Online pokeri (refelinkeistä bannit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
Vittu, että taas hajottaa.Kolmes sateliitis tänää ensimmäinen kuka jää ilman paikkaa tahi rahoja.Ja viiimesestä ulos tilantees, jossa itel oli kk ja vihul qjs allarit preflop.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ongame on paras :) Saan ihan kivasti, varmaan jotain tommosta reilua puolta. En o ihan tarkkaan jaksanu laskee.

Oon tosi noobie pokerissa, nyt saa kertoo mikä tässä kädessä meni pieleen vai oliko vaan härski ohiveto. Stäckin pienuutta ei kannata ihmetellä blindeihin nähden, olin vaan alamäessä ja pelaan muutenkin pienellä stackilla kun harjottelen vasta :

** Dealing cards to lazki: Qd, Kh
U_DUCK called - $0.50
mikes11 called - $0.50
JordanRivers called - $0.50
melini called - $0.50
lazki bet - $1.00
U_DUCK called - $1.00
mikes11 called - $1.00
JordanRivers called - $1.00
melini called - $1.00

** Dealing the flop: 10c, Ks, Jd
melini checked
lazki bet - $2.50
U_DUCK folded
mikes11 folded
JordanRivers folded
melini went all-in - $8.00
lazki went all-in - $3.56

** Dealing the turn: 7d

** Dealing the river: 7s
melini shows: Jh, 7h
lazki mucks: Qd, Kh
melini wins $16.27 from the main pot

Toinen käsi, tää oli vissiin vaan ihan ohiveto (?) :

** Dealing cards to lazki: Ac, Ah
ossianer raised to $0.80
lewisdam folded
RatChild folded
lazki raised to $1.40
ossianer raised to $4.40
lazki went all-in - $3.91
ossianer called - $5.31

** Dealing the flop: Kd, 10d, 4h

** Dealing the turn: 10h

** Dealing the river: Js
lazki shows: Ac, Ah
ossianer shows: Jd, Jc
ossianer wins $10.19 from the main pot

Kommentteja ? Nimenomaan vaikka tuossa ekassa kädessä varmasti betsasin jossain kohtaa väärin, saa kertoa. :)

Jos pelaa todella pienellä stackilla niin pitäs pelata mahdollisimman yksinkertasesti ja lukasta muutama short stack artikkeli. Itekkän en osaa kunnolla pelata short stackina, mutta koitetaan:

Prefloppiin noin monen limpperin jälkeen löisin joko suora all-in tai sitten noin puolet stackista (ja jokaiseen boardiin all-in). Tai foldaisin. Riippuen vähän aikasemmista limpparifisuista, et limppaako ne kaikella paskalla -> jos limppaa niin romut tiskiin. Jos siel on ekana limppaamassa todella tiukka pelaaja niin sillä on luultavasti jopa monsterit, jollon fold pf on ihan hyvä vaihtoehto.

Tokassa kädessä (NL10 vai NL20) prefloppiin vähintään 3x vihun lyönti. Muuten ihan hyvin pelattu, noita tulee ja pokeri on semmosta.

Pistäkää hand historyihin ainakin seuraavat: pelin taso (blindit tärkeet), pelaajat luettelona (stackit mukaan!), mahdolliset riidit (jos on) sekä tietysti itse käsi. Näin hand historyistä tulee selkeitä ja hyviä. Lisäks hand history convertteri on ihan kätevä apu.

Eniten mua ainakin pistää just silmään toi stackin koko? Jos kerran harjoittelee niin eikö kannattais mennä pienempään pöytään?

Edit. Onko missään heads up turnauksia?

Pienet sittarit on mielestäni paras tapa harjotella pokeria. Siinä tulee vähän prosentteja yms. selkäytimeen. Ja lisäks peli muistuttaa edes jokseenkin pokeria. Sieltä sitten rinkiin ja aina niin korkeelle kun pystyy :)

En o juurikaan nähny, muutakun aina isojen nettiturnaussarjojen yhteydessä (ECOOP jne.)

Jos puran rekisteröinnin $1M Super satellite saturday -turnauksesta partypokerilla, niin saanko sisäänoston tililleni? En ole itse maksanut sisäänöstoa, vaan päässyt turnaukseen karsintaturnauksesta. (Super satellite saturday qalifier.)

Jos puran rekisteröinnin $1M Super satellite saturday -turnauksesta partypokerilla, niin saanko sisäänoston tililleni? En ole itse maksanut sisäänöstoa, vaan päässyt turnaukseen karsintaturnauksesta. (Super satellite saturday qalifier.)

En usko että ainakaan rahana saat, mutta kannattaa varmistaa asia vaikka asiakaspalvelusta ?

Tammikuu plussalla 3,2k. Käsiä yhteensä 7k. Huppia 2.1k josta about 2k plussaa ja loput 5k 5maxia ja mukaan mahtuu yks 250$ bonari. :dance: :dance: NL100:sta siis.

Alienii, kiitos ohjeiden kirjoittamisesta tänne. Voisinko kysyä yhtä asiaa. Olen yrittänyt löytää sellaista solidia peruspeliä, jolla voi pelata useampaa käteispöytää pelaamalla lähes täysin vain omia kortteja. Voitan pieniä potteja, joskus isojakin, mutta tuntuu, että seuraavanlainen tilanne toistuu liian usein: Mulla on joku ässäakka. Lyön pf 3-5x bb riippuen limppereistä. Floppi ei osu. Flopin jälkeen jatkolyönti 3/4 pottia. Turnilla ja vedän 1/2 - 3-4 pottia. Edelleen maksajia. Riverillä yritän sökötellä ässähaillani ja häviän showdownin. Kysymys siis kuuluu, mikä on solidi perustapa pelata tuo perustilanne, missä pf on hyvät kortit joilla ei ikinä osu ja mukana on sitkeitä roikkujia.

Toinen kyssäri. Kuinka suurilla panoksilla pitää pelata käteispelejä, jotta voi luottaa suurimman osan jo pelaavan "oikein". Eli esim jos lyön negatiiviset pottikertoimet flopin jälkeen värin tai suoran vetelijöille, niin voi olettaa, että maksaja ei vetele pelatessaan peruspeliä.

Kolmas kyssäri: Toisin kuin kirjat neuvoo, olen sittareissa suosinut alkuun blindien ollessa pieniä, systeemiä jolla maksan pf lähes aina ison blindin. Poikkeuksena huonosta positiosta ihan roska. Tuntuu, että pääsee halvalla hyviin arvontoihin mukaan ja paskakortit taskussa piilottaa käden hyvin kun floppi osuu. Sitten kun blindit on vähän kasvaneet ja väki vähentynyt niin sirryn normipeliin. Onko järkee vai hukkaanko vain rahojani?

1) Jos flop ei osu ja on paljon maksajia ei aina kannata tehdä cbettiä. Luovuta viimeistään sitten turnilla jos vieläkin on vaan ässähai ja multiway pot. Aloittelijana on vaikeeta tunnistaa flopin tekstuuria ja miettiä milloin cbetata. Itse käytin sääntöä että jos flop on J,Q,K tai A high lyön aina cbetin ja muuten en. Tämä siis ennenkuin aloin edes vähän tajuta itse sitä tekstuuria.

2)Aina kun vastustaja maksaa värinvedollaan ilman oddseja niin se on sulle +ev. Joskus ne osuu mutta kuten kertoimet sanoo niin useammin jättävät osumatta ja riverillä niillä on pelkkä osumaton värinveto ja sulla pitäis olla joku ihan hyvä käsi. Bluffit ja hienot moovit kantsii melkein unohtaa.

Tossa nyt jotain ajatuksia, kolmosesta en sano mitään kun en juuri turnauksista välitä. Käteispelikommentit voit ottaa sillä varauksella että itse oon ihan perus 20nl harja ja vuosi joitain satasia plussalla. En siis mikään highroller mutta tiedän millaista se tuolla micropeleissä on.

1) Jos flop ei osu ja on paljon maksajia ei aina kannata tehdä cbettiä. Luovuta viimeistään sitten turnilla jos vieläkin on vaan ässähai ja multiway pot. Aloittelijana on vaikeeta tunnistaa flopin tekstuuria ja miettiä milloin cbetata. Itse käytin sääntöä että jos flop on J,Q,K tai A high lyön aina cbetin ja muuten en. Tämä siis ennenkuin aloin edes vähän tajuta itse sitä tekstuuria.

2)Aina kun vastustaja maksaa värinvedollaan ilman oddseja niin se on sulle +ev. Joskus ne osuu mutta kuten kertoimet sanoo niin useammin jättävät osumatta ja riverillä niillä on pelkkä osumaton värinveto ja sulla pitäis olla joku ihan hyvä käsi. Bluffit ja hienot moovit kantsii melkein unohtaa.

Tossa nyt jotain ajatuksia, kolmosesta en sano mitään kun en juuri turnauksista välitä. Käteispelikommentit voit ottaa sillä varauksella että itse oon ihan perus 20nl harja ja vuosi joitain satasia plussalla. En siis mikään highroller mutta tiedän millaista se tuolla micropeleissä on.

Ok. Tuntuu tosi turhauttavalta, kun pelaa perus tiukka-agressivista pikkupöydissä, grindaat itelles muutaman taalan tunnissa hävitäksesi sen calling stationille tunnin päätteeksi. Ja häviö tapahtuu juuri niin, että potissa roikkuu negatiivisilla oddseilla yks tai useampi heebo, joka vetää flopilla pienet paskarattaat tai jonkin 3-7 suoran. Mää sitte vetelen c-bettejäni pyysingin mantrojen mukaan ja häviän vaivalla grindaamani rahat, ja enemmän. Otan kyllä shottia (positiosta ainakin) pikkupareilla ja suited connectoreilla, eli pelini ei pitäs oll ihan täysin ennalta arvattavaa, vaikka pyrinkin pelaamaan aika konemaisesti strategian mukaan.

Sellasen ainakin huomasin, että mä lyön helpommin c-bettiä loppuun asti päinvastasella floppitextuurilla kuin sä. Kun floppi ei osu ja on pientä, ni siihen on tietty helpompi lyödä. Isot kortit pöydässä pelottaa. Eli täytyypä kelata tota.

Sellasen ainakin huomasin, että mä lyön helpommin c-bettiä loppuun asti päinvastasella floppitextuurilla kuin sä. Kun floppi ei osu ja on pientä, ni siihen on tietty helpompi lyödä. Isot kortit pöydässä pelottaa. Eli täytyypä kelata tota.
Sehän niiden isojen korttien juju onkin että ne pelottaa sua mut pelottaa ne sitä vastustajaakin. Ei se kuitenkaan osu floppiin kuin kerran kolmesta. Kun sä lyöt niin oletettavaa on että sulla on jotain isompia kortteja kädessä, AK, KQ, jotain sen suuntaista. Kun flop on jotain 348 niin oletettavasti siihen ei alkuperäinen korottaja silloin ole osunut. Cbet johonkin A48 floppiin onkin sitten jo uskottavampaa kun kerran olet jo näyttänyt vahvuutta pf ja flopissa on vielä ässä kaverina.

Kysymys. Olen ymmärtänyt, että turnilla pitäisi lyödä isompi prosenttimäärä potista kuin flopilla. Miksi? Eikö vetokäsillä ole turnilla huonommat pottioddsit, joten oikeastaan riittäisi vähän pienempikin määrä taaloja lyödä (itellä ei vetoa ollaan johdossa). Tän nyt löytäisi itekkin aika nopeaan, mutta kirjotellaan nyt tässä ajan kuluksi.

Ei kyllä tule mieleen että miksi pitäisi. Itse ainaki lyön turnilla ihan samaa skaalaa kuin flopillakin suurinpiirtein. Jos lyö vaikka puoli pottia niin vihu saa 3:1 oddsit eikä esim värinvedolla siis ainakaan pelkästään näiden oddsien valossa voi maksaa.

Ok. Tuntuu tosi turhauttavalta, kun pelaa perus tiukka-agressivista pikkupöydissä, grindaat itelles muutaman taalan tunnissa hävitäksesi sen calling stationille tunnin päätteeksi. Ja häviö tapahtuu juuri niin, että potissa roikkuu negatiivisilla oddseilla yks tai useampi heebo, joka vetää flopilla pienet paskarattaat tai jonkin 3-7 suoran. Mää sitte vetelen c-bettejäni pyysingin mantrojen mukaan ja häviän vaivalla grindaamani rahat, ja enemmän. Otan kyllä shottia (positiosta ainakin) pikkupareilla ja suited connectoreilla, eli pelini ei pitäs oll ihan täysin ennalta arvattavaa, vaikka pyrinkin pelaamaan aika konemaisesti strategian mukaan.
Mikset vain unohda pyrkimystäsi johon standarpeliin kaikkia vihuja vastaan ja käytä vastustajan virheitä hyväksesi? Jos vastassasi on totaalinen calling station, niin turha iskeä päätä seinään yrtittämällä ostaa jokaista pottia. Mitä enemmän vihu makselee, niin sitä enemmän löydään valueta ja sitä vähemmän bluffataan.

EDIT: Pikkutasoilla on paljon pelaajia, jotka eivät ymmärrä ollenkaan ajatella vastustajien peliä. Tällaisia vastaan ei liian paljon kannata huolehtia pyötäimagostaan. Näitä vastaan voit vaikka foldailla tunnin ja sitten korottaa reilusti ennen floppia, niin kyllä siellä joku maksaa jollain semi-kädellä. Eli suittareilla ja pikkupareilla ei kannata liiaksi hävitä rahaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom