Paavin puheet raivostuttavat muslimeja

Status
Viestiketju on suljettu.
Pitäiskö sun pikkuhiljaa kasvaa aikuiseksi ja hyväksyä ihmisten erilaisuutta, en alennu sun tasolle että alan haukumaan sua, ja sitä paitsi oon lukiolainen, älä anna mun kirjoitus taidot hämätä, pitkä matikka ja fyssa. :thumbs:

Lue sitten jooko se paavin puhe itse ajatuksella, äläkä anna suursmurffien päättää mielipiteistäsi puolestasi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aloita sinä niistä kulttuurillisten erojen ymmärtämisistä.
Kohdasta "sananvapaus" :piis:

täysin samaa mieltä!
päässä on vikaa muslimilla joka boikotoi tanskalaista juustoa ja rähisee niin maan perkeleesti ko tanskalainen lehti on julkaissu pilapiirroksia.
ja sitte tää paavi on vaan todennu totuuksia, ni seki ny pitäis sitte tappaa.
järkevää on tottakai ampua myös katolilainen nunna koska se ny vissiin edustaa vatikaania.
sekopäitä ovat perkele, rajat kiinni kiitos.
ja ainuttakaan pahoittelua ei varmasti ole tulossa näiden muslimijohtajien suusta

Lue sitten jooko se paavin puhe itse ajatuksella, äläkä anna suursmurffien päättää mielipiteistäsi puolestasi.

hei, se paavin puhe on lontooksi ja pojalla on pitkä matikka. miten sä luulet että se ymmärtää mitä siinä lukee ;) :rolleyes:

pilapiiroksista se viha tuli ei niistä lipunpoltoista.

Ymmärän kyllä. Sinulta taisi vain mennä täysin ohi, että länsimaiden ihmiset saattoivat tuntea nuo lipun poltot ja muut uhkana taholta, joka ei mielestäsi lietso vihaa.

Pitäiskö sun pikkuhiljaa kasvaa aikuiseksi ja hyväksyä ihmisten erilaisuutta, en alennu sun tasolle että alan haukumaan sua, ja sitä paitsi oon lukiolainen, älä anna mun kirjoitus taidot hämätä, pitkä matikka ja fyssa. :thumbs:

Hyväksyn toki ihmisten erilaisuutta, en vain ymmärrä kuinka kukaan omilla aivoillaan ajatteleva ihminen uskoo jumalaan, allahiin tai muihin taruolentoihin. Siksi et varmaan koskaan tule sopeutumaan länsimaiseen yhteiskuntaan. Ei millään pahalla, mutta varsinkin muslimit tuntuvat olevan sitä eniten aivopestyä kansaa.

Siis mä lopetan ihan hyvin ajoin, koska se on sitten foorumi vastaan minä. Siis tiedän että mun kirjoituksilla ei tapahdu mitään teidän aivoissanne jotenkaa cya en jaksa enää kirjoittaa tältä illalta.

Siis mä lopetan ihan hyvin ajoin, koska se on sitten foorumi vastaan minä. Siis tiedän että mun kirjoituksilla ei tapahdu mitään teidän aivoissanne jotenkaa cya en jaksa enää kirjoittaa tältä illalta.

Silti pyydän sinua kohteliaimmin lukemaan sen puheen ajatuksella.

No eipä siinä muuta kuin allahu akbar, aivot narikkaan ja nukkumaan. Hyvää yötä.

No eipä siinä muuta kuin allahu akbar, aivot narikkaan ja nukkumaan. Hyvää yötä.

:D:D:D

Hyväksyn toki ihmisten erilaisuutta, en vain ymmärrä kuinka kukaan omilla aivoillaan ajatteleva ihminen uskoo jumalaan, allahiin tai muihin taruolentoihin.

Jotkut ihmiset tarvitsevat selitystä elämälle ja olemassaololleen ja hakevat sitä uskonnon kautta

http://www.theage.com.au/news/world...for-popes-death/2006/09/16/1158334739295.html

""We urge you Muslims wherever you are to hunt down the Pope for his barbaric statements as you have pursued Salman Rushdie, the enemy of Allah who offended our religion," he said in Friday evening prayers.

"Whoever offends our Prophet Mohammed should be killed on the spot by the nearest Muslim," Malin, a prominent cleric in the Somali capital, told worshippers at a mosque in southern Mogadishu."

Niin just, saatanan paavin barbaariset lausunnot! Tappakaa paavi!

:david: :david: :david:

En ota kantaa mitä paavi sanoi, en ole lukenut, ja voihan se olla että se on laukonut typeryyksiä suustaan. Paskunahkaisuutta kuitenkin toivotaan, idiootteja riittää jotka kuumentavat tunteita, ei pidä provosoitua liian helposti.

Itse harjoitan omaa sananvapautta, ja se on minulle pyhä asia. Toivon, että myös sitä kunnioitetaan, rajoittamalla sitä, se on taas loukkaus sitä vastaan.

Toisin sanoen, mitä jos tilanne olisi se, että jokin suuri uskontoryhmä olisi sitä mieltä, että Islam loukkaa heitä jossain tavassa mitä tehdään? Pyytääkö suurjohtajat anteeksi heiltä ja lupaavat ottaa heidätkin huomioon, ettei heidän uskonnollisia ja pyhänä pitämiä asioita loukattaisi? Tarvitseeko tähän edes vastata?

Näkisin itse tilanteen niin että jos jonkun lapset käyttäytyvät huonosti julkisella paikalla, se on heidän häpeänsä. Jos MINUN lapset käyttäytyvät huonosti, niin tulee tukkapöllöä ja opetellaan niitä käytöstapoja kotona. Mutta en minä toisten lapsia rupea retuuttamaan. Se ei kuulu minulle. Ja jos rupean retuuttamaan toisten lapsia koska ITSE olen sitä mieltä että he käyttäytyvät huonosti, ja heidän käytösmalli on normaalia jossain, voin olla varma että tulee niiden isä ja pistää meikälästä turpaan niin kovaa että soi. Ja silloin olen varmaan myös ansainnut sen, koska toisten lapsiin ei kajota jos itseä harmittaa.

"Whoever offends our Prophet Mohammed should be killed on the spot by the nearest Muslim," Malin, a prominent cleric in the Somali capital, told worshippers at a mosque in southern Mogadishu."

Niin just, saatanan paavin barbaariset lausunnot! Tappakaa paavi!

Jos joku muslimimarttyyri onnistuisi tappamaan paavin, voisi olla että hyssyttely kokisi pienoisen inflaation. Tosin samalla varmaan alkaisi pommitkin sitten paukkumaan huolella ja se koko sota leimahtaisi ilmiliekkeihin. Mitä sitä muuta toivoisikaan.

Tunnen ns.muslimaista pari tyyppiä, onneksi eivät usko mihinkään. Rauhallisia ja rentoja tyyppejä.

Ne ne vasta vaarallisia ihmisiä ovat, jotka eivät usko mihinkään. Eiköhän tavallinen perusateisitikin yleensä usko johonkin, sanotaan nyt vaikkapa inhimillisyyteen ja perhearvoihin.. ;)

Miten on jotenkin sellainen olo, että paavin murhaaminen saattaa aiheuttaa jonkinlaisen vastareaktion??

Joissakin maissa ottavat Katollisen uskomuksen ja sen arvot aika vakavasti.

wikipedia sanoi:
Suurin osa katolisen katolisen kirkon jäsenistä asuu Keski-, Länsi- ja Etelä-Euroopassa sekä Amerikassa, erityisesti Latinalaisessa Amerikassa. Lisäksi monissa Afrikan maissa sekä mm. Puolassa, Italiassa, Irlannissa ja Filippiineillä väestön enemmistö on katolilaisia. Suomessa katolilaisia on lähes 10 000.

Kunhan mietiskelen... varmaa on, ettei hyvä heilu jos päiviltä pistävät tuollaisen merkkihenkilön.

Onneksi mm. Amerikassa on rauhaa rakastava kansa, joka ei pahemmin sodi.
Myös Irlanti on tunnettu pitkästä rauhanhistoriastaan.

(Joo on siinä sarkasmia)

Paavi viisaana miehenä tiesi että tämä on hyvä tapa käynnistää hedelmällinen vuoropuhelu. Tämä ja se pilakuvajuttu toimivat siis hyvinä keskustelunavaajina ja johdatuksena länsimaiseen kommunikointitapaan.

Katson kristallipallostani että Halla-Aho kirjoittaa tästä jutun blogiinsa.

Dear Dean,

Hesari sanoo asiasta näin:

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Muslimien+ei+pit%C3%A4isi+suuttua+paaville/1135221677204

tässä pätkä:

"Luennossaan paavi lainasi Bysantin keisarin Manuel II Palaiogolosin väittelyä persialaisen oppineen kanssa 1300-luvun lopulla. Tämän keskiaikaisen keisarin asenne Koraaniin oli kaikkea muuta kuin kunnioittava, mutta paavi Benedictusta kiinnosti ennen kaikkea hänen jyrkkä kantansa miekkalähetystä vastaan ja vapaasti omaksutun uskon puolesta.

Paavi jatkoi kysymällä, onko Jumala sitoutunut järjellisyyteen vai asettunut sen yläpuolelle ja antoi ymmärtää islamilaisen teologian kannattavan jälkimmäistä käsitystä. Siitä eteenpäin luennossa pohdittiin melkein pelkästään kristillisen uskon ja tieteellisen tiedon suhdetta länsimaisen teologian ja laajemmin läntisen kulttuuripiirin sisässä.

Kun paavi lopussa palasi kulttuurien välisten suhteiden ongelmiin, hän asettui hyvin selvästi ennakkoluulottoman vuoropuhelun kannalle. Hänen teesinsä oli, ettei elämän syvimmistä kysymyksistä irronnut rationalistinen ja luonnontieteellinen katsomus riitä pohjaksi sellaisen vuoropuhelun käymiseen. "

Eli musut tekivät sitä mitä musut parhaiten - ellei peräti ainoastaan - osaavat, poimivat puheesta sellaisen pätkän jonka avulla saattaisi kiihdyttää itsensä pyhään raivoon, kiihdyttivät itsensä pyhään raivoon, ja äbläwäblä alkoi.

Egyptistä kyllä löytyi joku muslimiveljeskunta, joka hyväksyi paavin anteeksi pyynnön. Ne varmaan tapetaan kaikki....

Miten on jotenkin sellainen olo, että paavin murhaaminen saattaa aiheuttaa jonkinlaisen vastareaktion?

Joidenkin ennustusten mukaan nykyisen paavin työrupeama jää lyhyeksi. Onneksi hämärät profetiat ja ennustukset ovat jääneet toteutumatta, mutta paaviin voi hyvinkin kohdistua murhayrityksiä etenkin näiden islam-puheiden takia. Wikipediasta löytyy ainakin tämä englanninkielinen "profetiat paaveista"-artikkeli: Prophecy of the Popes.

Kristittyjen pitäisi kääntää toinen poski, eikä lyödä takaisin (Matt. 5:39). Tässä onkin niin paljon uskoa vaativa opetus, että jää heikkouskoisilta toteuttamatta.

Ilta-Sanomissa oli tänään (18.9.2006) Päivän helmet -osiossa hyvin muotoiltu mielipidekirjoitus, jonka törkeästi kopioin tähän. Saa poistaa surutta, jos on sääntöjen vastaista...

"Mielenkiintoinen uutisviikko. Pohjimmiltaan muslimit eivät ole väkivaltaisia. Osa muslimeista vain provosoituu käyttämään väkivaltaa, koska länsimaat epäilevät heidän olevan väkivaltaisia. Pohjimmiltaan anarkistit eivät ole väkivaltaisia. Osa anarkisteista vain provosoituu käyttämään väkivaltaa, koska poliisit epäilevät heidän olevan väkivaltaisia." - Pauli L.

Kristittyjen pitäisi kääntää toinen poski, eikä lyödä takaisin (Matt. 5:39). Tässä onkin niin paljon uskoa vaativa opetus, että jää heikkouskoisilta toteuttamatta.

Ilta-Sanomissa oli tänään (18.9.2006) Päivän helmet -osiossa hyvin muotoiltu mielipidekirjoitus, jonka törkeästi kopioin tähän. Saa poistaa surutta, jos on sääntöjen vastaista...

Hmm, eli jos muslimeita/anarkisteja "provosoidaan" väkivaltaan vain olettamalla heidän olevan väkivaltaisia, tätä väkivaltaa voidaan pitää jossain määrin ymmärrettävänä/hyväksyttävänä?

Hmm, eli jos muslimeita/anarkisteja "provosoidaan" väkivaltaan vain olettamalla heidän olevan väkivaltaisia, tätä väkivaltaa voidaan pitää jossain määrin ymmärrettävänä/hyväksyttävänä?

Sais toimii myös siinä, että valkoiset on rasisteja ja tekee pahaa.

Vaikuttaisi ennemminkin siltä, että mielipidekirjoitus on kriittinen sekä anarkistien että muslimien riehuntaa kohtaan. Tuo lainattu rinnastus ottaa mielestäni kannakseen noiden syy-yhteyksien järjettömyyden.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom