Paastoaminen

Eilen tiistaina 23.7 n. 17:00 alkoi paasto ja pitäs mennä lauantaiaamuun pelkällä vedellä ja elektrolyytillä. Mielenkiintoista nähä kuinka perjantain treenit kulkee.

Nettitarinoiden mukaan:

- joku ei huomaa mitään eroa
- joku saa tehtyä tykin treenin
- joku kokee lähes täydellisen romahduksen..

Itse en viitti edes kokeilla, vaan meen vain löysällä kävelyllä,
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nettitarinoiden mukaan:

- joku ei huomaa mitään eroa
- joku saa tehtyä tykin treenin
- joku kokee lähes täydellisen romahduksen..

Itse en viitti edes kokeilla, vaan meen vain löysällä kävelyllä,
Mulla loppu tänään 70h paasto. Ei ollut sinänsä mitään tavoitetta, enkä seurannut painoa tms. Treeneissä en huomannut juurikaan eroa, hyvin kulki raskaatkin kyykyt. Töissä oli vähän aivosumua ja vaikeaa keskittyä, johtuiko se paastosta vai ei, en tiedä.
 
Mulla loppu tänään 70h paasto. Ei ollut sinänsä mitään tavoitetta, enkä seurannut painoa tms. Treeneissä en huomannut juurikaan eroa, hyvin kulki raskaatkin kyykyt. Töissä oli vähän aivosumua ja vaikeaa keskittyä, johtuiko se paastosta vai ei, en tiedä.

Eilen loppu 72 h veto ja huomenna alkaa klo. 21 aikaan 96 h veto. Välissä yksi OMAD. Itse en ole huomannut aivosumua, mutta vedän suolaa, kalium, kofeiinia, magnesium ja huuleen silloin tällöin nikotiinipussukka.
 
Kofeiinia kahvista vai pillereistä? Paljoko?

Pillereistä 600 mg/vuorokausi. Pinkkiä suolaa 4-5 g, kalium 1.5-2.25 g, magnesium 400-500 mg, nikopusseja about 10. Lisäksi suht. vahva multivitsku eli 2 per day life extension.
Paastoon näköjään pätee sama kuin treeniinkin eli mitä enemmän harrastaa, sitä helpommaksi se muuttuu.
Tosin asiaa varmasti helpottaa, että rasvaa kropassa on kymmeniä kiloja......
 
Viime yö oli vähä tuskanen. Ei tahtonu uni tulla. Sitte heräsin kun reisiä jomotti. Vihdon älysin sitten kivennäisvettä litkiä ja jomotus katosi. Vähä on sellanen fiilis, että alkaako tähtiä näkyyn kun illalla meen treenaileen. Nälkä on loistanut poissaolollaan.
 
Kyllä perjantain treeni pisti huohottaan eri tavalla kuin normisti. Kyllä vähä keveemmillä painoilla tartti vetää. Nyt sitten 90 tunnin paasto poikki parilla kupilla kahvia, pikkasen kanasuikaletta, palanen savupallasta ja hapankaalia.

Kokonaisuutena ärsyttävimmät oireet oli päänsärky, johon elektrolyytit kyllä autto 90 prosenttisesti ja sitten tuo sivureisien ihmeellinen jomotus. Nälkää en tuntenut oikeestaan ollenkaan koko aikana. Paino tippu 90 tunnin aikana 115->111.
 
Tänään sitten treeni vetästy. Esimerkkinä pystypunnerrus kp. Ennen paastoja kohtuu hyvin meni 3x5 30kg + 2x10 22,5kg. Nyt meni 30kg 5, 4, 4 ja 22,5kg, 7 ja 6. Sinällään ei ihmeellistä, että pudotusta tuli. Mutta kattotaan millä vauhdilla lähetään palaan takasi normitasoon ja voisko jopa mennä vähä ylikin.
 
Viime viikolla meni loppujen lopuksi: 71 h ja 94 h. Tällä viikolla alken to klo. 21 ja päättyy ti klo. n. 20 eli kokeiluun 120 h versio, 4 työyötä putkeen ja samalla tepastelua lähes 100 000 askelta.
Joku ihmetteli duunissa, miten voi olla syömättä kävellä 23 000 askelta per vuoro, mutta ne askeleet tulee 12 h aikana eli ei ollankaan hankala juttu. Tosin helteillä pitää vetää suolaa ja juoda aika paljon. Mulla tulee nyt 6 g suolaa ja noin 5 l juomista.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on nyt neljäs päivä lopuillaan ja eilen tein kävelyä maratonin verran 8h kahdessa erässä. Ainoastaan välissä ku katoin uinteja join 6desiä elektrolyyttivettä. Hyvin ois jaksanu pitempäänkiin, mutta alko tympäseen ja pikkusen jalkapohjissa jo tuntui. Lämpöäkin oli 25C. Toissa päivän tein 20km lenkin mut kun paino tippui vain 300gr päätin rykästä ja nyt tippui 700gr. Tänään otan iisimmin ja katon miten paino tippuu jos tippuu kun aika lailla suoloistakin kiinni.
 
Mulla on nyt neljäs päivä lopuillaan ja eilen tein kävelyä maratonin verran 8h kahdessa erässä. Ainoastaan välissä ku katoin uinteja join 6desiä elektrolyyttivettä. Hyvin ois jaksanu pitempäänkiin, mutta alko tympäseen ja pikkusen jalkapohjissa jo tuntui. Lämpöäkin oli 25C. Toissa päivän tein 20km lenkin mut kun paino tippui vain 300gr päätin rykästä ja nyt tippui 700gr. Tänään otan iisimmin ja katon miten paino tippuu jos tippuu kun aika lailla suoloistakin kiinni.
Sun pitää olla aika hyvässä kondiksessa, ettei paino laske silmissä tollasen setin jälkeen! Mun tapauksessa putois paino urakalla!
 
Viikko tuli täyteen ilman ongelmia. Pari vikaa päivää ilman kävelyä kun korjasin auton jarruja. Oli sekin raskasta joten paino tippui samaa tahtia kuin maratonkävelyllä. Eka ateria: marjainen jogurtti, jauhepihvi, peruna, salaattia ja olut.
 
92 h nyt takana tätä settiä ja -24 kg alkaen 13.5. Tulee uusi enkka paaston pituudessa, koska menee ainakin 100 h. Tällä viikolla OMADia peliin ja ensi viikolla 72 h ja 96 h.
Hienoa! Joo siinä rohkeus lisääntyy kun alkaa päästä pidempiin paastoihin. Joskus venytin päivä kerrallaan, silleen että sovin itseni kanssa että paasto katkaistaan vain aamuisin. Eli jos oli epävarmaa oloa jonain päivänä tai muuta pääkopassa, niin totesin aina että no katsotaan huomenna aamulla...ja aamulla oli itsellä aina se hieno hyvä rauha yön jäljiltä ja taas mentiin ainakin se päivä jne
 
Itellä menossa jonkunasteinen hedelmä/mehu -`paasto'.. Kestänyt sen verran monta päivää että voi sanoa olon olevan ainaki kevyt ja "cool"... : ) Siis miten tätä nyt vois kuvailla, helvetin jees! Siinä mielessä jonkunasteinen, et välillä tullut nautiskeltua myös lonkero/olut kerrallansa ihan vaan aivotoiminnan ylläpitämiseks.. Ainakin näin sen ite koen.,, Meinaan se aivosumu ilman kyseistä ¨cheattia¨ olis sen verran zombiuttavaa, et mieluummin just aattelee alkoholinkin olevan vaan energiaa, ja viel bonariksi se tekee tästä "kuolen, jos en saa ravintoa" - mentaliteetista ironisempaa... Varsinkin kun just ottelee chillisti, eli salitouhut tauolla jne, näin paaston aikaan. Kelasin jatkaa niin kauan kunnes hyvältä tuntuu, painoo vois tiputella viel muutaman kilon helposti. Tietäen oman terveen painonsa on mun mielest tosi jeba paastotella menemään, mikä se sit ikinä onkin.. Onneks peilejä riittää ja silmät kertoo sen sit lopult ku on aika pistää ¨hangover` -pizza uuniin...
 
99 h meni nyt viimeksi. Ensi viikolla ensin 70-72 h ja toinen setti 90-96 h. Tepastelua tulee 5 vuorossa 110-120 000 kpl. Joku vois olla kauhuissaan, mut ei hätää, kun kropassa on rasvaa enemmän kuin paikallisessa Prismassa! ;)
 
Lisäyksenä edelliseen, että tavoitteena pitää paastoilu mukana pysyvästi, mutta painon pudotessa paastot lyhenee. Tavoitteena mennä noin 80 kiloon ja sen jälkeen popsia OMADia polttouurnaan asti, joka ei välttämättä ole enää niin kaukana, kun täytän marraskuussa 56 v. Voi jeesuksen vittu, että elämä kuluu nopeasti tässä iässä! ;)
 
Lisäyksenä edelliseen, että tavoitteena pitää paastoilu mukana pysyvästi, mutta painon pudotessa paastot lyhenee. Tavoitteena mennä noin 80 kiloon ja sen jälkeen popsia OMADia polttouurnaan asti, joka ei välttämättä ole enää niin kaukana, kun täytän marraskuussa 56 v. Voi jeesuksen vittu, että elämä kuluu nopeasti tässä iässä! ;)

On siinä vähän elossa ja olossa eroa 80 vs 160 kg. Onnistuu kyllä.
 
Kesäloma tuli vietettyä syöden vapaammin, ei nyt mitään älytöntä porsastelua, mutta söin aamupalan jos siltä tuntui jne. ja hiilareita enemmän. En nyt mitään radikaalia muutosta havainnut mihinkään suuntaan, mutta hiilarit tuppasi kyllä ajoittain turvottamaan ja perse lauloi kaasutuksen ilosanomaa. Tuntui loman loputtua hyvältä palata takaisin lyhyempään syömisikkunaan ja liha/kasvis-linjalle. Yhden 48h paaston rykäisin ja tottumuksella vielä meni, ei ollut hiilarit resetoinut koko konetta.
 
Back
Ylös Bottom