En ota kantaa mitä paavi sanoi, en ole lukenut, ja voihan se olla että se on laukonut typeryyksiä suustaan. Paskunahkaisuutta kuitenkin toivotaan, idiootteja riittää jotka kuumentavat tunteita, ei pidä provosoitua liian helposti.
Itse harjoitan omaa sananvapautta, ja se on minulle pyhä asia. Toivon, että myös sitä kunnioitetaan, rajoittamalla sitä, se on taas loukkaus sitä vastaan.
Toisin sanoen, mitä jos tilanne olisi se, että jokin suuri uskontoryhmä olisi sitä mieltä, että Islam loukkaa heitä jossain tavassa mitä tehdään? Pyytääkö suurjohtajat anteeksi heiltä ja lupaavat ottaa heidätkin huomioon, ettei heidän uskonnollisia ja pyhänä pitämiä asioita loukattaisi? Tarvitseeko tähän edes vastata?
Näkisin itse tilanteen niin että jos jonkun lapset käyttäytyvät huonosti julkisella paikalla, se on heidän häpeänsä. Jos MINUN lapset käyttäytyvät huonosti, niin tulee tukkapöllöä ja opetellaan niitä käytöstapoja kotona. Mutta en minä toisten lapsia rupea retuuttamaan. Se ei kuulu minulle. Ja jos rupean retuuttamaan toisten lapsia koska ITSE olen sitä mieltä että he käyttäytyvät huonosti, ja heidän käytösmalli on normaalia jossain, voin olla varma että tulee niiden isä ja pistää meikälästä turpaan niin kovaa että soi. Ja silloin olen varmaan myös ansainnut sen, koska toisten lapsiin ei kajota jos itseä harmittaa.