Outoa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja msj81
  • Aloitettu Aloitettu
Toi testi on kävässy palstalla jo aiemminkin ilman tota äffä-juttua. Sillon tuli 7, porkkana , punanen vasara. Toi F-testi on ihan mieletön! Tarkastin kaks kertaa ja löysin silti kolme äffää. Sitten löyty yks lisää ja vielä yks. Kuudetta ei meinannu löytyä millään. Jumalauta kävin pari kertaa kirjain kirjaimelta läpi ton tekstin! Piti scrollaa välillä alas ja varmistaa, että niitä varmasti oli kuus. Löyty vihoviimein :P

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Metri

Eli juurekset ovat kasvisten 100%:nen osajoukko kuten myös vihannekset. Mutta juurekset eivät ole vihanneksia.

Taidat olla oikeassa, olen ilmeisesti sekoittanut kasvikset ja vihannekset keskenään. En tajua miten voin tehdä tuo mittaluokan virheen, sehän on sama kuin väittäisi insuliinin olevan steroidi. Ainoa puolustukseni lienee se, etten juuri käytä kasviksia :)

helkkari. ennenkin olen tehnyt tuon testin ja silloin ainoa poikkeus oli "vihreä vasara". f-kirjaimet oli uus haaste, ja 4 laskukerralla totesin niitä olevan 6? kappaletta. Ihan ufoa....
(Huom. tänään taas alkoholin vaikutuksen alaisena)

Jaarittelua vihanneksista

Kasvitieteellisesti katsottuna ei ole olemassakaan mitään vihanneksia. Esimerkiksi tomaatti on tomaatti nimisen kasvin hedelmä, aivan kuten kurkku on kurkun hedelmä. Perunahan taas on perunan maavarresta kehittynyt mukula.

Mietiskelin tässä mistä nämä ennalta arvattavat vastaukset mahtavat johtua, ja päädyin seuraavaan:

Ensimmäisessä tehtävässä ilmiselvästi vastaus tulee siitä että
ensin käsitellään 2 luvun summia ja sitten kysytään jotain väliltä
12 ja 5. Luulen että tuossa on pointtina se että alitajuisesti
suorittaa vähennyslaskun 12-5=7. Se on aseteltukin jo valmiiksi
vähennyslaskua varten, muutenhan se menisi että valitse numero väliltä 5 ja 12 eikä toisinpäin.

Toisessa jutussa summa on aina 6 ja sitten pitää 15 sekuntia
toistaa numeroa 6. Mulle tulee mieleen kuusi, siis puu,
ja yleisin muodoltaan kuusta muistuttava vihannes lienee juuri
porkkana.

kolmanteen tehtävään mulla tuli vihreä ja vasara. En yhtäkkiä
keksi mikä pointti tässä jutussa on että tulis punainen ja vasara,
mutta vakaasti luulen että jotain alitajuntaa ohjaavaa siinäkin on.

Voipi olla että menin aivan metsään näiden pohdintojen kanssa,
mitä mieltä muut on?:confused:

Jep jep

Hauska testi, tosin ajattelin sininen ja vasara, ja f-kirjaimia sain 4, jostain syystä tuo viimeisen OF sanan f- kirjain tuli mukaan. :)

7, porkkana, punainen vasara ja 3 äffää, kahden uusintalaskennankin tulos oli 3 äffää.... Ei saatana. Mihin tää perustuu??? Uskomatonta. Mahdotonta...

äffiä tuli suoraan kuusi, olen nimittäin tehnyt kyseisen testin aiemmin ja silloin suomen kielellä. Täysin samantyyppinen teksti, mutta siinä piti laskea j-kirjaimia, ja turmioksi kävi nämä ja- sanat. Mitäpä sainkaan laskettua silloin... kolme jiitä, vaikka kuusihan niitäkin lopulta oli?!?!?! Eli kyllä suomikin pärjää näille maailman kielille

Originally posted by Hemppa
Mietiskelin tässä mistä nämä ennalta arvattavat vastaukset mahtavat johtua, ja päädyin seuraavaan:

vähennyslaskua varten, muutenhan se menisi että valitse numero väliltä 5 ja 12 eikä toisinpäin.

porkkana.

Menee aika far out :rolleyes: Mä kyllä yksinkertaistaisin ton silleen, että jos joku tulee huutamaan sulle "JUMALAUTA! NOPEE! NYT SANOT HETI! Sanojokuluku12-5väliltä!", niin ihan sama mitä summia siinä on aluks laskettu, sama porukka vastaa sen 7. Se on sopivasti siellä keskellä. Sama juttu kun joku huutaa sulle: "JOKU VIHANNES! NOPEEEE! SANO!" "Ööö... porkkana?" Ei siellä mikään pikkuperkele päähän porkkanaa tunge :) Ja mitä tulee punaseen vasaraan, se vaan on sellanen stereotypiatyökalu. En tiädä tuotteen merkkiä, mutta meillä on aina ollu sellanen punavartinen vasara. Mulla on sellanen käsitys, että piirretyissä - ihan perus elokuvissakin - käytetyt vasarat on yleensä punasia. Puuha-Petelläkin taitaa olla punanen vasara. Mutta mistä tää stereotypia on saanut alkunsa, en tiädä. Vähän niin kuin kysyis: "Joku rakennus ja väri!?" "Punanen mökki"... stereotypia.

Mulle jäi sellanen käsitys, että noi "johdattelukysymykset" laitto aivot raksuttamaan - nopeesti. Helppoja kysymyksiä, erilaisia -> nopeita vastauksia -> nopee vastaus myös "the kysymykseen". Vastaus on nimen omaan eka, joka mieleen tulee - usein stereotypia tai kaikista yksinkertaisin, loogisin. Ellei sitten ole monimutkainen yksilö... ;)

Voipi olla että menin aivan metsään näiden pohdintojen kanssa, mitä mieltä muut on?:confused:

Tuo ensimmäinen eli vähennyslaskuhommeli kuulostaa melko uskottavalta, mutta tuo kuusipuu--> porkkana oli jo aika wtf-kamaa. :) Nuo rintafileen [rintafail] esittämät teoriat kuulostaa myös melko uskottavilta.

porkkana.

Arvelin kyllä, että noiden laskutehtävien ja hokemien tarkoituksena on enemmänkin hämätä ja tyhjätä aivot järjellisemmästä ajattelusta, jotta vastaukset olisivat todella intuitiivisia tai alitajuisia tai jotain. Ehkä. Toinen kysymys on sitten, miksi kaikki alitajuisesti pitävät punaisista vasaroista.

Vappuriehoissa aiheutti hämmästystä.

8 ekasta, tomaatti ja muut oikein, myös 6 f:ää ekalla kerralla.. mutta sininen ja VASARA.. mistä ihmeestä, toi vasara tulee kaikille mieleen..

Ihmismieli on ihmeellinen.

Re: Re: Re: Outoa!

Originally posted by VahvaJussi
sitä että sä mietit vastauksia liian kauan.

En mä ainakaan miettinyt kauaa. Kaikki mikä heti ekana tuli mieleen. Ainoa oikea ole vasara. Muuten muut väärin ja laskin enemmän kuin 3 F-kirjainta.
Tuli todiste, että en olekaan tyhmä.:)

mäkin ajattelin punasta, porkkanaa ja vasaraa, mutta kyllä siinä tekstissä oli 6 F-kirjainta :)

8,kurkku, punainen ja vasara, niitä F-kirjaimia oli 3!!! Vaikka laskin 3 kertaa! Ja kun alhaalla sanottiin, että niitä on 6, sanoin että haista sinä kone kaninpaska, niitä on tasan 3.
Etin niitä loppuja kolmea F-kirjainta pariminuuttia.. :lol2:

tais olla sipuli tai jotain..?? musta ja vasara..mut f kirjaimii 3! kyllä vietiin tätä kaverii ihan kybällä tuos f kirjain systeemis..kyllä sitä oli aika äimän käkenä ton jutun jälkeen..:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom