Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ja jos popsii vähän liikaa panacodeja tai ihan panadoliakin niin viheltää maksa aika pikasesti. Taitaa olla muuten aika paljon helpompaa popsia noita nappeja liikaa kun polttaa hatsia liikaa.
 
Ja jos popsii vähän liikaa panacodeja tai ihan panadoliakin niin viheltää maksa aika pikasesti. Taitaa olla muuten aika paljon helpompaa popsia noita nappeja liikaa kun polttaa hatsia liikaa.

No nappeja pystyy suht helpostikin vetää liikaa. Hatsia taas ei pysty vetää samalla tavalla liikaa. Sitä ei vaan pysty ottamaan polttamalla/höyrystämällä/syömällä niin paljon et henki lähtee tai elimistö alkaa kärsimään.
 
Talvella luki hesarissa että Suomessa on ainakin 100000 opioidiriippuvaista (Kodeiini, Tramadoli ja Oksikodoni) ja 200000 bentsoriippivaista. Ei ainakaan huono juttu olisi, jos osa noista lääkityksistä voitaisiin korvata kannabiksella. Riippuvuus on meinaan ihan eri luokkaa noilla ryyneillä.

Oon samaa mieltä. Noi kipulääkeriippuvuudet on vaikeimpia ja voimakkaampia ku melkeen millään muulla huumeella. Ja ne vieroitusoireet tulee olee kans helvetinmoiset. Kannabiksesta onneksi ei tuu fyysisiä vieroitusoireita ja siitä aiheutuva riippuvuus on pelkästään psykologista, vähän niinku jotkut jää koukkuun vaikka pornoon tai vedonlyöntiin tai ihan mihin tahansa. Jos vaan saatais asenteita vähän muutettua jonka mukana enemmän rahoitusta ja testaamista miten kannabista voitais täällä Suomessa myös käyttää lääkkeenä noiden oikeasti haitallisten huumenappien sijaan.

Tuossa Dr. Sanjay videossa muuten näkyy miksi lääketeollisuus ei haluaisi kannabista lailliseksi. Tällä mikälievatsakramppitaudista kärsivä jäbällä on reseptilääkkeitä toistakymmentä purkkia jotka on arvoltaan ehkä satoja dollareita, eivätkä edes toimi! Yks annostus kannabista hoitaa oireet välittömästi. Suuret tulot menee isoilta pojilta hukkaan :)
 
Viikossa kolme tällä kylällä jäänyt kiinni pilvipäissään ajosta. Ihan ku rattijuoppoja ei näkisi tarpeeksi usein. Varmasti ajot vähenisi laillistamisen jälkeen.

Joo, koska kännissä ajaminen on sama ku "pilvipäissään" ajaminen... :face: Ensinnäkin kännissä ei ole estoja ja näin ollen ihminen kännissä helpommin hyppää rattiin. Harva taas haluaa edes miettiä ajamista polttelun jälkeen. Toisekseen, kännissä reaktiokyky ja koordinaatio ovat ihan vituillaan ja esim. tilannenopeuden todellinen taju loistaa poissaolollaan = paljon kolareita. Kannbiksen nauttimisen jälkeen ajaminen on lähinnä rauhallista ja jopa ylivarovaista, mikä ei sekään hyvä asia tietenkään ole.
 
No mut onhan se kannabiksen kasvatus aika vaativaa puuhaa, koska eihän sitä edes saa mistään. Miten voisi tehdä kokemukseen perustuvan arvion aiheesta, kun ei sitä vain ole missään saatavilla niinkuin viinaa saa vaikka kaupasta koska vaan haluaa aamuyhdeksän ja iltayhdeksän välisenä aikana? Heti kun kerrotte mistä prismasta, s-marketista tai plantagenista saa siemeniä tai kokonaisia taimia, niin voin kesällä sitten mennä porukoitten luo kylään istuttaa heidän pihalleen pari kasvia kokeeksi. Mutta tohon lääkekäyttöön liittyen, kuka olis sanonut et särkylääkkeet tekee autuaaks? Eikös olisi parempi jos hoitais sen vaivan oikeesti, et mistä se johtuu eikä vetäis mitää niinku lievittämään oireita. Aika usein erilaisille kiputiloille on olemassa oikea syy, jonka vois ehkä hoitaa kunnolla vaiks monet nyt tekeeki sitä et vaa särkylääkkeit naamaa ja tietty varmaa jos sais ni vaikkapa sitä pilvee.
 
Viikossa kolme tällä kylällä jäänyt kiinni pilvipäissään ajosta. Ihan ku rattijuoppoja ei näkisi tarpeeksi usein. Varmasti ajot vähenisi laillistamisen jälkeen.

Nuo poliisien huumepikatesterit näyttävät arvalla amfetamiinille positiivista ja sitten kuin verikokeissa näkyy se 2vk sitten polttama spliffi niin jää kiinni rattijuopumuksesta.
 
Joo, koska kännissä ajaminen on sama ku "pilvipäissään" ajaminen... :face: Ensinnäkin kännissä ei ole estoja ja näin ollen ihminen kännissä helpommin hyppää rattiin. Harva taas haluaa edes miettiä ajamista polttelun jälkeen. Toisekseen, kännissä reaktiokyky ja koordinaatio ovat ihan vituillaan ja esim. tilannenopeuden todellinen taju loistaa poissaolollaan = paljon kolareita. Kannbiksen nauttimisen jälkeen ajaminen on lähinnä rauhallista ja jopa ylivarovaista, mikä ei sekään hyvä asia tietenkään ole.

Jassoo. Yksi niistä ajoi mua vastaan moottoripyörällä kaupungin keskustassa vauhtia 100-120 km/h. Itse olen yhden ainoan kerran pelännyt auton kyydissä, kuski oli pilvessä ja päätti ilman ennakkovaroitusta nostaa vauhdin 80->150 Km/h. Nauraa hörötti vaan ajaessaan. Eikä pilvessäkään kyllä nopeutta aisti mitenkään.
 
Joo, koska kännissä ajaminen on sama ku "pilvipäissään" ajaminen... :face: Ensinnäkin kännissä ei ole estoja ja näin ollen ihminen kännissä helpommin hyppää rattiin. Harva taas haluaa edes miettiä ajamista polttelun jälkeen. Toisekseen, kännissä reaktiokyky ja koordinaatio ovat ihan vituillaan ja esim. tilannenopeuden todellinen taju loistaa poissaolollaan = paljon kolareita. Kannbiksen nauttimisen jälkeen ajaminen on lähinnä rauhallista ja jopa ylivarovaista, mikä ei sekään hyvä asia tietenkään ole.

Estojen puuttuminen koskenee lähinnä suojavärin omaavia. Sulla on yllättävän hyvät lähteet ku pystyt yleistämään tolla tasolla asioita...
 
Kyllä se pääsääntöisesti menee niin, että ajetaan ylivarovaisesti. Vaarallista on sekin, enkä missään nimessä anna minkäänlaista sympatiaa päihtyneenä ajamiseen.

Mä olen ollut kaksi kertaa paukkupään kyydissä (tosin kuullut vasta jälkikäteen asiasta). KUmmallakaan kerralla en oikeastaan huomannut mitään. Jälkikäteen ajatellen ehkä sellaista ylivarovaisuutta oli ilmassa, mutta ei huomattavassa määrin. Onko tämä nyt tasapeli vai painaako sun näkemys enemmän?

Nopeuden aistii nimenomaan hitaammaksi. Ajantajun hidastuminen on ihan tunnettu vaikutus kannabiksella. Käy hitaalla kuten sanotaan...

E: kaahaaminen ei johdu kannabiksesta vaan idiootista kuskista. Se ei muutu miksikään vaikka kuinka intät vastaan.
 
Munkaan ajamisesta ei huomaa yhtään ku oon juonu yhden bissen...tai kaks...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jassoo. Yksi niistä ajoi mua vastaan moottoripyörällä kaupungin keskustassa vauhtia 100-120 km/h. Itse olen yhden ainoan kerran pelännyt auton kyydissä, kuski oli pilvessä ja päätti ilman ennakkovaroitusta nostaa vauhdin 80->150 Km/h. Nauraa hörötti vaan ajaessaan. Eikä pilvessäkään kyllä nopeutta aisti mitenkään.

Eli tämä moottoripyöräilijä ei olisi ajanut 100-120 kmh keskustassa ellei olisi poltellut? Tämä kuski kenen kyydissä olit, nosti nopeuden 80 --> 150 kmh koska oli poltellut? Ja jos sanot, ettei pilvessä nopeutta aisti mitenkään, tarkoittaa se sitä ettet ole ikinä poltellut.

- - - Updated - - -

Estojen puuttuminen koskenee lähinnä suojavärin omaavia. Sulla on yllättävän hyvät lähteet ku pystyt yleistämään tolla tasolla asioita...

Kaikki, jotka on dokannu ja kaikki jotka on poltellut, tietävät tämän faktan. Enkä nyt tarkoita yhtä kahta bisseä vaan ihan legit kännejä. Suojanvärin mukaan ottaminen tähän keskusteluun on täysin turhaa.
 
No ei musta ole mitään perusteita puolustella pilvessä ajamista! Se on kyllä ihan rinnastettavissa vähintäänkin kolmiolääkkeiden vaikutuksen alaisena ajeluun. Ongelmahan tuossa on se että testit tosiaan näyttää positiivista vaikka polttelusta olis aikaa se viikko. Eli perustettomia käryjä tulee varmasti paljon.
 
Kaikki, jotka on dokannu ja kaikki jotka on poltellut, tietävät tämän faktan. Enkä nyt tarkoita yhtä kahta bisseä vaan ihan legit kännejä. Suojanvärin mukaan ottaminen tähän keskusteluun on täysin turhaa.

Kyllä mä sanoisin, että kategorisesti toteamus, että kännissä ei ole estoja (=mitään estoja) on aikamoista shittiä.

Toki jos vertaillaan kahden kannabishatsin ja litran kossupullon vaikutusta ajamiseen niin tulos lienee melko selkeä.

Näissä vertailuissa jää aina jotenkin sellanen maku, että alkoholinkäyttäjä on vetäny alle litran viinaa ja on maailmanluokan helikopterikännissä ja kannabiksenkäyttäjä on polttanu passiivisesti pari henkosta ja sit näitä kahta tilannetta vertaillaan ja kauhistellaan...
 
No ei musta ole mitään perusteita puolustella pilvessä ajamista!

Täysin samaa mieltä.

Se on kyllä ihan rinnastettavissa vähintäänkin kolmiolääkkeiden vaikutuksen alaisena ajeluun.

Aivan, mutta erona on se, että kolmiolääkkeissä ajava ei tee mitään väärä. Siis omasta tai yhteiskunnan näkövinkkelistä, koska laillista. Se, että mikä on todellinen ajokyky on sitten ihan eri asia, sitä ei lainsäädännöllä pysty säätämään. Yksilöllistä, kuten vaikka väsyneenä ajaminen.

Ongelmahan tuossa on se että testit tosiaan näyttää positiivista vaikka polttelusta olis aikaa se viikko. Eli perustettomia käryjä tulee varmasti paljon.

Sen lisäksi nämä testerit antaa mitä sattuu tuloksia. Siis ovat toiminnassaan hyvin epävarmoja. Siinä on Japikin ihmeissään kun kortti lähtee hyllylle siksi aikaa, että verikokeen tulokset saadaan varmistukseksi. Mun mielestä tästä oli jokunen vuosi sitten keskustelua julkisuudessakin. Mutta parempi ne epävarmat testit, kun testejä ei ollenkaan. Näinkin on erään Mikon suusta kuultu.
 
Kyllä mä sanoisin, että kategorisesti toteamus, että kännissä ei ole estoja (=mitään estoja) on aikamoista shittiä.

Toki jos vertaillaan kahden kannabishatsin ja litran kossupullon vaikutusta ajamiseen niin tulos lienee melko selkeä.

Näissä vertailuissa jää aina jotenkin sellanen maku, että alkoholinkäyttäjä on vetäny alle litran viinaa ja on maailmanluokan helikopterikännissä ja kannabiksenkäyttäjä on polttanu passiivisesti pari henkosta ja sit näitä kahta tilannetta vertaillaan ja kauhistellaan...

Ihan miten haluat saivarrella. Itse puhuin puhtaasti vain paukuissa ajelusta vs kännissä ajelusta. Kännikuski on liikenteelle huomattavasti suurempi riski kuin paukkukuski. Oli sitten kyseessä 5 bisseä vs yksi jointti (vertailukelpoisia keskenään jos nyt jotenkin pitää vertailla) tai litra kossua vs kaksi bongillista budia.

Suurin osa ihmisistä, jotka on useammin kuin kerran elämässään vetänyt kunnon kännit, on tehnyt todennäköisesti jotain omasta mielestään tyhmää.. jälkikäteen ajatellen. Tämä tarkoittaa "ei estoja".
 
No mitä helvettiä autolla ajaminen pilvessä ois ehkä viimeisin asia mitä tulis mielee :D Hyvä ku fillarilla uskaltaa lähtee. Jos joku lähtee sauhuissa auton rattiin niin se ei kauhean järkevältä tyypiltä vaikuta, melkein yhtä tyhmältä kuin se joka menee sen tyypin kyytiin.

Sekä kannabiksen että lakoholin vaikutuksen alaisena ei nyt tietenkään kannata tonne liikenteen sekaan mennä autolla ajamaan. En puolusta kumpaakaan, koska en ole vitunmoinen ääliö. Mutta kyllä taas tässäkin asiassa alkoholi on paljon vaarallisempi kuskille. Tätäkin on tutkittu esim. simulaattoreiden avulla ja tulokset on mielenkiintoisia.

"At the present time, the evidence to suggest an involvement of cannabis in road crashes is scientifically unproven."

REFERENCE: G. Chesher and M. Longo. 2002. Cannabis and alcohol in motor vehicle accidents. In: F. Grotenhermen and E. Russo (Eds.) Cannabis and Cannabinoids: Pharmacology, Toxicology, and Therapeutic Potential. New York: Haworth Press. Pp. 313-323.

"Cannabis leads to a more cautious style of driving, [but] it has a negative impact on decision time and trajectory. [However,] this in itself does not mean that drivers under the influence of cannabis represent a traffic safety risk. … Cannabis alone, particularly in low doses, has little effect on the skills involved in automobile driving."

REFERENCE: Canadian Senate Special Committee on Illegal Drugs. 2002. Cannabis: Summary Report: Our Position for a Canadian Public Policy. Ottawa. Chapter 8: Driving Under the Influence of Cannabis.

Evidence of impairment from the consumption of cannabis has been reported by studies using laboratory tests, driving simulators and on-road observation. ... Both simulation and road trials generally find that driving behavior shortly after consumption of larger doses of cannabis results in (i) a more cautious driving style; (ii) increased variability in lane position (and headway); and (iii) longer decision times. Whereas these results indicate a 'change' from normal conditions, they do not necessarily reflect 'impairment' in terms of performance effectiveness since few studies report increased accident risk.

REFERENCE: UK Department of Environment, Transport and the Regions (Road Safety Division). 2000. Cannabis and Driving: A Review of the Literature and Commentary. Crowthorne, Berks: TRL Limited.

There is no evidence that consumption of cannabis alone increases the risk of culpability for traffic crash fatalities or injuries for which hospitalization occurs, and may reduce those risks.

REFERENCE: M. Bates and T. Blakely. 1999. “Role of cannabis in motor vehicle crashes.” Epidemiologic Reviews 21: 222-232.

In conclusion, marijuana impairs driving behavior. However, this impairment is mitigated in that subjects under marijuana treatment appear to perceive that they are indeed impaired. In contrast to the compensatory behavior exhibited by subjects under marijuana treatment, subjects who have received alcohol tend to drive in a more risky manner. Both substances impair performance; however, the more cautious behavior of subjects who have received marijuana decreases the impact of the drug on performance, whereas the opposite holds true for alcohol.

REFERENCE: A. Smiley. 1999. Marijuana: On-Road and Driving-Simulator Studies. In: H. Kalant et al. (Eds) The Health Effects of Cannabis. Toronto: Center for Addiction and Mental Health. Pp. 173-191.

the impairment in driving skills does not appear to be severe, even immediately after taking cannabis, when subjects are tested in a driving simulator

REFERENCE: UK House of Lords Select Committee on Science and Technology. 1998. Ninth Report. London: United Kingdom. Chapter 4: Section 4.7.

Evidence from the present and previous studies strongly suggests that alcohol encourages risky driving whereas THC encourages greater caution, at least in experiments. Another way THC seems to differ qualitatively from many other drugs is that the formers users seem better able to compensate for its adverse effects while driving under the influence

REFERENCE: H. Robbe. 1995. Marijuana’s effects on actual driving performance. In: C. Kloeden and A. McLean (Eds) Alcohol, Drugs and Traffic Safety T-95. Adelaide: Australia: HHMRC Road Research Unit, University of Adelaide. Pp. 11-20.

Drivers under the influence of cannabis seem aware that they are impaired, and attempt to compensate for this impairment by reducing the difficulty of the driving task, for example by driving more slowly

However, in comparison with alcohol, the severe effects of alcohol on the higher cognitive processes of driving are likely to make this more of a hazard, particularly at higher blood alcohol levels

REFERENCE: B. Sexton et al. 2000. The influence of cannabis on driving: A report prepared for the UK Department of the Environment, Transport and the Regions (Road Safety Division). Crowthorne, Berks: TRL Limited.


Ja tiedoksi kaikille. En puolusta kannabiksen kanssa autoilua, sen verran nössö oon (varsinkin sauhuissa) etten ikinä sitä tekis. Niinkun tuossa lukee kannabis saa kuskin varomaan entistä enemmän ja hiljentämään vauhtia, kun taas juoppokuksia ei kiinnosta vittuakaan kuin kovaa ajaa ja missä ajaa.

Stay safe kids, use da bus
 
Saako ryyneissä ajaa autoa? Mielenkiintoista, tätä en tiennytkään.

Ylipäätään tähän känninudiajamiseen. Se, että laissa ei taas jotain tarkalleen ole määritelty ei tee siitä automaattisesti sallittua. Vert. Usan kissa mikrossa juttuun. Meille on suomessa suotu onneksi aivot.... Pääosalle ainakin.
 
Ylipäätään tähän känninudiajamiseen. Se, että laissa ei taas jotain tarkalleen ole määritelty ei tee siitä automaattisesti sallittua. Vert. Usan kissa mikrossa juttuun. Meille on suomessa suotu onneksi aivot.... Pääosalle ainakin.

Kyllä meillä liian moni kolmiolääkkeiden käyttäjä ajelee autolla surutta. Eikä koe tekevänsä mitään väärää. Kyllähän tässäkin kohtaa poliisilla on kai mahdollisuus asiaan puuttua, mutta mahdetaanko niin tehdä?

E: koitin löytää jotain tilastoa aiheesta, mutta pikahaulla ei löytynyt. Pahoittelen siis em. on lähinnä mutua.
 
Kyllä meillä liian moni kolmiolääkkeiden käyttäjä ajelee autolla surutta. Eikä koe tekevänsä mitään väärää. Kyllähän tässäkin kohtaa poliisilla on kai mahdollisuus asiaan puuttua, mutta mahdetaanko niin tehdä?

E: koitin löytää jotain tilastoa aiheesta, mutta pikahaulla ei löytynyt. Pahoittelen siis em. on lähinnä mutua.

Kuulemma, jos on resepti niin saa ajella kunhan nyt ei ihan soosissa ole. Benzojen jäämät näkyy veressä kuitenkin aika pitkään.
Jos ei ole reseptiä tulee huumausainerikkomus.

En minä tiedä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom