Painijoiden ja pikajuoksijoiden treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Angelos
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pecman sanoi:
Tossa sun kuvassa se vasemmanpuolimmainen on toki hivenen lihaksikkaampi kuin se viereinen maratoonari, mutta eipä silti mikään erityisen riskin näköinen edes suomalaiseksi pikajuoksijaksi...

Tässä sen maratoonarin testituloksia:

penkki 110kg
leuanveto lisäpainoilla 55kg
puolikyykky(90 asteen kulma)200kg

Koviahan ne ei ole, mutta ei ole massatkaan.

teri sanoi:
Kyseessä lienee sun tai veljesi yms kuva, kun tollaista väität. :D

Olen edelleen oikeassa, en edes ala väittelemään asiasta (ylimielinen tai ei) :D

EDIT: 0,1 sekuntia asiaa ajateltuani keksin syyn tälle väärinkäsitykselle. Kaikki täällä kattelee korkeintaan jotain isoja kisoja maailmalta, jossa on vaan niitä "isoja neekereitä". Suomalaisista pikajuoksijoita tiedetään Pöyhönen ja se Hulkin kaveri. Mutta anteeksi, että särjen teidän harhat, mutta suurin osa suomalaisista pikajuoksijoita näyttää enemmän tai vähemmän tavallisilta kansalaisilta. Itse ole kuitenkin katellut heitä nyt viime kesät kymmenissä kisoissa per kesä, joten käsitys on hieman laajempi.

jarska sanoi:
Tässä sen maratoonarin testituloksia:

penkki 110kg
leuanveto lisäpainoilla 55kg
puolikyykky(90 asteen kulma)200kg

Koviahan ne ei ole, mutta ei ole massatkaan.
Ja pointti oli?
Väitinkö mä jossain, ettei pikajuoksijat ole vahvoja?

Massojen suhteen oon samaa mieltä, ei oo kovat ei. Ei edes sillä vasemmanpuoleisella vaikka kuinka inttäisit.

Mutta jos se kerran oli oma kuvasi niin kannustuksen sana loppuun:
Tuosta on hyvä kasvaa! :thumbs:

Pikajuoksijan tai painijan lihaksikkuus salitreenillä ei ole minun mielestä kovin ihmeellinen tavoite. Niiltä löytyy kuitenkin niin paljon tavoiteltavampiakin ominaisuuksia kuin lihaksikkuus ja ulkonäkö. Heidän kroppansa edustavat äärimmäistä toiminnallisuutta. Usein nämä ominaisuudet jalostuvat enemmän siinä lajinomaisessa treenissä eli painimaan ja radalle juoksemaan vaan. Ottaisin mielummin suorituskyvyn tavoitteeksi kuin sen, että olisin 170 cm/65-72 kiloa tiukkaa lihaa, joka on hidasta ja jäykkää.

Itseäni nyt hiukan harmittaa, kun ei tullut jatkettua yhtään juoksemista. Lukioaikana juoksin 100 m seisten lähtien 12,5 s ilman lajitreeniä. Ois kova sana, jos nyt pystyisi juoksemaan täysillä yhtään ilman, että joutuu keräämään takareisiä radalta. Säilyttäkää hyvät ihmiset se funktionaalisuus älkääkä aina tuijottako siihen peiliin.

N.O.Kummonen sanoi:
Pikajuoksijan tai painijan lihaksikkuus salitreenillä ei ole minun mielestä kovin ihmeellinen tavoite. Niiltä löytyy kuitenkin niin paljon tavoiteltavampiakin ominaisuuksia kuin lihaksikkuus ja ulkonäkö. Heidän kroppansa edustavat äärimmäistä toiminnallisuutta. Usein nämä ominaisuudet jalostuvat enemmän siinä lajinomaisessa treenissä eli painimaan ja radalle juoksemaan vaan. Ottaisin mielummin suorituskyvyn tavoitteeksi kuin sen, että olisin 170 cm/65-72 kiloa tiukkaa lihaa, joka on hidasta ja jäykkää.

Itseäni nyt hiukan harmittaa, kun ei tullut jatkettua yhtään juoksemista. Lukioaikana juoksin 100 m seisten lähtien 12,5 s ilman lajitreeniä. Ois kova sana, jos nyt pystyisi juoksemaan täysillä yhtään ilman, että joutuu keräämään takareisiä radalta. Säilyttäkää hyvät ihmiset se funktionaalisuus älkääkä aina tuijottako siihen peiliin.

Tän vois mun puolesta julistaa päivän postaukseksi :thumbs:

N.O.Kummonen sanoi:
Pikajuoksijan tai painijan lihaksikkuus salitreenillä ei ole minun mielestä kovin ihmeellinen tavoite. Niiltä löytyy kuitenkin niin paljon tavoiteltavampiakin ominaisuuksia kuin lihaksikkuus ja ulkonäkö. Heidän kroppansa edustavat äärimmäistä toiminnallisuutta.

:thumbs: Jep näinhän se on. Luulisi vain jokaisen tajuavan sen. Ylimääräinen lihas ainakin yläkropassa on vain turhaa painoa, joka hidastaa.

jarska sanoi:
:thumbs: Jep näinhän se on. Luulisi vain jokaisen tajuavan sen. Ylimääräinen lihas ainakin yläkropassa on vain turhaa painoa, joka hidastaa.

Hienoa huomata, että kun törmää täällä toiseen pikajuoksua harrastavaan / harrastaneeseen, että hänkin tajuaa olennaisen.

Tällä palstalla puhutaan pikajuoksusta yllättävän paljon. Siitä huolimatta täällä on ihan kieroutuneita käsityksiä porukalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo takareiskat radalla juttu kuvasi kyllä hyvin bodaria juoksemassa. Osu kyllä hyvin..

..ja sattu vähän perkeleesti! :nolo:

Ei tarvitse edes olla mikään bodari tai kaappi. Pari kolme vuotta jalkatreeniä ilman juoksemista ja jo on yksi ominaisuus menetetty. Toisaalta helvetinmoinen körmykin saattaa kyetä juoksemaan täysillä ja kovaakin, jos on vain pitänyt spurtit ja juoksun kuvioissa. Lihasmassan ei tarvitse sulkea pois urheilullisuutta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom