Painojen alle jääminen eikä varmistajaa (mm. penkki ja kyykky)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ite hädän tullen huuan jonkun apuun kun salilla on aina joku toinenkin. Pikkuveli on olosuhteiden pakosta treenannut melkein aina yksin ja tottunut rullailemaan painot päältä pois. On se sivusta vaan hirveän näköstä kattoa kun 160 kg pariin kertaan pyöritelly päältään..:D

Ite hädän tullen huuan jonkun apuun kun salilla on aina joku toinenkin. Pikkuveli on olosuhteiden pakosta treenannut melkein aina yksin ja tottunut rullailemaan painot päältä pois. On se sivusta vaan hirveän näköstä kattoa kun 160 kg pariin kertaan pyöritelly päältään..:D

Ei tartte auttaa! :lol2:

Ite uskallan tehdä kaiken ilman varmistajaa, hieman kahjo kun oon niin olen sitä mieltä et jokaselle tekee hyvää pari kertaa joutuu rullailee jotaa painoja rinnalta. :evil:

En yleensä kokeile maksimi painoja yksin, mutta on sitäkin tullu kokeiltua. Penkissä rullailen painot reiskoille jonka jälkeen nostan tangon penkin kautta telineisiin. :D
Jos sattuisi syväkyykyssä tekniikka pettämään ja liike vaihtuisi hyvää huomenta liikkeeseen niin mitäs sit? Onko kellään kokemusta? :eek:

Penkissä joko kippaan painot sivulle tai sitten rullaan sen hieman vatsalle jo nousen ylös siitä. Kyykyssä taas kippaan tangon niskasta lattialle ja siirryn ite eteenpäin. Onneksi ei ole usein tarvinnut tehdä näitä.

:offtopic: kaverillehan sattu aika koomisesti mutta erittäin pahan näkösesti viime syksynä...oli nostamassa max penkkiä (jtn 85kg), tanko lähtee jotenkin ihmeellisesti kaartumaan taaksepäin, osuu kaveria päähän ja tanko kimpoo otsasta ku nakki haulikosta sinne penkin taakse...ensin oltiin haudan vakavina, sitte sitä naurettiinki paskat housussa koomisen näköselle tilanteelle :D onneksi ei kuitenkaan mitään pahempaa käynyt...

joskus kun kävin toisella salilla reenaamassa ja olin tottunut omalla salilla vetään penkkiä jossa on tukiraudat että pääsee alta luikerteleen pois jos jää rinnalle eikä salilla missä olin niitä tavanmukaisia rautoja ollut:D kun olin siinä viimestä toistoa tuomassa alas tajusin, että eihän siinä ole niitä rautoja:) sieltä sitten tultiin väkisin ylös noin 5 sek:david:

noi tukiraudat on kyllä tosi hyvä olla jos penkissä ilman avustajaa tekee kovia sarjoja, maksimeista puhumattakaan.
noi rullailutkin on tuttuja juttuja, mutta yks rullaus jäi erityisesti mieleen kun tein penkissä tiukkaa sarjaa ja jouduin rullaan..Ei muuten mitään mutta kun jäi läskit tankon ja vyön välliin.Pikkasen teki hunajata, sen jälkeen ole käytetty penkissä vöitä mikä onkin ihan järkevää:)

Laskin joskus penkissä tangon suoraan otsalle ja failure tuli, vieritin sen sitten äkkiä otsan yli taakse. Sali oli tyhjä onneks ja painoa tais olla 70 kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyykky - ei lukkoja päissä (penkissä en pistä juuri koskaan)
kallistaa painot puolelta ja toiselta pois, simple.

Kyykky - lukot päissä
Tässä sitä taktiikkaa saattaa tarvita ja kysynkin kysymyksen: ovatko ihmiset täällä koskaan tehneet niin, että ovat kallistuneet taakse ja ekana maahan ottaa levypainot ja vissiin jos rennosti vetää, ei pitäisi käydä pahasti?

Kuulostaa kulla loukkaantumisriskin maksimoinnilta nuo temput. Mitä luulet tapahtuvan kun kyykyssä kallistat tankoa ja toiselta puolen tipahtaa painot? Sen jälkeen on tanko selässä ja vain toisella puolen se joku 50-100 kiloa. Voi olla aika piteleminen että tanko pysyy hallinnassa, selkä ei venähdä tai levyt eivät lentele sinne sun tänne. Varsinkin kun nuo ovat hyvin äkkinäisiä nykäyksiä.

Ennätyskokeissa tosiaan varmistaja tai turvaraudat. Itsellä nuo ovat melkein joka sarjassa. En näe oikein paljon järkeä tinkiä turvallisuudesta. Harrastuksen tarkoitus on vahvistaa kehoa eikä särkeä sitä.

145kg jääny syväkyykyssä alas. Siitä sen vaa jotenki käänsin että tippu taakse maahan, eip sen kummempaa. Penkissä jossai pitkässä hapotussarjas jääny 90kg rinnanpäälle. onneks viel aika pieni paino eikä tunnu rullailla, muuten ku pirun jumissa olevien reisien päältä :D

Nilkka pyörähti kerran kyykätessä ympäri, kun oli 145kg selässä. Mitään en ehtinyt tehdä ennenkuin olin polvillani maassa ja tanko takana varmistusraudoissa. Ei ollut mitkään ennätysraudat edes kyseessä. Kokemus kyllä opetti aika tehokkaasti miksi ne varmistusraudat on keksitty.

Aika nohevat varmistajat olisi saanut olla, että olisi napanneet sen tangon ilmasta kiinni.

Itse olin kerran varmistajan paikalla kun penkkaajalla ilmeisesti olkapää piiputti kesken ylöstyönnön. Tanko tipahti kaverin rinnalle silmän räpäyksessä ilman ennakkovaroitusta. Ei mulla ollut mitään mahdollisuutta reagoida asiaan. Onni onnettomuudessa ettei sitä rautaa ollut tangossa kovin älyttömästi ja ettei tanko tipahtanut kaulalle. Aika syvällä tanko kuitenkin rintakehässä kävi. Pahan näköinen tilanne joka olisi voinut johtaa vaikka mihin. Jos tuossa olisi turvaraudat olleet käytöissä, niin mitään vaaratilannetta ei olisi päässyt edes syntymään.

Kyykyssä kaks kertaa työntän pään yli, se tapahtuu niin äkkiä ettei sitä tajuakkaan.:P Säikähtää vähän jälkeepäin mut kohtuu vaivatonta ja helppoa..

Penkissä ite kans kohtuu harvoin meen failureen mut silloinkun ei oo varmistajaa niin tietysti sarjassa tulee pari toistoa normia vähemmän ja jää rinnalle.:stna: Siin vitutukses kahel punnerruksel tulee suht vaivattomast reisille se tanko. En oo kyl yli 110kg sarjapainoi pompautellu.:P

Itsellä jäänyt myös pari kertaa nuorempana tanko penkatessa rinnalle ja rullaten taidettiin niistä tilanteista selvitä. Napa oli kieltämättä aika sinertävän värinen :D

Kaverilla oli joskus tiukka penkkipäivä menossa kun salin ovesta asteli sisään muutama simpsakka neitonen. Kamu ajatteli että laitetaanhan nyt sen verran tankoon ettei tarvitse hävetä ja nosti tangon käsille. Tankohan tuli tottakai hyvin alas, mutta ylöstyönnön katkaisi armoton pieru :D Voimat oli kadonnut häkellyksestä samantien! Tanko ensin rinnalle ja siitä sitten keinuttelemalla levypainot armottomalla ryminällä tonttiin. Tytöt repesivät samantien ja kaveri käveli samantien pukkariin häpeämään. :D

Aika hyvällä tekniikalla myös kiepautat tuon tangon pois.

Kun vertaa vaikka aiempien sivujen kertomuksiin mustelmista ja tulehtuneista napakoruista, niin tuo on aika nappisuoritus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom