Online pokeri (refelinkeistä bannit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites meni? Ite tipuin 155... 108 olis ollu eka rahasija. Alku meni ihan hyvin pelasin kaikki halvat kädet ja agressiivisesti muutenkin.. Lopussa pelasin sen hetken johtajan pöydäs jossa pari muuta iso stäckistä kaverii.. Itellä alle 6000 merkkiä ja samas pöydäs yli 100000 merkin stäckistä joten ei siinä paljoo enää pelailee pystyny varsinkin kun ei korttia tullu.. Blindit tais olla tippumis hetkel 1200 ja 600 + 80 ante.. Tippumisesta huolimatta ihan tyytyväinen omaan peliin :)

Jees.Itellä ei jääny kyllä paljoo jälkipolville kerrottavaa.Alku stäkki oli se 5k, ni enimmillää tais olla 5.1k:).oli kyllä niin kylmä pakka kun voi vaa olla.Reilu kaks tuntii pelii, ja isoin pari oli 88, ja ei yhtää AK:ta.Sijoitus oli jotai 400 paikkeilla.

Juu, kulki... eilisen apinoinnin jälkeen. Tultiin 9k$ alas päivän topeista. Vittu, miks pitää tiltata. Peruspeli kuitenkn ilman tilttiä on uomissaan, joten jotain positiivista.

- Cold call premium hanskalla OOP ja survo floppi, vihun top set on paperia: http://www.pokerihanska.com/?h=416554357

- Any Ace is PF supernuts: http://www.pokerihanska.com/?h=383416170

- Kaksi superkovaa ylikorttia runner runner värin ja suoranvedolla on supernuts: http://www.pokerihanska.com/?h=845606473

Ekassa hanskassa sulta aivan liian pieni 3bet, 3betin tulis olla minimissään 3x suurempi kun vihun betin. Mieluite 3,5 jopa 4x noilla tasoilla. Ei sinänsä, että toi vihukaan kovin nasevasti tota pelas, mutta ite pitäs koittaa pelata mahdollisimman oikein.

Toka ihan perus. Ei toi vihun AQ eristys mikään mailman huonoin ole, aika margnaalikäsi vihulta sun UTG rangee vastaan.

Kolmas on perus.

Meitsi taasen teki kivat nousut. (Vähän alle kilo eskoja.. Teksusta, NL20 tasoillla. Alle viikossa) ja lopetti pokerin taas vähäksi aikaa. ( Jäin juuri kuukauden lomalle duunista, enkä halua istua koneen ääressä koko lomaa). Olen tässä vuosien varttuessa huomannut, että mun vapaa-aikaa ei voi rahalla korvata. Uusi vuosi ja vanhat kujeet. Livepokeria välillä valvoessa ja muutenkin pelien kanssa touhutessa.

KIREITÄ SIIMOJA KAIKILLLE VUODELLE 2009...:kippis1:

Nytkun en keksi mitään järkevää niin kirjotellaan vähän betting sizeista. Pelinä siis lähinnä texas hold em ja erikseen cashgame ja turnaus/sittari moodi. Oma turnaus/sittari tietämys on vähän kuitenkin heikossa hapessa, mutta koitetaan mitä tulee. Käsitellään lähinnä kuinka paljon omat avaukset ja raiset pitäs olla, jotta tulee mahdollisimman maksimaalinen odotusarvo ja vastustajat ei sa oddseja / impalereita maksella. Käteisessä täyden stackin peleille.

Käteinen:

Käteispeleissä kannattanee avata 3-4x big blindin verran, itse suosin pienissä ja middle tasoilla (NL2-400) 4x:sta ja sitten siellä isommissa porukka tykkää avata 3,5x big blind, koska se jättää enemmän pelivaraa postflop yms. 3x kuitenkin on aivan minimi käteispeleissä ja luultavasti pienemmillä tasoilla tulee aika paljon familypotteja.

3bettaamisen (preflopissa raise vihun avaukseen) käteispeleissä pitäis olla 3-4x vihun betin koko. oop (out of position) on tärkeempi lyödä suhteessa enemmän kun positiosta, koska positiosta on niin paljon helpompi pelailla käsiä kun oopista. Itse suosin positiosta n. 3.8x:sta ja oopista n. 3.4-3.6x:sta raisea vihun bettiin nähden. Jos raisee vähemmän kun 3x niin vihu saa luultavasti (riippuen stackikoot) oddsit ja impalerit vedellä esim. settiä.

4bettaaminen (oma avaus - vihun raise - oma raise perään). 4betin ei tarvi olla suhteessa niin iso kun 3betin, vihulta lähtee oddsit ja impalerit pienemmilläkin reissuilla. Tavallisesti 2,5-3,5x vihun 3bet. Positio kannattaa myös huomioida. Varsinkin pieni 4bet (2,5x) jättää vielä hyvin foldausvaraa jos itse lähdetään vetämään 4bettiä ns. bluffina. Tosin 4betin pitäisi pienillä tasoilla lähes 100%:sti olla valueta. Itse suosin n. 3,1x:sta oopista ja 2,8x:sta positiosta.

Flop, turn ja river betit. Yleisin bettikoko on n. 3/4 tai 4/5 potillista, joka taas vie kaikki oddsit vihulta vedellä mitään (vaikka moni veteleekin negatiivisilla oddseilla). Ei mielellään kuitenkaan alle puolta pottia koskaan, eikä mielellään yli potillista (poislukien seuraava asia). Riverillä kannattaa kokeilla ns. "ongame-valueita", jotka tehdään yleensä nutseilla ja ne voi olla 1.1-~(ääretön) vihun bettiin / pottiin nähden. Lisäks jotku todella pienet blockeribetsit riverillä on kullanarvosia.

Flop, turn ja river raiset. Yleisin raise flopilla ja turnilla on 3x vihun lyönti. Joskus paisteja vastaan nutseilla on hyvä jopa miniraiseta, tai miksei vakkareitakin. Jos vastassa on aggro kaveri niin se saattaa tulla bluffilla vielä yli. Ja joissain tilanteissa esim. 2,2x raise vihun bettiin on todella pelottavan näkönen, yleensä esim. familypotissa jossa potti on vaikka flopilla 28$ ja todella blanko boardi. Jossa yks vihu lyö 20$, toinen maksaa 20$ ja ite tuuttaa johonkin 44-48$ ihan bluffillakin. Monet kun tuntuu pelailevan settejään näin. Riverillä vähän yli miniraise on monesti tosi hyvä, jossei usko vihulla olevan kovaa kättä ja itellä on niin koitetaan lypsää oikeen urakalla.

Turnaus/sittari:

Turnauksiin ja sittareihin on todella vaikee kirjottaa mitään, koska turnauksien struktuurit vaihtelee niin paljon.

Preflop lyönnin tulis olla maksimissaan 4x bb, mutta usein turnauksissa riittää helposti 3x big blind ja mitä pidemmälle mennään niin usein 2,5x bb on jo loistava avaus, joka suurien blindien ja pienien stackkikokojen takia vie vihulta oddsit ja impalerit vedellä oikeestaan mitään.

Turnauksissa oikeestaan pelataan nykyään aika paljon "small ballia", eli omat lyönnit potteihin nähden joka streetillä on tosi pieniä (jopa alle puol pottia) ja jopa miniraiseillaan toisen lyöntejä. Joten siltä osin on todella vaikee hahmottaa turnaus/sittaripelaamista.

Ite avaan PF 4x bb UTG-MP ja sit 3 x bb CO-BTN

Blindeiltä lyön limpattuun pottiin yleensä 5-6bb +limppaajien lukumäärä/fisuilu kerroin(vaikea määrittää).

3bet sizet mulla samat ku Alienilla, poikkeuksena on sit se ku on shortteja vastassa; lyödään sen verran että saadaan lyötyä loput järkevästi jo flopilla sisään, kaikista hankalimpia 3betattavia ovat nämä 60-70bb stakit.

4betit teen kans pieninä, esim NL100 Hero raise 4e, Vihu to 12€, Hero to 28.

Postflop betsizet mulla ainaki vaihtelee hyvin paljon. Alienilta ihan perus ohjeet, mut noista betsizeistä postflop vois kirjottaa vaik kirjan jos jaksais..

Kyllä näin on, tekstin tarkotus on pistää ihmisiä todellakin miettimään omaa peliään ja miten sitä voi aina parannella, ja mitä kaikkee kannattaa ottaa huomioon (betting sizet, positio, handranget jne.) Suurinosa näistä kun on todella oleellista pokerissa :)

Aika samat preflop betsizet kuin Bracerilla. Jos on 3bet-fold pelaajia blindeillä niin sillon saatan avata 2.5bb napiltakin.

Postflop betsizauksessa juttu mikä ihmisiltä jää yleensä ajattelematta ja ihmetellään sit riverillä miksei saadakkaan järkevän näköisesti rojuja ränniin on bettikokojen säätely 'tulevaisuuteen', mun mielestä sillä ei oo niin väliä jos on käsi joka ei ole kovinkaan haavoittuva et betataanko sillä 3/4 pottia vaiko 1/2 jos riverillä saadaan runtattua stacki kuitenkin sisään vajaana potillisena. Pienemmät turn betsit (varsinkin hupissa) indusoi vihuilta muutenkin muuveja paikoissa missä niitten ei tartteis muuvailla ja myöhemmin kun on päässyt näyttämään kovia käsiä pienemmillä betseillä, voi myös bluffata halvemmalla.

Vittu että syö miestä kun MTT-turnauksista lähes aina ulos juuri ennen rahasijoja (eli pelattu jo useampi tunti). Pelaan suht tiukkaa ja yleensä se ulos lento tapahtuu jonkinlaisena coolerina. Eilen tosin oli toisin ja oli aika mielenkiintoinen käsi. FTP:n 17k guara 69+5$ oli joku 400 osanottajaa ja jäljellä alle sata pelaajaa tässä vaiheessa (rahoille joku 60). Itsella top 20 stacki ja imago suht tiukka tosin sharkscope ja opr näyttää mut kalaksi kun en juuri ikinä cashaa ja vaikka cashaankin niin FT on kortilla. Pöytään mun vasemmalle puolelle on parikymmentä kättä sitten tullut top 5 stackinen kaveri joka pelaa tosi löysää peliä ja dominoi pöytää aika huolella puskemalla kylkeen lähes any two ja availee erittäin mielenkiintoisilla käsillä. blindit oli jotain 400/200 + antet . Stackit mulla n. 25k ja vihulla vajaa 40k. Yhtään kättä en ollut pelannut sinä aikana kun vihu on ollut pöydässä. Sitten tapahtuu:

kipattu HEROlle asti

HERO (button): Qs Js raise to 1200
vihu1 (sb): kippi
VIHU (bb): reraise to 2345
HERO: call (katotaan floppi ja jos kunnon osuma, niin kalkut keskelle)

flop: Jd Qh 7h

HERO: check
VIHU: bet 4567
HERO: raise to 15000 (yes osuma, mutta värin ja suoran veto mahdollinen so not, vihulla any two)
VIHU: all in
HERO: call (olin vähän aikaa WTF, mutta johdan vihun rangea ja ei voi kippaa)

turn: Kd

river: Ac

VIHU: shows 9h 10h
HERO: homonaama!!1111!!1!

(pahoittelut huonosta hand historystä)

Kommenntteja?

Kommenntteja?
Nätti peli molemmilta. Ei toi vihun pieni reissu pf mikään huono ollut. Monsterit tulee kylkeen ja voi kipata, mutta mukava saada otetta potista flopille. Oikein trickynä olisit voinut vetää kaikki kylkeen pf, ei peruspeli, mutta noilla riideillä ehkä ok.

Positiot sulla lienee väärin flopilla, mutta keskellehän kalkut tossa menee molemmilta aina ja flippiä otetaan.

Nätti peli molemmilta. Ei toi vihun pieni reissu pf mikään huono ollut. Monsterit tulee kylkeen ja voi kipata, mutta mukava saada otetta potista flopille. Oikein trickynä olisit voinut vetää kaikki kylkeen pf, ei peruspeli, mutta noilla riideillä ehkä ok.

Positiot sulla lienee väärin flopilla, mutta keskellehän kalkut tossa menee molemmilta aina ja flippiä otetaan.

Joo eli flopilla vihu lyö suoraan lussulusakkimaiset 4567.

Jotenkin näitä pelejä viritetään viikonlopuksi. Aivan käsittämättömiä gutarinjahtaajia kaikki pöydät täynnä ja voi jeesus miten ne osuukin. Itse kun voittais ees flipin niin olis jo ihan kiva.

Jotenkin näitä pelejä viritetään viikonlopuksi. Aivan käsittämättömiä gutarinjahtaajia kaikki pöydät täynnä ja voi jeesus miten ne osuukin. Itse kun voittais ees flipin niin olis jo ihan kiva.

Aamen. :worship:

joo en löytäny livepeleist koostuvaa trhreadia joten isken tän tänne. *

00:58…   12 10kezmah: makeet livepelit taas
00:58…   12 10kezmah: Helvetti
00:58…   12 10Ghost--: no
00:58…   12 10asdSuora: Jaa,a miten meni?
00:58…   12 10kezmah: mul stäkä joku 80e saan laitettuu merkit keskelle KK vs QQ ja floppii Q8Q
00:58…   12 10kezmah: no normi beatti
00:58…   12 10kezmah: sitten vika käsi missä tosissaa kuuppa jumii
00:58…   12 10Ghost--: au
00:59…   12 10kezmah: mul stäkä jossain 40-50 paikkeil kun saan AKs kätee
00:59…   12 10kezmah: pusken 10,5bb ku pöytä vitun kalasa..
00:59…   12 10kezmah: 5 maksuu
00:59…   12 10kezmah: :D
00:59…   12 10kezmah: Floppi TJQ kahella hertalla
00:59…   12 10kezmah: pöydän kalasin kaveri laittaa instana 10e johon pusken lähes instana kaiken (n. 50e)
01:00…   12 10kezmah: Kunnes tää kaveri joka makso QQ :lla mun puskun aikasemmi pohtii noin 8 minuuttii ja maksaa. Kala kippaa
01:00…   12 10kezmah: no täl miettijällä taas kerran K9 eli johos ollaa
01:00…   12 10kezmah: RIVERILT vittu A ja splittii
01:00…   12 10kezmah: pojalla mielenkiintoset onnet taas matkas

Ekassahan on normi 80/20 (?) ja tos 12% splittii. Mikäs siin ku kortti osuu mut ei tuo :dance2::dance:

Byääh, tänään -4,8k$.

Liian monta pöytää, ei noin montaa enskerral.

Kaikki on tietty suhteellista ja ehkä mää vaan oon köyhä mutta on tuollaset varianssit jo jotain hirveetä... Ittee hajottais jo niin vitusti että söisin hiireni tuossa tilanteessa... :itku: :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom