WEIGHTLIFTING Pätevät painonnostokengät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaa muuten vaania esim Tori.fi-sivustoa. Moni tilaa kenkiä netistä sovittamatta ja myyvät niitä pilkkahintaan, kun on väärä koko. Äsken oli hetken myynnissä kerran käytetyt Nike Romaleos II hintaan 70e.

Auttakaa! Tilasin itselleni kahdet erikokoiset Adidaksen powerliftit.

Mulla on jalat hiukan eri kokoiset ja olen monesti ostanut liian pienet kengät jotka puristaa varpaita.

Minkälaiset kengät tulisi valita.
39 1/3 kokoiset ovat tosi napakat mutta varpaille ei jää toisessa kengässä yhtään ylimääräistä.
40 kokoisissa varpaille jää 1-1,5 cm tilaa ja kantapää nousee pari milliä kun nousee varpailleen.

Millä perusteella kannattaisi tehdä valinta? Minkälainen istuvuus teidän kengissä on?

Mielummin ne tiukat.

Hei,

Sellainen tyhmä kymysys, että onko noissa kaikissa painonnostokengissä tuo kantapään korotus yhtä korkea. Minulla nilkoissa huono liikkuvuus niin pitäis saada "korkein" malli. Onko jollain tietoa?

Oisko nuo Power Perfect 2:t sopivat alotettelevalle olymppia tyyliin kyykkäävälle? Ei taho syvälle kyykkääminen onnistua vanhoilla sisäpelikengillä, ellei sitten laita parin sentin korotusta kantapään alle vaikka levypainosta.
Ne on helvetin hyvät. Ainoat paremmat on 80-luvun Karhut, mutta niitä ei enää saa mistään.

omani power perfect kakkoset tilasin voimaharjoittelu.fi :stä. Normaalisti kokoni on 43, niin sovitettuani noita adidaksia niin jouduin ottamaan 44 2/3 ja istuu kuin hansikas käteen. Käytän näitä vain kyykätessä ja kyykyn jälkeen vaihdan jalkineet tasapohjallisiin.

Hei,

Sellainen tyhmä kymysys, että onko noissa kaikissa painonnostokengissä tuo kantapään korotus yhtä korkea. Minulla nilkoissa huono liikkuvuus niin pitäis saada "korkein" malli. Onko jollain tietoa?

Dmitry Klokov sanoi jossain haastattelussaan, en nyt muista mistä tää löytyy, että Nikessä on korkeampi kanta kuin Adduissa. Tietty kokeilemallahan se selviää parhaiten mikä itselle sopii. Sellanen huomio vielä omasta liikkuvuudesta, että jos ihan painonnosto-hommia treenaa niin liikkuvuus parantuu aika paljon jo esim parin kuukauden aikana.

Dmitry Klokov sanoi jossain haastattelussaan, en nyt muista mistä tää löytyy, että Nikessä on korkeampi kanta kuin Adduissa. Tietty kokeilemallahan se selviää parhaiten mikä itselle sopii. Sellanen huomio vielä omasta liikkuvuudesta, että jos ihan painonnosto-hommia treenaa niin liikkuvuus parantuu aika paljon jo esim parin kuukauden aikana.

Kyllä Niken kengissä sitten täytyy olla korkeampi kanta kuin Adidaksissa, jos Klokov näin sanoo. Vaikka valmistajat ilmoittaisivatkin molempien kenkien kannan korkeudeksi sen 0.75''

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jostain keskustelusta luin, että monen Venäjän maajoukkueen jäsenen mielestä Nikeillä nostaessa kaikki tuntuu olevan enemmän etupainoista. Sikäli jotain eroa voi ollakin, vaikka valmistajan lukemat olisivatkin samat. Siinä ei paljoa tarvita, että tuntuma muuttuu.

Siinä ei paljoa tarvita, että tuntuma muuttuu.

Itse vaihdoin juuri vanhoista, suutarilla entisestään korotetuista nostokengistä uusiin Romaleos kakkosiin ja on ollut aikamoista tappelua kyllä. Pikkuhiljaa alkaa tottua. On kyllä jumalattoman jämäkkä kenkä, enkä vielä edes kokeillut kisapohjallisia.

Kyllä Niken kengissä sitten täytyy olla korkeampi kanta kuin Adidaksissa, jos Klokov näin sanoo. Vaikka valmistajat ilmoittaisivatkin molempien kenkien kannan korkeudeksi sen 0.75''

En ollukaan tarkkoja korkeuksia tsekannu valmistajien nettisivuilta.....
Njoo threadin otsikkoa sivuten vielä, itsellä Adipowerit ollut pari kuukautta käytössä ja oon tykännyt kovasti. Tosin nää on mun ekat pn-kengät eli muihin kenkiin en osaa näitä verrata.

EDIT: tässä nää Klokovin mietteet kengistä:

"Here are three most popular weightlifting shoes: Nike, Adidas, Reebok.

Their goal is the same: stability. Ideally, the heel should be wider than the front side. I always tell people not to Squat in regular running shoes. They are not stable. It gives you difficulties with proper technique and higher chance of an injury.

All shoes have similar heel height. Except Nike. Nike has a higher heel. It may benefit some people, but it is bad for most of them.

People who squat in Nike shoes may experience more knee problems because their knees are more forward. Nike is a good choice for people whose center of mass tends to be too far back. If you lean forward too much, then don’t use Nike. That’s it. All other differences are just cosmetic. "

WLShoes com kertoo että Romaleos 2:ssa olisi proportional heel height, eli kannan korkeus muuttuisi kengän koon mukaan. Kulma säilyy samana, mutta kun esim. 48 kenkä jatkuu pidemmälle kuin 41 kenkä niin kanta on korkeammalla.

Jostain keskustelusta luin, että monen Venäjän maajoukkueen jäsenen mielestä Nikeillä nostaessa kaikki tuntuu olevan enemmän etupainoista. Sikäli jotain eroa voi ollakin, vaikka valmistajan lukemat olisivatkin samat. Siinä ei paljoa tarvita, että tuntuma muuttuu.

Puolen vuoden käyttökokemuksella voi Nikestä sanoa juuri saman verrattuna Adidaksiin. Alussa irrotus tuntui rinnallevedossa olevan aivan varpailla ja asian korjaamiseen täytyi keskittyä kunnolla. Niin ikään varsinkin takakyykyssä asento muuttui. Tempauksessa Niket ovat olleet alusta asti paremmantuntuiset ja toimivammat, samoin ylöstyöntö jäsähtää Nikeillä räväkämmin. Kenkiin tottumiseen menee monen monen Adidas-vuoden ja -mallin jälkeen aikaa, mutta todella jämäkäthän ne joka tapauksessa ovat.

Tyyppikysymys mistä tykkää, omasta mielestäni parhaat ja sopivimmat painonnostokengät ovat olleet Adidaksen malli vuodelta 2000 sekä vanhat mustat ns. bulgaari-Adidakset.

Kenelläkään tietoa kuinka Power Liftit suhteutuvat Power Perfecteihin koon puolesta? Ajattelin tilata Power Perfectit ja kävin jo liikkeessä sovittamassa "oikean" koon Power Liftien avulla. Power Perfectit ymmärtääkseni selkeästi leveämmät, mutta kuinka paljon palttiarallaa vaikuttaa koossa kun jalkojen lesti on suht leveä?

Osaisko joku vähän jeesata? Mulla on ollu jokusen vuoden käytössä ne perus punamustat adidas power perfect II.set ja ovat toimineet ihan hyvin mutta kun luin että noissa nike Romaleoksissa ois enempi korkoa niin ajattelin sellaset tilata. Onko noissa Niken painonnostokengissä koot yksi yhteen niken lenkkareiden kanssa että jos kävisin eka testaamassa jotku lenkkarit urheilukaupassa ja sitten pistäs saman koon romaleokset tilauksee? Noissa aduissa mulla oli kokona 45 1/3 ja istuivat kuin nyrkki silmään, mahtaako olla pitkälti sama koko joka Nikeissä todennäköisesti ois sopiva?

Osaisko joku vähän jeesata? Mulla on ollu jokusen vuoden käytössä ne perus punamustat adidas power perfect II.set ja ovat toimineet ihan hyvin mutta kun luin että noissa nike Romaleoksissa ois enempi korkoa niin ajattelin sellaset tilata. Onko noissa Niken painonnostokengissä koot yksi yhteen niken lenkkareiden kanssa että jos kävisin eka testaamassa jotku lenkkarit urheilukaupassa ja sitten pistäs saman koon romaleokset tilauksee? Noissa aduissa mulla oli kokona 45 1/3 ja istuivat kuin nyrkki silmään, mahtaako olla pitkälti sama koko joka Nikeissä todennäköisesti ois sopiva?

Ainakin itselläni on samaa kokoa lenkkarit ja romaleos2

Osaako kukaan sanoa mistähän nettikaupasta mahtaisi saada noita Nike Romaleos 2 mustana ja us kokoa 11? Ei tunnu löytyvän euroopasta mistään, mutta osaisko joku sano vaikka jotain luotettavaa ja toimivaa jenkki-nettikauppaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom