Paavi kuollut

Status
Viestiketju on suljettu.
-

Levätköön rauhassa. Oli mielestäni jotenkin erikoisella tavalla sympaattisen oloinen henkilö. Ikävää kyllä mun mielestä tollanen ihmisten pitäminen kuolemaan asti nokkahenkilönä. Tosin hän oli luultavasti ylpeä saadessaan tuollaisen tehtävän vastuulleen lopuksi elämää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
taisteluorava sanoi:
Onkohan Ladbrokesilla tulossa vetoo uudesta paavista :)

No tuosta en tiedä mutta tämän päivän vedot meni pieleen kun kaikki italian liigan pelit on peruttu. Parissakin lapussa olisi hieman kertoimia saannut ylös viellä italian peleillä.

Sinällään koko paavin palvonta ja katollinen kirkon oppi kusee aika pahasti ja olisi hieman uudistusten aika tuolla vatikaanissa.

Paavihan oli kyllä todella fiksu tyyppi mitä tuli erilaisten eettisten arvojen vaalimiseen. Katolinen kirkko, kun on muuten ollut todella paljon kotiin päin vetävä ja on yleisesti antanut kuvan instituutiosta, jonka monien korkeassa asemassa olevian suurimpana tehtävänä on ollut kasvattaa kirkon valtaa ja vaurautta, mutta edesmennyt paavi oli tässä suhteessa minusta erilainen. Kannatti siis vahvasti ihmisoikeuksia yms. ja antoi todella objektiivisia kommentteja kriisien suhteen.

Valitettavasti mulle on taas jäänyt älyttömän huono kuva hänen tavastaan vastustaa ehkäisyä yli kaiken. Paavin kommentti oli kyllä aika pitkälti, että ehkäisy on moraalisesi väärin, mutta tätä on sitten vääristelty vielä eteenpäin katolisen kirkon hierarkiessa alempien tyyppien puolesta kehitysmaissa. Ei ole kovinkaan fiksua valehdella kondomin tehosta afrikan pahimmilla AIDS alueilla ja kieltää ihmisiä käyttämästä sitä.

Vanha hokkuspokkukseen uskovien palvoma puolalainen kuollut Roomassa. Big deal. Seniilin geriatrikon pönöttäminen ikkunassa oli irvokasta, ihan Brezhnev tuli mieleen. Pappa tehtaili pyhimyksiä liukuhihnalta enemmän kuin kukaan edes pimeimmällä keskiajalla ja samaan aikaan kielsi ehdottomasti perhesuunnittelun ja vaikutti HIV/AIDSin leviämiseen enemmän kuin kukaan muu yksittäinen henkilö. Raskaaksi raiskatut irlantilaistytöt ja Afrikan AIDS-orvot kiittävät. Kevyet mullat Karol-sedälle.

edittiä: Pisti vielä silmään kuinka koomassa makaava paavi "nimitti" (HeSa) useita piispoja ja arkkipiispoja. Veikkaan että vanhan liiton miehiä kaikki, eli meno jatkuu entisen laisena, tuli paaviksi kuka tahansa.

Juu kerrotaan afrikan pojille, kuinka abortti on murhaamista ja ehkäisyvälineiden käyttö ehdottomasti kiellettyä. En jää kaipaamaan. :)

Paavin seuraaja... Miettikääs ny vähän, kyseessä on todella maailman rauhalle riskialttein "ammatti", jos siihen astuisi vahingossa väärä henkilö. Miljardi kannattajaa ei ole kovin vähän. Ja kyse on uskonasioista jotka herättää suuria tunteita. Eräs kirja on maininnut menneisyydessä tämän kaltaisesta asiasta, en väitä että juuri tästä mutta vastaavasta tilanteesta. "Kun te näette turmion iljetyksen seisovan paikassa, jossa se ei saisi olla..." Seuraavissa jakeissa on pitkä selostus hirveistä asioista. (Mark 13:14)
Nyt tuosta tulee kauheet herneet, mutta en väittänyt että tuo "ennustus" olisi tästä tilanteesta. Mietiskelimpä vain että mitä JOS joku kansankiihottaja pääsisi/valittaisiin Paaviksi... :eek:
Onhan yhdysvalloissakin ulkopoliittinen maailmanparantaja presidentti.
Arabeista nyt puhumattakaan.

valtaa ja rahaa, mitä tekemistä sillä on kirkon kanssa, no ehkä kirkon mutta ei uskon, pitäs varmaa erota kirkon kirjoilta...

paavi, evvk. nöin lyhennettynä versiona.
hirveä haloo yhdestä vanhuksesta.

Mniska sanoi:
valtaa ja rahaa, mitä tekemistä sillä on kirkon kanssa, no ehkä kirkon mutta ei uskon, pitäs varmaa erota kirkon kirjoilta...

http://www.eroakirkosta.fi/

Sinne siis. Jos oman mielipiteeni saan ilmaista kirkko ym. uskontokunnat on läpimätiä. Uskonnoissa ei vikaa ole, vaan siinä miten niillä pystytään manipuloimaan ihmisiä.
Paavilla on ihmisiin sellainen valta, että toivottavasti virkaan valitaan riittävän järkevä tyyppi. R.I.P

Mniska sanoi:
valtaa ja rahaa, mitä tekemistä sillä on kirkon kanssa, no ehkä kirkon mutta ei uskon
Aivan. Väärin rahastaa uskon avulla ja laajentaa kirkon valtaa yms. Se ei palvele uskovaisten etua ja kirkko polttaa vaan omia siltojaan ihmisiin. Ei sekään kuitenkaan ole ny ihan mustavalkoista maailmassa jossa raha on pakollinen peliväline. Muttei Paavi ole minullekaan ollut koskaan mikään muu kuin perus puolalainen. Olen kummastellut usein myös sellaista asiaa että mihin perustuu Paavin "Jumalan maanpäällinen sijainen" tai joku sellainen status. Mistä se sellaista on saanut päähänsä.

Hah, vihdoinkin. Toivottavasti muut uskovaiset seuraavat perässä...

Cthulhu sanoi:
Hah, vihdoinkin. Toivottavasti muut uskovaiset seuraavat perässä...
Olipa fiksu kommentti. Painu vittuun saatanan kusipää.

asddsa sanoi:
Olipa fiksu kommentti. Painu vittuun saatanan kusipää.

En painu, haista vittu ali-ihminen.

-----------------
(yleinen kommentti)

Olen täysin varma siitä, että maailma olisi parempi paikka kuin nyt, jos kaikki Jumalaan (muodossa tai toisessa) uskovat ihmiset kuolisivat ja vain ateistit jäisivät henkiin...jos ei muuta niin sillon ihmiskunta rakentaisi itse tulevaisuuttaan sen sijaan, että uskottaisiin johonkin jota ei ole olemassa ja täten seurattaisiin heitä jotka väittävät edustavansa kyseistä entiteettiä.

Anonyymi2 sanoi:
http://www.eroakirkosta.fi/

Sinne siis. Jos oman mielipiteeni saan ilmaista kirkko ym. uskontokunnat on läpimätiä. Uskonnoissa ei vikaa ole, vaan siinä miten niillä pystytään manipuloimaan ihmisiä.
Paavilla on ihmisiin sellainen valta, että toivottavasti virkaan valitaan riittävän järkevä tyyppi. R.I.P
Eli uskonnoissa ei ole mitään vikaa, mutta uskovaiset eivät vain saisi kokoontua yhteen? :jahas:

Cthulhu sanoi:
En painu, haista vittu ali-ihminen.

-----------------
(yleinen kommentti)

Olen täysin varma siitä, että maailma olisi parempi paikka kuin nyt, jos kaikki Jumalaan (muodossa tai toisessa) uskovat ihmiset kuolisivat ja vain ateistit jäisivät henkiin...jos ei muuta niin sillon ihmiskunta rakentaisi itse tulevaisuuttaan sen sijaan, että uskottaisiin johonkin jota ei ole olemassa ja täten seurattaisiin heitä jotka väittävät edustavansa kyseistä entiteettiä.
Yks korillinen vähemmän ens lauantaina, nyt ei oo jutuis enää mitään järkee.
Stemppiä. :kippis1:

Yksi virkamies sinne tai tänne, mutta aivan älytöntä nostaa tommonen mediahässäkkä tyypistä joka ei varmaan ole päättänyt itse mistään mitään 10 vuoteen. Siis eihän se nyt helvetti sentään mikään Jeesus ole vaan täysin korvattavissa oleva kaveri. Ei varmaankaan ole 10 vuoteen pysytynyt edes itse nousemaan sängystä ylös. Johtaa katolistakirkkoa, Jeah right. Kokouksissa on kuitenkin todelliset johtajat äänestänyt mitä paavi seuraavaksi muka sanoo tai tekee. Kulissi mikä kulissi ja fanit on kuset housussa, ihan rupee itkettämään.

Ufc sanoi:
Yks korillinen vähemmän ens lauantaina, nyt ei oo jutuis enää mitään järkee.
Stemppiä. :kippis1:
Kyllä niissä on järkeä. Olen miltei samaa mieltä Cthulhun kanssa.

P.S. Olen täysin raitis. :piis:

NP sanoi:
Kyllä niissä on järkeä. Olen miltei samaa mieltä.

P.S. Olen täysin raitis. :piis:
Hyvä että löytyi kannatusta tuollaisellekin lauseelle. Ei olis heti uskonut. Hienoa pojat. Homma on nousussa. :piis: :thumbs:

Ps. Ei ny ruveta riitelemään, aihe koskee Paavin kuolemaa. Mielipiteet on kuin nauloja, helppo lyödä mutta vaikea vetää pois.

Ufc sanoi:
Hyvä että löytyi kannatusta tuollaisellekin lauseelle. Ei olis heti uskonut. Hienoa pojat. Homma on nousussa. :piis: :thumbs:
Menee offtopiciksi.

Tiettyjä kirjoja lukeneet tietää miksi noin sanoimme ja miksi olemme sitä mieltä. Sinä kristinuskoisena vain ilmaiset tuon tietämättömänä ja olet ns. "eri puolella". Tästä ei varmaan kukaan ymmärrä mitään..

EDIT: Mutta joo, rauhaa. :piis:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom