Paavi kuollut

Status
Viestiketju on suljettu.
Hämmästyttävän paljon muuten tulee keskustelua ja tappeluakin jonkun aivan meille vieraan uskonlahkon johtajan kuolemasta. Varmaan on muuten meillä töissä ensi viikolla joku pakollinen hiljainen hetki paavin kunniaksi...Kas kun ei ole sellaista pidetty jonkun muhamedin tai krishnan kunniaksi. Suomi lienee silti edelleen luterilainen maa, ja paavi on anekauppoineen aika kaukana siitä.

Itse olen tosi agnostikko, mutta saa sitä silti osallistua näinkin vireään threadiin :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sanokaapa minulle, minkä takia jokin asia on automaattisesti huono, jos se on ns. muotia? Jos suurin osa Suomen kansasta on uskovaisia, niin uskonnot on silloin pahasta.
Jos suurin osa on ateisteja, niin ateismi on pahasta. Siis, ööö, täh?

Kumma, että sen piti noin kauan pinnistellä hengissä. Mä oisin mielummin kuollut ja mennyt sinne taivaaseen :rolleyes: . Saattanu saada kaikkea hyvääkin aikaan, mutta noi kortsu jutut oli ihan älyttömiä. Moraalitonta? Mitä sitten vaikka olisi, kunhan hyvinvointi lisääntyy.

Itse en usko mihinkään, mutta minulla ei ole mitään uskovaisia vastaan (kaikella on kuitenkin rajansa). Nuorempana yhen kaverini perhe oli uskovainen. Sen vanhemmat olivat todella mukavia, mutta mä oisin tullut hulluks, jos ne ois ollu mun omat.

Eikä ateismi ole mikään muotihomma, vaikka se taitaa aika yleistä ollakkin. Maailman nykytilanne on nyt vaan niin vakaa ja turvallinen, ettei tarvitse etsiä turvallisuuden tunnetta mistään jumalista. Lisäksi nykyään kaikkeen löytää tieteellisen vastauksen, mitään ei tarvitse selittää taikuudella.

Jos järkyttyy herkästi ei kannata katsoa seuraavaa:
Jumalaa/jumalia EIKÄ Joulupukkia ole olemassa.

Ufc sanoi:
MJa pakkotoistolla siihen vaikuttaa erikseen vielä yksi tietty asia josta en ala laukomaan ettei tule turhia banneja.
Herraisä, meikäläisen elämänkatsomus on näemmä mielestäsi muuttanut muitakin ajattelemaan omilla aivoillaan ja olemaan oma itsensä. Hienosti päätelty sinulta :david:

Mitä tulee ateistien itsensäylentämiseen, niin se on korkeintaan vastine uskovaisten ylenkatsovaan dissaamiseen. Itse en pidä itseäni sen parempana kuin iltaisin rukoilevaa uskovaistakaan, mutta ootas jos Ufc:n kaltaiset kaverit leimaa muotiateistiksi, niin tekisi mieli antaa isän kädestä. Omassa elämänkatsomuksessa ei ole mitään tekoa muodin kanssa, ihan omassa päässäni olen katsonut asian olevan niin, että olen vastuussa itse kaikesta mitä täällä teeen. En anna krediittiä satuolennoille, enkä myöskään pyydä anteeksi satuolennolta jos teen jotain väärin. Itse vastaan kaikesta, tein hyvin tai huonosti.

Gideon S sanoi:
Paavin vahvimmaksi seuraajaksi on ennakoitu doktriinivahti Razingeria, joka tuskin tekisi merkittäviä muutoksia katolisen kirkon linjassa ehkäisyyn, pappien selibaattiin jne.

Onko näin? Siis J Ratzinger Saksasta...? Betfairilla kertoimena 18, kait se täytyy kokeilla josko sattuisi osumaan. Alin kerroin on italialaisella Tettamanzilla, tällä hetkellä 3.75. Pitäisi saada sisäpiiritietoa että voisi lunastaa :D

Niin ja itse asiaan, ehkä se on parempi, että kupsahti, sillä oli jo sen verran heikossa hapessa viime aikoina. En menettänyt yöuniani tapauksen johdosta.

NP sanoi:

Voi Luoja mitä paskaa!!! Ihan suoria valheita ja todella karkeita yleistyksiä. Melkein kuin amiksen yhteiskuntatiedon tunnilla tyyliin: poliisi on homo, anarkia rulez, verottaja on ryöstäjä ja karvakädet roikkuu Suomessa meidän veronmaksajien rahoilla.

"11. Kirkon vaikutusvalta ja suosio ovat jatkuvassa laskussa, mutta siitä huolimatta kirkko ei vähennä toimintaansa, vaan työntekijöiden määrä kasvaa ja he "hääräävät muualla"."

Mikähän juttu tämä on. "Hääräävät muualla". Haiskahtaa keskeneräiseltä argumentilta.

"23. Kirkko käyttäytyy nykyään kuin liiketoimintaa harjoittava yritys, tosin yrityksistä poiketen se ei maksa veroja ja harjoittaa kannattamatonta liiketoimintaa. Suomen valtavaa valtion velkaa olisi helppo vähentää kirkon varoista."

Mitä ihmeen liiketoimintaa? Kolehti? Ei ainakaan mitään varallisuuden keräämiseksi. Kaikki menee, mitä tulee.

Monia muitakin selviä epäkohtia löytyy näistä 100:sta "teesistä"? Mm. tuo vastuunsysäämisargumentti on täys haitarinpussi!

Mulla ei henk.koht ole mitään kirkkoa vastaan, mutta hyväksyn täysin jos jollakin muulla on. :piis: Teennäisten mielipiteitten suora tyrkyttäminen vaan ärsyttää. :curs:

Onhan tämä OT, mutta niin on tuo quottaamani viestikin.

Että sellasta. On ollu tänään kiva kattoa BBCtä kun ei oo mitään muuta tullu ku juttua paavista. On saanu mukavasti porukkaa hautajaisiinsa.

Kauhea media tapahtuma tuo paavin kuolema. Eihän se ole kun yksi ihminen joka kuolee ja toinen hemmo tulee taas tilalle tuhlaamaan elämänsä, palvomalla koko ikänsä jesseä.

short 'n' fat sanoi:
Mulla ei henk.koht ole mitään kirkkoa vastaan, mutta hyväksyn täysin jos jollakin muulla on. :piis: Teennäisten mielipiteitten suora tyrkyttäminen vaan ärsyttää. :curs:
Sen voi lukea tai jättää lukematta. Älä usko kaikkea mitä luet. Ajattele omilla aivoillasi.

short 'n' fat sanoi:
Mitä ihmeen liiketoimintaa? Kolehti? Ei ainakaan mitään varallisuuden keräämiseksi. Kaikki menee, mitä tulee.

Ever heard of kirkollisvero? Eiköhän kirkolla ole sitä mannaa aika hyvin jemmassa, ainakin luulen näin.

Tettamanzia taidetaan pitää vahvimpana ehdokkaana näillä näkymin, mutta valinta ei suinkaan ole vielä kirkossa kuulutettu ;) Kyllä uuden valheiden isän valinnan pitäisi jossain määrin kiinnostaa jokaista, sillä kyseessä on kuitenkin maailman merkittävimmän uskonnollisen johtajan asema. Paavin kannanotot vaikuttavat jossain määrin 1,2 miljardin katolisen maailmankatsomukseen, ja nämä näkökannat heijastuvat myös kansainväliseen politiikkaan.
Suomen luterilaisen kirkon omaisuus on muuten reippaasti yli 2,5 miljardia euroa ja vuotuiset verotulot jossain n. 150 miljoonan euron tietämissä. Kirkko on suuri ja merkittävä toimija sijoitusmaailmassa, ainakin suomalaisessa mittakaavassa.

Tampio sanoi:
Sosialismin murtaja: Entisenä Krakovan kardinaalina paavi oli keskeinen inspiraation lähde ja kummisetä Puolan vapaalle ammattiliitolle, Solidaarisuudelle. Lech Walesan johdolla Solidaarisuus lähti murtamaan sosialistista pakkovaltaa 1980-luvun taitteessa. Tämä kehitys johti lopulta Berliinin muurin murtumiseen 1989.

Eli ei ole tehnyt konkreettisesti mitään, kuten aiemmin väitettiin.

Mike sanoi:
Herraisä, meikäläisen elämänkatsomus on näemmä mielestäsi muuttanut muitakin ajattelemaan omilla aivoillaan ja olemaan oma itsensä. Hienosti päätelty sinulta :david:

Mitä tulee ateistien itsensäylentämiseen, niin se on korkeintaan vastine uskovaisten ylenkatsovaan dissaamiseen. Itse en pidä itseäni sen parempana kuin iltaisin rukoilevaa uskovaistakaan, mutta ootas jos Ufc:n kaltaiset kaverit leimaa muotiateistiksi, niin tekisi mieli antaa isän kädestä. Omassa elämänkatsomuksessa ei ole mitään tekoa muodin kanssa, ihan omassa päässäni olen katsonut asian olevan niin, että olen vastuussa itse kaikesta mitä täällä teeen. En anna krediittiä satuolennoille, enkä myöskään pyydä anteeksi satuolennolta jos teen jotain väärin. Itse vastaan kaikesta, tein hyvin tai huonosti.
Luuletko tosiaan että ikuinen Jumalaaeiole asenteesi ei ole tehnyt siitä jo melkein muodin tälle pastalle. Voitko Mike nyt ihan rehellisesti sanoa, että kaikki antikristilliset puheesi ja tatuointisi pakkotoisto.comin keulahahmona ja kasvoina eivät ole vaikuttaneet käyttäjiin? Sitä en väitäkään ettetkö sinä olisi ottanut selvää asioista ja sen takia päätynyt nimenomaan omassa päässäsi tälläiseen ratkaisuun olla ateisti etkä kumarra satuolentoja, joka tuntuu sopivan sinulle hienosti. Mutta paljon on ihmisiä jotka eivät edes tiedä miksi niin sanovat. Nythän voi täällä vapaasti heti huudella että uskovaiset pitäisi tappaa ynnä muuta, sillä jotkut oikeasti ajattelee että se on jotenkin cool. Tää mua pistää vihaksi! Ei se ärsytä yhtään että joku on todella pitkän harkinnan päätteeksi ottanut asioista selvän ja sitten ruvennut ateistiksi. En pidä sinua muotiateistinä minkä jo varmaan tajusitkin ennen kuin edes kirjoitit. Äläkä ala liioittelemaan taas että nyt se ufc luulee että minä olen saanut kaikki pakkislaiset kääntymään satanisteiksi...yms. En minä sitä tarkoittanut. Vaan porukka esittää cooleja mielipiteitään uskonasioista täällä luettuaan ensin sinun ehdottoman 100% ateistisia juttujasi. Kuten ymmärrät 110 % kävijöistä tietää kuka olet ja lukee mielenkiinnolla tekstejäsi.
Muotiateismi ei nyt tosiaankaan vaikuta vaan täällä pelkästään, vaan myös ihmisten keskuudessa muuallakin. Yleensä ryhmähengessä. Kahden kesken jo alkaakin hiukan muuttumaan asenteet. Tosiasia on kuitenki se että ne jotka eivät ole omilla aivoillaan uskonasioista mitään päättäneet haukkuvat jeesusta vaan siksi ku joku muukin tekee niin. En viitsi kopioida tekstejäsi uskovista tänne näin, mutta tiedät sanomattakin mitä mä meinaan jos sanon etteivät ne kovin kauniiseen sävyyn ole kirjoitettu. Todennäköisesti väität ettei asia ole näin kuin sanoin joten antaa asian olla muilta osin. Niin ja eihän se nyt sinun vikasi varsinaisesti ole jos henkisesti lapselliset ihmiset ottaa oppia ja rääpii suutaan asoista joista eivät ymmärrä mitään. Syytön sinä siihen olet. Tai no..

Minä olen ainakin ruvennut ajattelemaan asioita ja niiden merkitystä. Olen pitänyt sellaista linjaa ettei muiden mielipiteet ja sanat vaikuta minuun. Mietin itse asiani ja filosofiani. Se on mielestäni tärkeintä että mietitään omilla aivoilla, eikä mennä heti sokeasti johonkin uskontoon.

Varmasti Miken postit ovat vaikuttaneet joihinkin mutta menkööt he itseensä.

Ufc sanoi:
Ei pidä paikkaansa. Paavia ja uskonasioita haukutaan esim tässä threadissa eikä edes ymmärretä
miksi. Harva nykyajan nuorista ihmisistä on edes perehtynyt henk. koht uskonasioihin (ei siis uskontoon) mutta silti kovaan ääneen puhutaan ateismin puolesta. Sama asia kuin minä haukkuisin Saab 900 huonoksi ja mersua ainoaksi oikeaksi ajoneuvoksi "miesten autoksi" enkä olisi saabissa metriäkään edes istunut. Näin tekisin, enkä osaisi edes perustella miksi. Ne ketkä tällä palstalla ovat kokeilleet Jumalaa, koettaneet rehellisesti rukoilla ja mitään ei ole tapahtunut ja ovat sen jälkeen kääntyneet ateistiksi ja löytäneet onnen niin heillä on oikeus puhua kristityistä kuin kakkosluokan kusimadoista. Kiitos.

Taitaa olla niin, että ei sitä kannata rueta saarnaamaan/väittelemään yms. sellaisen ihmisen kanssa jonka maailmankatsomus on täysin erilainen kuin itsellä. Kyse on tosiaan uskosta, jota on turha perustella rationaalisesti.
Jokainen nähköön asiat omalla tavallaan, pääasia että ihmiset pystyisivät elämään rauhaiseloa pallollaan. Kristinuskokin tähtää näennäisesti hyvään, mutta on varmasti aiheuttanut myös paljon pahaa tämän pallon asukkaille.

Tämä uskontokeskustelu kun tosiaan on ikuinen väittelyn aihe, samoin kuin intti/sivari, lukio/amis yliopisto/amk, suomi/somalia, jippii/pakkotoisto jne.

Tämäkin threadi on jo mennyt läskiksi.

taisteluorava sanoi:
Taitaa olla niin, että ei sitä kannata rueta saarnaamaan/väittelemään yms. sellaisen ihmisen kanssa jonka maailmankatsomus on täysin erilainen kuin itsellä. Kyse on tosiaan uskosta, jota on turha perustella rationaalisesti.
Jokainen nähköön asiat omalla tavallaan, pääasia että ihmiset pystyisivät elämään rauhaiseloa pallollaan. Kristinuskokin tähtää näennäisesti hyvään, mutta on varmasti aiheuttanut myös paljon pahaa tämän pallon asukkaille.

Tämä uskontokeskustelu kun tosiaan on ikuinen väittelyn aihe, samoin kuin intti/sivari, lukio/amis yliopisto/amk, suomi/somalia, jippii/pakkotoisto jne.

Tämäkin threadi on jo mennyt läskiksi.
En väitellytkään uskosta vaan kummastelen palstan antikristillisyyttä.
Lue ny vaikka kaikki tämän sivun jutut niin.... :rock:

Miten uskonasioista voi "ottaa selvää" ja ruveta ateistiksi? En minäkään näihin Jeesuksiin ja muihin löpinöihin oikein usko mutta varmuutta ei mistään jumalattomuudesta ole. Jos joku selittää minulle seuraavat asiat kattavasti ja todistettavasti rupean ateistiksi heti:

- Miksi Jumalaa ei ole?
- Kuka tai mikä teki kaiken?
- Miksi meillä on sielu emmekä ole vain koneita?
- Jos sielu on selittämätön, miksi se katoaisi kuollessakaan?
- Mitä varten täällä ollaan?

Eipä taida näihin vastausta ikinä tulla ihmiseltä, mutta totuus on varmasti olemassa. Meille ne pysyvät uskonasioina ja niitä on turha yrittää järjellä korvata. Ateistisissa maissa on jumala korvattu jollain ihmisellä (yleensä kiihkokommunistit) jolta nämä totuudet halutaan kuulla ja se ei ole minusta hyvä vaihtoehto.

XXL sanoi:
- Miksi meillä on sielu emmekä ole vain koneita?

Tässä lauseessa on jo oletuksena se, että meillä on sielu. Tota on vähän vaikea selittää, kun ateisti ei usko sielun olemassaoloon ja pitää meitä automaattisesti koneina. Mulle ihminen on läjä biokemiallisia reaktiota ja aivojen ajattelu ja tietoisuus on pelkkää neuronien välistä kohinaa.

Ufc sanoi:
Luuletko tosiaan että ikuinen Jumalaaeiole asenteesi ei ole tehnyt siitä jo melkein muodin tälle pastalle. Voitko Mike nyt ihan rehellisesti sanoa, että kaikki antikristilliset puheesi ja tatuointisi pakkotoisto.comin keulahahmona ja kasvoina eivät ole vaikuttaneet käyttäjiin?
Minäkin olin ennen onnellinen kristitty, joka kävi salilla treenaamassa, jotta jumala, jeesus ja pyhä henki näkisivät maallisen kärsimykseni määrän ja pyhittäisivät minulle taivaspaikan. Käyttäjä nimeltä Onion tutustutti minut pakkotoisto.com nimiseen keskustelupalstaan ja sen satanistisiin käyttäjiin. Näiden muutamien vuoden jälkeen on tapahtunut seuraavaan: Juon aina ennen treenin alku pässin kallosta lampaan verta ja lausun epäpyhiä lauseita, salilla kuuntelen saatanallista heviä, kolmen vuoden treenaamisen jälkeen tein sopimuksen paholaisen kanssa "Lihasta kuolematonta sieluani vastaan", uhraan vastasyntyneen lapsen joka vuosi. Olen myös maalannut huoneeni mustaksi ja maalannut sian verellä pentagrammeja seinille. Näen demoneja kaikkialla ja olen ajatellut vaatia pakkotoisto.comilta korvauksia menetetystä mielenterveydestä ja jatkuvasta pakanallisesta propagandasta. Olet oikeassa veljeni valkoisissa siivissä... amen.

Ufc sanoi:
Mutta paljon on ihmisiä jotka eivät edes tiedä miksi niin sanovat.
Kerrotko mullekin mistä kaikista asioista mä tiedän miksi sanon mitä sanon ja mistä asioista en tiedä mitä sanon mutta sanon kuitenkin? Mitkä kaikki ajatuksen ovat oikeasti mun omia ja mitkä eivät?

Ufc sanoi:
Ei se ärsytä yhtään että joku on todella pitkän harkinnan päätteeksi ottanut asioista selvän ja sitten ruvennut ateistiksi.
Mikä on se harkinta-aika, jonka jälkeen saa päättää uskomasta jumalaan? Onko siitä annettu jokin raamatullinen tai byrokraattinen ohje?

Ufc sanoi:
Tosiasia on kuitenki se että ne jotka eivät ole omilla aivoillaan uskonasioista mitään päättäneet haukkuvat jeesusta vaan siksi ku joku muukin tekee niin.
Sulla on ilmeisesti siellä jokin mittari, josta pystyt katsomaan sen aivoprosessoinin määrän per aikayksikkö, jonka jokainen tähän threadiin kirjoittanut on uhrannut uskonnolliselle mietinnälle. Mua kiinnostaisi tietää oma indeksini. Voit postata sen tänne ihan julkisesti.

Ufc sanoi:
Niin ja eihän se nyt sinun vikasi varsinaisesti ole jos henkisesti lapselliset ihmiset ottaa oppia ja rääpii suutaan asoista joista eivät ymmärrä mitään. Syytön sinä siihen olet. Tai no..
Ateisti = Henkisesti kehittymätön? Mitä sinä ymmärrät enemmän jumalasta kuin minä?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom