WEIGHTLIFTING Pätevät painonnostokengät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noista Inov-8 Fastlift 335 kengistä sen verran, että kokeilin niitä ja oli kyllä vähän laaduttomat verrattuna esimerkiksi reebokin lifter 2.0+ malliin, tai nykyisiin Adidaksen Adipowereihin. Ne kyllä ovat kevyet, mutta pohjan muoto oli kyllä jotenkin pahasti kupera ja molempien kenkien pohjat olivat erimuotoiset. Testasin siis kahta eri Inovin kenkiä ja molemmissa sama juttu. Pohjan liimauksissakin vähän "vuotoja" ja muutaman valulangat näkyi "tuubien" välissä.

Suosittelen kovasti noita adipowereita, joskin hinta (200e) voi olla aika kova verrattuna inov / reebok linjalle. Ovat todella napakat ja yleinen laatuvaikutelmakin on todella hyvä. Adidaksen Power perfect / powerlift voi olla aika lähellä Inov-8 hintaluokkaa ja moni niitä tuntuu suosivan, enkä huonoa sanottavaa niistä ole kuullut.

Jalan koko on suunnilleen 45-46 luokkaa ja omaan suhteellisen leveän lestin. Luulin, että adipowerit ovat liian kapeat, mutta muovautuivat aika nopeasti jalkaani ilman hiertymiä tai painamisen tunnetta.

Viimeksi muokattu:
Joo, muutaman vuoden kuluttua, kunhan mulla on noi Inovit niin sanotusti huutaneet hintansa, niin Niken Romaleokset tai Reebokin Lifterit ostan. Tai no, saa nähdä, mitä on silloin tarjolla.

Kysymys adidaksen power perfectien käyttäjille. Onko kengän koko teillä suhteessa esim. perus lenkkariin tai tennariin, ettei mitään 2 numeron heittoja ole? Myydäänkö kyseistä kenkää missään perus urheiluliikkeessä, kuten intersportissa, joka löytyisi lähes jokaisesta vähän isommasta kylästä? Tekesi mieli netistä tilata, mutta mieluiten kokeilisin liikkeessä miten jalkaan sopii, matkaa vaan tulee se 100km lähimpään kaupunkiin missä olis edes jotain mahiksia löytää tuota monoa.

Kysymys adidaksen power perfectien käyttäjille. Onko kengän koko teillä suhteessa esim. perus lenkkariin tai tennariin, ettei mitään 2 numeron heittoja ole? Myydäänkö kyseistä kenkää missään perus urheiluliikkeessä, kuten intersportissa, joka löytyisi lähes jokaisesta vähän isommasta kylästä? Tekesi mieli netistä tilata, mutta mieluiten kokeilisin liikkeessä miten jalkaan sopii, matkaa vaan tulee se 100km lähimpään kaupunkiin missä olis edes jotain mahiksia löytää tuota monoa.

Kokeilla ehdottomasti, itse ostin power perfectit, niin otin 1 ja puol kokoa pienemmät kuin normilenkkarit. Painonnostokenkien täytyy olla tiukat ja jämäkät jalassa, toisin ku lenkkarit yms jotka itellä täytyy olla vähän edes löysää. Kengät varmasti ovat muuten samankokoiset

Mulla Inovit on toimineet hyvin, ja omasta mielestä paljon mielekkäämmät jalassa kuin vanhat power perfect kakkoset. Toisaalta ite tarviin kevyempää kenkää kun crossfistaillessa tulee liikuttua enemmän. Painonnostoliikkeiden tukevuudessa en ole huomannut eroa.

2013 tilanne oli tämä, netistä tilasin sokkona ja tuli oikea koko:
tilasin painonnostokengät Sportheavy Webstoresta. Paikallisissa urheiluliikkeissä ei näitä ollut missään, ainoastaan do winejä hintaan joku 120e ja vitun kalliita reebokkeja jossa luki isolla crossfit
Adidas Superstar II kengät mulla on UK 8½" kokoa ja nämä Adidas Power Perfect II:set otin UK 9 koossa.

Itse liputan myös Inovin suuntaan. Tosin tositoimissa ei muuta kenkää ole ollutkaan mutta nämä istuvat omaan jalkaan hyvin. Adidas ei ollu meikäläisen jalalle sopivat sovitusvaiheessa, joten jätin ostamatta. Kuten Nikula tuolla ylhäällä mainitsi, niin hyvä kenkä crosfittiin keveyden ja päkiän "liikkuvuuden" ansiosta. Itsellä ainakin tukevuus ja tuntuma lattiaan parani, toisaalta vanhat kengät oli jotkut reebokit mallia zigzag muistaakseni.

Power Perfectit on varmaan yhdet parhaista mutta hinta hieman suolainen? Powerliftit hieman halvemmat
Noissahan on sitten sekin ero että Powerliftien kanta on jonkun verran matalampi kuin useimmissa muissa painonnostokengissä, mukaan lukien Power Perfectit. Eli riippuu omien välitysten lisäksi kyykyn leveydestäkin, korkeampi kanta voi ehkä olla liian korkea jos asento on semi-leveä. Tuon takia ostin itse Powerliftit ja tuntuisi olevan aika passelit mulle kun en tee etukyykkyä ja takakyykky ei ole ihan kapea muttei hirmu leveäkään.

Nuo Inov8:than eivät oikeastaan edes ole painonnostokengät. Tehty funktionaalinen toiminta taka-ajatuksella ja tosi pehmeät verrattuna "oikeisiin" painonnostokenkiin. Ihan hyvä valinta crossfittiin, jossa pitää tehdä yhden treenin aikana muutakin kuin olympianostoja.

Painonnostoon ostaisin jotkut muut kengät; tähän tulokseen ovat kaikki tuntemani painonnostajatkin päätyneet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse kävin juuri eräästä suuresta urheiluvälinemyymälästä hakemassa tuollaiset inovit kun lahjakorttikin sinne löytyi. Täytyy heittää pieniä fiiliksiä kun vetoja ja kyykkyjä enemmän takana. Istui ainakin omaan jalkaan paremmin kuin addun hyvin kapean oloiset kengät. Jännittää kovasti jo valmiiksi miten lähtee sujumaan.

Itse kävin juuri eräästä suuresta urheiluvälinemyymälästä hakemassa tuollaiset inovit kun lahjakorttikin sinne löytyi. Täytyy heittää pieniä fiiliksiä kun vetoja ja kyykkyjä enemmän takana. Istui ainakin omaan jalkaan paremmin kuin addun hyvin kapean oloiset kengät. Jännittää kovasti jo valmiiksi miten lähtee sujumaan.

Maastavetoahan ei yleensä painonnostokengillä tehdä vaan mahdollisimman ohut- ja matalapohjaisilla kengillä/tossuilla/sukkasilla.

Kertokaapa kokemuksia Inov 8 FastLift, vastaako koko suurinpiirtein sitä mitä pitää vai pitääkö ottaa isompaa tai pienempää?

Kertokaapa kokemuksia Inov 8 FastLift, vastaako koko suurinpiirtein sitä mitä pitää vai pitääkö ottaa isompaa tai pienempää?

Ja tämän perrään kysyisin minä, että mitenkä on noissa Fastlifteissä, venyykö kenkä paljon käytössä? Pyörittelen 44,5 ja 45 välillä, kun hiukan ottaa pottuvarvas 44,5 päätyyn kiinni.

Laitampa omiakin kokemuksia kenkätesteistä.
Haen pelkästään kyykkyyn kenkiä, joten ei tarvitse olla kovin liikkuvainen pohja jne. Mieluummin mahd jämäkät

Niimpä, testien jälkeen pois on suljettu:
Inov, adidas (liian kapeat), Flying finn (nämä ihan ok kengät tosin hintaansa nähden), Do-Win (ei jaksa ihan halpiskamoja ostaa kun ei kestä kuitenkaan)

Harkinnassa
Karhu tai jos jostain löytäisi Niken, en muista mallinimeä crossfit-kengät, näissä oli jämy pohja jne...mutta ei kokoja mistä testata jalkaan asti.

Voisi luulla että Karhun kengät olisi omaan jalkaan ok, jos ne nyt yhtään muistuttaa malliltaan vanhoja karhun pn-kengiä?
Kantaa saisi hieman olla, eli metalin kengät ei varmaan ole hyvät...mitähän muita näitä vielä on?

Karhu tai jos jostain löytäisi Niken, en muista mallinimeä crossfit-kengät, näissä oli jämy pohja jne...mutta ei kokoja mistä testata jalkaan asti.

Sportheavylla ainakin on Niken Romaleos 2 kenkiä, vaikka ei verkkokaupasta löydy. Kokoja aika rajoitetusti, mutta lisää pitäisi tulla vissiin lähiaikoina. Ainakin paljon paremmat omille lättäjaloille olivat, kuin addut. Kannattaa vaikka sähköpostitse lähestyä tai soitella.

Laitampa omiakin kokemuksia kenkätesteistä.
Haen pelkästään kyykkyyn kenkiä, joten ei tarvitse olla kovin liikkuvainen pohja jne. Mieluummin mahd jämäkät

Niimpä, testien jälkeen pois on suljettu:
Inov, adidas (liian kapeat), Flying finn (nämä ihan ok kengät tosin hintaansa nähden), Do-Win (ei jaksa ihan halpiskamoja ostaa kun ei kestä kuitenkaan)

Harkinnassa

Voisi luulla että Karhun kengät olisi omaan jalkaan ok, jos ne nyt yhtään muistuttaa malliltaan vanhoja karhun pn-kengiä?
Kantaa saisi hieman olla, eli metalin kengät ei varmaan ole hyvät...mitähän muita näitä vielä on?

Noista adidaksista sen verran että itse kävin sovittelee niitä ja adipowerit on lestiltään hieman leveämmät kuin halvemmat power perfektit 2. Itsellä teki kipeää jalkaan ne power perfektit mutta adipowerit oli juuri oikean levyiset. Omaan siis lättäjalat myös

edit.Lueskelin tässä jotain linkkiä missä sanottiin power perfectien olevan lestiltään leveämmät kuin adipowerit jota en kyllä itse allekirjoita vaan asia on mielestäni päinvastoin.

Googlesta siis tuolla nimellä "TeppoGear speksaa vol 1. – nostokengät"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom