Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Siitä syystä että marihuana on kasvi ja täten sitä ei voi mikään lääkeyhtiö patentoida. Siitä johtuu suurelta osin sekin että marihuanan lääkinnällisten ominaisuuksien tutkiminen ei ole minkään lääkeyhtiön intresseissä. Taloudellinen intressi on kaikki kaikessa ja koska kukasta ei sitä saada, ei sitä kiinnosta tutkia. Onhan noita kannabispohjaisia lääkkeitä pikkuhiljaa ilmeisesti tulossa markkinoille (esimerkiksi MS-taudin hoitoon tarkoitettu Sativex) mutta koska marihuana sisältää jopa 60 erilaista kannabinoidia ja niiden keskinäistä vaikutustapaa ei tarkkaan tiedetä, on nuo synteettiset marihuanavalmisteet ja niiden teho kyseenalaistettu.
No kaivappa lääkeyhtiöiden kuvastot esille niin huomaat, että valtaosaan ei ole mitään patenttia, mutta silti näyttää myynti onnistuvan hyvin. Vai kerrotko millä noista on vaikkapa heroiinin patentti, kun löytyy katalogeista? Tai parasetamolin? Nyt vähän rajaa noiden taloudellisten vainoharhojen kanssa. Kyllä firmat myyvät, jos laki sallii ja ihmiset ostavat, vaikkei patenttia olekaan.

Kyllä mä uskaltaisin väittää, että asiansa osaavista kotikasvattajista isohko osa haluaa pitää tämänhetkisen lainsäädännön kannabista kohtaan. Siitä kuitenkin saa vaivaan nähden aivan uskomattoman paljon massia.. Ei se suomessa palava kukka mistään itämafian kourista tule, eikä kukaan itseään arvostava hampuusi polta PL:ää. Keskustelua tästä?

Jos budi dekriminalisoitaisiin, niin totta kai sitä myyvät kärsivät ja sitä käyttävät hyötyvät. Nykyään maksava asiakas alkaa itse kasvattamaan jne. Eikös se ole sillon win win situation kaikille, paitsi säätäjille? Vai mitä hait takaa sori jos mulla meni jotain ohi..?

Ei se kannabiksen kasvattaminenkaan nyt ihan itsestään käy. Liikaa vaivaa monelle, lisäksi lähipiiri ei välttämättä ymmärtäisi. :)

Itse mielelläni polttelisin pilveä rentoutumistarkoituksessa alkoholin juomisen sijaan, mutta koska se on laitonta niin suomessa en näin tee. Harmi, koska alkoholi sopii mulle paljon huonommin. Helvetin epäterveellistä, heikontaa unenlaatua , vaikuttaa mielialaan jos sortuu ottamaan liikaa ja se kohtuukäyttö ei ole helppoa. Täysin päihteetön elämäkään ei oikeen toimi, mieluummin käyttäisin miedompia päihteitä.

Jos budi dekriminalisoitaisiin, niin totta kai sitä myyvät kärsivät ja sitä käyttävät hyötyvät. Nykyään maksava asiakas alkaa itse kasvattamaan jne. Eikös se ole sillon win win situation kaikille, paitsi säätäjille? Vai mitä hait takaa sori jos mulla meni jotain ohi..?

Omasta mielestäni pelkkä dekriminalisointi ei riittäisi, vaikka olisi askel oikeaan suuntaan. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että kannabiksen laillisuusstatus pitäisi olla sama kuin alkoholilla. Omasta mielestäni olisi järkevää, että valtio ottaisi tämän alkoholia miedomman päihteen - kannabiksen - samalla tavoin hellään huomaansa kuin väkevät alkoholit. Tämä mahdollistaisi rationaalisen suhtautumisen kyseiseen päihteeseen, käyttäjien pitkäaikaiset seurantatutkimukset ilman nykyisen kaltaisia eettisiä dilemmoja jne.

Tärkein fakta kannabiksesta on, että se ei ole myrkyllinen minkäänlaisena ihmisen nautittavissa olevana annoksena.

Jos hulluheinää saa ruveta kasvattamaan kotona, niin kyllä viinanpolttokin pitäisi mahdollistaa siinä kohtaa kotona.

^

Periaatteessa kaikilla aikuisilla tulisi olla valinnanvapaus, mutta.. viina on mistä näkökulmasta tahansa katsottuna paljon vaarallisempaa ihmiselle kuin "hulluheinä". Joten jos näistä kahdesta pitäisi valita, niin epäselvyyttä ei ole. Jos viinanpoltto olisi laillista, sitä myös liukenisi liian helposti naapurin 11 v Eeron käsiin ja seuraukset voi olla katastrofaaliset. Jo pelkästään viinan käyttäminen on helppoa (juominen) vrt. kannbiksen käyttöön (monikaan 11v ei tietäisi miten nauttia tämä pikku nuppu kukkaa).

Muistuttaisin tässä kohtaa, että suoraan kannabiksen käyttöön on kuollut tasan 0 ihmistä maailmassa. Alkoholiin kuolee WHO:n mukaan vuosittain 2,5 miljoonaa ihmistä maailmassa.

Alcohol

The harmful use of alcohol is a global problem which compromises both individual and social development. It results in 2.5 million deaths each year. Alcohol is the world’s third largest risk factor for premature mortality, disability and loss of health; it is the leading risk factor in the Western Pacific and the Americas and the second largest in Europe. Alcohol is associated with many serious social and developmental issues, including violence, child neglect and abuse, and absenteeism in the workplace. It also causes harm far beyond the physical and psychological health of the drinker. It harms the well-being and health of people around the drinker. An intoxicated person can harm others or put them at risk of traffic accidents or violent behaviour, or negatively affect co-workers, relatives, friends or strangers. Thus, the impact of the harmful use of alcohol reaches deep into society.

The harmful use of alcohol is a global problem which compromises both individual and social development. It results in 2.5 million deaths each year. It also causes harm far beyond the physical and psychological health of the drinker. It harms the well-being and health of people around the drinker. An intoxicated person can harm others or put them at risk of traffic accidents or violent behaviour, or negatively affect co-workers, relatives, friends or strangers. Thus, the impact of the harmful use of alcohol reaches deep into society.

Harmful drinking is a major determinant for neuropsychiatric disorders, such as alcohol use disorders and epilepsy and other noncommunicable diseases such as cardiovascular diseases, cirrhosis of the liver and various cancers. The harmful use of alcohol is also associated with several infectious diseases like HIV/AIDS, tuberculosis and sexually transmitted infections (STIs). This is because alcohol consumption weakens the immune system and has a negative effect on patients’ adherence to antiretroviral treatment.

A significant proportion of the disease burden attributable to harmful drinking arises from unintentional and intentional injuries, including those due to road traffic accidents, violence, and suicides. Fatal injuries attributable to alcohol consumption tend to occur in relatively younger age groups.

http://www.who.int/substance_abuse/facts/alcohol/en/index.html

Tossa ehkä vähän propagandapohjaista vertailua alkoholin ja marijuana välillä, mutta totuuden perää kaikissa noissa väittämissä kuitenkin:

http://www.saferchoice.org/content/view/24/53/

Just pari viikkoa sitten joku kuoli aika suorasti kannabikseen imo kun se hulluheinän polttaja söi sen kasvot.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rinnastat siis harrastuksen pahoinpitelyyn, jos minä rinnastan päihteen alaisena tehdyn murhan päihteisiin? Ok. Siellä päässä se tyhmyys on.

Sori nyt meni mulla ohi? Selvennätkö vähän?

Ja se zombie nyt oli hullu jo ennen sitä hulluheinää. Vaikka kyseessä oliski ollut normaali mies ja seonnut just sen pilven takia, niin silti se on 1 : 10000000000000000000000 mitä tulee alkoholin aiheuttamiin kuolemiin.

Jos myssy dekriminalisoitaisiin, niin huomattavasti useampi kasvattaisi sitä itse -> hintojen lasku. Kotikasvattaja pystyy nykypäivänä täysin itse määräämään tuotteensa hinnan ja laadun. Nykyään säälittävän pieni nökäre kuivaa(pahimmillaan jopa märkää) kasvimateriaalia maksaa aivan järjettömän paljon suhteutettuna vaivaan, investointeihin jne. Jos jotain ei kiinnosta maksaa sitä hintaa, niin myyjä kyllä löytää 10 muuta nitkuista hipinalkua kuka maksaa hinnan mukisematta.

Dekriminalisoitaessa taas tarjontaa olisi luultavasti enemmän -> kasvattajan/myyjän olisi myytävä halvemmalla/parempaa laatua, jotta olisi menekkiä. Jolloin tietysti kate laskee.
Ja huomattavan harvalla nuoremmalla(+/- 20v) hiisailijalla on oikeasti mahdollisuutta kasvattaa itse. Tähän voisin syiksi sanoa, että hyvin harva asuu kämpässä, jossa ei tarvitse kuumotella poliisille kiinnijäämistä. Ja juurikin kiinnijäämisen pelko on luultavasti suurin syy siihen, ettei kaikki sitä haluavat kasvata. Toki sitä voi myös tehdä kerrostaloyksiössä, mutta silloin kiinnijäämisriskit ovat moninkertaisia vrt. esim omakotitalon kellariin. Pekulointia vaan kaikki tämä.

Siinä oli mun posti välissä jonka poistin. En jaksaisi lähteä tähän.

Japi vedän suoran syy-seuraus johtopäätöksen, ihan samalla tavalla mitä sinä vedät poskisyönnistä. Ihan yhtä pitävä väite mitä sinulla.

Kannabiksen polttaminen aiheuttaa vähemmän todennäköisesti poskiensyömistä, kuin vapaaottelu pahoinpitelyitä. Uskotko?

Linkki oli suomalaisesta vapaaottelijasta joka kenki bussikuskin eläkkeelle. En jaksa hakea enää.

Molemmat on idioottimaisia väitteitä, mutta sinäpä näitä esität.

Siinä oli mun posti välissä jonka poistin. En jaksaisi lähteä tähän.

Japi vedän suoran syy-seuraus johtopäätöksen, ihan samalla tavalla mitä sinä vedät poskisyönnistä. Ihan yhtä pitävä väite mitä sinulla.

Kannabiksen polttaminen aiheuttaa vähemmän todennäköisesti poskiensyömistä, kuin vapaaottelu pahoinpitelyitä. Uskotko?

Linkki oli suomalaisesta vapaaottelijasta joka kenki bussikuskin eläkkeelle. En jaksa hakea enää.

Molemmat on idioottimaisia väitteitä, mutta sinäpä näitä esität.

Jos jollekin on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.

Vaarallisen näköinen kasvi!

Avaat lääketieteen tutkimukset, niin ei tarvitse turhia pohtia. Lancetista löytyy paljon dataa tuosta. Ei mene vaikeaksi. Käyty läpi minkä verran aiheuttaa onnettomuuksia käyttäjälle, lähipiirille ja yhteiskunnalle.

Kiva jankata. Mutta siis nythän on MAHDOTON sanoa mitä pilven pössettely suurimmilla massoilla saattaisi aiheuttaa. Siis jos se viinanmäärä vaihdettaisiin kokonaan pilveen eli siis jokainen (eism. minä) polttaisin sen sijaan että ottaisin napanderia. Ok? Tähän asti selvä. Noniin. Nyt sitten kun mappana alkaa blaadaa tota budia, niin kukaan - ei siis kukaan - ei voi tietää miten se minuun vaikuttaa pidemmällä käytöllä. Eli ihan hyvin mahdollista, että minuun se pilvi parin vuoden rentoutumiskäytöllä vaikuttaa jopa huonommin kuin viinakset.
Koska se on helppoa tietysti tänä päivänä puolustella pilvenkäyttöä, että kun se tällä hetkellä ei tuo niin paljon onnettomuuksia. Mitäs jos niitä käyttäjiä olisi nyt sitten 3 miljoonaa suomessa? Eiköhän niitä ongelmia alkaisi samalla tavalla tulla kuin viinan kanssa läträtessä - ei välttämättä samoja mutta tulisi kuitenkin.

Ja tämä mussutus minulla perustuu täysin siihen mitä on nähnyt miten ihmiset muuttuvat. Ne muuttuvat välillä konkreettisesti mieleltään vaikka uuden auton saatuaan.

Kiva jankata. Mutta siis nythän on MAHDOTON sanoa mitä pilven pössettely suurimmilla massoilla saattaisi aiheuttaa. Siis jos se viinanmäärä vaihdettaisiin kokonaan pilveen eli siis jokainen (eism. minä) polttaisin sen sijaan että ottaisin napanderia. Ok? Tähän asti selvä. Noniin. Nyt sitten kun mappana alkaa blaadaa tota budia, niin kukaan - ei siis kukaan - ei voi tietää miten se minuun vaikuttaa pidemmällä käytöllä. Eli ihan hyvin mahdollista, että minuun se pilvi parin vuoden rentoutumiskäytöllä vaikuttaa jopa huonommin kuin viinakset.
Koska se on helppoa tietysti tänä päivänä puolustella pilvenkäyttöä, että kun se tällä hetkellä ei tuo niin paljon onnettomuuksia. Mitäs jos niitä käyttäjiä olisi nyt sitten 3 miljoonaa suomessa? Eiköhän niitä ongelmia alkaisi samalla tavalla tulla kuin viinan kanssa läträtessä - ei välttämättä samoja mutta tulisi kuitenkin.

Miten niin mahdoton?
Onhan se selviö ja paljon tutkittu juttu kuinka vähemmän myrkyllinen aine vaikuttaa vähemmän myrkyllisesti.:D
http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/?c=Alkoholi
Vertaa nyt tuolta vaikka alkoholia ja Kannabiksen kansanterveydellisiä eroja.
Merkitystä on toki yksilön käyttämillä määrillä. Mutta jos käyttö säilyisi samana perjantai pullo vs. savut, niin uskallan kyllä väittää kumpi olisi terveellisempää yleisesti ottaen.
Toki jos yksilön käyttämät määrät kasvaisi asia olisi eri.
Liika on liikaa, jopa vedessäkin:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012052715627201_uu.shtml
ja
http://www.hs.fi/ulkomaat/Vesipokeria+pelannut+tyttö+kuoli+Ruotsissa/a1305580689366

Jos et ole huomannut niin päihteiden myrkyllisyydellä on eroja ja niitä voi ja on luokiteltu sen mukaisesti.

Suositut

Back
Ylös Bottom