Painojen alle jääminen eikä varmistajaa (mm. penkki ja kyykky)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä threadissa voi kertoa muutamia tapojaan, mitä itse tekisi tilanteessa, jossa on niin ääliö, että laittaa liikaa rautaa ja jää vaikka kyykyssä tai penkissä tangon alle vangiksi. Yleensä varmaan pinnistää suurilla voimilla vielä ylös, joka on aika perstilanne.

No pistän itse jotain:

Penkki ja kyykky - ei lukkoja päissä (penkissä en pistä juuri koskaan)
kallistaa painot puolelta ja toiselta pois, simple.

Penkki - lukot päissä
Luin vissiin Punttimimmien osiolta jostain rullaustekniikasta. En muista, kuin se meni, mutta joku ilmeisesti peräti 60kg on rullannut reisille ruumista pitkin ja päässyt pinteestä.

Yksi tapa olisi heiluttaa itse tangon päädyt samalle puolelle penkkiä. Jos on kanttia, voi kerätä voimia pitämällä tankoa ihan rinnan päällä.

Kyykky - lukot päissä
Tässä sitä taktiikkaa saattaa tarvita ja kysynkin kysymyksen: ovatko ihmiset täällä koskaan tehneet niin, että ovat kallistuneet taakse ja ekana maahan ottaa levypainot ja vissiin jos rennosti vetää, ei pitäisi käydä pahasti?

Pystäri tangolla, seisten ja pohkeet seisten
Hupasia liikkeitä, vaikea kenties jäädä alle, jos tasapaino pitää, sillä näissä liikkeissähän ei koukisteta polvia ja yleensä koko ajan voit laittaa painon takaisin telineisiin.

----

No niin, tuli kyllä paska threadi, katsotaan nyt, saadaanko tästä irti jotain hyötyä.

Penkki - lukot päissä
Luin vissiin Punttimimmien osiolta jostain rullaustekniikasta. En muista, kuin se meni, mutta joku ilmeisesti peräti 60kg on rullannut reisille ruumista pitkin ja päässyt pinteestä.

Heh, eikä syyttä ollutkaan mimmien puolella. :D Mietipä mitä itellä tulee tossa matkalla vastaan näin rumemman sukupuolen edustajana. Omakohtasia kokemuksia ei ole, mutta ei kuulemma tunnu mukavalta.

kyllä se miehen pitää vähintään oman 1RM verran pystyä rullailemaan reisille!

oon nähny videon missä yks tuttu rullailee 120kg reisille ja tyynenä nousee ylös. itellä kokemusta 80 kilosta, ei mikään mahdoton homma.

e: ja tietenkin tilanteissa joissa ei ole ketään muuta salilla. muuten kannattaa huudella joku apuun.

"hei tulkaas auttaa",noilla maagisilla sanoilla pääsee parhaiten pinteestä

Riippuu käsien asennosta, mutta kyykyssä voi pudottaa painon maahan kun nojaa vähän taakse ja saa kädet pois tangon tieltä.

Penska;1558206 [b sanoi:
Kyykky - lukot päissä[/b]
Tässä sitä taktiikkaa saattaa tarvita ja kysynkin kysymyksen: ovatko ihmiset täällä koskaan tehneet niin, että ovat kallistuneet taakse ja ekana maahan ottaa levypainot ja vissiin jos rennosti vetää, ei pitäisi käydä pahasti?

Kuulostaa kyllä aika vaikeelta, mut ei toisaalta itellekkään tuu muuta keinoo mieleen selviytyä tommosesta pinteestä. Ja vielä kusisempi ongelma on siinä vaiheessa ku ruvetaan kaatumaan eteenpäin, siinä ei auta ku toivoa parasta ja pelätä pahinta. ;)

Kyllä mä oon rullannut 80 kiloa joskus kapeen penkin sarjassa vatsan päältä. Vähän se kyllä kirpasee jossain kohtaa.. :D
Kyykyssä taas helpoin tapa on heittää painot taaksepäin, tän pitäisi onnistua ellei asento ole täysin väärä(=selkä taipuu liikaa eteenpäin).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pystäri tangolla, seisten ja pohkeet seisten
Tässä kohtaa repesin :lol2:

Penkki - lukot päissä
Eipä tuo 60kg vielä mikään ihmesaavutus ole. Joskus kun penkkiä tein yksikseen, rullailin monestikkin 100 kiloa reisien päältä ihan tarkoituksella kun vedin sarjan piippuun. Ei se niin vaikeaa ole mielestäni, tosin itse käytin tekniikkaa jossa siirsin painon nopeasti reisille ja nousin sen jälkeen istumaan. Sitten vaan maastavedeolla paino takaisin telineisiin. Nopeaa ja helppoa, tosin en suosittele jos rullaus jo 60kg tuntuu vaivalloiselta..

Bonuskysymys: mitä tehdä kun jää smithkyykyssä alle?

Tässä kohtaa repesin :lol2:

Eipä tuo 60kg vielä mikään ihmesaavutus ole. Joskus kun penkkiä tein yksikseen, rullailin monestikkin 100 kiloa reisien päältä ihan tarkoituksella kun vedin sarjan piippuun.

Jep, itse teen samaa. Salilla missä käyn ei yleensä ole muuta porukka kuin minä. Hyvin on hoitunut samalla reisien päälle rullauksella ja siitä maastavedolla.

Ite ainakin penkissä heivaan nopsaan vatsalle ja samalla lähen nousemaan pystyyn penkiltä jolloin saan ujutettua tangon reisille. Tämä siis heti kun huomaan että nyt ei menekkään ylös ;I en ole kyllä pitkään aikaan joutunut näin tekemään mutta kokemusta ainakin 85kg eikä se ainakaa vatsalla tuntunu. En tietenkään lähe suosittelee mut IMO paljo parempi ku joku rullailu, ei mielellää.

Jos ei ole varma omista voimistaan niin voi pyytää jotain katsomaan nostoaan, kuten joku jo tossa totesikin. Ei se niin vaikea ole sanoa jollekin "Hei, voitko tulla kattomaan mun nostoa!". Salilla näkee niitä sankareita, jotka vetää heti kylmiltään sen 100kg penkkiin ja jää sitten sinne alle kuikuilemaan. Ite meen ainakin ihan mielelläni varmistamaan nostoja.
Toinen vaihtoehto on tehdä penkkiä käsipainoilla niin ei ole pelkoa tangon alle jäämisestä;)

Mulla jäi muutama päivä sitten 120kg vinopenkissä rinnalle, kun kokeilin siittä isompia painoja ku luulin että menee yhtä helposti ku tavallisessa penkissä.
Mun on pakko laittaa aina lukot, kun oon vasta vähän aikaa sitten tilannu uuden painosarjan jossaon joku ihmeen suoja aine, että on niin liukkaat painot et liukuu ensimmäisellä työnnölle pois tangosta :D
Vinopenkistä oli onneks helppo saada tanko syliin ja siittä nostaa se lattialle..eikä ees sattunu paljoo jalkoihin. Normi penkissä ei onneks oo jäänny rinnalle, kun sit ois ihmetteleminen mite saa painot pois rinnan päältä :D

Joskus penkissä alle jouduttuani, laskenut tangon rinnalle/vatsalle ja odotellut hengittäen ja jännittämällä vatsaa ja sitten kun levännyt, niin reipas rykäisy ylös. Tästä on tosin jo jokunen vuosi. :D

Penkki... no vähän väliähän sinne tangon alle tulee jäätyä kun yksin treenaa, mutta eivätpä ne painotkaan niin kohtuuttomia ole, etteivät ne vatsalihaksilla nousisi (mahamakkarani eivät pidä rullaustekniikasta). Yleensähän tanko ei jää ihan rinnalle, joten kyllä siinä kohtuullisesti liikkumavaraa on, ja juuri tätä vartenhan niitä vatsalihaksia treenaankin :rolleyes:.

Ja kuka käskee käyttämään lukkoja, ilman niitä on aina mahdollista turvautua siihen ei-niin-esteettiseen ja hieman nolostuttavaan keikuta ja pudota -tyyliin. Aijaijai sitä kolinaa. Kaikki katsovat :nolo:!

Tietysti silloin kun salilla on enemmän porukkaa kannattaa edes yrittää saada suunsa auki ja kysyä varmistajaa :rock: - tai kähistä tangon alta jotain tyyliin "voisiko joku tulla pelastamaan prinsessan/prinssin pulasta, tarjolla puoli valtakuntaa!"

Kyykyssä en sattuneista syistä treenaa niin että olisin vaarassa jäädä alle, mutta tuo painojen taakse heittäminen kuulostaa kyllä ihan kivalta. Paitsi smithissä... siinähän sitä sitten on ja odottaa parempaa huomista!

Yhden ainoan kerran jäin aloittelijana penkissä alle. Onneksi ei ollut lukkoja, pystyi tiputtelemaan lätkät lattialle ja selviämään sillä. Sen jälkeen olen todennut, että ihan suotta mitään maksimisuorituksia edes antaa käydä mielessä, jos ei ole kyykkyhäkkiä varmistusrautoineen tai luotettavia varmistajia (ennemmin suoraan sanottuna ne turvaraudat, kerkeevät ainakin takuulla mukaan ns. tositilanteessa) saatavilla. Ottaa sitten kevyemmän reenin.

Ei pidä olla minkään reeniohjelman orja. Jos siinä sanotaan, että tänään maksimisarja tai ykkönen, eikä ole turvarautoja eikä varmistajia, niin voivoi. Se jää siltä kerralta sitten väliin. Turvallisuudesta tinkiminen ja ihmekikkailut ovat vaan tyhmää ja altistavat loukkaantumisille.

Itte tuli pari vuotta sitten hölmöyksissä kokeiltua penkkimaksimia koulun salilla jossa ei ollut ketään. tankoo kymmenen kiloa yli vanhan maksimin, ja rinnalle se tietysti jäi. No, ei auttanut kun rullata se kehon yli hitaasti, koska paino rinnalla niin että meinas happi loppua. OLen nähnyt salilla yhden todella kovan raw-nostajan kierittävän 150kg kehonsa yli penkissä, eikä ees liiemmin valitellut sen jälkeen:eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom