Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mr.Bueno sanoi:Ihme paappomista yhen ihmisen kuolemasta. Ihmisiä kuolee kun kärpäsiä kaiken aikaa ja kun joku jeesustelija kuolee niin alkaa kauhee surkuttelu. 10000 kuollutta tarvitaan saamaan yhtä isot otsikot kun yhden paavin kuolema. Vaikka itse kuulun kirkoon niin kyllä Kristinusko on ihan yhtä sairasta TEKOPYHYYTTÄ kuin muutkin uskonnot. :curs:
Heh, aika monta jenkkiä!Kostaja X sanoi:No paavi on siitä pikkeuksellinen, että sen edessä kumartaa 1000 000 000 ihmistä, joista mm. 60 000 000 miljoonaa on jenkkejä...
Kostaja X sanoi:No paavi on siitä pikkeuksellinen, että sen edessä kumartaa 1 000 000 000 ihmistä, joista mm. 60 000 000 miljoonaa on jenkkejä. Politikotkaan eivät uskalla olla kumartamatta. Eivät edes diktatuureissa. Paavi on yksi maailman vaikutusvaltaisimpia henkilöitä.
Ufc sanoi:Jos olisit kristitty tai jehovan todistaja niin ihan 100% varmasti sekin olisi vaikuttanut palstaan samalla tavalla mutta eri suuntaan.
Täällä on tuhasia kirjoittajia, suurimmalla osalla on omat aivot ja kirjoittavat omasta kokemastaan ja omista valinnoistaan. Sitten on tää oma ryhmä jolla ei näytä olevan. Usko tai älä usko.
Kunta Kinte sanoi:Onko ihminen muka sitten vain viisas eläin?
Mun mielestä sielu ilmenee ihmisessä siten, että ihmisellä on omatunto.
Millään eläimellä ei ole havaittu minkäänlaista merkkiä omastatunnosta. Eli eläimet eivät tunne hyvää ja pahaa. Ihmiset taas tuntevat. Tästä syystä kai ihmiset pitävät luontoa niin "julmana". Raamattullisestihan omatunto on ns. Jumalan ääni, joka kertoo milloin ihminen tekee syntiä.
QUOTE]
Miten ihminen ei muka ole "viisas eläin" jos se on eläimestä kehittyny? Mistä tämä niin paljon puhuttu sielu on syntyny? Missä kohtaa se monen mainostama sielu asuu? Ite en ainakaan omista sielua sen enempää kuin naapurin kissakaan? Siinä missä koiralla on hyvä hajuaisti meillä ihmisillä on kyky sopeutua muutoksiin paremmin kuin mikään muu eläin. Me ollaan eläimiä ihan yhtä paljon kun kärpäsetkin.
En sanonut, ettei olisi. Sanoin että se ei ole vain viisas eläin.Miten ihminen ei muka ole "viisas eläin" jos se on eläimestä kehittyny?
Ihmisen sisimmässä. Tiede ei sielua tunne.Missä kohtaa se monen mainostama sielu asuu?
Etkö ole koskaan törmännyt omaantuntoon? Jos esim tapat toisen ihmisen tuntuisiko se sinusta pahalta? Naapurin kissa tuskin suree, jos se toisen kissan tappaa. Omatunnonkin voi turruttaa, eli olla kuuntelematta. Lopulta sekin hiljenee.Ite en ainakaan omista sielua sen enempää kuin naapurin kissakaan?
Miten tämä liittyy mihinkään?Siinä missä koiralla on hyvä hajuaisti meillä ihmisillä on kyky sopeutua muutoksiin paremmin kuin mikään muu eläin.
Entä onko sinusta kärpänen yhtä arvokas kuin ihminenkin?Me ollaan eläimiä ihan yhtä paljon kun kärpäsetkin.
Sä tunnut ottavan jokaisen ateistin maailmankatsomuksen henkilökohtaisena loukkauksena. Sun mielestä siis ihmisen pitäisi olla helvetin tyhmä, lukea korkeintaan Aku Ankkaa ja uskoa just tasan tarkkaan mitä joku kaapuheppu korkeassa talossa jankkaa kirjasta, jossa on risti päällä. Ihminen on itse perkele siinä vaiheessa kun hän huomaa merkkejä omasta aivotoiminnasta ja tekee paskamaisia kysymyksiä uskonnon sisäisistä ristiriitaisuuksista.Ufc sanoi:Ateismi nyt kun vaan on semmoista tänä päivänä että ihminen on noussut omasta mielestään niin kauhean viisaaksi, lukenut paljon ja konkretisoinut maailmankuvansa oman superälykkään aivokapasiteettinsa varaan.
Jälleen kerran Ufc näkee ja tietää mitä minä ajattelen. Kyllä mahtaa olla hienoa olla uskossa. Sä lisäksi sekoitat ateistisen maailmankuvan täysin kristus-psykoosista kärsivään mielisairaaseen ihmiseen, joka tosiaan uskoo olevansa kaikkivoipa olento ja ymmärtävänsä kaiken.Ufc sanoi:Ajatellaan että minä itse olen herra eikä mitään ole mitä en voi omalla rajattomalla ja virheettömällä ajattelukyvylläni näkemään tai käsittämään.
Ufc sanoi:Kuitenkaan ihminen ei tämän hetkisellä järjellään pysty millään tajuamaan edes avaruutta ja sen loppumattomuutta eli siis ikuisuutta.
Viskaan itseni liaanilla mukaan keskusteluun.Mixu sanoi:- Miksi meillä on sielu emmekä ole vain koneita? Onko meillä muka sielu? Mikä tämän sielun todistaa? IHminen on nisäkäs, siinä missä hyeenakin. Onko hyeenalla sielu? Sielua ei ole. On vain tietoisuus, joka on kehittyneitä sähköimpulsseja aivoissa.
Ihmisen sisimmässä. Tiede ei sielua tunne.
Etkö ole koskaan törmännyt omaantuntoon? Jos esim tapat toisen ihmisen tuntuisiko se sinusta pahalta? Naapurin kissa tuskin suree, jos se toisen kissan tappaa. Omatunnonkin voi turruttaa, eli olla kuuntelematta.
Miten määrittelet arvokkuuden ja millä sitä mittaat? Jos arvokkuuta mitataan biologisen mittapuun mukaan, niin ihminen on arvokkaampi monimutkaisemman rakenteensa takia. Jos taas mietitään kumpi olisi arvokkaampi eliökunnan monimuotoisuuden säilymisen kannalta niin se olisi epäilemättä kärpänen. Toisaalta jos tarkastellaan asioita oikein suurella mittakaavalla niin loppupeleistä kumpikin on yhtä merkityksettömiä.Entä onko sinusta kärpänen yhtä arvokas kuin ihminenkin?
arni sanoi:.
Lähinnä minua tässä threadissa ärsytti Cthulhun ylimielinen kommentti liittyen ateistien ylivertaisuuteen. Kaikki näyttäisi olevan liian mustavalkoista; ateisti hyvä, kristitty paha.
Ufc sanoi:Ateismi nyt kun vaan on semmoista tänä päivänä että ihminen on noussut omasta mielestään niin kauhean viisaaksi, lukenut paljon ja konkretisoinut maailmankuvansa oman superälykkään aivokapasiteettinsa varaan. Ajatellaan että minä itse olen herra eikä mitään ole mitä en voi omalla rajattomalla ja virheettömällä ajattelukyvylläni näkemään tai käsittämään.
Strappado sanoi:Selvennätkö vastausta sieluttomuudesta. Jos aivot toimivat vain sähköimpulsseilla ja tällöin kaikki ajatuksemme ovat vain sähköä vipeltämässä atomista/solusta/whateveristä toiseen, niin mikä niitä sähköimpulsseja ohjaa? Eli kuka käskee niitä impulsseja menemään paikasta A paikkaan B päämme sisällä? Pohjaan nyt oletukseni tähän, että vaikka kaikki ajatuksemme ja käskyt lihaksille toimia muotoutuisivatkin sähköisistä reaktioista, niin luulisin jonkun kuitenkin ohjaamaan näitä impulsseja, lihakseni eivät kuitenkaan liiku hallitsemattomasti ja ajatukseni sinkoile miten sattuu muuten kuin krapulassa.
Kunta Kinte sanoi:Jos esim tapat toisen ihmisen tuntuisiko se sinusta pahalta?
Matsku sanoi:Tälläiset asiat riippuvat täysin yhteiskunnasta ja kasvatuksesta.
Kunta Kinte sanoi:Uskallan väittää, että perusjutut kuten kymmennen käskyä on tallennettuna jokaisen omatuntoon rotua tai uskontoa katsomatta, vaikka ihminen ei olisi koskaan niistä kuullutkaan.
Kunta Kinte sanoi:Uskallan väittää, että perusjutut kuten kymmennen käskyä on tallennettuna jokaisen omatuntoon rotua tai uskontoa katsomatta, vaikka ihminen ei olisi koskaan niistä kuullutkaan.