Pää rikki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hazz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Maanantaina reenatessani heti ensimmäisen kovan sarjan alkaessa alkoi hirmunen (tuntuu kuin joku painaisi päätä, mutta sata kertaa kovempaa ) pääkipu, joka helpotti vähän, heti kun lopetti sarjan tekemisen. No tein parit kevyet sarjat siitä huolimatta vielä.
Tiistaina siten kokeilin taas reenata ja sama homma.
Nyt torstaina menin reenaamaan niin kipu alkoi myöskin, mutta vasta ensimmäisen sarjan viimeisillä toistoilla.
Pääkipua ei siis ole muuten kuin reenatessa ja jonkun aikaa reenin jälkeen.
Onkos kenelläkään hajua mikä mättää?
Ajattelin pitää lepoa maanantaihin asti ja jos sillon vielä on pääkipua niin menen terkkarille.

:|

Onko hengitystekniikkasi kunnossa? Itselläni on joskus tuo hengittäminen jäänyt vähiin/unohtunut, kun olen jotain tiukkaa sarjaa vääntänyt ja em. oireita on kyllä ilmennyt...

On ainakin omasta mielestä.. Tänään kiinnitin siihen vielä erityistä huomiota ja kokeilin myöskin hengittää eri tahtiin ku normaalisti, mutta ei auta..

Mulla oli joskus samantapaista.
Johtui niskasta tai jostain sieltä päin. Yks kerta tein ylätaljaa niin, että vedin sen suoran alas. En siis ollut yhtään vinossa. Ilmeisesti jotkut paikat siitä ei oikein tykänneet ja vähän rusahti.
Joka kerta salilla ja varsinkin kovemmissa puristuksissa tuntui, että pää hajoaa ja ei pystynyt aivan loppuun asti tekemään.

Pari viikkoa se oli sellainen ja sitten se lähti pois.

Käynti urheiluhierojalla tai vastaavalla voisi auttaa nopeammin.

Kiitoksia paljon Raven. Pidämpä sitten lepoa niin kun olin suunnitellutkin.

missä liikkeessä/liikkeissä vaiva esiintyi? mulla oli joskus pitkän (1,5v) treenatauon jälkeen prässissä sama vaiva (ja kerran penkissä), lopetin prässin pariksi kuukaudeksi ja vaiva meni ohi. Luulen että hartian seudun ja yläselän lihasten kireydellä/heikkoudella oli jotain tekemistä asian kanssa, eli koita treenata kyseiset lihakset kuntoon.

Penkkipunnerruksessa, leuanvedossa ja pystypunnerruksessa.

edit:

Mullakin on pari kertaa tullut pää tajuttoman kipeeks reenatessa. Kaikilla kerroilla kipu tuli heti prässissä tehdyn kovan sarjan jälkeen. Luulen, että unohdin hengittämisen sarjan aikana, ja se aiheutti kovan kivun. Nyt vähään aikaan ei ole ilmennyt pään kipeytymistä reenatessa.

Sä olet hengittänyt kunnolla sarjan aikana, joten postauksestani ei taida olla mitään apua.

Vaikka välillä on unohtunut oikeanlainen hengitys, niin ei mulla ole päähän sattunut. Mustaksi kyllä menee ja valkoisia pisteitä leijuu hetken aikaa ympärillä. :)

Mulla oli puolisen vuotta sitten samantapanen homma. Heti kun hengästyin mistä syystä tahansa päähän tuli heti sykkivä kipu, joka lähti sitten pois hengityksen tasaannuttua. Käytiin terveyskeskuksessa ja mehiläisessä, mutta ei ne osannu mitään järkevää syytä tohon sanoa. Lepäsin sitten ehkä noin viikon ja ongelma oli tipotiessään yhtä nopeasti kun oli tullutkin.
Kumma juttu!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia vaan vastauksista!!!
Pidän sitten lepoa ja muutaman päivän päästä kokeilen reenata..

Ponnistuspäänsärky?

itselläni oli joskus tollainen, ainakin näin lääkärit sen tutkivat ja päättelivät.

Kipu oli takaraivossa kuin pesäpallomailalla olisi voidellut. Ei voinut tehdä sarjoja loppuun vaan joutui jättämään esim kympin sarjan siihen 8:iin. Eritoten sarjan jälkeen kipu oli oikein "jomottaavaa". Tämä johti siihen että salilla ei oikein voinut käydä saatikka tehdä sitten mitään rankempaa. Lähdin sitten tutkimuksiin. Lääkäri kielti kaiken rasittavan reenaamisen, koska eihän sitä voinut tietää että mikä sillä pääkopassa vaivasi. Sain sitten lähetteen magneettikuvauksiin. Kuvat eivät näyttäneet mittän poikkeavaa eli takaisin salille. Kumma homma: kipu oli poissa ja hyvin pystyi reenaamaan. Tuohon pikkukikkailuun meni se neljä kk, mutta parasta oli että kuulasta ei löytynyt mitään vikaa...:D

Itselläni oli alkusyksystä TÄSMÄLLEEN samat oireet ja loppujenlopuksi kyse oli siitä mitä olin epäillytkin, eli poskiontelotulehduksesta. Kyseinen sairaus kun aiheuttaa nimenomaan ylimäärästä painetta onteloihin ja sitten kun tarpeeks vääntää rupeaa tuntumaan että takaraivo(itselläni, voi kuulemma tuntua muuallakin) romahtais sisään.

Onneks lähti pois sairastamalla eikä oo sen jälkeen ollu mitään ongelmia.

NO PAIN , NO GAIN !!!!

mulla oli samanlaisii oireita pää alko hakkaa iha hirveesti ja helpotti kun lopetti sarjan.:mad2: sitä kipuu ei tuu kun hengittää kunnolla oon huomannu.. kokeile sitä

http://www.migreeni.org/Pages/muodot.html

Ponnistuspäänsärky

Nuoret bodausta harrastavat urheilijat potevat sitä nostellessaan puntteja ja havaitsevat tällöin, että kova punnerrus aiheuttaa räjähtävän säryn. Särky tuntuu usein takaraivolla ja keskeyttää urheilusuorituksen. Kipu on kovaa ja hetkellistä sellaisellakin nuorella urheilialla, joka ei yleensä pode päänsärkyä.

Ponnistuspäänsärkyä esiintyy myös yhdynnässä orgasmin aikana. Nämäkin ovat yleensä nuoria miehiä, mutta sitä on myös naisilla ja he saavat samanlaisen, erittäin kovan päänsäryn. Yleensä kipu on niin kovaa, että se keskeyttää seksuaaliset toiminnot. Makuuhuoneesta on saatettu lähteä jopa ambulanssilla päivystykseen tämän takia. Ilmiö ei ole edes kovin harvinainen, ja siinä epäillään aivoverenvuotoa. Tämä on kuitenkin hyvälaatuinen sairaus, ja useimmiten tämä särkylaatu loppuu, kun parisuhteelle karttuu ikää, partnerit tasaantuvat ja innostus laantuu. Sairaus paranee itsekseen.

Poltatko Hazz tupakkaa?
Mulla tulee pää kipeeks jos hengästyn vähänki liikaa ja se kipu on siinä monta tuntia ja tämä johtuu siitä että hapenottokyky on niin huonolla mallilla 8v tupakoinnin jälkeen että ei ees oikea hengitysteknikka auta.

eli jos poltat lopeta tupakoiminen, auttaa 95% varmasti :)

Originally posted by Jonksu
Mulla oli puolisen vuotta sitten samantapanen homma. Heti kun hengästyin mistä syystä tahansa päähän tuli heti sykkivä kipu, joka lähti sitten pois hengityksen tasaannuttua. Käytiin terveyskeskuksessa ja mehiläisessä, mutta ei ne osannu mitään järkevää syytä tohon sanoa. Lepäsin sitten ehkä noin viikon ja ongelma oli tipotiessään yhtä nopeasti kun oli tullutkin.
Kumma juttu!

Mulla oli aivan vastaavanlainen ongelma vuosia sitten. Sellainen pieni napsahdus tuntui takaraivossa/niskassa kun tein prässiä ja sen jälkeen aina hengästyessä alkoi karsea jyskytys pulssin tahtiin. Meni itestään pois kolmessa viikossa.

Offtopic: Tämä tapahtui muuten vähän ennen vappua. Vappuna sitten yritin rakastella yhtä emäntää saunassa aamuyöstä pienessä laskuhumalassa. Jokainen ton pääkivun kokenut voi kuvitella miltä tuntui...=).

-K

Ei se magneettikuvauskaan ole huono ajatus. Todennäköisesti on viaton juttu, mutta noiden kanssa kannattaa olla varovainen. Lievä lukinkalvonalainen verenvuoto voipi myös oireilla noin.

Itselleni ei koskaan tule päänsärkyä treenatessa, migreenityyppinen särky kyllä voi pahentua. Saattaa tietysti olla, etten revitä riittävästi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom