WEIGHTLIFTING Pätevät painonnostokengät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kokeile Powerhousu niitä painonnostokenkiä penkatessakin. Saatat yllättyä myönteisesti. :) Kyllä ne kaikkeen muuhun reeniin sopivat totuttelun jälkeen, mutta pohkeita ei tietenkään voi jäykkäpohjaisilla jalkineilla oikein reenata.
Täytyy olla tästäkin varauksella eri mieltä. :) Oon kato tällainen tappi jolla ei ylty edes kantapäät kunnolla maahan penkissä ja siksi nostankin aina päkiät maassa ja kantapäät ilmassa, niin ei taida olla kuin haittaa jäykistä kengistä. Tietysti se kanta voi tehdä just sen eron että nyt ylettyykin. Kokeilen.

Lesti on toooosi kapea, mikä ei tällaisessa kengässä ole välttämättä huono juttu vaikka näin aluksi ainakin meinaa jopa puristaa. Saapahan kunnon tuen siitä ainakin. Mutta onpahan muuten outo kävellä tollasilla kengillä. Kantapää 20 mm korkeammalla kuin päkiä ja pohja täysin jäykkä niin on aika mielenkiintoinen kävelyasento. :)

Lesti on kyllä useille kapea, itselläni tulivat pikkuvarpaat kyljestä pihalle sen reilun vuoden aikana, mitä noita käytin. Muuten ei kyllä moitittavaa, ja nahka mukautui sen verran hyvin ettei kenkä puristanut, oli vain liian kapea. Tilasin sitten leveämmät Niken Romaleos 2:t tilalle ja on kyllä kuin tehty omalle jalalle. Kävelyyn painonnostokengillä tottuu yllättävän nopeasti.

Saako noita nikejä mistä tilattua??

Tuolta tilasin itse, tulivat alle viikossa: https://www.strengthshop.co.uk/lifting-shoes/nike-romaleos-2-weightlifting-shoes.html

Koko- ja värivalikoima vaihtelee aika tiheään ja saattaa ajoittain olla huono. Yhdysvalloista tilatessa saa itse kengät halvemmalla, mutta tulee tullit ja alvit päälle.

Esim: http://www.roguefitness.com/, http://store.athleteps.com/

Googlettamalla löytyy Karhun kenkiä sopuhintaan.
Löytyykö vielä tätä mallia?

1222614835164.jpg

Painonnostoliitolta saa polskia ja adidasta kohtuu hintaan. http://www.painonnosto.fi/portal/fi/liitto/verkkokauppa/
Mäkin vilkaisin noita nopeasti ennen kuin omani tilasin. En tilannut kun eihän tuolla ole polskeissa yhtäkään ihmisten kokoa. Kaikki jotain kolmevitosia yksi pari jäljellä. Toisaalta ihan hyvä niin. Vaikka noi on halvat, ne on myös niin saatanan rumat että vaatisi multa luonnetta laittaa noi jalkaan, vaikka en tosiaan ole edes mikään salin muotispede.

Urheiluvälineissä on turha säästää. Eli parhaat omaan jalkaan sopivat kannattaa ostaa. Nuo kestävät kuitenkin +10v normaalikäytössä, niin treenikerralle tulee aika vähän hintaa.
Itse olen oppinut tämän kantapään kautta. Ensin säästät 50e ja ostat huonommat. Sitten myöhemmin ostat ne kalliimmat, koska säästit väärässä paikassa.

Mä hommasin just ensimmäiset painonnostokenkäni. Arvoin aika pitkään Adidasten ja Do-winien (505-02A, vanha malli) välillä, mutta en Adidaksia puoltavia eroja löytänyt, joten päädyin puolta halvempiin Do-wineihin. Vanhoissa Do-wineissä taitaa olla 0,5cm korkeampi kanta, mutta Adidakset ehkä päkiästä saman verran matalammat, joten ei tainnut olla eroa tuonkaan suhteen.

Kyllä ne kaikkeen muuhun reeniin sopivat totuttelun jälkeen, mutta pohkeita ei tietenkään voi jäykkäpohjaisilla jalkineilla oikein reenata.
Mä kokeilin kyykkysarjojen jälkeen tehdä romanialaista mavea noilla ja ainakaan siihen ne ei mielestäni sopineet. Meni paras tuntuma pois takareideltä, kun oli kannan alla korotusta ja piti vuorostaan varpaiden alle hakea laudankappale :) Mut liekö näitä ongelmia, jos ei reenaile podailumielessä.

Mä kokeilin kyykkysarjojen jälkeen tehdä romanialaista mavea noilla ja ainakaan siihen ne ei mielestäni sopineet. Meni paras tuntuma pois takareideltä, kun oli kannan alla korotusta ja piti vuorostaan varpaiden alle hakea laudankappale :) Mut liekö näitä ongelmia, jos ei reenaile podailumielessä.

Musta noi oli just loistavat tuohon kun saa kunnon liikeradan ilman että takareidet repeää. Johtunee erosta venyvyydessä.

Musta noi oli just loistavat tuohon kun saa kunnon liikeradan ilman että takareidet repeää. Johtunee erosta venyvyydessä.
Tota noin... Mitä sä teet sillä liikeradalla kun takareidet on kuitenkin se mihin hittiä haetaan ja ne itse kertoo milloin riittää? Ei se liikerata ole mikään itseisarvo. Siinä itse takareiden pituuden muutoksessa ei taida olla yhtään eroa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Urheiluvälineissä on turha säästää. Eli parhaat omaan jalkaan sopivat kannattaa ostaa. Nuo kestävät kuitenkin +10v normaalikäytössä, niin treenikerralle tulee aika vähän hintaa.
Itse olen oppinut tämän kantapään kautta. Ensin säästät 50e ja ostat huonommat. Sitten myöhemmin ostat ne kalliimmat, koska säästit väärässä paikassa.

Sä puhut niin kuin tässä olisi verrattuna 5 euron lapsityöpajassa valmistettuja piraattikenkiä oikeisiin tehdaskenkiin. Ja taaskaan ei kerrottu mitään käytännön eroja noiden kenkien välillä, aivan kuin isompi hinta olisi tärkeäkin meriitti valinnassa...

Jos ei niitä jalkoja reeneissään juuri liikuta niin ei sillä nyt hirveesti oo eroa millä koppuloilla kyykkii tai penkkaa.
Painonnostossa oon missannut nostoja liukkaiden kenkien takia, joten siihen hommaan paras mahdollinen kenkä hinnasta riippumatta, tämä on minun mielipiteeni asiasta..

Ja taaskaan ei kerrottu mitään käytännön eroja noiden kenkien välillä, aivan kuin isompi hinta olisi tärkeäkin meriitti valinnassa...
Mulla on Adipowerit, edellisiin Karhuihin verrattuna ovat paljon tukevammat. Pohjan muoto on tasaisempi, taitaa pohja olla vähän leveämpikin kuin perinteisen tyyppisellä pohjalla olevissa kengissä. Kaveri just eilen kokeili noita, totesi että ei enää ikinä tempaa vanhoilla Polskeillaan. Mutta on noissa sama ero kuin halvassa ja kalliissa työkalussa, kummallakin homma hoituu, kalliimpi vaan istuu käteen paremmin. Ja kaikkein tärkeimpänä, Adipowerit on kivan väriset.

Eli kyllä edullisemman pään kengillä nostaa ihan siinä missä noilla hipomalleillakin, noi vaan on joka suhteessa sen aavistuksen paremmat.

Sulavampi muotoilu ja kevyempi rakenne noista adidaksista ja nikeistä varmasti paremmat tekee. Aikamoiset kanootit nuo do-winit. Minusta.

Sori, maastanostaminen unohtui. Kantakoron takia painonnostokengät eivät siihen tosiaankaan sovi, en ole ikinä viitsinyt pientä kokeilua enempää niillä maastanostaa. Ennemmin avojaloin tai vaikka painitossuilla. Jos Adidasten lesti on kapea, niin taidan seuraavaksi ostaa noi Niken helvetin kalliit, jos niitä (tai vastaavaa) on silloin enää myynnissä.

Onko kukaan päässyt testaamaan noita Reebokin Oly Liftereitä? Niissähän ilmeisesti on tehty varvasosasto hieman klassista painonnostokenkää liikkuvammaksi, mutta ymmärtääkseni silti pystytty säilyttämään sopiva jämäkkyys.

Do winit on itellä käytössä. Ihan ookoo, kanootit ne kyllä on mutta kyllä niillä kyykkää ja tekee pn liikkeet.
Mavea tulee vedeltyä All starsseilla.

Sori, maastanostaminen unohtui. Kantakoron takia painonnostokengät eivät siihen tosiaankaan sovi, en ole ikinä viitsinyt pientä kokeilua enempää niillä maastanostaa. Ennemmin avojaloin tai vaikka painitossuilla.
Ostin täältä käytettynä painitossut. Oon niihin lähes yhtä rakastunut, kuin do-wineihin. Kyllä voikin olla erilaista vetää maasta noilla verrattuna aerobic-tossuihin.

Tuli ostettua Adidaksen popot, treeneihin päässyt vielä niiden kanssa, mutta liikeratoja kotona kokeillessa oikein jämäkät ja tukevat kengät. Kyykyssäkin tuntui, että ois päässy pohjaan kevyemmin kuin vanhoilla Niken juoksukengillä. Hintaa kertyi toimituksen kanssa 95€ ebaysta tilattuna. Pistän tarkempaa arvostelua, kun pääsen taas treenaamaan kunnolla (olkapää paskana).. :) Noi on miesten kengät, mutta eipä se haittaa ku on muutenkin tämmönen 41 (US 8) koolla varustettu amazoni :D

Edit: Jalat eivät liukuneet "asettelun" jälkeen ainakaan laminaattilattialla milliäkään, mikä ennen on ollut ongelma etenkin kyykätessä, kun asento lähtee hieman muuttumaan jalkojen väsyessä.

Suositut

Back
Ylös Bottom