Ote ei pidä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hukk4
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Vaivaa sellainen, että maastavedossa toinen käsi ei pidä raskaammissa raudoissa. Tein 8*140 kg kaksi sarjaa, joissa oikean käden ote lipsui jo aika lailla ja korjailla sai kovin. Piti tehdä seuraavaksi äärirajoilla oleva 8*150 kiloa, mutta kolmannen toiston kohdalla ei ollut enää mitään toivoa pitää kiinni. Vitutti/vituttaa, kun ei pystynyt tekemään työsarjaa loppuun! Remmit ovat käytössä. Kummastuttaa, kun kuutosia olen pystynyt tekemään isommilla raudoilla. Tämä "otteen lipsumis" -ilmiö on ollut havaittavissa parissa viime treenissä. Eli puristusvoima loppuu totaalisesti toisesta kädestä... :(

Onkos kohtalotovereita tai osaisikos joku antaa neuvoa, mikä saattaisi olla persiilleen??

On samaa ongelmaa..Koita tehä ilman remmejä, ainakin kun ite kokeilin niin ei pysynyt jotenkin oudosti käsissä yhtään tanko..Itellä ainakin mankku auttaa iha hyvin..ja voipi puristusvoimaakin jollain konstein treenata, mutta itse en ole kyllä treenannut..

E: Niin siis ite koitin ekaa kertaa remmejä viime kerralla, mutta ei pysynyt..Kai pidin jotenkin huonosti, kun muissa selkäliikkeissä pysyy hyvin..

Mulla on sama ongelma oikeassa kädessä, ote pettää paljon aikaisemmin kuin vasurissa, vaikka olen oikeakätinen. Syykin on selvä: ns. hiirikäsi tuloksena vuosikausien tietokoneen käytöstä töissä ja vapaa-ajalla. Kädenväännössäkin vasuri paljon vahvempi, vaikka olen oikeakätinen ja pitäisi olla juuri toisinpäin.

Sitä en kyllä ymmärrä miten remmeillä saat otteen lipsumaan? Tuolla on ohjeet oikeasta käyttötavasta: linkki

Kai te rullaatte ne remmit oikeinpäin siihen tangon ympärille? Kun ei ne mitenkään voi lipsua jos ne ei oo väärään suuntaan rullattu.

Itselläni kävi tuon otteen pitävyyden kanssa hassusti viime vetoreenissä. Olen tässä treeniblokissani aloitellut maastavetoa tekemään. Pitkään olen tehnyt maven tilalla rinnallevedon, joten maastaveto on sellaista hakemista vielä ja veti kyllä todella tehokkaasti voimat pois ranteista. Tarkoituksena oli tehdä maven perään 4x10 leuanvetoa (mikä on normaalioloissa varsin läpihuutojuttu meikäläiselle) ja sattuipa käymään niin, että toistot sarjoissa menivät 10, 10, 6, 6. Ote ei vain yksinkertaisesti enää pitänyt parissa viimeisessä sarjassa.

Olin ihan tyrmistynyt siitä, miten yksi liike veti ranteet niin voimattomaksi ja loput vetopäivän reenistä kusivat täysin sen takia. Olisi varmaan syytä vaihtaa liikkeiden järjestystä, jos ranteet tosiaan ovat niin voimattomat, että hyvä jos tangos jaksaa roikkua maven jälkeen. Vetoremmejä en aio hommata ihan periaatteesta.

En nyt mene vannomaan, etteikö remmienkäyttötyylini aivan oikea olisi. Usean vuoden olen niitä käytellyt, mutta voi olla, että sitä on tullut sisäistettyä väärä tyyli. Tosin se näytti erittäin paljon samalta, kuin anaskin linkittämässä jutussa.

Lipsuminen oli ehkä huono sanavalinta. Ote vain pettää oikeasta kädestä. Sillä ei yksinkertaisesti pysty puristamaan ja "nyrkkiote" avautuu. Käsittääkseni vaikka remmit ovatkin käytössä, niin puristusotteen avautuminen tuhoaa sarjan. Korjatkaa ihmeessä, jos luulo on väärä! Eikä vastaavaa ole tosiaan aikaisemmin ollut, ei isommillakaan raudoilla. Mutta kait sitä jotain hiirikäden suuntaista on tulossa prkl. Kenkkua, kun alkoi vetokin hiljalleen kulkemaan.

Ristiotteella teen vetoa eli oikea käsi on raskaissa sarjoissa myötä- ja vasen vastaotteella. Ja sormien suuntaan laitan remmit (tai miten helvetissä tuokin sanotaan).

Ei sillä nyrkin avautumisella ole mitään väliä, kunhan ei ihan viimeiselle nivelelle tanko tipu koska siinä se ei enää kauaa pysy.

Hakekaa kaupasta magnesiumia pala, ja vetäkää myötäotteella kunnes on lipsumisen vuoksi pakko ottaa ristiote (jonka kätisyyttä kannattaa vaihdella sarjojen välillä). Ristiotteella ja mankulla se tanko pysyy melkein itsestään, ennemmin lähtee nahat käsistä kuin tanko tippuisi.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
En nyt mene vannomaan, etteikö remmienkäyttötyylini aivan oikea olisi. Usean vuoden olen niitä käytellyt, mutta voi olla, että sitä on tullut sisäistettyä väärä tyyli. Tosin se näytti erittäin paljon samalta, kuin anaskin linkittämässä jutussa.

Lipsuminen oli ehkä huono sanavalinta. Ote vain pettää oikeasta kädestä. Sillä ei yksinkertaisesti pysty puristamaan ja "nyrkkiote" avautuu. Käsittääkseni vaikka remmit ovatkin käytössä, niin puristusotteen avautuminen tuhoaa sarjan. Korjatkaa ihmeessä, jos luulo on väärä! Eikä vastaavaa ole tosiaan aikaisemmin ollut, ei isommillakaan raudoilla. Mutta kait sitä jotain hiirikäden suuntaista on tulossa prkl. Kenkkua, kun alkoi vetokin hiljalleen kulkemaan.

Ristiotteella teen vetoa eli oikea käsi on raskaissa sarjoissa myötä- ja vasen vastaotteella. Ja sormien suuntaan laitan remmit (tai miten helvetissä tuokin sanotaan).

No niin! Eli remmithän kierretään juurikin päinvastaiseen suuntaan kuin sormet, jos niistä haluaa jotain hyötyä olevan.:kippis1:

Dodii! Pitää ensi vetotreenissä koittaa!:) Taisi olla aika amatöörivirhe, ja amatöörejä sitä vielä ollaankin. Kiitoksia pirusti marde84:lle!! Aikaisemmin on tosiaan vedot kulkeneet piuhat vituillaan, mutta toivottavasti -ja eiköhän- tuo auta asiaa paljolti. On nämä keskustelupalstat vaan hienoja!

Kannattaa muuten myös koittaa vetää ilman remmejä jos vaan mahdollista. Kehittää sitä otetta voimakkaammaksi, ja remmien käyttö vähenee.

Ja jos remmeillä vetää niin vetää myötäotteella. Mulla ainakin myötäote remmeillä piti paremmin mitä ristiote. Nykyään teen ilman remmejä. Sillä se otekin vahvistuu.

-Tee osa vedoista myötäotteella,parantaa otetta vedoissa
-tee kovat vedot ristiotteella
-tee otetta parantavia harjoitteita sormille ja kyynärvarsille

Samaa mieltä edellisten kanssa.. ristiote on tähän ratkaisu, ei tarvitse remmejä ja kehittää samalla sitä (puuttuvaa) puristusvoimaa.

Komppaan edellisiä.

Jos remmeillä vetelet, niin molemmat kädet myötäotteella.
Jos ilman remmejä, niin ristikkäisotteella.

Suosittelen mavet ilman remmejä ja selkävedot remmien kera...Tällöin näpit saavat pitotreeniä mavessa ja eivät saa uutta raskasta reeniä selkävedoissa...jää aikaa palautumiselle.
(siis jos mavetta viikottain...jos mavekierto on pidempi, niin osan selkävedoista voi vetästä ilman remmejäkin näppipitotreeninä)
Olisihan se noloa, jos mavettaa >200 kg, mutta kauppakassit eivät pysy otteessa ilman remmejä :D

Tangon karhennuksilla on myöskin suuri merkitys...jos karhennus on kulunut, niin näpit joutuvat tekemään julmetusti enemmän työtä pysyäkseen tangossa kiinni.
Kannattaa valita tanko jossa karhennukset ovat mahdollisimman hyvät...ja magnesiumia ei sovi sivuutta pidon parantajana.

-Tee osa vedoista myötäotteella,parantaa otetta vedoissa
-tee kovat vedot ristiotteella
-tee otetta parantavia harjoitteita sormille ja kyynärvarsille

- Vaihtele ristiotetta sarjoissa jotta selkä saa tasaisesti rasitusta. Tietenkin niin, että mieluisin ote kovimmissa sarjoissa.

1. Tilaa gripperi
2. Käytä gripperiä
3. Ihmettele järeitä puristusvoimia parin viikon sisällä.

EDIT: Ja gripperistä sen verran mitä (olikohan) jto jossain muussa threadissa ilmaisi, eli parastahan on treenata sitä aikaa, ei ihan niin paljon niitä toistoja. Elikkäs puristat gripperin kiinni ja laskeskelet vaikka kahteenkymmeneen. Lisäile aikaa sopivin väliajoin ja tee sarjoittain vaikka joka toinen kerta.

On kyllä itselläkin selvästi helpottunut tangon pitäminen näpeissä, kun nuo cocit hommasin. Tosin pikkuhiljaa alkaa taas pidemmissä sarjoissa tehdä tiukkaa kun on painotkin kasvanu. :)

Lisää näppitreeniä! :dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom