Käytin Atlantik -sukelluskeskuksen palveluja. Saksalaisten omistama firma ja touhu oli täsmällistä ja ammattitaitoista. Briifingeissä ei jätetty mitään epäselväksi, vaan sukelluskohteista annettiin selvät tiedot ja sukellusten kulku käytiin tarkoin läpi. Minulla ei palvelun puolesta jäänyt kyllä mitään hampaankoloon.
Ihan halvinta mahdollista leikkiä tuo sukeltaminen ei ollut. Kymmenen sukelluksen paketissa hinta oli muistaakseni 26 euroa / sukellus. Yösukelluksesta piti köyhtyä 35 eskoa. Päälle tulee sitten laitteiden vuokra (ja mahdolliset kuljetukset hotellille ja takaisin.) Regut 4 euroa, märkkäri 4 euroa ja liivi 4 euroa.
Tein 7 sukellusta ja minut haettiin joka reissulle hotellin edestä. Vuokrasin märkkärin, liivin, regut ja lampun, muut kamat oli omasta takaa. Koko lystin hinta oli 318 euroa.
Sukelluskohteena Kanaria oli todella positiivinen yllätys! Näkyvyys pieksi parhaimmillaan Välimeren vedet ja kaloja oli enemmän ja ne olivat puolta suurempia kuin esim. Kreetalla... Nyt kun ei ollut sesonkiaika, ei ollut tungostakaan. Oikeastaan paras sukellus oli viimeinen, kun lähdettiin kouluttajan kanssa kahdestaan tekemään ns. vapaa pudotus Radazulin jyrkkään rinteeseen.
Las Erasin riutalla oli paikka paikoin kova virtaus, piti välillä oikein tarttua kiveen kiinni jotta ei lähtenyt räpylät edellä tulosuuntaan. Muuten sukellukset olivat helppoja ja esim. Radazulin tarjoama kalojen paljous ja jyrkästi viettävä rinne olivat huikea elämys. Syvimmillään kävin reilussa 42 metrissä ja siellä törmäsin mm. tuohon mureenaan.
Tabaiban hylky oli helppo ja hauska kohde, paattiin pääsi helposti sisälle ja konehuoneen katon kautta näppärästi ulos. Masto oli 15 metrissä ja potkuri kolmessakympissä, joten hylkyä sai koluta ihan rauhassa.
En voi kuin suositella Kanariaa sukelluskohteena... Sukellusfirmoja on paljon ja kohteita lukematon määrä. Näkyvyys on erinomainen ja vedet ympäri vuoden sukellettavan lämpöisiä. Menen taatusti uudestaankin.
Mulla on 2-osainen 7 mm märkkäri, ostin 8 vuotta sitten jenkeistä halpakorista, maksoin muistaakseni 90 taalaa. On ollut hintansa väärti.
Huiman syvälle on saksalainen kouluttaja sinut vienyt. Itse en ole käynyt lähelläkään neljää kymppiä vaikka sukelluksia on takana satoja.
Hienoja kuvia Teneriffalta. Itse en ole sukeltanut Tenskulla koskaan.
Gran Canarialle lähdetään vaimon kanssa sukeltamaan 7.3.
Natu, minkälainen kamera + kotelo -kombo sulla on? Paljon maksoi?