmän allemenoja kun nostaja väsähtää. jotkut menee nätisti alle räjähtävällä 20%:n vastuksellakin.

Menee alle kyllä hyvinkin, mutta 20% vastuksella kukaan ei vedä 100% teholla, tai muuten menee kattolamput rikki. Halil Mutlu on kuulemma pystynyt tempaamaan 40kg täysin rock-bottom kyykkyyn. Tavallaan aika hämmästyttävä suoritus miehen voimat huomioon ottaen.
Lopuksi vielä kuva mitä se rock-bottom tarkoittaa:
apr_mutlu_dpa_300.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen treenaillut kohta 12 vuotta, mutta koko aikana mulle ei ole mahtunut päähän miten saatana ihminen voi työntää suorille käsille maasta 250kg. Jotain utopistista ja noiden kaljamahojen räjähtävät voimat ovat jotain uskomatonta.

Miettikääpä tuloksia joita noi tekisi jos saisivat vetää mielin määrin horkkaa ennen kisoja?

Toi on vain jotenkin ihailtavin voiman muoto kun noi jäbät ovat yhtä ton raudan kanssa.

Olen treenaillut kohta 12 vuotta, mutta koko aikana mulle ei ole mahtunut päähän miten saatana ihminen voi työntää suorille käsille maasta 250kg. Jotain utopistista ja noiden kaljamahojen räjähtävät voimat ovat jotain uskomatonta.

Miettikääpä tuloksia joita noi tekisi jos saisivat vetää mielin määrin horkkaa ennen kisoja?

Toi on vain jotenkin ihailtavin voiman muoto kun noi jäbät ovat yhtä ton rauhdan kanssa.

NIIN totta! Joskus itse lopetin mavesarjan ja lattialle jäi 160 kiloa. SM-tason painonnostaja kyseli, aionko mavettaa vielä, vai saako tankoa lainata. Sanoin, että herra on hyvä vaan ja katselin vierestä monttu auki kun häiskä veti romut rinnalle raakana ja "heitti" tangon kyykkytelineeseen. :eek:

Nopeus on voimaa, massakin on voimaa ja nopea massa on sitten sitä ylivoimaa. Painonnostajille :worship:

Toi on vain jotenkin ihailtavin voiman muoto kun noi jäbät ovat yhtä ton raudan kanssa.

Täysin samaa mieltä. Koko ajan itse asiassa alkanut enemmän vaan arvostaa noita kun tajunnut miten uskomattomia asioita ne pystyvät kehollaan tekemään - viime aikoina olen kiinnostuksesta lukenut hieman enemmän tuon alan kirjallisuutta tässä ohessa ja se vie mukanaan.
Allaolevassa linkissä on Glenn Pendlayn (tuttu noista Treeniasiaa normikehoiluun kyllästyneille-5x5-threadeista, kovimpia valmentajia USA:ssa ja myös tehnyt itse kovia tuloksia) kotipesä nuorille kyvyille eli Wichita Falls Weightlifting Club:in sivut. Tuolta löytyy muutamia treenipätkiä junnunostajista ja itseeni teki erityisen vaikutuksen noi ponnistukset paikaltaan 53 tuuman (134 cm!!) boksille.

http://wichitafallsweightlifting.us/files/MOV01911.MPG

http://wichitafallsweightlifting.us/files/normboxjumping.MPG

muut: http://wichitafallsweightlifting.us/videos.html

Itse treenaan painonosto salilla ja tässä kuussahan on oliko ne nyt Em kisat..

Elmo Oksman otti kuukausi sitten 230 kilolla etukyykyssä 4 toistoa...ja perse viisti lattiaa,
kaveri on jotai 185cm pitkä ja 100kg ikää 19v.

samoin aikanaan oli samalla salilla kova nostaja Ali Oksala,170cm/85kg alle 20v.

työntö 185 kg (edelleen suomen ennätys),tempausta en muista mutta hirveä se oli.

Samoin Benjamin Pirkkiö on työntänyt sarjaan 105kg tasan 200kg aikanaan.

oli se hurjaa katsottavaa ku treenasivat siinä muutaman metrin päässä.

olen aina hämmästellyt sitä nopeutta/voimaa minkä kaverit saa aikaan...:eek:

Ja varusteina on treeneissä alushousut verkkareiden alla...
Oksmannilla ei ollu edes vyötä kyykyissä!

Pääsin seuraamaan painonostajien harjoittelua, kun edesmennyt kuulun Alexium-kuntokeskuksen omistaja, tempauksen ME-mies Juhani Avellan ja kumppanit treenasivat vuoden 1984 olympialaisiin. Jussi sitten loukkaantui eikä päässyt kisoihin.

Mutta asiaan: Jussi päätti kokeilla yhdessä treenissä kyykkyvoimia, hänellä oli painoa noin 90 kiloa. Etukyykyssä meni kivasti 280 kiloa ja perään takakyykyssä vaatimattomat 320 kiloa. Kumpikin paino nousi komeasti. Mitään varusteita tai vyötä ei ollut käytössä.

Jussilla oli aivan kehonrakentajan vartalo, hän heitti poseerausesityksiäkin vaimonsa kanssa salikarkeloissa. Mahtava äijä.

:offtopic:

Miten painonnostoseuroihin pääsee jäseneksi? Miten he suhtautuvat harrastelijoihin, joilla ei ole aiempaa kokemusta, eikä tavoitteena MM kisat? Painonnosto on kiinnostanut aika tavalla jo jonkin aikaa. Ongelmana lähinnä se, etten yhtäkään painonnostoliikettä hallitse, paitsi sen työnnön punnerrusosuuden. :D

Mitens onko Turussa päin jotain paikkaa/henkilöä jossa vois saada valmennusta tekniikkaan? On tullut jo useampi vuosi rinnallevetoa ym. treenattua, mutta tekniikka on vieläkin PASKA.

:offtopic:

Miten painonnostoseuroihin pääsee jäseneksi? Miten he suhtautuvat harrastelijoihin, joilla ei ole aiempaa kokemusta, eikä tavoitteena MM kisat? Painonnosto on kiinnostanut aika tavalla jo jonkin aikaa. Ongelmana lähinnä se, etten yhtäkään painonnostoliikettä hallitse, paitsi sen työnnön punnerrusosuuden. :D

Missä päin asut?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom