WEIGHTLIFTING Pätevät painonnostokengät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on kanssa Niken Romaleos 2 kenkä. Kävi tuuri, kun sain sen Tampereelta Sportheavyltä. Muutenhan tuota kenkää on jostain syystä vaikea löytää, varsinkin jos haluaa valita värin.

Nämä ovat ensimmäiset omistamani painonnostokengät, joten en osaa vertailla muihin, muuten kuin lukemani perusteella.
Kengissä on leveämpi lesti kuin adidaksen kengissä, josta syystä otin ne. Lesti ei ole silti ylileveä, vaan oikein hyvä. Adidaksella on ennemminkin tavallista kapeampi lesti.
Tosi tanakka tuntuma kyykkyä tehdessä. Jos kanta on korkeampi kuin jossain muussa kengässä, niin mulle se ainakin sopii, kun mulla on jalan reisiosa suhteessa pidempi kuin sääriosa. Aikaisemmin kyykky oli matalakantaisilla sisäpelikengillä tehtynä pirun hankala liike.

Kengät on samankokoiset kuin minun toiset vanhat niken kengät. Tosin voisin käyttää hyvin puoli kokoa suurempia kenkiä vapaa-ajalla, kuin mitä nämä vanhat niken kengät on.
Joten on ne vähän lyhyemmät, kuin osa normikengistäni. Olen kuitenkin tyytyväinen etten ostanut liian nafteja. Varpailla on mukavasti tilaa ja kengät saa silti halutessaan vedettyä niin tiukalle ettei meinaa veri kiertää.

Minäkään en ole vielä kisapohjallisia kokeillut, kun normaalitkin on aika jäykät. Kisoissa sitten.

Ainoa huono puoli on varmaan kenkien paino, mutta en tiedä haittaako se. Crossfit kengäthän on kevyitä, mutta ei mulla ole tarvetta juosta kyykkysarjojen välissä, joten en mä sellaisia ottanu.:rock::hyper:
Kenkien ylempi velcro-kiinnitysnauha on kummallisen pitkä. Sitä joutuu lyhentämään.

Tuolta jenkkien Roguen nettikaupasta näyttäs Romaleoksia saavan marraskuun puolivälin korvilla joten pitänee odottaa siihen asti. Ei voi kyllä ymmärtää että miten näitten painonnostokenkien hankkiminen voi edelleenkin olla näin hankalaa kun kysyntäkin tuntuu ylittävän tarjonnan reilusti. sama juttu oli pari vuotta takaperin kun nykysiä stifloja etin. kissojen ja koirien kanssa sai ettiä sopivaa kokoa. pitäs varmaan laittaa joku oma nettikauppa pystyyn.

Ei voi kyllä ymmärtää että miten näitten painonnostokenkien hankkiminen voi edelleenkin olla näin hankalaa kun kysyntäkin tuntuu ylittävän tarjonnan reilusti.

Tässä nyt vastaat omaan kysymykseesi heti sen esitettyäsi. Taas sitä, miksi Nike ei paina kovemmalla tahdilla kenkää ulos en tiedä.

Tuonne kyykkykenkäketjuun postasin tälleen joku aika sitten:
"Soitin juuri Niken viralliselle maahantuojalle ja kysyin, tuovatko Romaleos kakkosia Suomeen. Vastaus oli, että eivät tuo, koska Niken USAn päämaja ei katso, että niiden tarvitsisi kuulua maahantuotujen tuotteiden valikoimaan. "

Eli Niken kohdalla homma määrätään ylempää. Suomen toimistolta sanoivat, että heillä ei ole sananvaltaa valikoimaan. Aika oudolta kuulostaa.

Tässä nyt vastaat omaan kysymykseesi heti sen esitettyäsi. Taas sitä, miksi Nike ei paina kovemmalla tahdilla kenkää ulos en tiedä.

No mutta luulisi että jos ja kun yrityksen ensisijainen tavoite aina on tuottaa voittoa ja kun kysynnän tulisi se tarjonta määrätä niin ihmetyttää miksi näitä tossuja on niin mahottoman hankala saada kun voisi luulla ettei noitten valmistamista mikään liiemmin rajoita. mieluusti niitä indonesialaiset pikkupojat ja tytöt ompelee. nyt kun on mahoton painnosto/CF buumi päällä niin luulisi tarjoajienkin heräävän.

Ja jos väristä suostuu tinkimään, niin kyllähän niitä Roguelta saa. Itse tilasin punamustat ja on kyllä hyvännäköinen kenkä. Mustat taitavat olla kaikkein suosituimmat, joten tuppaavat loppumaan joka paikasta.

Mutta itse kengästä sen verran, että on kyllä tosi jämäkkä ja pitävä. Nyt on kolmisen viikkoa tullut totuteltua ja koko ajan tuntuu paremmalta. Vieläkään en ole kokeillut jäykempiä ja muotoillumpia pohjallisia (jenkkifoorumeilla puhuttiin kisapohjallisista). Ihan hyvä, että mukana tulee tuollaiset paremman holvituen pohjalliset, koska monella voi olla tarvetta.

pistin päivällä mailia roguen suomen jampalle ja ei oo tossuja enää ku parit pienet koot jäljellä eikä tuu jatkossakaan enempää.

Onko kenelläkään kokemuksia noista Inovin painonnostokengistä? Ne ovat ymmärtääkseni kapealestisimpiä kuin Adidakset? 39 numeroiselle jalalle, joka on varustettu kapealla lestillä ja sirolla nilkalla, on haasteellista löytää sopivaa kenkää, kun kenkä joko puristaa varpaat kasaan tai kenkä pyörii sitten jalassa. Kahlasin paikallisessa Sportheavyssa kaikki siellä olevat Adidaksen mallit läpi ja eikä sopivaa löytynyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on Inov 8 painonnostokengät ja ovat selvästi leveämmät kuin Adidakset, siksi ne ostinkin. Niissä ei ole tasaista pohjaa, kaartuu ylöspäin kärki aika lailla. Se häiritsi mua kyykyssä niin paljon, että teetätin suutarissa pienen tuunauksen. Siihen tuli sopivasti fylliä ja uusi pohjakumi, että on täysin tasainen pohja. Tsekkaa myös tuo kyykkykenkäketju. Outoa, ettei Adidaksen malleista mikään sovi, niissähän on niin kapea lesti. :eek:

Herätellääs ketjua.

Tarvitsen painonnostokengät Stronglifts 5x5 ohjelmaa varten. Etenkin kyykyssä tuntuu että kaipaisi kengän tuomaa lisävarmuutta.

Power Perfectit on varmaan yhdet parhaista mutta hinta hieman suolainen? Powerliftit hieman halvemmat, samoissa hinnoissa pyörii Do-Winit. Halvimmasta päästä on nuo Mirunzin kengät, mutta onko sitten laadusta pihistelty?

Mitkä olisi noista hinta-laatusuhteeltaan parhaat? Toki voi ehdotella muitakin kenkiä. Olen aika aloittelija vielä jos sillä on merkitystä.

Power Perfectit oli mun valinta enkä ole katunut. Suosittelen, mutta myös dowineja kehutan. Käy urheiluliikkeissä kokeilemassa.

Täytyy varmaan käydä noi Power Perfectit käydä sitten liikkeessä kokeilemassa. Hinta nyt ei ole oikeastaan ongelma, lähinnä vaan mietin että ovatko hintansa väärti. Taitaa olla kun kehuja oikeasti löytyy.

Do-Winit vissiin joskus olleet vieläkin halvemmat? Nyt on samanhintaiset kun noi Powerliftit.

Turussa intersport oli poistanut power perfectit pois myynnistä koska eivät voineet kilpailla hinnan vuoksi; nettikaupoista sai halemalla...mutta kokeile muita adidaksia niin tiedät sitten oikean koon.

Itsellä myös power perfectit olleet kohta vuoden verran enkä ole hetkeäkään katunut. Toimii hyvin mun välityksille sekä etu- että takakyykyssä.

Onko kenelläkään kokemuksia noista Inovin painonnostokengistä? Ne ovat ymmärtääkseni kapealestisimpiä kuin Adidakset? 39 numeroiselle jalalle, joka on varustettu kapealla lestillä ja sirolla nilkalla, on haasteellista löytää sopivaa kenkää, kun kenkä joko puristaa varpaat kasaan tai kenkä pyörii sitten jalassa. Kahlasin paikallisessa Sportheavyssa kaikki siellä olevat Adidaksen mallit läpi ja eikä sopivaa löytynyt.

Mulla kenkäkoko vaihtelee 44-46 väliä ja melkoinen räpylä tuo on. Silti Inov8 335 Fastliftin koko 45,5 sopii kuin hanska käteen. Tuurilla osui nettikaupassa koko heti kohdalleen, tänään aamulla oli ensimmäistä kertaa jalassa kun kyykkäilin ja power cleaniä nyin. Jos ei rauta keventynyt niin hieman mukavammalta touhu tuntui, vakaammalta. Aiemmin on ollu futsal-kengät.

Norjalais-ruotsalais-suomalainen sporttiketju myi, 129€.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom