Paavi kuollut

Status
Viestiketju on suljettu.
Ufc sanoi:
Luuletko tosiaan että ikuinen Jumalaaeiole asenteesi ei ole tehnyt siitä jo melkein muodin tälle pastalle. Voitko Mike nyt ihan rehellisesti sanoa, että kaikki antikristilliset puheesi ja tatuointisi pakkotoisto.comin keulahahmona ja kasvoina eivät ole vaikuttaneet käyttäjiin?

Olen jälleen kerran sanaton.

Taidankin lähteä tästä Maiksterin paheellielle kaupalle, tänään siellä on "Saatana on kiva" kerhon kokous.

:hyper: :david: :wall: , hail satan ja :evil: .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiukka jumalkysymys, jonka kuulin joskus radiossa.

Onko jumala kaikkivoipa:
Pystyykö jumala tekemään niin suuren kiven, ettei jaksa nostaa sitä ylös?

- Mikäli pystyy nostamaan, hän ei ole kaikkivoipa, koska ei pysty tekemään niin suurta kiveä mitä ei pysty nostamaan.

- Mikäli ei pysty nostamaan, hän ei ole kaikkivoipa, koska kivi jäi nostamatta.

No joo... aika tyhmä juttu, mutta pistin kuitenkin tänne, kun joskus tuli kaverin kanssa känässä pohdittua syvällisiä.

jalat sanoi:
Onko jumala kaikkivoipa:
Mä luulisin tietyllä tavalla ratkasseeni ton kysymyksen. Kaikkivoipa olento voi luoda kiven, jota se ei voi nostaa, nähkäätten luomalla kiven, joka on kaikkialla.

Muuten väistelen offtopic-bulletteja ja siirryn takavasemmalle zenistämään.

Raskolnikov sanoi:
Kyllä mä ymmärrän et jotku haluu uskoa johonkin "suurempaan voimaan", jo pelkästään uskontojen määrästä huomaa, että se on ihmiselle jokseenkin ominainen piirre.

Suurella osalla ihmisistä ei ole mitään muita vaihtoehtoja kuin uskoa. Lapsesta asti aletaan tuputtamaan ja pakottamaan... Pienestä asti kun aletaan aivopesemään, niin kyllä sitä näkee ja kuulee vaikka mitä.
Vähän samaa se täällä suomessakin on. Mitä jos koskaan ei olisi koulussa ollut uskontoa ja esim uskovassa perheessä ei tuputettaisi sitä uskoa lapselle syntymästä asti?
Luuletko että tässäkin tapauksessa olisi sama määrä uskovia?

Tämä on vain oma mielipiteeni. Jos kaikki sais omassa rauhassa miettiä uskonto asiaa, niin uskovien määrä olisi varmaan murto-osa. Varsinkin jossain muslimi/hindu/buddha ja mitä lie maissa. Sanopas siellä isälle, että en usko. Mitä luulet tapahtuvan?!

Sumu sanoi:
Olen jälleen kerran sanaton.

Taidankin lähteä tästä Maiksterin paheellielle kaupalle, tänään siellä on "Saatana on kiva" kerhon kokous.

:hyper: :david: :wall: , hail satan ja :evil: .
Nonniin... :thumbs: :kuvia:

Ei vielä ollut Paavinpaikkaa avattu kun kävin kattomassa.
www.mol.fi

Voi olla tietty että menee jonkun alihankkijan kautta tuokin homma.

Ufc sanoi:
Luuletko tosiaan että ikuinen Jumalaaeiole asenteesi ei ole tehnyt siitä jo melkein muodin tälle pastalle. Voitko Mike nyt ihan rehellisesti sanoa, että kaikki antikristilliset puheesi ja tatuointisi pakkotoisto.comin keulahahmona ja kasvoina eivät ole vaikuttaneet käyttäjiin? Sitä en väitäkään ettetkö sinä olisi ottanut selvää asioista ja sen takia päätynyt nimenomaan omassa päässäsi tälläiseen ratkaisuun olla ateisti etkä kumarra satuolentoja, joka tuntuu sopivan sinulle hienosti. Mutta paljon on ihmisiä jotka eivät edes tiedä miksi niin sanovat. Nythän voi täällä vapaasti heti huudella että uskovaiset pitäisi tappaa ynnä muuta, sillä jotkut oikeasti ajattelee että se on jotenkin cool. Tää mua pistää vihaksi! Ei se ärsytä yhtään että joku on todella pitkän harkinnan päätteeksi ottanut asioista selvän ja sitten ruvennut ateistiksi. En pidä sinua muotiateistinä minkä jo varmaan tajusitkin ennen kuin edes kirjoitit. Äläkä ala liioittelemaan taas että nyt se ufc luulee että minä olen saanut kaikki pakkislaiset kääntymään satanisteiksi...yms. En minä sitä tarkoittanut. Vaan porukka esittää cooleja mielipiteitään uskonasioista täällä luettuaan ensin sinun ehdottoman 100% ateistisia juttujasi. Kuten ymmärrät 110 % kävijöistä tietää kuka olet ja lukee mielenkiinnolla tekstejäsi.
Muotiateismi ei nyt tosiaankaan vaikuta vaan täällä pelkästään, vaan myös ihmisten keskuudessa muuallakin. Yleensä ryhmähengessä. Kahden kesken jo alkaakin hiukan muuttumaan asenteet. Tosiasia on kuitenki se että ne jotka eivät ole omilla aivoillaan uskonasioista mitään päättäneet haukkuvat jeesusta vaan siksi ku joku muukin tekee niin. En viitsi kopioida tekstejäsi uskovista tänne näin, mutta tiedät sanomattakin mitä mä meinaan jos sanon etteivät ne kovin kauniiseen sävyyn ole kirjoitettu. Todennäköisesti väität ettei asia ole näin kuin sanoin joten antaa asian olla muilta osin. Niin ja eihän se nyt sinun vikasi varsinaisesti ole jos henkisesti lapselliset ihmiset ottaa oppia ja rääpii suutaan asoista joista eivät ymmärrä mitään. Syytön sinä siihen olet. Tai no..

Aika jykevä päätelmä, että olisin jotenkin vaikuttanut kaikkiin muihin. Tämähän on urheilupalsta, jeesusteluja on arviolta 0,1% viesteistä, et voi todellakaan väittää että näissä ketjuissa minun sanomiseni vaikuttaisi jengiin niin, että he alkaisivat uhkailemaan uskovaisten tapolla. Sairastahan tuommoinen ihmisten tappaminen olisi ja yhtä hullua provoisoida on sillä ajatuksella. Voitko ihan suoralta kädeltä leimata muut henkisesti lapsellisiksi jos he eivät katso olevan velvollinen kumartamaan jotain mitä ei ole todistettu olevaksi? Eikö se naiivius ole ennemmin siellä päässä, mikä rukoilee iltaisin ja odottaa paratiisia?

Se miten kiivaasti kirjoitan, ei kyllä juurikaan liity aihepiiriin. Kirjoitan kovin radikaalisti asiasta kuin asiasta, uskonto ei tästä eroa. Se että olen vahvasti antikristillinen, ei kuitenkaan ole mikään tämän hetken muoti-ilmiö, vaan olen niin ollut jo rippikoulusta lähtiessäni. Antikristillisyys koetaan sanana kauhean agressiiviseksi ja pahaksi, ehkä se onkin sanana vääränlainen kuvaamaan elämänkatsomusta. Minulla ei nykyään ole sen suurempaa vastahakoisuutta tai antipatiaa koko kristinuskoa vastaan, vaan koen sen tuovan hippasen enemmän hyvää maailmaan kuin pahaa. Enemmän koen pahaksi himouskovaisten dissaamisen, mikä on todella ärsyttävää. Kaapin päälle hyppääminen on suoranaisesti punainen vaate minulle.

Eli pääsosin ei nyt leimata minua miksikään antikristukseksi, olen oikeasti rakastava ihminen, enkä mikään pahan tyyssija, enkä haluakaan että minua siksi leimattaisiin. Jokainen uskokoon mihin haluaa, mutta saanen luvan kommentoida epäkohtia tälläkin palstalla.

Raven sanoi:
Suurella osalla ihmisistä ei ole mitään muita vaihtoehtoja kuin uskoa. Lapsesta asti aletaan tuputtamaan ja pakottamaan... Pienestä asti kun aletaan aivopesemään, niin kyllä sitä näkee ja kuulee vaikka mitä.
Vähän samaa se täällä suomessakin on. Mitä jos koskaan ei olisi koulussa ollut uskontoa ja esim uskovassa perheessä ei tuputettaisi sitä uskoa lapselle syntymästä asti?

Tämä on vain oma mielipiteeni. Jos kaikki sais omassa rauhassa miettiä uskonto asiaa, niin uskovien määrä olisi varmaan murto-osa. Varsinkin jossain muslimi/hindu/buddha ja mitä lie maissa. Sanopas siellä isälle, että en usko. Mitä luulet tapahtuvan?!

Jo ammoisina aikoina kun ihmisen esi-isien kommunikointikyvyt alkoivat karttua, muodostui heille jonninäkösiä riittejä, joita voidaan pitää ehkä alkukantaisina uskontoina. Aboriginaalit uskoivat uniaikaansa, kymmeniä tuhansia vuosia sitten eurooppalaiset homo sapiensit piirtelivät luolien seiniin taatakseen itselleen paremman pyyntionnen. Suomessa palvottiin metsien henkiä, uskottiin maahisiin, Tapioon ja Ahtiin.

Aikoinaan Eteläamerikan intiaanit vuodattivat ihmisverta Aurinkojumalille, Epyktiläiset uskoivat faaraoihinsa. Viikingeillä oli Valhalla... Näitähän riittää maailman tappiin asti.

Mielestäni ihmisillä kautta historian on ollut taipumus uskoa itseään "ylempiin" olentoihin. Did I make my point clearer :)

Raskolnikov sanoi:
Mielestäni ihmisillä kautta historian on ollut taipumus uskoa itseään "ylempiin" olentoihin. Did I make my point clearer :)

En kysynytkään tätä.

Raven sanoi:
Vastaus kysymykseesi, en luule, enkä näin väittänytkään. Sanoin vain, että mielestäni uskominen johonkin ylempään on ihmiselle jokseenkin luonnonomaista.

jalat sanoi:
Tiukka jumalkysymys, jonka kuulin joskus radiossa.

Onko jumala kaikkivoipa:

Vastaus: Jos jumala on olemassa, hän pystyy tekemään niin suuren kiven, ettei jaksa nostaa sitä ylös, mutta jaksaa siitä huolimatta nostaa sen. Tarkoittaa siis sitä, että jos jumala (tms.) on olemassa, tämän täytyy olla kokonaan meidän käsityskykymme ja tuollaisten kysymysten ylä-, ala-, ja ulkopuolella.

Kaikkivaltias olento, joka silti olisi ihmisen ymmärrettävissä ja sidottuna hmisen ymmärryksen ja logiikan rajoihin=mahdottomuus.

Mike sanoi:
... he alkaisivat uhkailemaan uskovaisten tapolla. Sairastahan tuommoinen ihmisten tappaminen olisi ja yhtä hullua provoisoida on sillä ajatuksella. Voitko ihan suoralta kädeltä leimata muut henkisesti lapsellisiksi jos he eivät katso olevan velvollinen kumartamaan jotain mitä ei ole todistettu olevaksi? Eikö se naiivius ole ennemmin siellä päässä, mikä rukoilee iltaisin ja odottaa paratiisia?...
Voin suoralta kädeltä leimata ihmiset jotka puhuvat uskovien tappamisesta. En viitsi edes kommentoida noin päivänselvää asiaa enempää. Toiset puhuvat täällä ateismista ja tieteestä eivätkä todellakaan ole perehtyneet asiaan mitenkään, sen huomaa tavasta esittää samat kliseet "oikeina ja totuutena"..Olen jutellut todella pitkälle lukeneen ja tiedettä tutkineen ateistin kanssa joka sanoi huokaisten minulle että selkeempi olisi hänenkin maailmansa jos hän ei edes miettisi asioita. Sillä ei tiede todista loppupeleissä yhtään enempää kuin uskominenkaan. Eli tuloksena on vaan riitoja ja turhanpäiväisiä väittelyitä. Oikeastaan tämä onkin vain asenne täällä, että kristitty on huono ja naiivi ihminen joka on aiheuttanut paljon sotia ja heillä on jumala joka antaa pikkupoikien tulla raiskatuiksi yms.
Tarkoitukseni ei ollut väitellä uskonasioista tällä palstalla. Vaan huomautin vain että sinun antikristillisyytesi on vaikuttanut palstaan, ei viitsitä kieltää sitä. Jos olisit kristitty tai jehovan todistaja niin ihan 100% varmasti sekin olisi vaikuttanut palstaan samalla tavalla mutta eri suuntaan.
Täällä on tuhasia kirjoittajia, suurimmalla osalla on omat aivot ja kirjoittavat omasta kokemastaan ja omista valinnoistaan. Sitten on tää oma ryhmä jolla ei näytä olevan. Usko tai älä usko.

no-body sanoi:
Vastaus: Jos jumala on olemassa, hän pystyy tekemään niin suuren kiven, ettei jaksa nostaa sitä ylös, mutta jaksaa siitä huolimatta nostaa sen. Tarkoittaa siis sitä, että jos jumala (tms.) on olemassa, tämän täytyy olla kokonaan meidän käsityskykymme ja tuollaisten kysymysten ylä-, ala-, ja ulkopuolella.

Kaikkivaltias olento, joka silti olisi ihmisen ymmärrettävissä ja sidottuna hmisen ymmärryksen ja logiikan rajoihin=mahdottomuus.

Menee hiukka syvälliseksi, mutta tossa on pointtia.
Ihmismielen ja ihmisten standardoimat ulottuvuudet saattaakin olla vain hyvin pieni osuus maailma/elämän todellisten ulottuvuuksien määrästä.

Poistun myös takavasemmalle pohtimaan lisää tätä asiaa.
Tälläkertaa ilman alkoholia.

Ufc sanoi:
Voin suoralta kädeltä leimata ihmiset jotka puhuvat uskovien tappamisesta.
Siinä tapauksessa kannattaisi jättää se yleistäminen Cthulhuun eikä ateisteihin.

En jaksanut mitenkään kahlata läpi koko ketjua, joten pahoittelen, jos joku on jo maininnut tästä:

Irlantilainen pappi ja näkijä Malachy O'Morgain (1094-1148) laati etukäteen luettelon kaikista tulevista katolisen kirkon paaveista. Johannes Paavali II:n seuraajaa hän kutsuu "Öljypuun kunniaksi". Öljypuun oksa on perinteinen rauhan symboli. On arveltu, että tämä paavi olisi Lähi-idän lopullisen rauhan takuumies ja saisi juutalaiset joukoittain kääntymään kristinuskoon. Pyhä Benediktus ennusti 500-luvulla, että hänen munkkijärjestyksensä edustaja tulee johtamaan kirkkoa juuri ennen viimeistä suurta sotaa hyvän ja pahan välillä. Benediktiinistä luostarilaitosta kutsutaan myös "oliivilaiseksi". (Lähde Veijo Minkkisen ja Seppo Aallon toimittama "Nostradamuksen ennustukset kommentaareineen")

Minä mihinkään usko, mutta olipahan sattuma, että aloin viikonloppuna lukea juuri tuota kirjaa. Mielenkiintoista, tavallaan.

On se ihmeellistä kun monet evankelisluterilaiset on siis niin 100% varmoja että se jumala on olemassa. Asiaahan on tottakai tutkittu oma kätisesti. Muiden uskonkuntien jumalia ei tietenkään ole, he ovat vääräuskoisia.
Mutta kun tarkemmin katsoo kaikkia uskontoja niin ei niistä voi suoralta kädeltä sanoa että kuka on oikeassa.
Suuri osa uskovista ihmisistä kuuluu siihen uskontokuntaan johon heidän vanhemmat kuuluu. Näin helppoa se on "valita" uskontonsa. Ja oikeassahan sitä ollaan.
Tämä postaus ei ole tarkoitettu kenellekään tämän palstan lukijalle.

Uskon vakaasti että Paavi halusi rauhaa ja rakkautta kaikille. Mutta nuo katolisen kirkon asenteet ehkäisyyn ym. oli myös paavin tavallaan pakko omaksua. Vähän pelkään että näin käy myös seuraavalle paaville. Itse uskon että suuren osan katolilaiseen kirkkoon kuuluvien ihmisten päässä kytee ajatus että "kyllä se ehkäisy olis vaan parempi julistaa sallituksi" tai että "kyllä se abortti joillekin pitäisi suoda".
Mutta jos yksi menee näin sanomaan julkisuuteen niin kukaan muu ei ehkä uskalla myöntää olevansa samaa mieltä.

btw. Joku sanoi että ihmetteli tämän palstan ateistien määrää. joo onhan Suomessa paljon kirkkoon kuuluvia, mutta se ei enää tarkoita että kaikki uskoisi Jumalaan, kuten kaikki tämän toki tietävät. Kaikki tuntemani ihmiset kuuluvat kirkkoon..mutta en ole kenenkään heistä kuullut menneen esim. ehtoolliselle ihan omasta tahdosta.

Nee sanoi:
Irlantilainen pappi ja näkijä Malachy O'Morgain (1094-1148) laati etukäteen luettelon kaikista tulevista katolisen kirkon paaveista. Johannes Paavali II:n seuraajaa hän kutsuu "Öljypuun kunniaksi". Öljypuun oksa on perinteinen rauhan symboli. On arveltu, että tämä paavi olisi Lähi-idän lopullisen rauhan takuumies ja saisi juutalaiset joukoittain kääntymään kristinuskoon. Pyhä Benediktus ennusti 500-luvulla, että hänen munkkijärjestyksensä edustaja tulee johtamaan kirkkoa juuri ennen viimeistä suurta sotaa hyvän ja pahan välillä. Benediktiinistä luostarilaitosta kutsutaan myös "oliivilaiseksi". (Lähde Veijo Minkkisen ja Seppo Aallon toimittama "Nostradamuksen ennustukset kommentaareineen")
Joku vielä uskoo noihin Nostradamuksiin ja muihin :david:.

Kuule, ei sitä jätkää tai niitä ennustuksia oikeasti ole. Niitä keksitään vaan sitä mukaan kun maailmalla tapahtuu. Jutuilla on sama uskottavuus kun Juhan af Grannilla...

XXL sanoi:
Joku vielä uskoo noihin Nostradamuksiin ja muihin :david:.

Kuule, ei sitä jätkää tai niitä ennustuksia oikeasti ole. Niitä keksitään vaan sitä mukaan kun maailmalla tapahtuu. Jutuilla on sama uskottavuus kun Juhan af Grannilla...

Eikös Nostradamus ennustanut Hitlerin, mutta käytti nimeä Hisler tms?
Samoin Nostradamus ennusti AIDS:in sekä tapaninpäivänä Indonesiaan ja Taiwaniin iskeneen Tsunamin.
Nostradamus myös ennusti että kohta joku löytää AIDS:iin lääkkeen, mutta sen jälkeen avaruudesta tulee joku korva-sairaus johon kuolee porukkaa perkeleesti tyyliin "uusi mustasurma"

Porkkanaraastin sanoi:
Eikös Nostradamus ennustanut Hitlerin, mutta käytti nimeä Hisler tms?
Samoin Nostradamus ennusti AIDS:in sekä tapaninpäivänä Indonesiaan ja Taiwaniin iskeneen Tsunamin.
Nostradamus myös ennusti että kohta joku löytää AIDS:iin lääkkeen, mutta sen jälkeen avaruudesta tulee joku korva-sairaus johon kuolee porukkaa perkeleesti tyyliin "uusi mustasurma"

Ja maailmanloppu tuli ja meni.. Tuosta kirjasta nyt voi jokainen päätellä juuri sitä mitä haluaa. En kyllä ole lukenut, mutta niin monta eri versioita kirjan "ennustuksille" taitaa olla olemassa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom