Paasto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tykkää. Menee tommoset mätöt helposti sinne vyötärölle. Mun mielestä pluskalorit pitäs syödä aina treenin jälkeen ja hiilareina niin menee sinne glykogeenivarastoihin suurin osa. Rasvat kun pitää tarpeeksi alhaalla niin uskon että on mahdollista jopa pottaa rasvaa siinä mättämisen ohessa.

Oletko koskaan koittanut? Mielipide voi olla joka asiaan ja aina voidaan jossitella, että mitenköhän joku toimisi/ei toimi. Tässä lajissa on niin paljon dogmaattisia mielipiteitä ettei mitään järkeä. Sitä voi aina itse koittaa ja kattoo miten menee... joskus ne hulluimmat ideat ovat juuri parhaita.

Tietenki. Mitäpä dieettimuotoa en olis kokeillut. +3kg pysyvää painoa yhtenä viikonloppuna joita sitten polttelin seuraavat viikot pois. Takuulla parempi tapa syödä niinku tossa edellä mainitsin. Ootko koittanu?

Tietenki. Mitäpä dieettimuotoa en olis kokeillut. +3kg pysyvää painoa yhtenä viikonloppuna joita sitten polttelin seuraavat viikot pois. Takuulla parempi tapa syödä niinku tossa edellä mainitsin. Ootko koittanu?

En ole vielä koittanut, niin kuin ensimmäisestä postista kävi varmaan ilmi... joulupyhien jälkeen sitten. Tiedän että muutama ammatikseen näitä hommia tekevä PT käyttää tällaista konseptia ja se näyttää toimivan melko monella. Paasto päivä on olennainen osa diettiä, epäilen että sitä olisi kovin moni oikeasti kokeillut.

Nojoo, toimiihan tuo varmasti jos kalorit pitää kontrollissa. Mutta jos liikaa innostuu mättämään niin paastopäivä ei mitään pelasta. Ite yritän välttää fläsän kertymisen viimeseen asti ja polttelen mieluummin niitä jo olemassa olevia varastoja. Onhan tuo ihan mukava tapa syödä varmasti ja joulunaikaan tohon itekki joutuu. Syklinen ketodiettihän menee jotenki samalla kaavalla mut siinä on vaan enempi järkeä.

Hei arvon Paastoilijat.

Testasin eilen vähän ton tyylistä (Eli 36h ilman "ruokaa"). Proteiinijauheena meni ehkä 300-400 kaloria ja sen lisäksi vaan BCAA ja multivitamiinia (plus kahvia ja teetä melko paljon). Muuta liikuntaa en tehnyt kun vähän kävelin. Ei tässä vissiin mitään järkeä ole, mutta kyllä se aamupaino liikahti 1,5 kiloa alaspäin ja jos siitä on vaikka 1,3 kiloa nestettä ja loput läskiä niin kai se on sen arvoista. Nälkä ei ollut kun pari kertaa ja kun alko olemaan hutera olo, vedin vaan drinkkiä missä oli hieman suolaa.

Illasta tuli kylmä ja uni oli perseestä. Aamulla ennen syöpöttelyö kävin vielä kävelyllä (kun en saanut unta ja heräsin liian aikaisin) Tänään paljon proteiinia ja hiilaria koneeseen ja kaksi treeniä takana. Energiaa ei varmaan eilisen yöunen takia ollut niin paljon, mutta ihan hyvin meni.

Lopputuoksena voisin sanoa, että tuskin olisi tarvinnut sitä proteiiniakaan juoda, ei tota nyt voi oikein paastoksi kutsua, mutta eipä se nyt kauheen pahaakaan voi tehdä. Testaan vielä huomenna uusiksi ja treenaan viikonlopun kovaa. Jos vaikka maanantaina huomasi niitä huikeita "rebound" efetejä mitä T-nationilla hehkutetaan.

"Fysiologisesti paaston ei ole todettu edistävän terveyttä tai erityisesti puhdistavan kehoa."

"Päinvastoin kuin usein virheellisesti mainostetaan, paastossa elimistö ei 'vapaudu ylimääräisestä rasvasta ja kuona-aineista'. Itse asiassa monessa paastossa saadaan niin vähän energiaa, että elimistö joutuu ketoosiin ja polttamaan lihaksia saadakseen energiaa perusaineenvaihduntaan. Niukan paaston aikana paino saattaa laskea nopeasti useita kiloja, mutta painon aleneminen ei johdu rasvakudoksen vähenemisestä, vaan enimmäkseen nesteiden poistumisesta ja lihasten hajoamisesta. Paasto voi siis johtaa elimistön suhteelliseen "rasvoittumiseen"."

http://www.tohtori.fi/?page=0302789&id=4477156

"Fysiologisesti paaston ei ole todettu edistävän terveyttä tai erityisesti puhdistavan kehoa."

"Päinvastoin kuin usein virheellisesti mainostetaan, paastossa elimistö ei 'vapaudu ylimääräisestä rasvasta ja kuona-aineista'. Itse asiassa monessa paastossa saadaan niin vähän energiaa, että elimistö joutuu ketoosiin ja polttamaan lihaksia saadakseen energiaa perusaineenvaihduntaan. Niukan paaston aikana paino saattaa laskea nopeasti useita kiloja, mutta painon aleneminen ei johdu rasvakudoksen vähenemisestä, vaan enimmäkseen nesteiden poistumisesta ja lihasten hajoamisesta. Paasto voi siis johtaa elimistön suhteelliseen "rasvoittumiseen"."

http://www.tohtori.fi/?page=0302789&id=4477156

"Lyhyt paasto, joka kestää korkeintaan viikon, ei kuitenkaan kuluta merkittävästi kehon lihasmassaa."

Oliko tämä ladybirdin postaus nyt semmoinen olkinukke vai miksi niitä sanotaan? Jos yrität matkia sällejä joiden näet siteeraavan tieteellisiä tekstejä menit aika pahasti metsään.

Pebtobro: Tosiaan, en nyt lukenut ihan kaikkia nuita mikä sun homma oli, ja "paastopäivä ei auta mitään jos syöt hirveät kalorimätöt" on ihan totta, mutta 2x24h paastoa /viikko jos ei tiputa sun painoa ni vika on sussa, ei protokollassa. Lähemmäs 700kcal pois joka päivältä jos syöt järkevästi etkä valmistaudu paastoon etkä paikkaa paastoa. Tried and true. Kuukauden deficitti on jo niin iso, että jos makrot pidät kohillaan syömäpäivinä niin lihominen (muu kuin nestepöhö) on mahdotonta.

"Lyhyt paasto, joka kestää korkeintaan viikon, ei kuitenkaan kuluta merkittävästi kehon lihasmassaa."

Oliko tämä ladybirdin postaus nyt semmoinen olkinukke vai miksi niitä sanotaan? Jos yrität matkia sällejä joiden näet siteeraavan tieteellisiä tekstejä menit aika pahasti metsään.

Pebtobro: Tosiaan, en nyt lukenut ihan kaikkia nuita mikä sun homma oli, ja "paastopäivä ei auta mitään jos syöt hirveät kalorimätöt" on ihan totta, mutta 2x24h paastoa /viikko jos ei tiputa sun painoa ni vika on sussa, ei protokollassa. Lähemmäs 700kcal pois joka päivältä jos syöt järkevästi etkä valmistaudu paastoon etkä paikkaa paastoa. Tried and true. Kuukauden deficitti on jo niin iso, että jos makrot pidät kohillaan syömäpäivinä niin lihominen (muu kuin nestepöhö) on mahdotonta.

Olkinukella tarkotetaan sitä, kun pannaan sanoja toisen suuhun. Mä en tainnut sellaista tehdä. Mun tarkotus oli tuoda vähän lääketieteellistä tutkimukseen perustuvaa faktaa tähän hihhulisävytteiseen keskusteluun. Ja tässä lisää: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00057

Mitenköhän tuo 8/16 toimis VHH safkalla. Ketolla ollu ny 5vk eikä tekis mieli lopettaa, mutta toi 8/16 houkuttelis kyllä :)

Voisi kuulua muuallekin, mutta kun kuuntelin tuota Martinin juttua, niin hän sanoo, että Heraproteiini imeytyy nopeiten 10g/h, sitten Kaseiini, 6g/h ja Egg Protein vain 1g/h.
Olen AINA ollut siinä luulossa, että järjestys olisi Hera-(Soija?)-Muna-Kaseiini.

Pitääkö se sitten ostaakin egg proteiini pötikkö ensi kerralla, kun haluaa "snäkki" proteiinia?

Vaadin Pakkotoistolle ketjun missä ihmiset eivät harrasta pippelimiekkailua pubmedillä ja sillä kuka yrittää tulkita ja referoida tutkimuksia eri lähteistä parhaiten! Sellainen ketju missä ihmiset eksperimentoivat jotain ja raportoivat tulokset. Mitään ei tarvitse tieteellisesti perustella ja kukaan ei niitä saa vaatia! :D

Sit itse tämän ketjun aiheesta: eikö tuossa kuole nälkään tahi muutnoi kuole heikotukseen jos vain protujuomalla ja naabeleilla koittaa elää? Vai pitäskö kokeilla joskus ite? :)

Jos faktaa tarvitset ja herätystä todellisuuteen niin tästä on hyvä lähteä:

http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html

Herätä mut todellisuuteen mieluummin linkittämällä joku ihan oikea tutkimus, jossa paaston terveysvaikutukset todistetaan. Toi minkä laitoit on vaan jonkun äijän blogikirjottelua, enkä löytänyt viitteitä yhteenkään tutkimukseen. Ei kauheen vakuuttavaa. Ei nyt liity pelkästään tähän ketjuun, mutta musta tää just on niin kummallista, että miten aikuiset ihmiset voi olla niin hyväuskoisia, että jonkun Olli Postin tms. "ravitsemusasioihin paneutuneen" blogikirjottelujen perusteella ollaan valmiita kyseenalaistamaan lääke- ja ravitsemustieteen ammattilaisten suorittamat tutkimukset. Vähän lähdekriittisyyttä peliin.

Herätä mut todellisuuteen mieluummin linkittämällä joku ihan oikea tutkimus, jossa paaston terveysvaikutukset todistetaan. Toi minkä laitoit on vaan jonkun äijän blogikirjottelua, enkä löytänyt viitteitä yhteenkään tutkimukseen. Ei kauheen vakuuttavaa. Ei nyt liity pelkästään tähän ketjuun, mutta musta tää just on niin kummallista, että miten aikuiset ihmiset voi olla niin hyväuskoisia, että jonkun Olli Postin tms. "ravitsemusasioihin paneutuneen" blogikirjottelujen perusteella ollaan valmiita kyseenalaistamaan lääke- ja ravitsemustieteen ammattilaisten suorittamat tutkimukset. Vähän lähdekriittisyyttä peliin.

Tiiän ettet nyt vedonnut tähän mutta aivan AIVAN pakko:

Olli posti:
1268742219_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg

Martin Berkhan:
Martin-Berkhan_507369.jpg

Any questions?

No hei, ei sitä tiiä vaikka tuo Postiki mavettais 300kg.

/trollaus

Tosiaan, et laittanutkaan kenenkään suuhun mitään, eli olkinukke oli väärä termi sille miten ton asian tajusin, mutta edelleen: Minusta on väärin siteerata "tutkimuksesta" tai "artikkelista" tai mistä tahansa lähteestä joku yks lause jossa sanotaan että "..................paasto.............olla huonoksi..........ehkä" kun heti seuraavassa lauseessa viitataan siihen mikä tässä thredissä on jo pitkään näyttänyt olevan se oleellisin juttu, eli pätkä/lyhyempi paasto, ei mitään hulluja kristuspaastoja jos nyt Powerhousun kokeiluja ei oteta laskelmiin. Eli sain sen kuvan että halusit vaan sekottaa pakkaa ihan vaan siksi kun näit siihen heikon mahdollisuuden. Mutta siis tämä on vaan miten minä tämän asian näin. Olen varmasti ihan kujalla.

Voi huoh. Sitähän jo tuossa joku laittoikin, että ne viitteet ovat itse tekstissä. Jos ottaisit sen silmän käteen ja lukisit. Berkhan perustaa koko IF aatteensa tieteellisten tutkimusten varaan, joten jos vielä aiot trollausta jatkaa niin ole hyvä vaan. Joku muu saa jatkaa sun ruokkimista.

Pulla sanoi:
Vaadin Pakkotoistolle ketjun missä ihmiset eivät harrasta pippelimiekkailua pubmedillä ja sillä kuka yrittää tulkita ja referoida tutkimuksia eri lähteistä parhaiten!

Mutta kun tuo tiedekikkailu on niin trendikästä!

eikö tuossa kuole nälkään tahi muutnoi kuole heikotukseen jos vain protujuomalla ja naabeleilla koittaa elää? Vai pitäskö kokeilla joskus ite?

Miks ihmeessä lähtä tuommoseen kärsimysnäytelmään? Ruoka o hyvää. Sitä pitää syödä. Mä en tue tommosta kärsimyshommaa enkä viikkojen paastoa. IF rules ok.

Tosiaan, et laittanutkaan kenenkään suuhun mitään, eli olkinukke oli väärä termi sille miten ton asian tajusin, mutta edelleen: Minusta on väärin siteerata "tutkimuksesta" tai "artikkelista" tai mistä tahansa lähteestä joku yks lause jossa sanotaan että "..................paasto.............olla huonoksi..........ehkä" kun heti seuraavassa lauseessa viitataan siihen mikä tässä thredissä on jo pitkään näyttänyt olevan se oleellisin juttu, eli pätkä/lyhyempi paasto, ei mitään hulluja kristuspaastoja jos nyt Powerhousun kokeiluja ei oteta laskelmiin. Eli sain sen kuvan että halusit vaan sekottaa pakkaa ihan vaan siksi kun näit siihen heikon mahdollisuuden. Mutta siis tämä on vaan miten minä tämän asian näin. Olen varmasti ihan kujalla.

Joo taisit nyt hieman ymmärtää väärin. Vaikka mä oisin copy pastettanut sen koko artikkelin siihen viestiini niin se ei ois sotinut sitä mun pointtiani, eli sitä että paastosta ei ole niin suurta hyötyä kun luullaan, vastaan.

Voi huoh. Sitähän jo tuossa joku laittoikin, että ne viitteet ovat itse tekstissä. Jos ottaisit sen silmän käteen ja lukisit. Berkhan perustaa koko IF aatteensa tieteellisten tutkimusten varaan, joten jos vielä aiot trollausta jatkaa niin ole hyvä vaan. Joku muu saa jatkaa sun ruokkimista.

Vaikka ottaisin miten monta silmää käteen, niin tosta blogitekstista ei löydy yhtään viittausta sellaiseen tutkimukseen, jossa todistetaan paaston jotenkin puhdistavan kehoa myrkyistä jne. Eikä muuten taideta muutenkaan edes kirjoittaa mitään koko asiasta. Joten en enää edes tajua, että miks sä ton blogin tähän keskusteluun nyt liitit. Ja että "tiedekikkailu" trendikästä? Voi kun oliskin. Nykyisin tuntuu olevan trendikästä lukea kaiken maailman harrastelijoiden blogeja ja uskoa niihin kuin jumalan sanaan.

Jos ladybird et vielä ole huomannut niin harva täällä tuollaisen pitkän paaston kannalla onkaan. Tuntuu että väittelette nyt ihan ristiin. Täällä on hiljattain juteltu enemmän lyhyistä "paastoista", niin kuin IF; skipataan vaan aamupala ja syödään lounas tavallisesti (toki voi myös toteuttaa erilailla). Eli hereillä ollaan syömättä noin 6-8 tuntia. Eikä tässä suurin osa tätä sen takia harjota että se puhdistaisi kehoa myrkyistä tai muuta idioottimasta, vaan sen takia että ei tarvitse tehdä eväitä, vahdata kelloa milloin on ruoka-aika ja samalla tämä mahdollistaa isompien aterioiden syönnin.

Jos ladybird et vielä ole huomannut niin harva täällä tuollaisen pitkän paaston kannalla onkaan. Tuntuu että väittelette nyt ihan ristiin. Täällä on hiljattain juteltu enemmän lyhyistä "paastoista", niin kuin IF; skipataan vaan aamupala ja syödään lounas tavallisesti (toki voi myös toteuttaa erilailla). Eli hereillä ollaan syömättä noin 6-8 tuntia. Eikä tässä suurin osa tätä sen takia harjota että se puhdistaisi kehoa myrkyistä tai muuta idioottimasta, vaan sen takia että ei tarvitse tehdä eväitä, vahdata kelloa milloin on ruoka-aika ja samalla tämä mahdollistaa isompien aterioiden syönnin.

No ilmeisesti ristiin sitten on väitelty, koska mä ainakin oon koko ajan tarkottanut sitä ihan oikeeta paastoa, mikä nyt kestää vähintään sen vuorokauden. En kyllä edes sanois paastoks mitään aamupalan skippaamista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom