Paavi kuollut

Status
Viestiketju on suljettu.
Minä en ota henkilökohtaisena loukkauksena kenenkään ateismia, epäilen vaan joidenkin nimimerkkien suurta viisautta. Selvästi huomaa että todella ollaan olevinaan viisaita. Enkä minä syyttänyt Mikeä kenenkään aivopesusta niinkuin asia taas luonnollisesti käännettiin, vaan uskalsin epäillä että jotkut ovat oikeasti lukeneet ja katsoneet miken kuvia ja ajatelleet että no voinhan minäkin hakkua uskovaiset kun haukkuu tuokin ja se on ylläpitäjä. Mitä ihmeellistä siinä nyt on. Mike on varmaan mukava mies muuten mutta äärimmäisen antikristillinen. Ja siitä on tullut selvästi yleisempää täällä kun on ollut aikaisemmin. Eikä se ole todellakaan kenenkään Miken syytä, en mä niin väitä. Jotkut uskovaiset jopa ovat itse lähestyneet kaupungeilla ynnä muualla ihmisiä väärin ja se johtaa tälläiseen katkeruuteen. Mutta my point is; joidenkin nimimerkkien jutuista paistaa vaan läpi niin naurettava herranviha että huh huh. Luullaan että se on hienoa ja coolia, varsinkin jostain syystä juuri täällä. Lukekaa tekstit tässä "Paavi-keskustelussa" niin huomaatte itse.
Kiva saitti tää on ja ylläpidolle siitä kaikki kunnia. Kaikilla ei vaan tunnu ihan kaikki rattaat raksuttavan samaan aikaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tätä kun lukee niin kohta kuuluu kaikki siihen kategoriaan...alan olee jo hyvä ehdokas

Jos ihminen on yhtä tärkeä kuin kärpänen eli kun ihminen voi koska vaan läpätä häiritsevän kärpäsen hengiltä niin miksi sitten ihmisen läppääminen hengiltä on rangaistavaa onko kärpäset siis oikeusmurhan uhreja (pelastakaa kärpäset)?

Haa...oikeella lääkityksellä tästä aiheesta saa kivat vibat kuppila illan päätteeks grillijonoon =)

vision sanoi:
Jos ihminen on yhtä tärkeä kuin kärpänen eli kun ihminen voi koska vaan läpätä häiritsevän kärpäsen hengiltä niin miksi sitten ihmisen läppääminen hengiltä on rangaistavaa onko kärpäset siis oikeusmurhan uhreja (pelastakaa kärpäset)?

En tiedä viittasitko tällä mun kirjoitukseen, mutta menköön. Minähän en väittänyt ihmisen suoranaisesti olevan arvottomampi tai yhtä arvokas kuin kärpänen. Mutta jos mietitään niin keneltä se olisi pois jos kaikki ihmiset tappaisivat toisensa? Jumalaltako?

Ja ennen kuin kukaan alkaa syyttämään mua nihilismistä niin kyllä mäkin mielummin litistäisin kärpäsen kuin ihmisen, vaikka mitään todisteita ihmisen universaalista ylivertaisuudesta ei olekaan :).

Kunta Kinte sanoi:
Tuli tuossa esiin se että monet eivät usko sieluun.
Onko ihminen muka sitten vain viisas eläin?
Mun mielestä sielu ilmenee ihmisessä siten, että ihmisellä on omatunto.
Millään eläimellä ei ole havaittu minkäänlaista merkkiä omastatunnosta. Eli eläimet eivät tunne hyvää ja pahaa. Ihmiset taas tuntevat.

Eli koira ei itke samalla tavalla poisviedyn lapsensa perään? Susi ei kamppailussa anna armoa vastustajalleen kamppailun loputtua? Viittomaan opetetut kädelliset eivät kerro olevansa surullisia omistajilleen? Ihmisen ja eläimen välillä ei todellakaan ole eroa. Kaikki edellämainitut ja monet muut "inhimilliset piirteet eläimissä liittyvät selviytymiseen ja lajin jatkamiseen. Samoin ihmisen myötätunto on seurausta siitä että yhteiskunnassa tarvitsemme toisiamme, olemalla armollisia turvaamme lajimme jatkumisen.

Jos sinulle pienestä pitäen selitetään ettätoisenlaiset ihmiset eivät ole sinun lajiasi, et ole läheskään yhtä kykenevä myötätuntoon kuin nyt olet. Et saa tunnontuskia vaikka viidakkoveitsellä pilkkoisit pikkulapsia (afrikan heimosodat) tai jos pahoinpitelisit väärän värisen tyypin (skinit ja valkoisia inhoavat pikkumaahanmuuttajagangstat).

Eläimillä on oma hyvä ja paha siinä missä ihmisilläkin, eläimillä on tunteet siinä missä ihmisilläkin. Nämä ovat henkisiä refleksejä, joilla turvataan lajin jatkuvuus. Ainoa syy miksi ihmishenki on meille kalliimpi kuin koiran, on se että immeinen on meidän lajia, koira eri lajia. Monen jos pitäisi valita oman koiran kuoleman ja tuntemattoman afrikkalaisen kuoleman väliltä, säästäisivät oman koiransa, sillä siihen on tunneside, ja se auttaa sinuakin selviämään.

Opetettu hyvä ja paha taas ilmenee siinä että jos kiireessä joutuisin pelastamaan tuntemattoman koiran tai tuntemattoman lapsen, pelastaisin lapsen. Luulisin ehkä tekeväni sen hyvyyttäni, mutta todellisuudessa alitajunnassa piilee monia motiiveja. Saanko lapsen vanhemmilta rahaa? Hänen siskoltaan pillua tai irtopisteitä? Sankarinmaineen ja sitä kautta taas pillua?

Jos taas olisin sataprosenttisen varma että en saisi mitään palkkiota lapsen pelastamisesta, ja saisin hetken harkinta-aikaa, pelastaisin koiran, koska se on tyhmyydessään viattomampi, ja siitä ei ole maailmalle haittaa samalla tavalla kuin pikkulapsesta tulee olemaan.

Pointtini on siis että hyvää ja pahaa ei ole meilläkään, on vain opittuja malleja miten selvitä maailmassa. Yhteiskunnan kannalta itsensäuhraavat sankarit ovat hyväksi, joten meille on iskostettu tuolainen uhrautuvainen "pyyteetön" sankarimalli. Ihminen siis on "vain" viisas eläin. Viisauskin kyseenalaista.

PS: Ufc, katsoin mitä kirjoitit ja luin rivien välistä kovasta elämästä ja sisäisestä tyhjyydestä. Katso sinä mitä kirjoitin uskonnon funktiosta terapiana ihmisille joiden mieli ei ole tarpeeksi vahva jaksamaan omillaan.

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15: Jos jossain kohti käytin loukkaavia tahi kovia sanankäänteitä, pahoittelen, mutta tutkikaa omia motiiveitanne ja uskon että olette samaa mieltä kanssani.

Dragon sanoi:
Reduktionismi ei ole mun mielestä paras tapa miettiä aivoja vaan pitäisi ottaa huomioon emergentit ominaisuudet. Kokonaisuus on suurempi kuin osiensa summa.
Viuh, nyt meni ylitse. Selitätkö uudelleen kansantajuisemmin? Ei vittuilua, ymmärrän vain helppoja käsitteitä kuten kaalikääryle tai traktorin kauha.

Ufc sanoi:
Minä en ota henkilökohtaisena loukkauksena kenenkään ateismia, epäilen vaan joidenkin nimimerkkien suurta viisautta. Selvästi huomaa että todella ollaan olevinaan viisaita.

Niin on tämä sun tapasi haukkua keskustelukumppaneita ylimielisiksi ja olevinaan viisaiksi sitä herran suomaa oikeaa viisautta.

Anna vaan ihan rohkeasti tulla, että ketä täällä on olevinaan viisas ja ketä oikeasti viisas ja millä perusteella valintasi olet tehnyt?

Ufc sanoi:
Enkä minä syyttänyt Mikeä kenenkään aivopesusta niinkuin asia taas luonnollisesti käännettiin, vaan uskalsin epäillä että jotkut ovat oikeasti lukeneet ja katsoneet miken kuvia ja ajatelleet että no voinhan minäkin hakkua uskovaiset kun haukkuu tuokin ja se on ylläpitäjä.
Mike - tuo lähes 20.000 ihmisen yhteisön hengellinen johtaja... Uhraan sinulle taas lampaan tänä iltana Children of Bodomin soidessa taustalla...

Ufc sanoi:
joidenkin nimimerkkien jutuista paistaa vaan läpi niin naurettava herranviha että huh huh. Luullaan että se on hienoa ja coolia, varsinkin jostain syystä juuri täällä.
Voitko ystävällisesti postata tänne ne kaikki postaukset, joissa joku kertoo vihaavansa herraa. Mun mielestä olisi jotenkin typerää vihata jotain, jota ei omasta mielestä ole edes olemassa.

Strappado sanoi:
Viuh, nyt meni ylitse. Selitätkö uudelleen kansantajuisemmin? Ei vittuilua, ymmärrän vain helppoja käsitteitä kuten kaalikääryle tai traktorin kauha.

No siinähän se oli mun lauseen lopussa. Yksittäisen neutronin sähköjännitysten muutosten tutkiminen ei anna kovinkaan hyvää kuvaa ihmisaivoista. Pitää tarkastella sitä kokonaisuutta.

Kokonaisuus (aivot) on suurempi kuin osiensa (neuronit) kokonaismäärä.

oli muuten paavi saman näköinen kuollessaan ja eläessään, ainakin siltä näytti kun ne kuskas sitä niillä paareilla pitkin katuja.

ei oo ku ollu 5v huonos kunnos ennen kyl käveli omin jaloin

Dragon sanoi:
No siinähän se oli mun lauseen lopussa. Yksittäisen neutronin sähköjännitysten muutosten tutkiminen ei anna kovinkaan hyvää kuvaa ihmisaivoista. Pitää tarkastella sitä kokonaisuutta.

Kokonaisuus (aivot) on suurempi kuin osiensa (neuronit) kokonaismäärä.
Ööö... En nyt edelleenkään löydä vastausta kysymykseeni, kuka, mikä tai miten näitä sähköjännitysten muutoksia ohjaa/ohjataan?

Jos tarkastelen kokonaisuutta, joka on siis suurempi kuin osiensa summa, niin etkö silloin tarkoita yhtä lailla, että toimivissa aivoissa on jotain, joka siitä häviäisi, jos aivot pilkotaan kappaleiksi?

Saman iltana ku kuoli sanoin kaverille et kyl se nyt pari viikkoo viel kestää, no kesti sit sen 2 tuntii...

Strappado sanoi:
Ööö... En nyt edelleenkään löydä vastausta kysymykseeni, kuka, mikä tai miten näitä sähköjännitysten muutoksia ohjaa/ohjataan?
En ole mikään aivoexpertti mutta tämän hetkinen käsitys taitaa olla, että aivot toimivat kuten neuroverkko. Biologinen tietokone, jossa synapsiraoilla ja niiden reseptoreilla on suht suuri merkitys signaalien vahvistamisessa tai heikentämisessä.

Strappado sanoi:
Jos tarkastelen kokonaisuutta, joka on siis suurempi kuin osiensa summa, niin etkö silloin tarkoita yhtä lailla, että toimivissa aivoissa on jotain, joka siitä häviäisi, jos aivot pilkotaan kappaleiksi?
Se jotain on neuronien yhteistoiminta.

Dragon sanoi:
En ole mikään aivoexpertti mutta tämän hetkinen käsitys taitaa olla, että aivot toimivat kuten neuroverkko. Biologinen tietokone, jossa synapsiraoilla ja niiden reseptoreilla on suht suuri merkitys signaalien vahvistamisessa tai heikentämisessä.
Ei kelpaa :D Ymmärrän kyllä aivojen toiminnan periaatteet, miten muisti toimii, miten lihaksia voidaan liikuttaa antamalla ulkoisia sähköärsykkeitä aivoihin jne. Mutta, puhuttiinpa sähkösignaaleista, impulsseista tai synapsiraoista, niin edelleen odotan vastausta siihen, mikä saa kaikki toimintomme ja ajatuksemme etenemään haluttuun suuntaan?

Tällä kaikella ajan vain takaa sitä, että voisin edelleen olettaa ihmisillä olevan jonkinlaisen sielun. Ostin nimittäin kaverini sielun vuosia sitten parilla kaljalla, ja pistäisi nyt vituttamaan suunnattomasti, mikäli olenkin tehnyt paskat kaupat.

Hyvä Dragon! :worship:
Kaltaisillesi ihmisille suuntasin kirjoitukseni. Hyvä että meni perille.
Pilaat ihan turhaan jutuillasi muidenkin ateistien maineen...Luen usein porukan keskustelut uskonasioista mielenkiinnolla mut sinua en viitsi ottaa vakavasti. En oo luokkaantunut, enkä näreissäni. Itseasiassa minulla oli hyvät treenit ja hyvä fiilis. :love:
Stemppiä.

Ufc sanoi:
Minä en ota henkilökohtaisena loukkauksena kenenkään ateismia, epäilen vaan joidenkin nimimerkkien suurta viisautta. Selvästi huomaa että todella ollaan olevinaan viisaita. Enkä minä syyttänyt Mikeä kenenkään aivopesusta niinkuin asia taas luonnollisesti käännettiin, vaan uskalsin epäillä että jotkut ovat oikeasti lukeneet ja katsoneet miken kuvia ja ajatelleet että no voinhan minäkin hakkua uskovaiset kun haukkuu tuokin ja se on ylläpitäjä. Mitä ihmeellistä siinä nyt on. Mike on varmaan mukava mies muuten mutta äärimmäisen antikristillinen. Ja siitä on tullut selvästi yleisempää täällä kun on ollut aikaisemmin. Eikä se ole todellakaan kenenkään Miken syytä, en mä niin väitä. Jotkut uskovaiset jopa ovat itse lähestyneet kaupungeilla ynnä muualla ihmisiä väärin ja se johtaa tälläiseen katkeruuteen. Mutta my point is; joidenkin nimimerkkien jutuista paistaa vaan läpi niin naurettava herranviha että huh huh. Luullaan että se on hienoa ja coolia, varsinkin jostain syystä juuri täällä. Lukekaa tekstit tässä "Paavi-keskustelussa" niin huomaatte itse.
Kiva saitti tää on ja ylläpidolle siitä kaikki kunnia. Kaikilla ei vaan tunnu ihan kaikki rattaat raksuttavan samaan aikaan.

Tuo alleviivamani teksti tuo hyvin esille sun asenteellisuuden.
Jos täällä joku on olevinaan viisasta niin kyllä se olet sinä. Ihmeen naiivi käsitys sulla on ateisteista, varsinkin tällä palstalla olevista. Täällä ei ajatella itse, vaan sitä vaan huvin vuoksi päätetään olla ateisti koska joku muukin on? Minkä takia sinulle pitäisi kaikkien todistella omaa kantaansa uskontoihin? Ja miten saisi sulta, oi almighty Ufc, hyväksynnän olla ateisti?

Ateismi ei ole hienoa, eikä coolia.

Ufc sanoi:
Pilaat ihan turhaan jutuillasi muidenkin ateistien maineen...Luen usein porukan keskustelut uskonasioista mielenkiinnolla mut sinua en viitsi ottaa vakavasti. En oo luokkaantunut, enkä näreissäni. Itseasiassa minulla oli hyvät treenit ja hyvä fiilis. :love:
Stemppiä.

Mitä se jumala sanoo kun roinaat? Rikot lakia ja reilun pelin henkeä, voi voi. Oikein syntisäkki olet. Raamattuhan opettaa tottelemaan esivaltaa.

VAI

Oletko sittenkin vain tavallinen ihminen joka osaa ajatella tekojensa ja toimiensa oikeutusta omilla aivoillaan?

Strappado sanoi:
Ei kelpaa :D Ymmärrän kyllä aivojen toiminnan periaatteet, miten muisti toimii, miten lihaksia voidaan liikuttaa antamalla ulkoisia sähköärsykkeitä aivoihin jne. Mutta, puhuttiinpa sähkösignaaleista, impulsseista tai synapsiraoista, niin edelleen odotan vastausta siihen, mikä saa kaikki toimintomme ja ajatuksemme etenemään haluttuun suuntaan?

En tiedä mistään mitään, mutta eikö aivot prosessoi aisteilta saatavia signaaleja siten, että organismi saadaan monistamaan itseään. Tätä on tietenkin vaikea nähdä ihmisen tapauksessa aivojen monimutkaisuuden takia.

Jos aihe kiinnostaa, niin ihan luettava populaarikirja on Steven Pinkerin How the mind works. Siinä on viitteineen 625 sivua, joten tässä foorumissa kattavan selityksen antaminen lienee aika hankalaa.

Ufc sanoi:
Pilaat ihan turhaan jutuillasi muidenkin ateistien maineen...Luen usein porukan keskustelut uskonasioista mielenkiinnolla mut sinua en viitsi ottaa vakavasti.

Hahahahaha aha. :lol2: Ai mä pilaan ateistien mainetta. :D Kerro nyt vielä miten mä sitä olen pilannut, etten tee sitä jatkossa enää, kun suoraan sanoen sun viesti - mikä se nyt ikinä onkaan - ei ole mennyt perille...

Joo ei ole mikään pakko ottaa mua vakavasti, niin kauan kun sä et vastaa yhteenkään asiapitoiseen kysymykseen, niin tuskinpa suakaan täällä niin kovin moni vakavasti ottaa.

Ufc sanoi:
En oo luokkaantunut, enkä näreissäni. Itseasiassa minulla oli hyvät treenit ja hyvä fiilis. :love:
Stemppiä.

Stemppiä, mulla oli lepopäivä... vedän tässä just EDiä naamaan... luen tenttiin ja olen olevinani viisas. :)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom