Painojen alle jääminen eikä varmistajaa (mm. penkki ja kyykky)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt alkoi huolestuttaa tämä threadi, juuri kun olen siirtymässä kotitreeniin.... no, täytynee ne "ennätykset" muutenkin käydä suosiolla yrittämässä salilla, jossa on muita ihmisiä.

Ei kyllä huvita mitkään tangon vyörytykset rosvosektorin yli...

Itelläki pari kertaa jäänyt 60-80kg sarjapainot penkissä/kapeessa rinnalle, yllättävän helposti pystyy laskemaan reisille ja nousta vaan ylös täysin kivuttomasti. Muissa liikkeissähän noi voi heittää maahan niskasta tai missä nyt onkin.

Eli jatkossakin voi tätä jatkaa kun ylpeys ei anna periksi varmistajan pyytämiseen :D

Itse olen käyttänyt maagisia keinoja
Penkki: turvaraudat
Kyykky: turvaraudat, jos ei räkkiä niin sitten tiputtanut painot niskasta

Jeps, jos tietää että nyt on sellaiset raudat että mahikset jäädä alle niin pyytää jonkun siihen kattomaan. Tietenkin jos ei ole turvarautoja. Powerräkki on todella näppärä kapistus.

Joskus lukiossa sanoi eräs uskonnonope rullaneensa aikoinaan 100kg reisien yli penkissä. Mahtoi olla kokemus.

Koska treenailen enimmäkseen yksin, olen usein joutunut penkissä siirtämään painot vatsalle ja siitä nousemaan istualleen. Jos vatsalihakset ovat kunnossa, niin ei pitäisi olla kummoinen homma. Ja kyllä, on tullut kokeiltua suurehkoillakin painoilla.:david:

Et auttaan kelannu mennä :rolleyes:

No, salilla oli sillä hetkellä sen voimailijan kaveri sekä muuta sakkia, mutta äijä sano kaverilleen, joka on myöskin vahva kuin härkä, että älä saatana tuu pois nostaan, jos ei oma voima nostaa riitä, niin eiköhän kierittäen tuu. On siinä äijien äijä:kippis1:

Joskus lukiossa sanoi eräs uskonnonope rullaneensa aikoinaan 100kg reisien yli penkissä. Mahtoi olla kokemus.

Voin luvata että 100 kiloa ei tunnu yhtään miltään.

Penassa rullailen ja kyykyssä kippaan tangon taaksepäin jos ei jaksa. Vielä helpompaa kuin tuo penarullaus.:)

Treeneissähän ei yleensä pitäisi tehdä niin loppuun saakka, että tanko jää niskaan/rinnalle. Maksimikokeilut pitäisi tehdä erikseen ja tällöin AINA joku varmistamassa. Joissain penkeissä ja power rackeissa on turvaraudat, ja niitä pitäisi myös käyttää.

Penkissä rullaus on aika työlästä, kun joutuu sen 6-pakin ylittämään.. :D

Itte on noita jaksamattomia penkkipainoja tullut selviteltyä sekä sivulle kippaamalla että nivuksille rullaten ja siitä istualleen ponnistaen. Istualleen pääsyä olen oppinut helpottamaan varaamalla jalkopäähän jotain sopivaa vermettä (vaikka pumppitanko tai kässäri), jonka alle saa jalkaterät pukattua nousua tukemaan.

Olenpa kerran joutunu rullaamaan ihka uutukaisella tangolla, jossa oli oikein kunnon karhennusharput keskelläkin. Suoritusta todistivat vattisnahkoissa monta päivää säilyneet sinipunaiset jäljet.

Kyykyn jäätyä pohjaan on painot tietysti tullut raakasti pudotettua, toisen käden ensiksi irrottaen ja yläkroppaa samalla sivulle päin kiertäen (pääsee paremmin alta pois, ettei rauta pussaa pohkeita).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos normaalisti nostaa penkissä puhtaalla tekniikalla niin yleensä saa persettä nostamalla sen muuten rinnalle jäävän painon.

Jos jo valmiiksi pumppailee painot perseellä ylös tuosta ei ole apuja ;)

En suosittele kierähtelemään minnekkään, satutat vielä hartiasi. Kun tiputat tangon taakse niin kyllä se senverran sieltä lentää ettei se omille jaloille mitenkään pääse(toki aina voi sattua vahinkoja, mutta periaatteessa noin ei voi käydä).

Kokemusta näistä vierittämisistä on "aloittelijana" mikä olen vieläkin, mutta silloin vieritin parikin kertaa viikossa tuon tangon kun treenasin yksin. Jos on vatsalihaksissa edes vähän potkua niin ei ole paha, jos se 100kg jää rinnalle tai mikään muukaan, ellei kyse ole mistään suurista raudoista. En kuitenkaan suosittele harjoittelua, koska kivat jäljet jäävät packiin jotka lähtevät vasta viikossa pois.

Olen jäänyt penkin alle, joskus ylä asteella kun tuli kokeiltua. Kyllä se siitä saatiin reisille ja ylös.

Joskus salillani joku jäi penkin alle. Kuuntelin että siellä joku ähkii taas penkkiä, mut hetken päästä huomasin että kaveri kattelee mua naama punasen ja puhaltee tanko rinnan päällä. No saatin me se sit ylös, hävetti kaverii vissii sen verran ettei muistanu kiittää ees :D ois pitäny heittää se tanko sen päälle uudestaa.

Isä oli 15v kun kokeili enkkoja. Jäi 100kg:n alle ja siitä sitte pyöritteli tangon reisille ja pääsi pois. Mut jos on salilla muita niin kannattaa huutaa apua, kyllä sieltä aina joku sankari juoksee pelastamaan:D

Eikös penkkitangon alta pääse pois kun kippaa toisen pään maahan ja vääntäytyy ilmassaolevan tangon päädyn puolelta pois? Näin muistelen itse joskus tehneeni. Kevenee se ilmassa oleva pääty mukavasti, joten sitä voi vielä nostaa ylöspäin, jos meinaa tehdä tiukkaa.

Eikös penkkitangon alta pääse pois kun kippaa toisen pään maahan ja vääntäytyy ilmassaolevan tangon päädyn puolelta pois? Näin muistelen itse joskus tehneeni. Kevenee se ilmassa oleva pääty mukavasti, joten sitä voi vielä nostaa ylöspäin, jos meinaa tehdä tiukkaa.

Pääsee toki, mutta alkaa olemaan jo esim. +200kg raudoilla aika temppu vääntää itseään penkin päällä.:D

minäkin olen 100 kiloa penkissä rullaillut vatsan kautta syliin, ei ole mikään vaikea temppu, ainakaan jos jaloilla saa vähän tukea jostain penkin alta. kyykyssä en kyllä uskaltaisi pudottaa painoja, jotenkin tulee mieleen että tuntuu ikävältä jos tanko vierii selkärankaa pitkin alas (nikamat ei tykkää?) eli kyykkyä vain turvarautojen kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom