WEIGHTLIFTING Pätevät painonnostokengät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tyhmä kysymys mutta, jalkatreenipäivänä kun nuo painonnostokengät on jalassa. Niin pystyykö noilla tekemään pohkeita ollenkaan?Vai pitääkö vaihtaa toiset kengät.

Tyhmä kysymys mutta, jalkatreenipäivänä kun nuo painonnostokengät on jalassa. Niin pystyykö noilla tekemään pohkeita ollenkaan?Vai pitääkö vaihtaa toiset kengät.

Mun Flying Finneissä on ainakin niin jäykkä pohja, ettei niillä saa kunnon supistusta pohkeella, vaihdan aina jotkut läpyskät jalkaan kun teen pohkeita.

Pitää vähän upata tätä, koska on uusin tämmönen painonnostokenkä -thread. Eli voiko noilla tossuilla vetää muitakin liikkeitä kuin etu- ja takakyykkyä? Maveja nyt ei ainakaan kannata alkaa tekemään, mutta entä prässit ja hack-kyykyt yms.

Minäkin olen prässissä käyttänyt, toimii loistavasti. Ja mikäli tykkää penkata koko jalkaterä maassa, toimivat siinäkin.

Pitää vähän upata tätä, koska on uusin tämmönen painonnostokenkä -thread. Eli voiko noilla tossuilla vetää muitakin liikkeitä kuin etu- ja takakyykkyä? Maveja nyt ei ainakaan kannata alkaa tekemään, mutta entä prässit ja hack-kyykyt yms.

Ihan hyvin voi tehdä maveakin.

Ite itseasiassa vedän välillä maasta painonnostokengillä ja meikän mielestä jos ei ole hirveän korkeakantaiset kengät niin toimii. Alaselän saa helpommin suoraksi lähtöasennossa ja maastairroitus tuntuu ehkä hivenen enemmän etureisissä. Kannattaa testata.

Jännää, kun käsittääkseni mavessa oli just hyvä olla mahdollisimman vähän pohjaa ja lättänä pohja. Näin nostomatka olisi kaikkein lyhyin.... Tietty noilla kengillä nostettuna se korvaa varmaan sitten vähän korokkeelta vetoa. No mutta hyvä, että voi käyttää prässissä ja hackissa yms. niin ei tartte olla kokoajan kenkiä vaihtamassa :)

Jännää, kun käsittääkseni mavessa oli just hyvä olla mahdollisimman vähän pohjaa ja lättänä pohja. Näin nostomatka olisi kaikkein lyhyin.... Tietty noilla kengillä nostettuna se korvaa varmaan sitten vähän korokkeelta vetoa. No mutta hyvä, että voi käyttää prässissä ja hackissa yms. niin ei tartte olla kokoajan kenkiä vaihtamassa :)

Niinhän sitä yleensä opetetaan että tasapohjaisilla vedot. Kannattaa kuitenkin vaikka huvikseen jos ei muuta niin testata myös painonnostokengillä. Varsinkin jos on vaikeuksia saada alaselkää oikeaan asentoon maven lähtöasennossa niin saattaa auttaa. Suht matalakantaiset painonnostokengät varsinkaan ei pitäisi rautoihin vaikuttaa juuri yhtään. Jotkut Adidas Powerlift Trainerit esimerkiksi missä ainoastaan 1,5cm kanta.

Tässä Rippetoe puhuu mavesta painonnostokengillä. Rippetoen jutuista voi olla montaa mieltä, mutta meikän mielestä tuossa on asiaakin.

Koklyaevin Misha vetää 3*390kg Do-Winin painonnostokengät jalassa ja nuo on vielä nuo korkeampikantaiset mallit, että kyllä niillä pn-kengilläkin voi aika paljon vetää. :)

Kisoissa kaikki tuppaa vetämään tasapohjaisilla, mutta treenimielessä kenkiä voi vaihdella vaikka variaation vuoksi.

Mitäs mieltä porukka on nyrkkeilykenkien soveltuvuudesta salitreeniin? Tähän mennessä on käytössä ollut rikkinäiset sisäpelikengät ja kyykky sekä mave mennyt ilman kenkiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyselyikä iski...
Nostokenkiä olen etsimässä ja tulisivat kyykkyä varten. Millaista kenkää raati suosittelee, onko jokin mikä erityisesti olisi ylitse muiden?
Kumpi esim jämäkämpi kyykkyyn, Adidas pwrlift trainerit vai power perfectit? Jälkimmäisessä ilmeisesti korkeampi kanta. Näin karkeana jakona; onko korkeampi ennemmin olympiatyylin kyykkyyn käypäsempi ja matala yleisempi voimanostossa? Toki aina yksilökohtaista mikä itse kullekin sopii.

Näin karkeana jakona; onko korkeampi ennemmin olympiatyylin kyykkyyn käypäsempi ja matala yleisempi voimanostossa?

Näinhän se menee. Mitä enemmän kantaa, sitä enemmän saat polvia eteen ja vartaloa pystympään. Se, millä tekniikalla eniten kiloja nousee, riippuu sitten omista mittasuhteista.

Mites noi reebokin crossfitzi-kengät? Mainospuheesta saa sellasen kuvan, että niillä voi vaikka juosta jos on tarvetta. Kellään kokemuksia noista?

Tekisi mieli panostaa kunnollisiin painonnostokenkiin ja vaikka rahaa ei olekaan paljon, niin olisi Nike Romaleos 2 tähtäimessä pitkän käyttöiän takia. En kuitenkaan uskalla tilata 200€ kenkiä Briteistä ilman sovitusta, pääseekö missään päin Suomea sovittamaan?

Itse tilasin painonnosto kengiksi nuo romaleos 2. Ei kait noita saa missään sovitettua, itse kokeilin salilla kaverin kenkiä ja sen perusteella arvioin koon ja laitoin serkun lähettämään jenkeistä. Kannattaa tilata jenkeistä tässä joulun alla, suurempi mahdollisuus päästä ilman veroja. Mulle tuli kenkien hinnaksi n. 160e. :)

Tekisi mieli panostaa kunnollisiin painonnostokenkiin ja vaikka rahaa ei olekaan paljon, niin olisi Nike Romaleos 2 tähtäimessä pitkän käyttöiän takia. En kuitenkaan uskalla tilata 200€ kenkiä Briteistä ilman sovitusta, pääseekö missään päin Suomea sovittamaan?

Taitaa olla aika huonoa Romaleoksen sovitusmahdollisuudet kivijalkaliikkeissä. Itekkin jos kenkää olisin ostamassa niin Romaleos 2 tai Adidas AdiPower.

Noi Niket on paskat. Sopii varmaan crossfithommiin.
Täh? :eek: Aika moni kilpapainonnostaja niillä nostaa, kuten myös Reebokin nostokengillä, missä oikein isolla rumasti vielä lukee "CROSSFIT". Jos Suomessa joku liike Niken Romaleoksia möisi, niin olisin kiinnostunut kokeilemaan.

MYös Milkolla ja esim. Ilinillä on nykyään Romaleokset ja mun mielestä jo se kertoo hyvää niistä kengistä, että kyseiset kaverit niitä käyttää.. Ja tuossa tietenki vaan 2 esimerkkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom