Paavi kuollut

Status
Viestiketju on suljettu.
kataq sanoi:
edelleenkiin minä olen " pakana" .sori toi minun asiaton viesti. mutta on kristinusko tuonu paljon hyvää maapallolle ja myös toisin päin.

Häh? Kristinusko on tuonu paljon hyvää maapallolle ja maapallo kristinuskolle?
Mieti kaksi sekuntia ennen kun painat sitä replyä. Eihän tuossa ole taaskaan järkeä.

Edit: Korjataan omiakin möläytyksiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kataq sanoi:
siis n00kie. ai se oli paavin vika että kyseiset sairaat papit käytti seksuaalisesti lapsia hyväksi??? semmoset tyypit jotka koskee lapsii pitäis polttaa roviolla.
kyllähän se paavi jotain yritti tehdä asialle, eikä puhuta mistään tuhansista papeista.

Ei ole paavin vika mutta mitä hän teki suurimpana johtajana? EI MITÄÄN. Heilutti vaan ristinmerkin ja anto asian olla. Ehkä johtaja kuuluisi rangaista tai edes ottaa asia käsittelyyn, mutta koko asia haudattiin pois.

demoni sanoi:
Etkö näe mitään naurettavaa henkilön- ja satuolentojen palvonnassa?

No jaa, naurettava on turhan vahva ilmaisu. En heitä nyt yleisesti tuomitse ihmisryhmänä, jos heidän johtohahmonsa kuolee. Se, että olen omaksunut tieteen viitoittaman elämänkatsomuksen ei oikeuta minua halveksumaan uskovaisia internetissä, vieläpä huonoin argumentein.

Lähinnä minua tässä threadissa ärsytti Cthulhun ylimielinen kommentti liittyen ateistien ylivertaisuuteen. Kaikki näyttäisi olevan liian mustavalkoista; ateisti hyvä, kristitty paha.
Olen täysin varma siitä, että maailma olisi parempi paikka kuin nyt, jos kaikki Jumalaan (muodossa tai toisessa) uskovat ihmiset kuolisivat ja vain ateistit jäisivät henkiin.

PS. Miksi sinulla on henkiolentoa kuvaava nimimerkki, mikäli pidät henkiolentojen palvontaa naurettavana? ;)

olisiko hänen pitänyt antaa linnaa jollekkin tai kuoleman tuomio ,ei taija hänen valta siihen riittää. ja hän hommasi armahduksen sille tyypille joka yritti hänet tappaa (lähietäisyydeltä käsiaseella ampui paavia ja paavi antoi viellä anteeks).eli anteeksi antava tyyppi

kataq sanoi:
olisiko hänen pitänyt antaa linnaa jollekkin tai kuoleman tuomio ,ei taija hänen valta siihen riittää. ja hän hommasi armahduksen sille tyypille joka yritti hänet tappaa (lähietäisyydeltä käsiaseella ampui paavia ja paavi antoi viellä anteeks).eli anteeksi antava tyyppi

Tietenkin ne papit olisi pitäny toimita vankilaan virallisten teiden kautta mutta sekin asian haudattiin ja sanottiin että mitään ei tapahtunut. Kysy niiltä tuhansilta hyväksikäyteiltä että haluaako ne antaa anteeksi. Oot sä helvetin kummallinen ihminen.

[mod]

Nyt loppu sitten noiden provopaskaviestien kirjottamine VÄLITTÖMÄSTI! Jos sulla ei mitään järkevää ja rakentavaa sanottaa ole, niin jätä sanomatta kokonaan.

:Timba79

[/mod]

Toi "erotkaa kaikki kirkosta nyt" ja "jumaliin ei saa uskoo koska mäkään usko kun näe siihen syytä" -muoti on mennyt sille asteelle että voi alkaa kohta puhumaan siinäkin asiassa uskonnosta. :lol2:
---------
Ihan sama mitä kukin haluaa palvoa/palvoo, pääasia että on onnellinen, ei vahingoita muita toimillaan ja vastaa itse omista tekemisistään jos ja kun siihen tarvetta tulee.

Sitä mihin eniten aikaa käyttää sitähän ihminen palvoo ja elämänsä "pyhittää". Sama se että onko se oma heppi( jota veivaa 24/7) auto vai työ.

maximillian sanoi:
Toi "erotkaa kaikki kirkosta nyt" ja "jumaliin ei saa uskoo koska mäkään usko kun näe siihen syytä" -muoti on mennyt sille asteelle että voi alkaa kohta puhumaan siinäkin asiassa uskonnosta. :lol2:
Mitä vitun muotia se on kun se ei ole edes valtavirtatuote? Suurin osa on kristittyjä, sitä voi luokitella muodiksi.

EDIT: Ehkä ihmiset alkavat ajattelemaan omilla aivoillaan, eivätkä heti hyväksy sitä mitä syötetään syntymästä asti kastamisella, kirkkoon tunkemisella, rippileirillä, koulussa "uskonnon" (kristinusko) lukemisella.

NP sanoi:
Mitä vitun muotia se on kun se ei ole edes valtavirtatuote? Suurin osa on kristittyjä, sitä voi luokitella muodiksi.

Jos sä luet tän threadin läpi niin kyllä sä näät mikä mielipide on muotia tässä asiassa.

Suurin osa on ihmisiä jolle uskonasiat eivät merkkaa hevonpaskaa. Ihan sama että maksaako sen hikisen kirkollisveron verran. Se mitään mistään uskosta kerro että antaa purnaten viedä itseltään rahaa joka vuosi kirkollisveron verran ja käy max. kerran vuodessa joulukirkossa....joka kyllä tekee henkilöstä kiihtouskovaisen nykyisellä kirkoissa käynti keskiarvolla. :lol2:

Ja tota sun omaa linkkiä lainaten:

"9. Kirkko vähättelee uskonnottomien lukumäärää systemaattisesti, vaikka todellisuudessa uskonnottomia on suomessa miltei 15% ja heidän lukumääränsä kasvaa eniten muihin uskontokuntiin verrattuna."

Ja sori tosi paljon jos vein sun mielipiteestä sen "siistin valtavirtaan vastaan uimisen"-hohdokkuuden pois.

Anteeksi- :D

maximillian sanoi:
Jos sä luet tän threadin läpi niin kyllä sä näät mikä mielipide on muotia tässä asiassa.
Pakkotoistoa lukee pääosin nuoret ihmiset. IMHO, he ovat niitä jotka ovat tätä mieltä yleensäkin.

NP sanoi:
Pakkotoistoa lukee pääosin nuoret ihmiset. IMHO, he ovat niitä jotka ovat tätä mieltä yleensäkin.

No kyllä se tuntuu olevan valtaosalla alle 60-vuotiaista sama fiilis asioista kun sulla ton kristikunnan päättömyyden suhteen. Sitä vaan kato ei vanhemmiten jakseta enää niin kovalla äänellä esittää niitä mielipiteitään. Siihen turtuu kun mitään ei tapahdu.

Kuulemma näin. :)

Pecman sanoi:
Pystytkö nyt lyhyesti tiivistään meille k***päille, jotka emme paavia hirveästi arvostaneet, että miten hän konkreettisesti lopetti sotia, hävitti kommunismin sekä hajotti Berliinin muurin?

Sosialismin murtaja: Entisenä Krakovan kardinaalina paavi oli keskeinen inspiraation lähde ja kummisetä Puolan vapaalle ammattiliitolle, Solidaarisuudelle. Lech Walesan johdolla Solidaarisuus lähti murtamaan sosialistista pakkovaltaa 1980-luvun taitteessa. Tämä kehitys johti lopulta Berliinin muurin murtumiseen 1989.

Rauhalähettiläs: Paavi vei rauhan sanomaa kaikkialle maailmaan, muun muuassa Lähi-itään vuonna 2000. Hän liennytti katolisen kirkon suhteita juutalaisiin ja pyysi anteeksi kristittyjen pahoja tekoja toisen maailmansodan aikana.

Tässä näitä muutamia. Lähde ilta-sanomat.

Uskonnot (siis suurin osa näistä) ovat todella hienoja periaatteita ja minun puolestani jokainen saa uskoa mihin haluaa, kunhan pitää kuitenkin sen terveen rationaalisen järjen mukana, kaikkea ei voi selittää Jumalalla ja päinvastoin eli kaikkea ei voi selittää silkalla järjellä. Tärkeintä on se mitä ihminen tuntee sisimässään.

Jaa-a, melkeinpä teki paavi-vainaa enemmän hallaa ihmisyydelle kuin sitä tuki... Vatikaanilla olisi selkeä uudistumisen paikka, mutta kuten Gideonin viestistä kävi ilmi, niin heikolta näyttää. Ehkä suoranaisen uskonnollisen väittelyn voisi jättää siihen toiseen ketjuun? Tai tasosta päätellen Jippiille?

EDIT: vitun NOPEA kateellinen homo.... :jahas: ...... :love:

NP sanoi:
Ei pidä paikkaansa. Paavia ja uskonasioita haukutaan esim tässä threadissa eikä edes ymmärretä
miksi. Harva nykyajan nuorista ihmisistä on edes perehtynyt henk. koht uskonasioihin (ei siis uskontoon) mutta silti kovaan ääneen puhutaan ateismin puolesta. Sama asia kuin minä haukkuisin Saab 900 huonoksi ja mersua ainoaksi oikeaksi ajoneuvoksi "miesten autoksi" enkä olisi saabissa metriäkään edes istunut. Näin tekisin, enkä osaisi edes perustella miksi. Ne ketkä tällä palstalla ovat kokeilleet Jumalaa, koettaneet rehellisesti rukoilla ja mitään ei ole tapahtunut ja ovat sen jälkeen kääntyneet ateistiksi ja löytäneet onnen niin heillä on oikeus puhua kristityistä kuin kakkosluokan kusimadoista. Kiitos.

nää uskontokeskustelut on kyllä aina yhtä hassuja.. Uskovaiset pitäisi tappaa, haha. Rock on :)

Ufc sanoi:
Ne ketkä tällä palstalla ovat kokeilleet Jumalaa, koettaneet rehellisesti rukoilla ja mitään ei ole tapahtunut ja ovat sen jälkeen kääntyneet ateistiksi ja löytäneet onnen niin heillä on oikeus puhua kristityistä kuin kakkosluokan kusimadoista. Kiitos.
Jumalan kokeilut olen tehnyt. En kääntynyt ateistiksi. En ole ateisti.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom