Luepas tarkemmin. Ongelmatapausten määrä kasvaisi, ei ongelmakäyttäjien. Ongelmakäyttäjien määrä pysyisi samana vaikka itse käyttäjien määrä kasvaisi koska niiden tilastointi onnistuisi paremmin pilven ollessa laillista. Nythän kaikkia ongelmakäyttäjiä ei voida edes tilastoida, koska elävät normien ulkopuolella.
Mä en vieläkään missään parinsivun aikana ole väittänyt, ettei sitä pilveä voisi laillistaa. Olen sitä mieltä, että jos se laillistetaan ei se suomessa toimi se homma niinkuin ajatellaan sen toimivan.
Tosissasko tota tuttuhommaa kysyt? Siis onhan se nyt päivänselvää jos yhdessä piirissä on vain yksi käyttäjä niin se on siinä piirissä vain kymmenys (olettaen kaveri/tuttavapiirin ollessa 10). Miksi se yksi käyttää päihdettä jota muut ei? Ainiijoo. Sori mä unohdin - koska yksilö. Ihmiset on jokatapauksessa ryhmäeläimiä vaikka jokaisella omat aivot onkin. Ja senmukaan kun eletään miten suurinosa, niin ongelmat ovat pieniä. Jos aletaan elää sen 10%:n mukaan, niin ongelmia tulee. Eli jos tilanne on se, että suomessa jatkuvaa käyttöä on vain 10%:lla (joka sekin aika iso luku) niin ei oikeastaan ole järkevää laillistaa.
Mihin nämä sun väitteet perustuvat että ongelmatapausten määrä kasvaisi ja käyttäjien määrä kasvaisi? Onko näin käynyt muualla vai mistä nää faktat tulee? Portugalissa huumeiden aiheuttamat kuolemat ovat laskeneet paljon dekriminalisoinnin jälkeen. Käyttäjien ja riippuvaisten määrä on laskeneet molemmat vaikka "yhteiskunta tarjoaakin enemmän päihteitä".
Miksei olisi järkevää laillistaa jos käyttäjiä olisi 10%? Kenelle laillistamisesta aiheutuu haittaa? Onko siinä joku tietty raja minkä verran pitää olla väärin tuomittuja ennen kuin asialle voidaan tehdä jotain? Vaikka käyttäjiä olisi 23 joiden käytöstä ei ole haittaa itselleen eikä muille niin onko se ihan ok pitää heitä rikollisina, sen takia koska käyttäjien määrä on 23 eikä 23000?