Paasto

Ihan mielenkiinnosta kuinka moni täällä osaa itse selittää miten se paasto toimii?(Paletaani ei saa vastata!) Muullakin tavalla kuin lue Martin Berkhanin blogista. Täällä vaan tunnutaan aika nopeesti viitattavan tohon blogin mikä saa sen näyttämään siltä että porukka lukee blogia ja koska Martinilla on tutkinto niin ei se voi paskaakaan puhua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, porukka on kirjoittanut paastosta kun olisi pitänyt selvyyden nimissä kirjoittaa pätkäpaastosta (intermittent fasting). Tässä postissahan on alunperin kuitenkin pitkästä paastosta ollut kysymys, niin en yhteen ihmettele että helposti sekaisin menee. Varsinkin kun foorumilla on posti myös pätkäpaastosta, intermittent fasting nimellä.

No ilmeisesti ristiin sitten on väitelty, koska mä ainakin oon koko ajan tarkottanut sitä ihan oikeeta paastoa, mikä nyt kestää vähintään sen vuorokauden. En kyllä edes sanois paastoks mitään aamupalan skippaamista.

Juu tätä minäkin olen vähän katsellut että eri asioista puhutaan. Mitä tuohon 24h paastoon tulee, niin suurin pointti taitaa olla se, että onko siitä haittaa eikä hyötyä. Se (1-2x/vko) kun on niin yksinkertaisen kätevä tapa pudottaa viikottaista kalorimäärää kärsimättä joka päivä isommilla miinuskaloreilla

No ilmeisesti ristiin sitten on väitelty, koska mä ainakin oon koko ajan tarkottanut sitä ihan oikeeta paastoa, mikä nyt kestää vähintään sen vuorokauden. En kyllä edes sanois paastoks mitään aamupalan skippaamista.

Eli tulit sitten vaan huuteleen väliin, tietämättä yhtään, mihin asiaan loppujen lopuksi kommentoit?

Kroppahan kokee paaston hieman erilailla kuin tuo sun tai mun mutuilu. Mutta eikö tuosta mutusta ole jo ollut puhetta? Eikö näiden asioiden käsittely pitänyt olla sitä tiukkaa faktaa?

Ja blogeihin liittyen: mun mielestä se on hyvä asia, että jotkut jaksaa kaivaa tietoa nuista tutkimussoista ja pistää niitä esille muille. Sieltä saa sitten sekasopasta kukanenkin kaivaa sitä, mikä omalle kohdalle hyvältä vaikuttaa. Oli se sitten paleo, raakaruoka, sädehoito tai mikä vaan.

Ihan mielenkiinnosta kuinka moni täällä osaa itse selittää miten se paasto toimii?(Paletaani ei saa vastata!) Muullakin tavalla kuin lue Martin Berkhanin blogista. Täällä vaan tunnutaan aika nopeesti viitattavan tohon blogin mikä saa sen näyttämään siltä että porukka lukee blogia ja koska Martinilla on tutkinto niin ei se voi paskaakaan puhua.

Ok, lue pilonin eat-stop-eat.

Pyydän anteeksi jos jotain on sekoittanut mun paastohöpötykset. En siis koskaan ole mitään kristuspaastoa buffannut, maksimissaan 30h paastojen kannalla olen, ja kaikki mitä olen sanonut aikasemmin liittyy pätkäpaastoon, ei mihinkään 40:n päivän paastoon.

Ajattelin paastota viikonverran pitkästä aikaa. Yrttijuomia (yrttiteetä siis), sitruunamehua, hunajaa. Merisuolaliuosta (2tl/litra vettä) ainakin ensimmäiset päivät aamuisin että suoli tyhjenee. BJJ -treenit käyn, sekä staattisia kehonpainopelleilyjä fiiliksen mukaan.

Voin raportoida fiiliksiä tänne sikäli kun kellään kiinnostaa.

laitetaan ny lähtötilanne ni helpompi sitten ANALysoida myöhemmin että minne ne läskit meni. Lihaahan tällasella kehonpainoilijalla ei ole.

http://kuvablogi.com/nayta/2881001/

ps. vattassa ei ole arpia, vaan olen juuri venytellyt ja läskit tuppaa menemään rullalle :)

Ihan hyvin menny 2pvää jo. Paljon teetä ja sitruunavettä (vettä ja puolikkaan sitruunan mehu). Paino ei vielä tässä vaiheessa ole paljoakaan tippunut, parisen kiloa. Suurin osa perseestä ja nesteitä.

Osasyy miksi päätin juuri nyt paastota on se että repsahdin taas tupakkaan, ja paastolla ei todellakaan tule poltettua, ei voisi edes kuvitella polttavansa.

Pääkipua tai paskaa oloa mulla ei koskaan ole paastoiluista tullut, ja nälkäkin poistuu yleensä tokan päivän jälkeen. Olo on energinen ja aamuisin herää virkeänä. Plus se että iho on yleensä viikon jälkeen kuin vastasyntyneellä, ja silmät loistavat kirkkaina terveän näköisinä. Kaikin puolin omalla kohdalla tulos on joka kerta terveen ja elämää pursuavan näköinen iloinen äijä, eikä suinkaan riutunut Auschwitz -pumpissa oleva masentunut nälkäkuolemaa tekevä hahmo.

E: Auschwitz

Tähän väliin voisi huomauttaa että tarkoituksena ei ole laihtua (taaskaan) paastolla. Syyt ovat toisaalla, ja tästä on tullut periaatteessa tietynlainen riitti mulle kerran pari vuodessa.

Tästä onkin sitten helppo siirtyä suht luontevasti tohon pätkäpaastoamiseen (16/8), jota olen enemmän tai vähemmän noudatellut viimeaikoina suurpiirteisesti.

On tullut tehtyä tässä 5 päivän aikana kokopäivätreeniä, eli kotona ollessa silloin tällöin tehnyt yhden voimavedon renkaissa (muscle-up), punnerruksen käsilläseisonnasta, tai jotain staattista liikettä koko sen ajan kun olen hereillä. Eilen tuli tehtyä parisenkymmentä voimavetoa ja jotain käsilläseisontapelleilyjä. Keskiviikkona ajattelin alkaa taas syömään, tiistaina jotain hedelmiä ja vähän ehkä raejuustoa illalla että saa kroppaa heräteltyä.

http://kuvablogi.com/nayta/2886466/

tuosta voi sitten verrata kuinka paljon sitä ihminen kuihtuu kun kalorit on vähäsen hunajansyönnin ohella nollissa 6 päivää.

huomenna taitaa olla syömisen alotus edessä, tänään vetelen appelsiinin ja varmaan illalla vähän rahkaa tai raejuustoa. huomena vetelen aamulla bcaa:t ennen ja jälkeen treenin, ja muutenkin alan noudattamaan tiukasti tota IF:ää.

Otan kuvan viikonpäästä vielä, niin näkee onko tuo viikon syömättömyys nyt niin paha asia tällasen sunnuntaitreenailijan kannalta kovinkaan merkittävä.

Nostetaas vanhaa ketjua ylös. Sukulainen veti 1vko. vesipaaston, sanoi että kolmannen päivän jälkeen oli aika kevyt olo, vähän kuin olisi ollut pilvessä. Teki kuulemma mieli vetää toinen vko. putkeen. Onneksi ei vetänyt kun lääkäri rääkäisi. No onko pakkislaiset paastonnut viime aikoina?
Olisihan toi 1vko vesipaasto kokemus muiden joukossa.
Kaunkohan ihminen elää pelkällä vedellä? Judis varmaan tietää.

Olipas mielenkiintoinen ketju. Tuli heti haettua Eat stop eat ja selailtua leangain läpi. Parempi perehtyminen viikonlopun aikana ja kokeiluun :)

Suositut

Back
Ylös Bottom