Korea, anybody? Ei vaan oikeesti. Pelollako ihmisiä pitäisi hallita? Katsoitko tuon Salomahan postaaman videon? Hollannissa ollaan onnistuttu tekemään pilvenpoltosta "tylsää", se ei oo enää cool. Siksi sen käyttö on vähäistä, vaikka se on sallittua.
Ainiin, kannabiksen kehonhallinnasta. Mulla on kaveri joka oli lukion kaks ekaa vuotta käytännössä kokoajan pilvessä. Se suoritti koulua ihan hyvää tahtia ja kävi autokoulun sinä aikana. Kuulin kolmantena vuotena siltä ku se lopetti että se oli poltellu noi kaks ekaa vuotta enkä ois kyl yhtää huomannu, ainoastaa sen puhe on nykyää nopeempaa. (tämä EI ole mikään puhe kannabiksen puolesta, pelkkä näkökulman avarrus)
Btw. mulle tulee kahvista hassu olo, kun en ole sitä tottunu juomaan. Veikkaan että joillekin tulee kannabiksesta lievempiä "oireita".
Toi olis kyllä hyvä ku suomessa kiellettäis kaikki. Sit ehkä toteuttaisin salaisen haaveeni ja muuttaisin täältä pois
Ahaa sulla on tää puolusteleva näkökanta tähän ja esimerkki miten helposti hommat hoituu, jos haluaisin puolustella alkoholia voisin mainita esimerkkeinä tuntemiani ammattiautoilijoita jotka pystyvät suoriutumaan töistään mallikkaasti alkoholin vaikutuksen alaisena, pitkin päivää vähän juoden ja hoitaen hommansa mallikkaasti ja kukaan ei ulkoapäin havaitse heidän edes olevan humalassa. Tekeekö tämä alkoholista vaarattoman liikenteessä, ehkä juuri näiden hassujen muutamien kaiffarien keskuudessa jotka osaavat itse vähän rajoittaa käyttöään niin ehkä näin jopa on, mutta kun asiaa katsotaan toiselta kantilta, nämä muutamat viikonlopputinttaajat jotka eivät juomistaan hallitse ja jotka eivät ole 2 vuotta kiinteästi vaikutuksen alaisena ja keho ei normaalisti toimikkaan, mielestäni jo 1 tappo vaikutuksen alaisena pitäisi olla riittävä syy lopettaa koko aineen tarjoaminen, tässä tapauksessa siis alkoholin, se ei vaan suomen maassa onnistu, mutta en kyllä halua että niitä aineita lisätäänkään tänne.
Ehkä huonoin esimerkki mikä on, on ottaa yksi onnistunut tapaus ja verrata koko aihetta siihen, olen 100% varma että jos jokainen murhaajakin päästetään maailmassa vapaaksi sieltä 1% ei enää niitä murhia tee, se mitä muut 99% tekee on sun mielestäsi merkityksetöntä, minun mielestä ei. Vertaus ontuu, tiedän sen mutta ainakin se antaa viitteen laajentaa tota ajattelumaailmaa mikä pitäisi sallia ja mikä ei, vaikka käytetäänkin todennäköisesti siellä toisessa päässä niitä tajuntaa laajentavia, on hyvä ottaa huomioon ne haittapuolet eikä pelkästään se supreme positive esimerkit.
Kun lähdetään vertaamaan hyötyjä ja haittoja, niin se että 100 000 ihmisellä on hyvä olla vrt. 1 ihminen kuollut, niin jättäisin nuo 100 000 ihmistä harmittelemaan, mikään ei ole sen ihmishengen arvoista. Tää on todellakin ääripäähän vietyä näin ajateltuna, mutta huolestuttavaa on se että se ääripää löytyy siinä, että niitä kuolleita ei olisi 1 vaan niitä olisi todella paljon enemmän.