Painijoiden ja pikajuoksijoiden treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Angelos
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Painijoilla ja etenkin pikajuoksijoilla on just sellanen kroppa mihin itsekin tähtään. Myöskin ominaisuudet kuten nopeus, sopis mulle kuin David Baywatchiin.

Eli jos täällä on painijoita tai pikajuoksijoita, niin kertokaapa millaisella saliohjelmalla treenatte? Arvatenkin voimapainotteisella, mutta olis kiva tietää tarkemmin. Niitä salin ulkopuolella tehtäviä intervalli ym. treenejä kohtaan mulla ei kovin suurta kiinnostusta ole, koska osaan itse pitää niistä huolta, mutta totta kai jos joku jaksaa laittaa niitäkin tänne, niin erittäin suuri plussa!

Angelos sanoi:
Painijoilla ja etenkin pikajuoksijoilla on just sellanen kroppa mihin itsekin tähtään. Myöskin ominaisuudet kuten nopeus, sopis mulle kuin David Baywatchiin.

Eli jos täällä on painijoita tai pikajuoksijoita, niin kertokaapa millaisella saliohjelmalla treenatte? Arvatenkin voimapainotteisella, mutta olis kiva tietää tarkemmin. Niitä salin ulkopuolella tehtäviä intervalli ym. treenejä kohtaan mulla ei kovin suurta kiinnostusta ole, koska osaan itse pitää niistä huolta, mutta totta kai jos joku jaksaa laittaa niitäkin tänne, niin erittäin suuri plussa!

Etköhän saa parhaita tuloksia tavoitteeseesi ihan perus boditreenillä. Uskon että ainakin osalla pikajuoksijoista hyvä kroppa johtuu aika paljon hyvistä "lisäravinteista". Tokihan ne treenaa myös salilla kovaa mutta silti.

mun pikajuoksuvalmentajalla oli mentaliteetti "3kertaa jalkoja viikossa salilla, vähän yläkroppaa jos ehtii punttiharkkojen lopussa" että aika lailla eri metodeja on alalla.. ja pikajuoksijoilla hyvä kroppa? tota.. markus pöyhönen ja pari muuta suomessa ja tietty kaikki muut satasen mm finaalin juoksijat (-kim collins..) ei sprintterit mitään lihahirmuja suomen maalla ainkaan ole.. ja tosiaan dopingista on jääny kiinni niin monta noista "niin hyvän fysiikan omaavista" sprinttereistä..
Vai oliko ihanteena just 75kg lihasta josta suurin osa jaloissa? :hyper:

vai menikö postaukseni täysin ohi aiheesta? :nolo:

Nuijapää sanoi:
Vai oliko ihanteena just 75kg lihasta josta suurin osa jaloissa? :hyper:

Niin, toihan se ei missään nimessä oo :)

Tottahan tuokin, että Suomen maalla ei oikein taida pikajuoksijat kovinkaan kovassa kunnossa olla, mutta esimerkiksi monet junnupainijat on tosi timmissä kunnossa. Kai painijatkin salilla harjoittelee? :whip:

Minuakin kiinnostaa tuo paini harjoittelu ja tarkotuksena olis alkaakin harrastamaan lajia. Ikää on jo 17 vuotta mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tosiaankin lajin myötä kehittyvät ominaisuudet (voima,nopeus,ketteryys ja kestävyys) kiehtovat. Ja mies miestä vastaan väännöt eritoten. Jos pakkiksesta löytyy painijoita niin jakakaa tietotaioanne kiitos.

Taitaa se niin olla, että paini ja voimistelu on sellasia lajija, joissa saattaa lihaa saada ihan laji harjoitteilla, mutta kyllä esim YU ja suurin osa muistakin lajeista vaatii ihan salilla käyntiä, jotta lihhoo tarttuu. Eli turha kertoa, miten joku pikajuoksija hankkii lihaksensa, kun ennemmin kannattaa konsultoida bodaajaa.

Painijat ja pikajuoksijat on riskin näköisiä, koska poikkeuksetta heillä on rasvat hyvin alhaalla. Toki lihastakin löytyy, eikä huipputason sprintterit kyllä laiminlyö yläkropan harjoitteluakaan.
Mulla on sellainen käsitys, että painijat treenaa lihaskuntoa ja voimaa paljolti käyttäen vastuksena omaa painoa, eli punnerruksia, leuanvetoa yms.
Levytangolla tehtävät liikkeet pyritään tekemään räjähtävästi, jotta niistä olisi lajin kannalta hyötyä.

Joskus tullu painissa väännettyy ja valmentaja teki treeniohjelman. Suurimmaksi osaks siinä painotettiin rinnallevetoa, kyykkyä ja penkkii. Aika räjähtävästi kehotti tekemään noita. Toistot siinä 6-10 pintaa.

Angelos sanoi:
Niin, toihan se ei missään nimessä oo :)

Tottahan tuokin, että Suomen maalla ei oikein taida pikajuoksijat kovinkaan kovassa kunnossa olla, mutta esimerkiksi monet junnupainijat on tosi timmissä kunnossa. Kai painijatkin salilla harjoittelee? :whip:

no jos et postauksestani tajunnut niin ihan sprinttereistä puhuin ;) mutta selvennetään vielä !TARKOITTI PIKAJUOKSIJOITA EI PAINIJOITA! :arvi:

Minkälaista tämä painiharjoittelu on? Jos linkkejä tms löytyisi sivuille mistä saisi tietoa. Tai jos joku viitsisi kertoa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen joskus treenaillut samalla salilla monien varsin maineikkaidenkin painijoiden kanssa. Suosittuja liikkeitä olivat ainakin penkki, rinnalleveto, (etu)kyykky, ja soutu tangolla. Lajitreenien ohella kai hinkataan etunojia, vatsoja ja leuanvetoja.

Mummolassa luin 60-luvun urheilulehtiä(mielenkiintoista luettavaa!). Siinä oli juttua painijoitten kesäleiriltä.
Harjoituksina oli mm. "yritä kaataa tai nostaa jykevä honka juurineen maasta irti", "kiven heitto olan yli taaksepäin", "kottikärrykävely viestiä" ym.

vinyylisarja sanoi:
Mummolassa luin 60-luvun urheilulehtiä(mielenkiintoista luettavaa!). Siinä oli juttua painijoitten kesäleiriltä.
Harjoituksina oli mm. "yritä kaataa tai nostaa jykevä honka juurineen maasta irti", "kiven heitto olan yli taaksepäin", "kottikärrykävely viestiä" ym.

Joo. Vielä jos hieman nykyaikaisempia ja asiantuntevampia vastauksia saisi niin olisin kiitollinen :D Hyvä alkuhan tämäkin toki on :rolleyes:

Jos lajitreenejä tarkotat niin tässä jotain niiltä ajoilta ku itse harrastin painia. Aluksi 15min lämmittelyä esim. jalkapalloa. Sen jälkeen 30min tehtiin kärrynpyöriä, puolivoltteja, kuperkeikkoja ja "kottikärry" liikettä samalla punnertaen jne. Näitten jälkeen sitten oli tekniikkaharjoittelua. Tekniikan jälkeen tuli sitten se mukavin osio eli painittiin muita vastaan. Lopuksi sitten vielä tehtiin leukoja, vatsoja ja venyteltiin.

Pertti 123 sanoi:
Aika hyvässä lihassa suomalaiseksi pikajuoksijaksi tuo vasemmassa reunassa:

Pecman sanoi:
No enpä sanois.
Tää kuva on nähty täällä ennenkin, mutta laitetaas vielä vertailun vuoksi lihaksiltaan kansainvälistä tasoa oleva sprintteri:
http://www.varaslahto.net/profiilit.php?urheilija=247&index=50

Jaa, olet siis erimieltä siitä, että kuvan henkilö olisi aika hyvässä lihassa suomalaiseksi pikajuoksijaksi. Etpä oo tainnut pahemmin kotimaisissa kisoissa käydä tai TV:stä niitä katsoa. Olet nimittäin yksiselitteisesti väärässä.

Kyllä niin kiinnostavalta lajilta tuo paini vaikuttaa että pitää kokeilla. Olen 17 vuotta jo niin taitaa olla liian myöhästä aloittaa jos meinaa pärjätä, vaikka eihän sitä tiedä. Mutta tuommoseen lajiin olis kyllä hieno alkaa panostamaan. Tulis kaikkia niitä ominaisuuksia mitä haluaa.

Pertti 123 sanoi:
Jaa, olet siis erimieltä siitä, että kuvan henkilö olisi aika hyvässä lihassa suomalaiseksi pikajuoksijaksi.
Minä olen sitä mieltä, että tuon minun laittaman kuvan pikajuoksija on lihaksiltaan kansainvälistä tasoa, eli suomalaiseksi pikajuoksijaksi hyvässä lihassa.

Tossa sun kuvassa se vasemmanpuolimmainen on toki hivenen lihaksikkaampi kuin se viereinen maratoonari, mutta eipä silti mikään erityisen riskin näköinen edes suomalaiseksi pikajuoksijaksi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom