Onko Pakkiksella laitesukeltajia?

Täälläkin yksi. Ex oli Aussi ja siellä oleskellessani aloitin sukeltelemaan -04. Suosikki paikkanikin on siellä Cape Tribulation, jossa on koskematonta riuttaa. Bonuksena yksi maailman vanhimpia sademetsiä, jossa piisaa tutkimista. Viime vuodet asuin LA:n alueella ja sukeltelin siellä. Siellä paras sukellus oli San Clementenin saaren kupeessa (samoilla alueilla näkyi Heikkikin uiskennelleen), jossa sattui kerrankin optimiolosuhteet mahtavalla näkyvyydellä. Paikkakin on loistava korkeine (tai syvine) seinineen ja torneineen. Helposti ajautuu liiankin syviin vesiin.

Kursseja on käyty PADIn OWD, AOWD ja Nitrox, jotka riittävät minulle. Omat varusteetkin on ja pitää yrittää selvittä missä täällä Oulun alueella voi pulikoida. Kuivapuku pitäisi varmaankin hommata.

Kävitkö urkki vetelemässä dyykkejä beachilta? Lagunassa Shaw´s Cove ja Crescent Bay on mun lempipaikkoja ja surffi tuo mukavasti haastetta touhuun! Shaw´s Covessa on uskomaton määrä halkeamia ja käytäviä halki riutan, pieniä luolia ja käsittämättömän paljon kalaa, ottaen huomioon, että ollaan ihan lähellä rantaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keskiviikkona alkaa p1 kurssi ja sitä olen odotellut lapsesta asti. Minulla on nyt perusvälineet, mutta ajattelin kysyä että miten huonon näön kanssa pärjää. Ei mikään järkyttävä mutta laseja lkuitenkin pidän. Se maski vahvuuksilla taitaa olla suht kallis ja tämä vuosi menee varmaan suht vähällä panostuksella mitä varusteisiin tulee, ensi talven vasta...

Onko ainoastaan maski vahvuuksilla vaihtoehto vai onnistuuko muuten(piilarit?) Joskus tulevaisuudessa ajattelin silmät leikata mutta sekään ei vielä ole ajankohtaista...

PADI:n OWD ja Adventure Diver suoritettuna. Dyykeillä olen käynyt Thaimaassa Raya Yain ympäristössä Andaman merellä ja Koh Taolla. Ensi kesänä on tarkoitus lähteä länteen ja tsekata Hondurasin sukellusmestat.

Onko kenelläkään kokemusta Hondurasin tai lähiseudun vesistä? Hintataso tuolla on ainakin edullinen ja ainakin matkakertomuksissa kyseistä paikkaa on kehuttu.

PADI OWD suoritettu viime helmikuussa Thaimaassa, Sukelluksia tällä hetkellä 12 kpl. Kohteina Raya Yai, ja Similanin saaret. Seuraava matka olisi tarkoitus tehdä Koh Taolle, kunhan saa matkabudjetin kokoon.

Kauanko tuota PADI:n virallista OWD-korttia pitää venata? Kurssin suoritin kesällä ja korttia ei ole tullut vieläkään. Voiko statuksen tsekata netistä?

Se maski vahvuuksilla taitaa olla suht kallis ja tämä vuosi menee varmaan suht vähällä panostuksella mitä varusteisiin tulee, ensi talven vasta...Onko ainoastaan maski vahvuuksilla vaihtoehto vai onnistuuko muuten(piilarit?)
Et tarvitse maskia vahvuuksilla, jos pystyt käyttämään piilolinssejä. Pehmeät piilolinssit pysyvät hyvin päässä ja niitä voi käyttää mainiosti maskin kanssa.

Kävitkö urkki vetelemässä dyykkejä beachilta? Lagunassa Shaw´s Cove ja Crescent Bay on mun lempipaikkoja ja surffi tuo mukavasti haastetta touhuun! Shaw´s Covessa on uskomaton määrä halkeamia ja käytäviä halki riutan, pieniä luolia ja käsittämättömän paljon kalaa, ottaen huomioon, että ollaan ihan lähellä rantaa.

Monesti oli tarkoitus mennä, mutta jostain syystä ne aina peruuntui. Sinällään harmi, mutta ehkä ensi vierailulla. Tuolta alueelta (olisko ollut Diver's cove, mutta aika reilusti ulkona merellä päin) löytyi tänä syksynä vedenalainen stone henge, joka on pitkä ja tasainen rivi kiviä hiekkapohjalla. Kukaan ei tunnu tietävän, että ketkä ne on sinne rakentaneet, mutta on siinä ollut hommaa.

Useimmiten scubapalstoilla nimimerkkillä Scubavili. Esim. snorkkeli.net.

Okei, sitten mä taisin laskea paikkakunnan ja ulkonäön perusteella teidät yhteen, mutta sama tyyppi kuitenkin.

Sain just pikkuveljen yllytettyä kursseille, tarkotus olisi lähtee helmi-maaliskuun tuntumissa kahdeksi viikoksi Hurghadaan sulkeltamaan.

Onkos kuinka aktiivista itselläsi ollut dyykkäily viime aikoina?

edit: niin mulla vaihtui toi nimimerkki tossa välissä....

Kauanko tuota PADI:n virallista OWD-korttia pitää venata? Kurssin suoritin kesällä ja korttia ei ole tullut vieläkään. Voiko statuksen tsekata netistä?

Itselläni kesti muistaakseni pari kuukautta. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä PADI:iin. Statuksen tsekkaamista netistä ilman korttia en tiedä mitään.

Okei, sitten mä taisin laskea paikkakunnan ja ulkonäön perusteella teidät yhteen, mutta sama tyyppi kuitenkin.

Sain just pikkuveljen yllytettyä kursseille, tarkotus olisi lähtee helmi-maaliskuun tuntumissa kahdeksi viikoksi Hurghadaan sulkeltamaan.

Onkos kuinka aktiivista itselläsi ollut dyykkäily viime aikoina?

edit: niin mulla vaihtui toi nimimerkki tossa välissä....

Viimekesänä noin 50 sukellusta Kaliforniassa, syksyllä muutaman kerran päijänteessä. Hinku olisi kova lähteä Gran Canarialle Arinagaan pulikoimaan. Mulla on sinne suhteet kondiksessa, saan pullot ja painot lainaksi, joten ei tarvi maksaa itseään kipeäksi sukelluskeskusten palveluista. Auto vuokralle, kamat kyytiin, ja mereen menoksi oman aikataulun ja mielenkiinnon mukaan!

Hitsi kun pääsis, mutku sukelluspari = vaimo on raskaana.

Viimekesänä noin 50 sukellusta Kaliforniassa, syksyllä muutaman kerran päijänteessä.

Vau 50! no sulla taisi siellä hetki heilahtaa, sieltäkö ne videot oli? Noi suhteet on hyviä olla olemassa, siinä kun nimenomaan säästää helposti paljon fygyy, meillä on siellä hurghadassa tuttu likka dm:nä, saadaan 30% alennusta, eli sen puoleen on hyvä sukeltaa menemään.

Joo jossain yhteydessä luinkin tosta teidän tulevasta perheen lisäyksestä, oliskohan liittynyt sun kisailuihin, mutta hieno homma, paljon onnea vaan molemmille! toivottavasti ne suhteet pysyy siellä, että pääsette polskimaan!

niin mulla on itellä 2 tyttöä, 13 ja 11v, lapset on mukavia!

Nyt on suoritettu PADI OWD Koh Taolla Thaimaassa. Sen verran syttyi kipinää lajin pariin, että täytynee hieman muutella loppu-loman aikatauluja ja jäädä tänne vielä suunniteltua pidemmäksi aikaa, että ehtii suorittaa tuon AOWD:n. Monet tämän alueen kiinnostavista kohteista ovat syvemmällä kuin 18 metrissä, jonka OWD sallii, joten sikäli AOWD on ihan loogista suorittaa heti perään, että pääsee hieman syvemmälle...

Oma maski ja räpylät täytyy ainakin hommata ensitilassa ja sitten jatkossa lisää omia varusteita, jos oikein tosissaan innostuu tästä touhusta.

Kuivapuvun sopivuus?

Mitenkäs teillä, jotka sukellatte kuivapuvulla, on kuivapuku sopinut päälle? Puntinheiluttelu tiedettävästi lisää lihasmassaa, eivätkä kaikki puvut välttämättä sovi päälle. Itselläni on Heavy Light Cordura FZ kuivapuku. Kesällä puku sopii hyvin päälle, mutta keväällä ja syksyllä joutuu laittamaan paksumpaa alusasua alle, ja tämän takia puku on silloin vähän ahdas selän ja hauisten kohdalta. Suurempi koko kuivapuvusta olisi taas ollut liian pitkä. Onko kukaan teetättänyt kuivapukua omien mittojen mukaan, vai miten olette asian ratkaisseet?

Tänään oli kurssin eka kerta ja mirklailtiin pitkin altaan pohjia härvelit selässä...

Olen täysin myyty tälle lajille :rock:

Jos olet täysin myyty allasposkuttelusta niin voi pojat kun pääset joskus suureen siniseen!!!

Mulle maailma, jota ei luotu ihmisen silmillä katsottavaksi, on avannut ihan uuden suhtautumistavan koko maapalloon. Mereen ja sen elämään sekä historiaan, virtoihin niiden syntyyn ja mm. tuulivyöhykkeisiin kun hurahtaa, niin siinä tulee samalla tutuksi koko maapallon ekosysteemi ja alkaa pikkuhiljaa hahmottaa miten kaikki täällä vaikuttaa kaikkeen.

Joka talvi ollaan käyty vaimon kanssa kaksi kertaa jossain kirkkaissa vesissä. Tämä talvi jää väliin vaimon raskauden takia (raskaana ei voi sukeltaa, typen vaikutusta sikiöön ei tiedetä). Vaikka sain viime kesänä puljata Tyynessä valtameressä aina kun halusin, alkaa nyt vieroitusoireet olla jo aika pahat.

ilmottaudun myös :) luokitukselta RD sukellettu vuodesta 2003. vuosi 2006 meni 6 kk thaikuissa sukeltaen, Viimeinen reissu oli similaneille (taas) tammikuussa. se oli jo 5s liveaboard siellä mutta mä en van näköjään saa simeista tarpeeksi... seuraava reissu suunnitelun alla ja kohde PnG :=)

ilmottaudun myös :) luokitukselta RD sukellettu vuodesta 2003. vuosi 2006 meni 6 kk thaikuissa sukeltaen, Viimeinen reissu oli similaneille (taas) tammikuussa. se oli jo 5s liveaboard siellä mutta mä en van näköjään saa simeista tarpeeksi... seuraava reissu suunnitelun alla ja kohde PnG :=)

Hei mites siellä Similanilla liveaboardeilla, järjestyykö babysitting sukellusten ajaksi helposti?

Jos olet täysin myyty allasposkuttelusta niin voi pojat kun pääset joskus suureen siniseen!!!

Juh.. nyt vaan pitää maltilla käyvä kurssi poijjes ja alkaa hommaamaan pikkuhiljaa kamoja kasaan..

Peruskamat jo hommailin mitä tuolla kurssilla tarvitaan. Ja seuraavaksi on sitten puku ja sen jälkeen liivit yms. hommausvuorossa.

Oli se kyllä veikeetä miten helppoa se hengittely sitten on kun on maski päässä ja ollaan siellä pinnan alla. Mietin toki alkuun, että miten helposti se ilma sieltä annostelijasta tulee.

Allas on ainakin näin alkuinnostuksessa aivan liian pieni harjoitusalue :D

Hei mites siellä Similanilla liveaboardeilla, järjestyykö babysitting sukellusten ajaksi helposti?

liveaboardeilta ei ole sellaista kokemusta mutta viimeks käytiin myös parilla päiväreissulla kun oltiin yötä nelossaaressa ja sitten porukassa oli perhe ja 10-kk vauva. Mukana oli 3 DM ja yksi heistä jäi vapaehtoisenä lapsenvahdiksi :)

Muuten liveaboardeilla on aina just se tarpeellinen määrä henkilöstöä ja ei paljon ylimääräisiä henkilöitä... Tiedysti onhan laivoilla aina kokki mutta sillähän sukellusten aikana kiireisin työaika. jos laivassa on vapaa tilaa saa aina sukellusfirman avullakin järkättyä vahdin mukaan mutta sehän maksaa. Sukeltavien perheiden kanssa keskustellessa on tullut selväksi että jos ei ole just riittävän iso lompakko sitten sukelletaan vuorotellen. Sehän helpoin vaihtoehto. Jos yh sitten taas vaikeampi versio mutta rahalla saa kaikkea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom