Hyökkäävä ilmapiiri on todellakin ollut. Tässä keskustelussa olen edustanut sitä vähemmistöä. Toisten keskustelijoiden kanssa ollaan saatu ihan asiallisesti keskusteltua, mutta pääsääntöisesti ne asiattomuudet ovat tulleet minun suuntaan. Lueppas hieman ketjua taaksepäin. Aika monta kertaa ollaan menty henkilökohtaisuuksiin.
Lähinnä nyt tarkoitin sillä, että puhutaan itse asiasta eli päihdepolitiikasta eikä siitä miten keskustellaan oikein. Olen nyt lukenut sinun ohjeesi oikein keskustelusta ja valistunut, joten jatketaanko asiasta
Näitä "iskulauseita" on tämä tredi ja nettipullollaan, joita toistelit. Et kuitenkaan esittänyt mitään pohjaa näile väittelle, joita esitit. Lähinnä aikamoisia yleistyksiä ja kärjistyksiä siin oli.
Mielestäni pistin linkkejä.
Jos lakia rikotaan paljon ja toistuvasti niin siitä kuuluu luopua?? Jos olet lukenut tätä ketjua niin voidaan taas palata siihen ylinopeuteen, jota myös rikotaan jatkuvasti. Silti, kun mietin tätä asiaa niin sekin laki on mielestäni ihan perusteltu ja oikein.
Onko ylinopeuksien ajaminen luonnollinen tapahtuma ihmiselle? Onko ylinopeuksien ajaminen järjestäytynyttä rikollisuutta? Kyseessä on mielestäni täysin eri mittakaavassa oleva, täysin eri aihepiiriin kuuluva, yleensä impulsiivinen tapahtuma missä henkilö ajaa ajoneuvolla sallittua nopeutta kovempaa. Miten se liittyy päihteisiin? Ja ei, ei tietenkään lakia pitäisi poistaa jos sitä rikotaan paljon ja toistuvasti, vaan katsoa niitä syitä, mistä moinen johtuu ja miettiä sen järkevyyttä.
AIka vähän kuitenkaan kiinnitit huomiota noihin syy ja seuraus asioihin tai jäit sitä kieltolaki pohtimaan joka oli sinun argumenttisi. Miksi??
Mihin syy- ja seurausasioihin? Kieltolaki ei toiminut, koska ihmiset pitivät alkoholista ja kokivat yksilönvapautensa uhatuksi. Miten se eroaa muista päihteistä?
Et myöskään kommentoinut niitä johtopäätöksiä. Aikaisemmin kieltolaki olisi ollut vielä mahdottomampaa valvoa, kuin mitä se nykypäivänä on.
Edelleenkään, lakia ei tulisi perustella kuinka hyvin sitä voidaan toteuttaa, vaan sen järkevyydellä.. Varmasti nykypäivänä pystyttäisiin lähettämään partio vaikka jokaisen kämppään ja tehdaan ennakoivia kotietsintöjä. Tai tarkastaa ohikulkevia ihmisiä. Tai tarkkailla kirjoitettuja viestejä, sähköposteja, tai seurata muuten vaan.. Tätäkö haluaisit? Sillä jotain tämän tapaista se vaatisi, että kieltolaki ''toimisi''.
Puhutaan nyt kuitenkin ihan realisitisesti. Ei ole olemassa tapaa jolla voisimme täysin hävittää päihteet, joten lakikaan ei toimi siinä asiassa, jos tätä nyt haluat käyttää mittarina, että sitä rikotaan toistuvasti.
Myöskään laillistaminen ei tule sitä hävittämään. Puhutaan haittojen minimoimisesta. Olen tähän keskusteluun useampaan otteeseen esittänyt oman näkemyksen siitä, kuinka tätä asiaa tulisi käsitellä.
Päihteitä ei tulla hävittämään. Minkä edes luokittelet päihteeksi? Lasketaanko hyvä seksi tai aamukahvi päihteeksi? Ja haittojen minimoimisesta olen koko ajan puhunutkin, mielestäni se on olennaisin pointti, ja olen tuonut monta seikkaa esille miksi haitat minimalisoituisivat laillistamisen johdosta.
Käsitit ilmeisti tahalleen väärin. Oletan, että ymmärsit kuitenkin kirjoittamani tekstin, mutta väännetään se uudelleen jotta voit kommentoida sitä
1)oli kieltolaki, joka kielsi alkoholin.
2) alkholi sallittiin ja tämän jälkeen alkoi suurempi kulutus johtuen kieltolaista
3) kannabis on kielletty
4) vapautetaan kannabis
Nyt tulee se kuva jonka spekuloimista sinulta pyysin
5) mitä jos kannabiksen kanssa (tai muidenkin päihteiden) käy niinkuin alkoholin kanssa?
Kuten jo mainitsit, puhun oletetusta tilanteesta. Kun kerran olemme jonkun laillistamista tai laittomaksi tekemistä miettimässä, tulee myös miettiä se kolikon toinen puoli. Mitä jos homma menee munilleen??
Tämän jälkeen varmaan olemme samassa tilanteessa kuin aikaisemmin tuon kuningas alkoholin kanssa eli kieltäminen ei onnistu. Saavutettu etu katoaa.
Miksi menisi munilleen kysyy hän?? Ikävä nyt verrata alkoholiin, mutta tarvitseeko minun tätä toistella??