Paavi kuollut

Status
Viestiketju on suljettu.
..rammuth..paavi, evvk. nöin lyhennettynä versiona.
hirveä haloo yhdestä vanhuksesta.

EI TAINU OLLA MIKÄÄN VITUN NORMAALI VANHUS JOKA KUOLI, OLI KYLLÄ TEHNYT TÄLLE PLANEETALLE TODELLA PALJON HYVIÄ TEKOJA , SOLMI MONTA RAUHAN SOPIMUSTA ELÄESSÄÄN ....------- R-I-P----

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pieni lisäys parin korillisen jälkeen...

Onko todellakin parempi uskoa paavin sanaa siitä, että esimerkiksi ehkäisy on paha asia vai olisiko ihmisten parempi ajatella ehkäisyn hyviä ja huonoja puolia ja tehdä päätös tämän ajattelun jälkeen?

Minä en pysty käsittämäään sitä, että miksi minun pitäisi uskoa vanhan seniilin miehen selostuksiin, jos kaikki mitä näen/koen/kuulen viittaa toiseen suuntaan?

Tämän ristiriidan takia olen iloinen paavin kuolemasta ja toivon vastaavien mielipidevaikuttajien hyppäävän kaivoon.

kataq sanoi:
EI TAINU OLLA MIKÄÄN VITUN NORMAALI VANHUS JOKA KUOLI, OLI KYLLÄ TEHNYT TÄLLE PLANEETALLE TODELLA PALJON HYVIÄ TEKOJA , SOLMI MONTA RAUHAN SOPIMUSTA ELÄESSÄÄN ....------- R-I-P----

Mitä hän teki sellaista, että normaali ihminen ei pystyisi siihen?

Ainoa asia minkä lasken edesmenneelle paaville positiiviseksi asiaksi on se, että hän oli osaltaan mukana itäblokin kaatamisessa mutta tässäkin hänen ainoa hyvä puolensa oli se, että hän oli puolalainen....kuten monta kymmentä miljoonaa muutakin ihmistä.

kataq sanoi:

Olisi varmasti lähes kuka tahansa solminut samat rauhat siinä virassa.

Cthulhu sanoi:
En painu, haista vittu ali-ihminen.

-----------------
(yleinen kommentti)

Olen täysin varma siitä, että maailma olisi parempi paikka kuin nyt, jos kaikki Jumalaan (muodossa tai toisessa) uskovat ihmiset kuolisivat ja vain ateistit jäisivät henkiin...
Mitä jos otettaisiin vain kaikki uusnatsit hengiltä niin jäisi vähemmän sontaa luettavaksi meille muille...

XXL sanoi:
Mitä jos otettaisiin vain kaikki uusnatsit hengiltä niin jäisi vähemmän sontaa luettavaksi meille muille...
Ikää 29 ja luulisi että sitä olisi jo aikuinen. Uusnatsit ei liity tähän mitenkään. Jos et osaa kirjoittaa viestejä asiallisesti, älä kirjoita.

NP sanoi:
Menee offtopiciksi.

Tiettyjä kirjoja lukeneet tietää miksi noin sanoimme ja miksi olemme sitä mieltä. Sinä kristinuskoisena vain ilmaiset tuon tietämättömänä ja olet ns. "eri puolella". Tästä ei varmaan kukaan ymmärrä mitään..

EDIT: Mutta joo, rauhaa. :piis:

Niinpä, ateistin mielestä kristinuskoinen on tietämätön, koska hän on eri mieltä =) Ja yllätys, esim. ortodoksin mielestä ateisti on tietämätön, koska tämä on eri mieltä.

No, ortodoksi tai ateisti, ni ei se oikeuta käyttäytymään hävyttömästi. Mutta cthulhu yrittikin vain provota, sillä ei ole mitään tekemistä uskon (tai ei-uskomisen) kanssa.

np - rupee presidenttiehdokkaaksi niin saadan alkaa haukkuu sua oikein julkisesti.

on paavi tai oli ainakin suo parempi ihminen NP ja se chlululul nimimerkin omaava tyyppi, te vaan haluatte porukkaa hengiltä, jos ette tajuu toisen ihmisen olemassa oloa niin tehkää palvelus ja riistäkää itsenne

Mniska sanoi:
np - rupee presidenttiehdokkaaksi niin saadan alkaa haukkuu sua oikein julkisesti.

on paavi tai oli ainakin suo parempi ihminen NP ja se chlululul nimimerkin omaava tyyppi, te vaan haluatte porukkaa hengiltä, jos ette tajuu toisen ihmisen olemassa oloa niin tehkää palvelus ja riistäkää itsenne
Sanoinkin että olen MILTEI samaa mieltä. Cthulhun mielipide oli vain ääripäistä, toisinsanoen olen hänen kannallaan tietyllä tavalla. En sanonut että olisin paavia parempi ihminen tai että hän on minua, älä pistä sanoja suuhuni. Enkä halua porukkaa hengiltä, taas pistit sanoja suuhuni.

Mniska sanoi:
on paavi tai oli ainakin suo parempi ihminen NP ja se chlululul nimimerkin omaava tyyppi...lässyn lässyn
Tunsitko hyvinkin?

Tbm sanoi:
Yle.fi - sivuilta:
"Paavin valta siirtyy aluksi kardinaalikollegiolle, joka kokoontuu valitsemaan uutta paavia viimeistään 15 päivän päästä hautajaisista. Kun vaalitulos on selvä, vaaliliput poltetaan. Lippujen polttamisesta syntyvä valkea savu kertoo kansalle, että uusi paavi on valittu."

Camerlengolle eli paavin "sihteerille" se valta itse asiassa siirtyy, ja siksi toisekseen liput poltetaan vissiinkin joka äänestyksen jälkeen (niitä voi olla hyvin moniakin), mutta vasta viimeisestä tulee tuo valkoinen savu.

Mielenkiintoista on se, että mistä maasta tuo paavi valitaan, liekö "ulkomaalainen" heti perään vai taas italialainen vuosisataisen perinteen mukaan?

Tuli just mieleen paavista, että sen johtaminen on ollut varsinkin viime vuosina varsin heikkoa. Muistaakseni viimeiset viis vuotta paavia on vaan kärrätty panssariautolla paikasta toiseen ja se on vähän heilutellut kättään saarnatuolistaan. Ei ehkä hirveen intensiivistä johtamista.

Paavi on kuollut ja kohta valitaan toinen - toivottavasti katollinen kirkko valitsee seuraavaksi sellaisen henkilön johtamaan kirkkoa, joka hyväksyy kondomit ja AIDS-valistuksen.

Paavia tai hänen työtään en tunne mutta mua jotenkin ottaa päähän se, että sairasta vanhusta pidettiin kirkon päämiehenä noin kauan. Jos se oli oma tahto, niin okei mutta jos se on joku pakollinen traditio niin ei hyvin mene. Paaville pitäisi määrätä eläkeikä.

Cthulhu sanoi:
Hah, vihdoinkin. Toivottavasti muut uskovaiset seuraavat perässä...

Kyllä häpeän kutsua itseäni ateistiksi tuollaisen fundamentalistiateistin kommentteja luettuaan. Aika paska provo. Herra Cthulhu niputtaa todella hienovaraisesti kaikki uskonnot ja uskonnonharjoittajat yhteen kastiin ja suuressa logiikan ja viisauden tajussaan toteaa premissejä esittämättä johtopäätöksen: "Kaikki ne tappaa pitäisi". Ei voi muuta kuin taputtaa...

Mä en oikein näe logiikkaa sen taustalla, että 95% maapallon ihmisistä pitäisi tappaa mutta ehkä sä voit selvittää päätökseesi johtavat tekijät.

Kysytääs näin:Kuinka monen elämään on tällä haavaa kuollut paavi vaikuttanut? Eiköhän jokainen itse päätä mihin uskoo tai mitä tekee?Toinen kysymys:Mitä merkitystä sillä on, kuka on seuraava Paavi? Ainoita asioita mihin raamatussa olen kiinnittänyt huomiota on kysymys:Miksi kysyt kuolemasta,kun et tiedä elämästäkään.Ja pitää paikkansa,olit ateisti,tiedemies tms ihan sama.Kukaan ei tiedä.

Eiköhän tuo paavi nyt ollut pelkkä sätkynykke isommissa kuvioissa. Luuleekos monet, että tuo vatikaani on jokin kaiken hyvän alkulähde?? Siellä pikku kaupunkivaltiossa on niin paljon mätää ja korruptiota kun vaan voi olla.

Esimerkkejä: Kuolleenmeren kääröt on kätketty vatikaaniin, eikä niitä kukaan pääse tutkimaan.
-Monesti on todettu, että vatikaani pesee esim. italian mafian rahoja, mutta luonnollisesti siitä ei mitään haloota ole edes voitu nostaa.

Ihmisten pelkkää kusetusta mun mielestä...yleensäkin uskonto. Jotkin buddhalaisuudet ja taolaisuudet ymmärrän missä mietiskellään ja ollaan omissa oloissa, mutta ei hitto tällästä ihmisten manipuloimista kuin kristinusko, katolilaisuus, islami jne...huh.

Olis kiva tietää millasia orgioita ne kardinaalit siellä pitää...hohohoohoh :lol2:

Se siitä avautumisesta...jokainen uskoo mihin tykkää, mä uskon siihen mitä itse näen. Jeesusta ei ole vielä näkynyt enkä usko, että näkyy. Jos se kadulla vastaan käppäilee ja näyttää pari temppua niin sitten saan kyllä valaistuksen :lol2: :lol2:

Mniska sanoi:
on paavi tai oli ainakin suo parempi ihminen NP ja se chlululul nimimerkin omaava tyyppi

Ai miten niin, perustele!
Paavi teki vaan niinkuin käskettiin..eikä se käsky tullu jumalalta.
Toi ukko ei ole tajunnu elämästä enää mitään ainakaan viiteentoista vuoteen.

Uuden Paavin valinnasta.
Sepäs erikoinen tapa onkin. Kaardinaalikolleegio kokoontuu sikstuksen kappeliin keskustelemaan sopivimmasta ehdokkaasta. Tämän jälkeen aänestäminen samassa kappelissa. Mikäli kukaan ei saa 2/3 osaa äänistä, valintaa ei tehdä.

Äänestys tapahtuu niin monta kertaa kunnes yhden ihmisen kohdalle osuu tuo vähintään 2/3 osaa äänistä, tai äänestys on suoritettu 30 kertaa.
Tämän 30 kerran jälkeen yksinkertaisesti uudeksi paaviksi tulee enemmistöäänen saanut henkilö. (Paavi voi myös olla kuka tahansa muu roomalaiskatolisen uskonnon mieshenkilö. Ei välttämättä yksikään kardinaaleista)

Mielenkiintoiseksi tämän äänestyksen tekee se että kolleegion ollessa koolla, heidän ruokailunsa muuttuu sitä mukaa askeettisemmaksi mitä pidemmälle valinta etenee. Se meni jotenkin näin että ensimmäiset 5 äänestystä he saavat normaali ruoka-annokset päivässä, jonka jälkeen ainoastaan vettä ja leipää pari kertaa päivässä. Ikäänkuin pakotetaan äänestys etenemään. Toivottavasti kukaan kardinaaleista ei harrasta kehonrakennusta :D
Näin tammikuussa vatikaanissa opas kertoi.
Sitä en kiusaksenikaan muista, että tapahtuiko äänestys niin, että yksi äänestys päivässä.

Tämän jälkeen kun uusi paavi on sikstuksen kappelissa valittu (yksimielisesti), poltetaan äänestysliput, joiden kemikaalit tuottavat valkoista savua. Tällöin maailma saa selvyyden että uusi paavi on valittu. Samalla uusi paavi kävelee suoraan kappelista korkealle pietarinkirkon parvekkeelle heiluttamaan kansalle, sekä julistetaan "Meillä on uusi paavi" (jotenkin "Habenus papam" tms...).

Tämän jälkeen kansa jatkaa elämää ja kehonrakennusta ja kardinaalitkin pääsevät taas mättämään pirtelöä. Sen pituinen se...

Omasta puolestani respectit edesmenneelle paaville joka siirtyi ajasta ikuisuuteen.

Paavikännit: 2 taluttaa ja yks tulkkaa.

Onnee katoliset saitte uuden paavin! ;)

t.ateisti-jota-ei-pal-nappaa-toi-paavi-systeemi

Tiedz: jos paavi ei ole tajunnut elämästä enää mitään ainakaan 15 vuoteen, sillä tais napsahtaa heti sen jälkeen, kun se kävi vierailulla Suomessa 1989, jolloin se piti mm. messut jossain hallissa SUOMEN kielellä. Täällä on aika uskontokielteinen meininki. Ihan kuin paavi olisi tahdottomana ihmisen muotoisena oliona laitettu tekemään vittumaisia asioita. Huomaa, ettei useimmat ole esim. viime päivinä lukeneet, mitä paavi teki koko elämänsä aikana. Kaikki kritisoivat pelkästään aivopesu/AIDS/kondomi-puolta, eikä esim. paavin irakin sodan vastaisuus/kommunismin vastustus saa juurikaan huomiota.

En pidä hyvänä sitä, että kumikieltoa levitetään kehitysmaihin. Se nyt on nykymaailmassa se näkyvin huomio, vaikka muutakin tapahtuu.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom