Oopperaa tuetaan 45 400 000 eurolla!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TemeT
  • Aloitettu Aloitettu
dear_a sanoi:
Mun kritiikki ei ole missään nimessä suunnattu korkeakulttuuria vastaan, etenkin kun se jossain määrin kuuluu omiin mielenkiinnon kohteisiin, vaan vika on siinä, että ensin pitäisi saattaa perusasiat kuntoon. Ihmisille inhimilliset olot ja sitten sivistystä lisää. Kiitos.

Valitettavasti niitä perusasioita ei vaan voida laittaa ensin kuntoon ja sitten vasta suunnattava sivistykseen. Kommunismihän tätä pisimmälle taisi yrittää viedä. Kyse ei ole ensin - sitten -asiasta, vaan tasapainosta asioiden kesken.

Senhän toki jo kyllä tiesitkin. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua ei rasita se, että oopperaa tuetaan.

Tuettaisiin vaikka saimannorppaa, mulle se ja sama.

Mutta jos enemmistö on DEMOKRATIASSA sitä mieltä, että oopperaa ei pidä tukea, miksi sitä sitten tuetaan?
Demokratia, perkele. Toteutettaisiin sitä demokratiaa sitten kanssa..:david:

TRENT sanoi:
Köyhiä suututtaa kun verorahoja laitetaan muuhunkin kun heidän tukemiseen.

Ehkä minä en suht keskituloisena voi itseäni köyhäksi kutsua, eikä mua suututa se että tuo just verorahoista laitetaan, vaan se että esimerkiksi tieverkko on päin vittua ja siihen ei euroja löydy. Eikä niillä köyhillä ole varaa autoilla, eli eiköhän se tieverkkokin sitten rakennettaisi niitä rikkaita varten. ;)

Ja tota vitun snobijuttua (esim. ooppera ja golf) mä en tajua sitten pätkääkään. No vissiin sitten vain sentakia että en kuulu niihin. :jahas:

Narutumppu sanoi:
Demokratia, perkele. Toteutettaisiin sitä demokratiaa sitten kanssa..:david:

Jaa, ettäkö Pakkiksen tai Iltalehden kirjoitukset edustavat demokratiaa. Eiköhän sitä rahaa ohjata juuri sinne kansan valitsemien edustajien päätöksellä, kuten myös niihen tuhansiin muihin kohteisiin. Kukkuu?!:rolleyes:

Mun puolesta ne kastraatit ja homosexuaalit saisivat hoitaa ihan itse toimeentulonsa. Oliko ne niitä jotka etumus pullistellen juoksevat edes takaisin? Eikun se olikin baletti mutta melkein sama asia!

Dean Kuntz sanoi:
Mun puolesta ne kastraatit ja homosexuaalit saisivat hoitaa ihan itse toimeentulonsa. Oliko ne niitä jotka etumus pullistellen juoksevat edes takaisin?

Must ne on just tollee lavalla kipittämässä niinku ihquimpia. Ne on vähän niinq marsuja lasihäkissä. Semmosia valtion omia höpönassikoita. Tiäx?

:haart:

Aimo sanoi:
Kyse ei ole ensin - sitten -asiasta, vaan tasapainosta asioiden kesken. Senhän toki jo kyllä tiesitkin. :)

Mä olen joissain asioissa hiukan ehdoton. :rolleyes: Edelleen, kulttuuri on tärkeätä, mutta mun mielestä asiat pitäisi aloittaa olennaisimmista. En voi hyväksyä sitä että ihmiset kuolevat ulkona kylmään, sitä että sairaanhoitajien palkka on naurettava, sitä että työntekoon ei kannusteta, sitä että vanhukset eivät pysty maksamaan asumistaan palvelutaloissa ja jäävät heitteille....

Näin sanoo kapitalisti, joka kuluttaa paljon rahaa turhaan, myös korkeakulttuuriin.

dear_a sanoi:
Näin sanoo kapitalisti, joka kuluttaa paljon rahaa turhaan, myös korkeakulttuuriin.

Sosiaalisen omantunnon omaava kapitalisti olet. Et todellakaan ainoa. Hyvä niin. :joulu5:

Timba79 sanoi:
Ehkä minä en suht keskituloisena voi itseäni köyhäksi kutsua, eikä mua suututa se että tuo just verorahoista laitetaan, vaan se että esimerkiksi tieverkko on päin vittua ja siihen ei euroja löydy.

No miten se tieverkko nyt niin päin vittua on? Kyllä mä ainakin ihan mukavasti PK-seudun teillä ajelen (paitsi ruuhka-aikaan). Tähän on hyvä lainata "suosikkiajattelijaani" Harry Bogomoloffia:
"Tyhjenevän maaseudun pohjattomalle rahan tarpeelle ei näy loppua. Pitäähän
syrjäkylillekin päästä uutta pikitietä pitkin, olipa sinne asiaa tai ei."

Moni näköjään jaksaa jauhaa tuota, että sitten vasta, kun muut asiat on kunnossa, niin rahaa voi pistää oopperaan ym. hurlumheihin. Ei sitä päivää tule ikinä, että asiat olisi kaikilta osin kunnossa, uskokaa pois.

La donna e mobileeeee... Köyhät kyykkyyn, kattokoot vrestlinkiä, me aletaan Aimon kanssa Aidaa naida.

Timba79 sanoi:
Ja tota vitun snobijuttua (esim. ooppera ja golf) mä en tajua sitten pätkääkään. No vissiin sitten vain sentakia että en kuulu niihin. :jahas:
En sanoisi golfia snobijutuksi. Golf on vaativa urheilulaji, joka vaatii paljon taitoa. Bodaaminenkin taitaa olla itse asiassa kalliimpi urheilulaji kuin golf...

Percele sanoi:
La donna e mobileeeee... Köyhät kyykkyyn, kattokoot vrestlinkiä, me aletaan Aimon kanssa Aidaa naida.

No Percele! Vittuako me tässä enää käkitellään. Mennääs taas...:joulu4:

Snoopie sanoi:
En sanoisi golfia snobijutuksi. Golf on vaativa urheilulaji, joka vaatii paljon taitoa. Bodaaminenkin taitaa olla itse asiassa kalliimpi urheilulaji kuin golf...
No joo, "urheilulaji" siinä missä biljardi tai tikanheitto.

Aimo sanoi:
Jaa, ettäkö Pakkiksen tai Iltalehden kirjoitukset edustavat demokratiaa. Eiköhän sitä rahaa ohjata juuri sinne kansan valitsemien edustajien päätöksellä, kuten myös niihen tuhansiin muihin kohteisiin. Kukkuu?!:rolleyes:

Missä välissä väitin tukevani väitteen ainoastaan näihin lähteisiin?

Jee! Haluaa lisää oppitunteja valtiotieteestä! :hyper:

Snoopie sanoi:

puhuin kesällä tuosta "iso pomo pelaa golffia" läpästä meidän TJ:n kanssa. Hän ei pelannut ennen tätä uutta tehtävää, mutta aloitti nyt. Suurin syy kuulemma oli, että golf on ainoa keino saada asiakas kolmeksi tunniksi kokonaan itselleen..
Aika hyvä pointti mielestäni, lisäksi golf on hauska laji. Reipasta ulkoilua, kunhan kävelee eikä aja autolla, vaatii keskittymistä ja hermojen hallintaa jne.

1) Paremmin tuo suomi pärjää Oopperarintamalla kuin urheilurintamalla kansainväliseen tasoon verrattuna, vaikka taviksia ei ooppera kiinnostakaan.

2) Tuollainen verorahojen käyttö on vitun idioottimaista, sillä ne, joilla on varaa käydä nyt oopperassa, pystyvät siellä käydä täydelläkin hinnalla.

3) Onko tuo linnan juhlat sitten yhtään parempi menoerä valtiolle, vaikka pienempi onkin. Kuinkas paljon köyhiä veronmaksajia niihin bileisiin kutsutaan?

4) Tämä lista voisi jatkua loputtomiin, mutta todetaan tässä vaiheessa, että opiskelen kyseistä taidetta, vaikken hyväksykään sen yltiöpäistä tukemista ;)

cartman74 sanoi:
Ihan huvin ja harrastuksen kannalta kuukletin ja tälläistä löysin.

Moottoritie välillä Paimio-Muurla maksoi 167 miljuunaa euroa. Keltaistensivujen reittihaun mukaan tuo väli on 41 kilomeetteriä.

Kilomeetri maksaa siis noin 4 miljoonaa euroa. Eli tuolla 45 miljuunalla sais noin 10 kilsaa moottor tietä. :)

Oletetaan, että moottoritie nopeuttaa autoilijan matkantekoa 20 km/h verrattuna tavalliseen tiehen. Mitähän kansantaloudellista merkitystä sillä on, jos turkulainen pääsee Helsinkiin 2 minuuttia nopeammin jokaista 10 moottoritiekilometriä kohti? :rolleyes:

Edit: Samaan syssyyn voisin vauhkota siitä, miksi minun verorahojani tuhlataan niihin palveluihin, joita minä en käytä, mutta taidan jättää kuitenkin vauhkoamatta... :)

Mihin noi rahat saa edes upotettua?

PunttiOskari sanoi:
No miten se tieverkko nyt niin päin vittua on? Kyllä mä ainakin ihan mukavasti PK-seudun teillä ajelen (paitsi ruuhka-aikaan). Tähän on hyvä lainata "suosikkiajattelijaani" Harry Bogomoloffia:
"Tyhjenevän maaseudun pohjattomalle rahan tarpeelle ei näy loppua. Pitäähän
syrjäkylillekin päästä uutta pikitietä pitkin, olipa sinne asiaa tai ei."

Moni näköjään jaksaa jauhaa tuota, että sitten vasta, kun muut asiat on kunnossa, niin rahaa voi pistää oopperaan ym. hurlumheihin. Ei sitä päivää tule ikinä, että asiat olisi kaikilta osin kunnossa, uskokaa pois.

Et vissiin sitten ole muualla ajanut kun PK-seudulla, sehän nyt edustaakin koko Suomen tieverkkoa. :david:

Kokeileppas joskus vaikka nelostietä vällillä JKL-Oulu niin ehkä huomaat miten kapeilla ja vaarallisilla teillä ajaan ihan törkeä määrä porukkaa. No so not, mitäs pienistä kuhan porukka pääsää sivistämään itseään esim. oopperaan.

Eipä tuo edelleenkään ole kynnysjuttu että oopperaa tuetaan, vaan se että aina pillitetään rahanpuutetta ihan oikeasti tärkeissä ja merkittävissä asoissa, kuten nyt esimerkiksi teiden kunnossapito ja vaikka tämä auraus talvella. Sairaanhuollosta nyt ei viitti ees mainita enää.

Timba puhuu asiaa. Eikä sekään mitään että ahvenanmaa saa jotain 1% valtion budjetista automaattisesti, vaikka siellä pitäs olla itsehallinto...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom