Paavi kuollut

Status
Viestiketju on suljettu.
Jep, aika tyhmää olla sairaalassa. Miksi yrittää pitää ihmistä hengissä loppuvaiheessa kun kuolee joka tapauksessa, kannattaa tehdä siitä kuolemasta mahdollisimman helppo ja antaa elämän hiipua.

Tässä vaiheessa en voisi kuvitella itseäni kuolemassa sairaalassa. Haluaisin kuolla luonnon helmassa, katsellen vihreetä luontoa ja järveä :)

Ja paaville respektit :D

Toivottavasti paavin päivitetty versio muuttaa "hiukan" linjaa ehkäisyn, selibaatin ym. suhteen. Jos sitä miljaardi ihmistä kuunteleepi ympäri maailman, nii sais sillä olla oikeasti jotain viisastakin sanottavaa.

risumies sanoi:
Toivottavasti paavin päivitetty versio muuttaa "hiukan" linjaa ehkäisyn, selibaatin ym. suhteen. Jos sitä miljaardi ihmistä kuunteleepi ympäri maailman, nii sais sillä olla oikeasti jotain viisastakin sanottavaa.
Ei oo pelkoa :D

Windir sanoi:
Ei oo pelkoa :D

Ei kyllä todellakaan ole. JP II ehti ennakoida omaa kuolemaansa yli kymmenen vuotta, aloittamalla jo 90-luvun alussa erittäin vanhoillisten kardinaalien nimittämisen. Paavin vahvimmaksi seuraajaksi on ennakoitu doktriinivahti Razingeria, joka tuskin tekisi merkittäviä muutoksia katolisen kirkon linjassa ehkäisyyn, pappien selibaattiin jne. Seuraavat kaksi viikkoa vallassa on paavin lähin kardinaali, arvonimeltään camerlengo, jolla on rajoitetut paavin valtuudet. Camerlengon tehtävä on mm. valita kardinaalien joukosta "Advocatum diabolos", paholaisen asianajaja, jonka tehtävä on selvittää onko ennakkosuosikkien menneisyydessä jotain mitä pyhä istuin ei tiedä ja mikä mahdollisesti tahritsisi paaviuden instituutota tullessaan myöhemmin selville.
Valkoista savua odotellessa.
Gideon

Mike sanoi:
Jos tältä pallolta pitää hakea ihminen, joka oikeasti voi vaikuttaa maailman kulkuun, on se jenkkien pressa (valitettavasti).
Joka on hyvin uskonnollinen henkilö ja joka varmasti tunsi paavin ajatukset ja jota paavi kritisoi, jota Bush ei varmasti pitänyt vanhana seniilinä höppänänä.

Edit: pieni selvennys, on niin vaikea lause.

Moni on täällä valinnut uskonnon ja Paavin haukkumisen pääosin koska se on muotia olla ateisti(tai homo). Ja pakkotoistolla siihen vaikuttaa erikseen vielä yksi tietty asia josta en ala laukomaan ettei tule turhia banneja. Mistäkö minä tiedän tämän asian. Siitä että olen jutellut satojen "Jeesuksen pilkkaajien" kanssa elämässäni (juuri vastaavien kuin pakkotoiston hurjat ateistit) ja usein ei itsekään ymmärretä edes miksi pilkataan niin sydämensä kyllyydestä. "Mut ku se on sellasta v###un jeesustelua" yms. perusteettomia kommentteja kuulee. Ne jotka asioihin on perehtynyt, saavat puhua.
Ja ps. Paavi on minulle myös yks hailee. Suhtauduin häneen aina hyvin varauksella.

Ufc sanoi:
ja usein ei itsekään ymmärretä edes miksi pilkataan niin sydämensä kyllyydestä. "Mut ku se on sellasta v###un jeesustelua" yms. perusteettomia kommentteja kuulee. Ne jotka asioihin on perehtynyt, saavat puhua. .

Samaa mieltä. Yhteiskunta kuitenkin rakentuu tietyille arvoille jota kristinusko aika hyvin edustaa. Tunnen yhden wiccatytön joka manailee aina krinstinuskoa, polttelee hajukynttilöitä ja etsii jotain ihmekiksejä rituaaleistaan. Sisäisesti mimmi on täysin kuutamolla, harvoin olen rikkinäisempää ja epävakaampaa ihmistä nähnyt. Sen sijaan kristinuskoa arvostavat ihmiset ovat aika tervettä väkeä noin yleisesti ottaen, ei ole pelkoa että he poikkeavat liiaksi normiarvoista.

Ufc sanoi:
Moni on täällä valinnut uskonnon ja Paavin haukkumisen pääosin koska se on muotia olla ateisti(tai homo). Ja pakkotoistolla siihen vaikuttaa erikseen vielä yksi tietty asia josta en ala laukomaan ettei tule turhia banneja. Mistäkö minä tiedän tämän asian. Siitä että olen jutellut satojen "Jeesuksen pilkkaajien" kanssa elämässäni (juuri vastaavien kuin pakkotoiston hurjat ateistit) ja usein ei itsekään ymmärretä edes miksi pilkataan niin sydämensä kyllyydestä. "Mut ku se on sellasta v###un jeesustelua" yms. perusteettomia kommentteja kuulee. Ne jotka asioihin on perehtynyt, saavat puhua.
Ja ps. Paavi on minulle myös yks hailee. Suhtauduin häneen aina hyvin varauksella.

Asiapuhetta. Vaikka itse en ole kristinuskon puolestapuhuja niin silti argumentit, jotka tulevat tiedostavien ateistien suusta ovat luokattomia ja varsin lapsellisia kristinuskosta puhuttaessa. Tässäkin threadissa on nähty naurettavuuksia.

Ufc sanoi:
Moni on täällä valinnut uskonnon ja Paavin haukkumisen pääosin koska se on muotia olla ateisti(tai homo).

Ja mistähän sinä sen tiedät, minkä perusteella ihmiset ovat maailmankatsomuksensa valinnut?

Milläköhän perusteella kristinusko sitten on niin hieno asia? Historia täynnä naurettavia tekoja, tekopyhyyttä, joka jatkuu nykyyänkin. Sairasta että tällainen organisaatio on juurtunut länsimaiseen, sivistyneeseen yhteiskuntaan niin tiukasti. En ala edes luettelemaan yksittäisiä asioita, jos on valmis jotakin uskontoa puolustelemaan ja ylistämään, oletan että on perehtynyt siihen kaikinpuolin. Minulle on aivan sama mihin kukakin uskoo, pakkosyöttö tällaisissa asioissa on väärin.

saattaisi olla että ilman kristinuskoa sie BRICKTOP olisit viellä puussa munias raapimassa ,mutta asiaan , joo turha puhuu paskaa jos ei tiiä mistää mitään

kataq sanoi:
saattaisi olla että ilman kristinuskoa sie BRICKTOP olisit viellä puussa munias raapimassa ,mutta asiaan , joo turha puhuu paskaa jos ei tiiä mistää mitään
Mä pyydän uudelleen (kun sä tiedät niin paljon paavista ja hänen saavutuksistaan), että kerrot nyt miten hän hävitti kommunismin, lopetti sotia ja hajotti Berliinin muurin!
:hyper:

Niinpä, ei mitään tehdä tuhansille pedo-papeille vaan suljetaan silmät ja korvat. Ompa hienoa!

kataq sanoi:
päätä jo..

Asiapuhetta. Vaikka itse en ole kristinuskon puolestapuhuja niin silti argumentit, jotka tulevat tiedostavien ateistien suusta ovat luokattomia ja varsin lapsellisia kristinuskosta puhuttaessa. Tässäkin threadissa on nähty naurettavuuksia.

Etkö näe mitään naurettavaa henkilön- ja satuolentojen palvonnassa?

mitä mun pitäis päättää ylempi teksi oli mun
Quote:
Originally Posted by kataq

päätä jo..

Quote:

pecman.. siis paavi kokoonnutti molempien puolien johtajat kokoukseen ja solmi sopimuksen jonka ansiosta muuri purettiin

siis n00kie. ai se oli paavin vika että kyseiset sairaat papit käytti seksuaalisesti lapsia hyväksi??? semmoset tyypit jotka koskee lapsii pitäis polttaa roviolla.
kyllähän se paavi jotain yritti tehdä asialle, eikä puhuta mistään tuhansista papeista.

[mod]
Moderaattorit kyllä huolehtivat milloin täällä ketjut lukitaan, sinun ei sitä tarvitse eikä edes pidä tehdä!

Jos provoilet, niin ole valmis myös vastaamaan provoiluihisi, äläkä inise ketjun lukitusta jos joku on kanssasi eri mieltä tai tivaa sinulta tarkennust. Kannattaa aina miettiä hetki ennenkuin lähettää viestin eteenpäin.

:Timba79

[/mod]

kataq sanoi:

Paskaa. Sitä itseään. Tuossa sun viestissä ei ole vähäkään järkeä.

Aiheeseen lisätäkseni: Vaikka ateisti olenkin, en silti väitä etteikö kristinuskosta olisi ollut hyötyäkin ihmisille. Monia hyviä asioita on kirkon toiminnassa, mutta on niitä huonojakin sitten aivan riittävästi. Mielestäni lähetyssaarnaajien harjoittama pakkokäännyttäminen esim. Afrikassa on suurimpia häpeäpilkkuja kirkon historiassa kuten ristiretket ym. Toisaalta taas kirkon kehitysavustusten avulla on pelastettu monia ihmisiä kehitysmaissa. Asiaa on mahdotonta katsoa vain yhdeltä kantilta. Ei se ole minusta väärin jos joku uskoo johonkin, itse vaan en lämpeä asialle, koska en hyväksy kirkon kantaa ja toimintaa monissa asioissa.

edelleenkiin minä olen " pakana" .sori toi minun asiaton viesti. mutta on kristinusko tuonu paljon hyvää maapallolle ja myös toisin päin.

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom